وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش باز کردن AppImage در اوبونتو

0 182
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


AppImage یک راه راحت برای توسعه دهندگان است تا با بسته بندی نرم افزار در یک فایل به جای ایجاد بسته های متعدد برای توزیع های متعدد، نرم افزار را برای اکثر توزیع های لینوکس ارائه دهند.

اگر با بسته‌های .deb آشنایی دارید، AppImage یک مفهوم ساده برای درک است. بله، این یک راه برای نصب نرم افزار است روی لینوکس. این یک قالب “بسته نرم افزار جهانی” است. پس چرا برای استفاده از آن نیاز به آموزش است؟ زیرا به راحتی نصب بسته های .deb نیست (با دوبار کلیک کردن بر روی آنها یا از terminal با استفاده از GDebi)، اما با AppImage، باید مراحلی را برای نصب نرم افزار دنبال کنید.

AppImage از روش سنتی نصب نرم افزار پیروی نمی کند. نرم افزار رو نصب نمیکنه این یک تصویر فشرده است که شامل تمام وابستگی ها و کتابخانه های مورد نیاز برای اجرای نرم افزار خاص است. AppImage اجرا می شود و سپس می توانید نرم افزار را اجرا کنید. نیازی به استخراج یا نصب نیست. بسیاری از مردم همیشه این سوال را می پرسند: “چگونه AppImage را در اوبونتو باز کنم؟”. حالا بیایید آموزش را شروع کنیم و توضیح کاملی دریافت کنیم روی نصب و باز کردن سریع یک AppImage

در این قسمت دو روش مختلف برای باز کردن AppImage در اوبونتو را توضیح خواهیم داد.

فایل .appimage را دانلود کنید

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی با فرمت .appimage دانلود کنید. GIMP، Scribus، OpenShot و BlenSor نام‌های معروفی هستند که به‌عنوان فایل‌های .appimage در دسترس هستند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب و استفاده از Mono روی اوبونتو 22.04

اجرایی کردن فایل

تصویر دانلود شده به طور پیش فرض مجوز اجرا نخواهد داشت. بنابراین، در اینجا روش اجرای آن آمده است (نه root امتیاز مورد نیاز):

کلیک راست روی فایل appimage. دانلود شده و به منوی خواص بروید.

روش باز کردن AppImage در اوبونتوروش باز کردن AppImage در اوبونتو

به منوی خصوصیات بروید و برگه مجوز را انتخاب کنید و علامت “اجازه اجرای فایل ها به عنوان برنامه” را علامت بزنید.

در نهایت، همه AppImages شما بدون هیچ مشکلی اجرا می شوند.

روش باز کردن AppImage در اوبونتوروش باز کردن AppImage در اوبونتو

ساخت فایل اجرایی با استفاده از ترمینال

ابتدا ترمینال را از منوی جستجو یا با فشار دادن همزمان CTRL، ALT و T باز کنید و از این دستور استفاده کنید:

$ chmod u+x<فایل AppImage>

سیستم فایل شما را اجرا می کند، بنابراین اکنون می توانید فایل را با دوبار کلیک کردن اجرا کنید روی آی تی. در غیر این صورت می توانید از دستور زیر برای باز کردن آن استفاده کنید:

$ ./دانلودها/نام نرم افزار.AppImage

اگر به دنبال حذف AppImage هستید، لینوکس را باز کنید terminal از دستور زیر استفاده کنید:

$ rm دانلودها/نام نرم افزار.AppImage

در دستورات بالا، “Downloads” دایرکتوری است که نرم افزار AppImage در آن وجود دارد و نام نرم افزار همان نرم افزار است. دستور “rm-f” به سیستم می گوید که فایل ها را به زور از سیستم حذف کند.

فاکتورهای ضروری فایل .appimage

  1. اگر فایل AppImage ضعیف باشد، حتی با مجوزهای اجرایی اجرا نمی شود. فایل باید شامل تمام وابستگی های مورد نیاز برای اجرای نرم افزار باشد.
  2. برخی از فایل‌های AppImage به یکپارچه‌سازی دسکتاپ نیاز دارند و سپس آن نرم‌افزار مانند سایر نرم‌افزارهای نصب شده معمولی عمل می‌کند. از طریق منوی برنامه ها قابل جستجو خواهد بود.
  3. در ابتدا فایل .appimage در پوشه دانلود قرار دارد اما خوب است آن را به فایل نرم افزار منتقل کنید. همچنین می توانید آن را به فهرست اصلی منتقل کنید.
  4. در برخی موارد، هیچ گزینه ای برای به روز رسانی خودکار نرم افزار وجود نخواهد داشت. بنابراین، یک وجود دارد command-line گزینه ای برای بررسی به روز رسانی با این حال، بستگی دارد روی توسعه دهنده چه گزینه داده شده باشد یا نه.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Gnome Tweak Tools را نصب کنید روی اوبونتو 22.04

بسته بندی

AppImages یک روش عالی برای استفاده از نرم افزار در چندین توزیع لینوکس است. ما همچنین امیدواریم که این ویژگی به روز رسانی ممکن است بهبود یابد تا بتواند برای کاربران راحت تر شود. اگر این آموزش را دوست دارید، حتما از وب سایت ما دیدن کنید زیرا ما مرتباً آموزش آموزنده را مانند این آپلود می کنیم.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 12:14:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید