وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Docker را اجرا کنید container به عنوان یک سرویس در اوبونتو

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


همانطور که در مورد استقرار Docker بحث می کنیم container به عنوان یک سرویس در اوبونتو، می‌توانید به‌طور خودکار شروع کنید، متوقف کنید، وضعیت را بررسی کنید، و در غیر این صورت a را مدیریت کنید container به عنوان یک سرویس systemd با قرار دادن یک فایل واحد سیستم محور روی شما host دستگاه. دلایل اجرای systemd در داخل ماشین عبارتند از:

بسیاری از کاربران می‌خواهند برنامه‌های چند سرویس فعلی را از ماشین‌های مجازی حذف کنند و آنها را در کانتینرهای بسیاری از سرویس‌ها اجرا کنند. آنها می خواهند این برنامه ها به میکروسرویس ها تقسیم شوند. با این حال، برخی از مردم نمی توانند یا وقت ندارند. منطقی است که آنها را به عنوان خدماتی که از فایل های واحد سیستم اجرا می شوند، استفاده کنید.

فایل های واحد سیستم: اکثر برنامه هایی که در کانتینرها اجرا می شوند از VM یا ساخته شده اند host کد این برنامه ها دارای یک فایل واحد آماده شده برای برنامه هستند و اجرای برنامه را درک می کنند. بهتر است از هک کردن سرویس‌های init خودتان، سرویس را با استفاده از روش پشتیبانی شده راه‌اندازی کنید.

داکر چیست؟

داکر قصد دارد به مهندسان و تیم‌ها کمک کند تا بهره‌ورتر شوند و کمتر مستعد اشتباهات شوند. ایجاد و اجرای پروژه‌های جدید با داکر آسان‌تر و از نظر زمانی کارآمدتر است.

سناریویی را در نظر بگیرید که در آن سیستم عامل ویندوز شما نصب شده است و برنامه شما باید در یک سیستم عامل جداگانه مستقر و آزمایش شود – فدورا، CentOS، و اوبونتو. چی کار می خوای بکنی؟ آیا می خواهید همه اینها را بگذارید روی لپ تاپ شما؟ آیا بسیار ساده است؟

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Plex روی اوبونتو 22.04

موردی را در نظر بگیرید که باید از چندین نسخه پایتون برنامه، مثلا پایتون 3.2، پایتون 3.8 و غیره و ترکیبات مختلف وب سرور مانند NGINX و Apache استفاده کنید. چی کار می خوای بکنی؟ اینجا جایی است که داکر قرار است شما را نجات دهد.

Docker یک پلت فرم کانتینری است که به شما امکان می دهد برنامه خود را بسته بندی کنید و یک Docker است container که تضمین می کند که در هر محیطی به خوبی کار می کند.

بنابراین فرض کنید از اوبونتو 20.02 و پایتون 3.2 برای استقرار/ساخت برنامه خود استفاده می کنید. می توانید یک تصویر داکر برای اجرای کد در داکر بسازید container حاوی یک فایل چند لایه
یک تصویر داکر برای اجرای صحیح پروژه شما با کتابخانه‌های سیستم، ابزارها، فایل‌ها و هر وابستگی دیگر در دسترس است.

Docker را اجرا کنید Container به عنوان سرویس

فرض کنید نام برنامه شما “X” است. برای اجرای برنامه container به عنوان یک سرویس با استفاده از سیستم شده، فایل سرویس زیر را در دایرکتوری /etc/systemd/system با نام های as ایجاد کنید
‘docker.some_name.service’ :

[Unit]
شرح=X container
بعد از=docker.service
می خواهد=network-online.target docker.socket
نیاز دارد=docker.socket

[Service]
راه اندازی مجدد=همیشه
ExecStart=/usr/صندوقچه/داکر شروع some_name
ExecStop=/usr/صندوقچه/توقف داکر -t 10 some_name

[Install]
تحت تعقیب=multi-user.target

واحد فایل یک سرویس جدید تولید می کند و دستورالعمل های شروع و توقف اتصال را به دنباله های شروع و توقف سرویس نگاشت می کند.

برای فعال کردن سرویس با بوت سیستم، از موارد زیر استفاده کنید:

systemctl فعال کردن docker.some_name

از دستورات زیر برای توقف و راه اندازی سرویس به صورت دستی در هر زمان استفاده کنید:

sudo توقف سرویس docker.some_name
sudo سرویس docker.some_name شروع می شود

نتیجه

ما رویکردی را برای استقرار کانتینرهای Docker به عنوان نشان دادیم سیستم شده خدمات روی اوبونتو در این مقاله این یک جایگزین ساده برای ابزارهای دیگر است container orchestration. ما می توانیم از Docker در کارهای مختلف مربوط به توسعه و آزمایش برنامه خود استفاده کنیم. این مرحله آزمایش برنامه ما را افزایش می دهد. ما می توانیم از آن برای مدیریت نسخه های کل سیستم عامل برنامه شما استفاده کنیم. یکی دیگر از کاربردهای Docker، همکاری با یک تیم برای سیستم عامل برنامه شما است. همچنین می توانید کد لپ تاپ خود را در همان محیط سرور خود با استفاده از Docker اجرا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب جنکینز روی اوبونتو 24.04
برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 07:29:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید