وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه اوبونتو را از Initramfs شروع کنم؟

0 67
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در حین استفاده از کامپیوتر، ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید، بوت نشدن صحیح سیستم عامل یکی از آنهاست. راه حل های مختلفی برای حل مشکلات بوت وجود دارد، برخی از آنها به راحتی قابل تعمیر هستند و برای برخی، باید کل سیستم عامل را دوباره نصب کنید.

اوبونتو همچنین ممکن است با مشکلات مشابهی روبرو شود و “initramfs” یکی از آنهاست. این یک مشکل بوت شدن اوبونتو است و به دلیل بلوک های بد یا بخش های بد در حافظه رخ می دهد که اجازه بوت شدن سیستم عامل را نمی دهد.

سیستم شما حاوی بسیاری از فایل های مهم است، بنابراین خطای مانند این قطعا می تواند کمی وحشتناک باشد. جای نگرانی نیست؛ این نوشته تمرکز دارد روی چگونه مشکل “initramfs” را حل کنیم و اوبونتو را به طور معمول بوت کنیم. پس بیایید شروع کنیم:

روش رفع خطای initramfs در اوبونتو

اگر صفحه نمایش شما خطای “initramfs” را نشان می دهد، شما در حال حاضر در حالت بازیابی هستید، به این معنی که می توانید دستورات را تایپ کنید و عملیات مختلفی را انجام دهید. خطا به این صورت خواهد بود:

چگونه اوبونتو را از Initramfs شروع کنم؟چگونه اوبونتو را از Initramfs شروع کنم؟

می توانید تایپ کنید “خروج” برای دریافت جزئیات خطا توجه داشته باشید که ممکن است هر بار که تایپ می کنید جزئیات خطا را دریافت نکنید “خروج” همانطور که در بالا بحث شد، که “initramfs” خطا زمانی رخ می دهد که دیسک راه اندازی شما خراب می شود. ممکن است چندین دیسک متصل داشته باشید تا آنها را بررسی کنید، از موارد زیر استفاده کنید:

(initramfs) df -h

یا

(initramfs) blkid

پارتیشن ها را می توان با نام /dev/sda، /dev/sdb یا هر نام دیگری مشاهده کرد. حالا برای تعمیر “initramfs” خطا، استفاده می کنیم “fsck” ابزار، همچنین به عنوان شناخته شده است “بررسی سازگاری سیستم فایل،” که مشکلات سیستم فایل را بررسی می کند و آنها را برطرف می کند. دستور زیر را دنبال کنید:

(initramfs) fsck [partitian name (/dev/sdXX)]

به عنوان مثال، اگر پارتیشن من با نام است «/dev/sdb،» سپس دستور این خواهد بود:

(initramfs) fsck /dev/sdb

مطبوعات “وارد،” این دستور به طور خودکار بخش های بد را از حافظه حذف می کند. مطبوعات “y” پس از دریافت سریع برای جلوگیری از درخواست ها، به سادگی از آن استفاده کنید “-y” گزینه با دستور:

(initramfs) fsck /dev/sdb -y

اگر چندین پارتیشن دارید، می توانید با استفاده از دستور بالا آنها را بررسی کنید. فرمان نمی کند print هر چیزی اگر پارتیشن بدون بخش بد باشد. اکنون سیستم برای تجزیه و تحلیل و ترمیم بخش آسیب دیده حافظه زمان می برد. پس از اتمام، تایپ کنید:

(initramfs) راه اندازی مجدد

اگر راه اندازی مجدد کار نکرد، تایپ کنید “خروج” در اینجا ما می رویم. خطا حذف شده است و اوبونتو به طور معمول بوت می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب LosslessCut روی اوبونتو 22.04

نتیجه

را “initramfs” خطا می تواند شما را نگران کند، اما خوشبختانه این خطا راه حل بسیار آسان و سرراستی دارد. این خطا زمانی رخ می دهد که حافظه شما، به خصوص درایو حاوی سیستم عامل، خراب شده و اجازه بوت شدن را نمی دهد. برای رفع آن، به سادگی استفاده کنید “بررسی سازگاری سیستم فایل” یا “fsck” سودمندی این نوشته به طور کامل توضیح می دهد process برای از بین بردن “initramfs” خطا در راه اندازی عادی اوبونتو

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 18:09:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید