وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

طراحی وب و سئو: هر آنچه طراحان باید بدانند

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


طراحی وب و سئو: هر آنچه طراحان باید بدانند

طراحی UX و استراتژی سئو قوی دست به دست هم می دهند. طراحی اینجاست تا تجربیات کاربر را تقویت کند، الهام بخش کاربران برای صرف زمان بیشتر باشد روی صفحات شما، و مطمئن شوید که سایت شما را ناامید نمی کنند. به این ترتیب، نرخ پرش را به حداقل می رساند و بازدیدکنندگان شما را به سرنخ و در نهایت فروش تبدیل می کند. با این حال، طراحی یک وب سایت بدون لکه اگر قابل مشاهده نباشد بی معنی است روی گوگل. اینجاست که سئو می درخشد. قرار گرفتن سایت شما در SERP ها را افزایش می دهد، ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت می کند و به شما این فرصت را می دهد که با طراحی زیبا و محتوای با کیفیت وب سایت خود، بازدیدکنندگان را خوشحال کنید. وقتی طراحی وب و سئو با هم ادغام شوند، شاخصی از اعتبار و حرفه ای بودن شما هستند. بنابراین، بیایید ببینیم چگونه آنها را برای عملکرد آنلاین بهتر ترکیب کنیم.

اصول پیاده سازی سئو و طراحی وب سایت

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ایجاد حضور آنلاین شما روی پایه های قوی بسیار مهم است. اگر برخی از جنبه های اساسی سایت شما به خوبی مدیریت نمی شوند، نمی توانید انتظار داشته باشید که طراحی وب یا سئوی شما نتایج استثنایی ارائه دهد. در اینجا عناصر کلیدی هر طراحی وب قوی وجود دارد:

انتخاب نام دامنه

پر کردن دامنه خود با یک سری کلمات کلیدی کمکی نمی کند. آنها هرزنامه به نظر می رسند و ممکن است به رتبه بندی و تجربه کاربری شما آسیب بزنند. به یاد داشته باشید که میلیون ها نام دامنه وجود دارد. بنابراین، هدف شما این است که نام دامنه خود را جذاب و به یاد ماندنی کنید. باید با تمرکز کسب و کار شما مرتبط باشد و املا و تلفظ آن آسان باشد. برای اینکه سایت خود را راحت تر پیدا کنید، همیشه خوب است که از نام تجاری خود به عنوان نام دامنه خود نیز استفاده کنید.

سرمایه گذاری در ارائه دهنده هاست مناسب

انتخاب یک برنامه میزبانی مناسب مستقیماً بر سرعت وب سایت، عملکرد سرور و زمان آپدیت / از کار افتادن تأثیر می گذارد. همه اینها فاکتورهای UX مهمی هستند که گوگل هنگام فهرست بندی و رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد.

ساخت وب سایت خود با استفاده از یک CMS قابل اعتماد

یک CMS جامد سیستمی است که استفاده و مدیریت آن آسان است. شما باید بتوانید سایت خود را هر طور که می خواهید طراحی کنید، بدون گذراندن دوره های اضافی در زمینه طراحی وب. همچنین باید به شما کمک کند تا سایت خود را موبایل پسند کنید، ادغام های رسانه های اجتماعی را بدون زحمت اضافه کنید و از ابزارهای مختلف مدیریت محتوا استفاده کنید. محبوب ترین گزینه CMS قطعا وردپرس است و پس از آن جوملا، دروپال، TYPO3 و Squarespace قرار دارند. هنگام انتخاب CMS مناسب برای کسب و کار خود، از خود بپرسید که چگونه بر عملکرد آنلاین شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، آیا به شما اجازه می دهد URL های خود را سفارشی کنید؟ میتونی درست کنی روی-page بدون تغییر URL تغییر می کند؟ برخی از سیستم ها متا تگ ها (توضیحات متا و برچسب های عنوان) را به صورت خودکار ایجاد می کنند، بنابراین باید بررسی کنید که آیا می توانید آنها را تغییر دهید یا خیر.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه (و چرا) همه را به طراحی بکشیم

پیوند بین طراحی وب و نمایه سازی

آیا شما اکنون که گوگل هر کدام را می خزد؟ page سایت شما به صورت جداگانه هنگام ایندکس کردن آن؟ به همین دلیل باید پیوندهای داخلی اضافه کنید تا این صفحات توسط موتورهای جستجو قابل یافتن باشند. مهمتر از همه، باید بررسی کنید که آیا تمام پیوندهای شما کار می کنند یا خیر. با جستجوی ساده گوگل شروع کنید. به عنوان مثال سایت: اپراتور به شما کمک می کند تمام صفحاتی که ایندکس شده اند را ببینید. شما همچنین می توانید بررسی کنید فایل های robots.txt (https//www.yourdomainname.com/robots.txt) تا موارد غیر مجاز سایت خود را شناسایی کنید. مطمئنا، شما می توانید این را سرعت بخشید process بالا با استفاده از خزنده های وب مانند Screaming Frog یا وضعیت نمایه کنسول جستجوی گوگل که این کار را برای شما انجام می دهد.

تحقیق کلمات کلیدی و متا تگ ها

بر-page سئو را می توان به عنوان یک مشاهده کرد process بهینه سازی صفحات منفرد روی سایتی برای رتبه بالاتر به طور خلاصه، شما باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلید خود را بهینه کنید page عناصر برای آنها

  • عنوان اولین عنصری است که بازدیدکننده در SERP می بیند. برای متمایز شدن از سایر نتایج در SERP ها باید خلاق، جذاب و معتبر باشد. مهمتر از همه طول عنوان خود را تماشا کنید (باید حداکثر 60 کاراکتر باشد) و کلمات کلیدی اصلی خود را به طور طبیعی به آن اضافه کنید.
  • توضیحات متا به جستجوگر می گوید که چیست page در مورد است. این بسیار محدود است – شما باید از این 160 کاراکتر عاقلانه استفاده کنید تا توجه مردم را جلب کنید و آنها را به کلیک کردن ترغیب کنید. روی لینک شما
  • سرفصل ها خوانایی محتوای متنی شما را افزایش می دهند و آن را کاربرپسندتر می کنند. از آنها برای جدا کردن محتوای خود به قطعات کوچکتر استفاده کنید و به بازدیدکنندگان کمک کنید اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.
  • گوگل هنوز نمی تواند محتوای بصری شما را درک کند. هنگام بهینه‌سازی تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و زیرنویس‌های تصویر برای دید، مطمئن شوید که متن جایگزین واضحی دارید که توضیح می‌دهد تصویر درباره چه چیزی است. توضیحات مختصر از جمله شما کلمات کلیدی اصلی کافی خواهد بود.

معماری اطلاعات و URL ها

کدام URL به نظر شما منطقی تر است؟

  1. www.example.com/services/content-marketing/audits
  2. www.example.com/s456/s4/85

اولی امیدوارم URL های بهینه شده به کاربران می گویند که چه چیزی page است و به آنها کمک می کند اطلاعات یا محصولات مورد نظر را سریعتر پیدا کنند. درست مانند تگ های عنوان و توضیحات متا، آنها زمینه وسیع تری را در اطراف کلمات کلیدی شما برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می کنند. دقیقاً به همین دلیل، URL های شما باید توصیفی، کوتاه، قابل فهم و برای کلمات کلیدی اصلی شما بهینه باشند.

ساده سازی ناوبری وب سایت

پیمایش فراتر از یک نوار منوی ساده در بالای سایت شما است. هنگامی که به درستی استفاده شود، افراد را ترغیب می کند که بیشتر بمانند روی سایت شما و مرور آن هنگام ساخت ناوبری وب سایت، درک نیازها و انتظارات مشتریان بالقوه بسیار مهم است. درست مانند هر فروشگاه فیزیکی، ناوبری وب سایت باید به مشتری بالقوه کمک کند تا محصول یا محتوا را سریعتر پیدا کند و آنها را در سفر خریدار به سمت نهایی کردن خرید راهنمایی کند. اگر یک مشتری نیاز دارد وقت خود را با فکر کردن به اینکه کجا کلیک کند تلف کند، این نشانه واضحی است که باید ناوبری خود را بهبود بخشید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  هاست ٰVPS چیست؟

تاثیر سرعت بارگذاری صفحه روی رتبه بندی

سرعت صفحه یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی است. و با به روز رسانی سرعت 2018، به یک سیگنال رتبه بندی قابل توجه برای دستگاه های تلفن همراه نیز تبدیل شده است. زمان‌های بارگذاری صفحه به دلایل خوبی مهم هستند – این زمان‌ها بر تجربیات کاربر تأثیر می‌گذارند و می‌توانند منجر به تبدیل‌ها یا نرخ پرش بالاتر شوند. آمار پشتیبان من است روی که به عنوان مثال، آیا می دانستید که بازدیدکنندگان شما انتظار دارند سایت شما بارگذاری شود در کمتر از 2 ثانیه? و اگر نتواند این کار را انجام دهد، تقریباً نیمی از آنها آن را ترک خواهند کرد. جدا از از دست دادن سرنخ ها و تبدیل های بالقوه، نرخ پرش بالا تاثیر منفی دارد روی عملکرد و رتبه آنلاین شما در بلند مدت. برای شروع، استفاده کنید اطلاعات سرعت صفحه گوگل تا بفهمید صفحات شما چقدر سریع هستند. در اینجا چند مرحله برای افزایش سرعت سایت شما وجود دارد، مانند:

  • انتخاب طرح میزبانی مناسب
  • فشرده سازی تصاویر با کیفیت بالا
  • استفاده از کش مرورگر
  • حذف محتوای پخش خودکار
  • کاهش تعداد پلاگین ها و پاپ آپ ها
  • سرمایه گذاری در یک شبکه تحویل محتوای قابل اعتماد (CDN)

پاسخگویی وب سایت، عصر اول موبایل است

با تعداد کاربران موبایل، جستجوهای موبایلی نیز رشد کرده است. مثلا آیا می دانستید که 57 درصد از کل ترافیک آنلاین ایالات متحده از طریق دستگاه های تلفن همراه تولید می شود؟ و برای بازدیدکنندگان تلفن همراه شما، تجربه مرور آنها تعیین می کند که آیا از شما خرید خواهند کرد یا خیر. آمار می گوید که 52 درصد از مشتریان بالقوه شما پس از یک تجربه منفی تلفن همراه، خریدی انجام نمی دهند. با توجه به این ارقام، جای تعجب نیست که گوگل دائما در تلاش است تا رضایت کاربران تلفن همراه را بهبود بخشد و نتایج مرتبط را به آنها ارائه دهد. امسال بالاخره آنها شاخص Mobile-First را منتشر کرد، به این معنی که آنها اکنون نسخه موبایلی سایت شما را ایندکس می کنند. و برای رعایت این استانداردها، باید طراحی سایت خود را بسیار واکنش گرا کنید. این یعنی چی؟ استفاده کنید تست موبایل دوستانه گوگل برای بررسی اینکه صفحات شما چقدر برای کاربران موبایل دوستانه هستند. هنگام بهینه سازی سایت خود به قابلیت استفاده کلی سایت مانند سرعت و page چیدمان. سایت شما چقدر برای کاربران موبایل جذاب است؟ آیا آنها می توانند محتوای شما را بخوانند و ویدیوهای شما را بدون نیاز به زوم و نیشگون گرفتن مداوم ببینند؟ در مورد CTAها و پیوندهای شما چه می شود – آیا استفاده از آنها آسان است؟ آیا محتوای شما صرف نظر از اندازه آن با اندازه صفحه نمایش مطابقت دارد؟ آیا پر کردن فرم های شما از دستگاه های تلفن همراه آسان است؟

همه اش را بگذار کنار هم

حتی اگر معتقد بودید که سئو و طراحی وب هیچ وجه اشتراکی ندارند، امیدوارم این مقاله اشتباه شما را ثابت کند. طراحی وب سایت شما بر ادراکات بازدیدکنندگان از برند شما تأثیر می گذارد و به آن احساس حرفه ای و معتبر می دهد. مهمتر از همه، بر تجربیات کاربر تأثیر می گذارد و بر تعامل و تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. اینها همه عواملی هستند که گوگل هنگام رتبه بندی شما در نظر می گیرد.

تصویر شاخص از طریق DepositPhotos



منتشر شده در 1403-01-02 17:31:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید