وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

0 13
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


در سال های اخیر، اوبونتو به سیستم عامل پیش فرض کاربران شخصی و حرفه ای تبدیل شده است. با توجه به محبوبیت توزیع اوبونتو، بسیاری از توزیع‌های لینوکس مبتنی بر اوبونتو اکنون در دسترس هستند روی اینترنت که هر کدام برای رفع نیازهای خاص توسعه یافته است. در واقع، توزیع‌های منحصربه‌فرد اوبونتو آنقدر زیاد است که نمی‌توان عدد دقیقی را شمارش کرد.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت توزیع‌های مبتنی بر اوبونتو این است که کار کردن با این توزیع‌ها حتی برای کاربران مبتدی آسان است. اوبونتو همچنین توسط یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان منبع باز پشتیبانی می شود که فعالانه برای به روز نگه داشتن اوبونتو و بدون اشکال کار می کنند.

بسیاری از این توزیع‌ها از نظر ویژگی‌ها و کاربردها یکسان خواهند بود، اما برخی از توزیع‌ها ویژگی‌ها و عملکردهای بسیار خاصی دارند. برخی برای برنامه نویسی و مدیریت سیستم ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر به طور ویژه برای بازی یا استفاده توسط کودکان توسعه یافته اند.

پوشش دادن هر توزیع در این مقاله دشوار خواهد بود، زیرا تعداد زیادی برای شمارش وجود دارد. بنابراین، این مقاله 9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو را پوشش می دهد که هر کدام به ویژه اختصاص داده شده است. این مطمئناً به شما کمک می کند تا توزیع لینوکس مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

1. لینوکس مینت

Linux Mint یکی از قدیمی‌ترین توزیع‌های لینوکس مبتنی بر اوبونتو است و همچنین یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های لینوکس است. لینوکس مینت توسط میلیون ها کاربر در سراسر جهان استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن، رابط کاربری تمیز و آسان برای پیمایش لینوکس مینت است.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

لینوکس مینت با مجموعه ای از برنامه های محبوب مانند مرورگر اینترنت فایرفاکس، مجموعه LibreOffice، VLC، Thunderbird و غیره عرضه می شود. این توزیع مورد علاقه مبتدیان است، زیرا استفاده از آن بسیار آسان است و انتقال از ویندوز را بسیار آسان می کند.

2. Pop!_OS

Pop!_OS یک توزیع لینوکس رایگان و منبع باز مبتنی بر اوبونتو است. این توزیع ویژه برای رایانه ها و لپ تاپ های System 76 توسعه یافته است. این سیستم عامل با در نظر گرفتن توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران و متخصصان علوم کامپیوتر طراحی و توسعه یافته است. Pop!_OS یک توزیع مدرن لینوکس با رابط کاربری تمیز است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

برای بازی یا چند وظیفه، Pop!_OS می تواند یک توزیع ایده آل باشد، زیرا از پردازنده های گرافیکی AMD و NVIDIA خارج از جعبه پشتیبانی می کند. پشتیبانی از GPU به معنای گردش کار روانتر و ناوبری سریعتر است. Pop!_OS همچنین میانبرهای صفحه کلید و کاشی کاری پنجره را برای تجربه کاربر نهایی بهتر ارائه می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تغییر وضوح صفحه نمایش روی اوبونتو

3. لوبونتو

لوبونتو یک توزیع سریع و سبک لینوکس مبتنی بر اوبونتو است. این توزیع دارای یک رابط کاربری تمیز و آسان است که باعث می شود هر کاربر جدید احساس کند در خانه است. لوبونتو توسط محیط LXDE/LXQT پشتیبانی می شود و با مجموعه ای از برنامه های کاربردی پرکاربرد عرضه می شود.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

این توزیع برای ماشین‌هایی که سخت‌افزار و حافظه پایین‌تری دارند ایده‌آل است، زیرا برای اجرای روان به حداقل منابع نیاز دارد. آخرین نسخه این توزیع Lubuntu 20.10 است که مبتنی بر آن است روی اوبونتو 20.10. برای ثبات بیشتر و پشتیبانی طولانی مدت، می توانید با Lubuntu 20.04 LTS که مبتنی بر روی اوبونتو 20.04 LTS. Lubuntu 21.04 قرار است در آوریل امسال منتشر شود.

4. نئون KDE

KDE Neon آخرین نسخه از جامعه KDE است و مبتنی بر آن است روی اوبونتو 20.04 LTS. این توزیع دارای جدیدترین ابزارهایی است که هر کاربر رایانه مدرن به آن نیاز دارد. KDE Neon با تنظیمات پیش‌فرض عرضه می‌شود، اما همچنین بسیار قابل تنظیم است.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

مهم نیست که چه نسخه سخت افزاری دارید، این توزیع بدون زحمت کار می کند روی هر ماشین قدیمی، و همچنین هر ماشین مدرن. رابط کاربری و ظاهر این توزیع در اولین استفاده از آن، نفسی تازه به شما می دهد. دارای رابط کاربری زیبا و مدرنی است که استفاده از آن بسیار آسان است و حتی در اولین استفاده احساس راحتی می کند.

5. Zorin OS

Zorin یک توزیع سریع و ایمن لینوکس مبتنی بر اوبونتو است که با رابط کاربری شیک ارائه می شود و استفاده از آن را برای اکثر کاربران آسان می کند. بسیاری می گویند که Zorin یک جایگزین ایده آل برای ویندوز است، و به درستی، پورت کردن از ویندوز را حتی برای کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند آسان تر می کند. ظاهر Zorin نیز کاملاً شبیه به ویندوز و همچنین Mac OS است که آن را به یک جایگزین ایده آل برای این سیستم عامل ها تبدیل می کند.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

برنامه Zorin Appearance به شما امکان می دهد ظاهر Zorin را تغییر دهید و رابط کاربری را شبیه ویندوز یا Mac OS کنید. Zorin یک توزیع قابل اعتماد است که می تواند برای استفاده شخصی و حرفه ای استفاده شود. این توزیع همچنین یکی از امن ترین توزیع های لینوکس مبتنی بر اوبونتو است. همچنین یک نسخه Lite در دسترس است که می توانید از آن استفاده کنید روی ماشین های قدیمی تر

از اینجا دانلود کنید

6. سیستم عامل ابتدایی

سیستم عامل ابتدایی یک توزیع منبع باز مبتنی بر لینوکس است روی اوبونتو LTS. این یک توزیع سریع و قابل اعتماد متمرکز است روی ارائه یک تجربه کاربر نهایی عالی و امنیت شدید سیستم.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

به‌روزرسانی اخیر Elementary، Elementary OS 5.1 Hera، با تغییرات زیادی همراه است. به‌روزرسانی جدید دارای صفحه ورود و قفل کاملاً بازطراحی‌شده، روش‌های جدید برای بارگذاری و نصب برنامه‌ها، بهبود برنامه‌های اصلی، تغییرات دسکتاپ و به‌روزرسانی تنظیمات سیستم است. Elementary همچنین دارای AppCenter است که می‌توانید اپلیکیشن‌های رایگان و پولی را در آنجا دریافت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  راه اندازی IP استاتیک روی سیستم عامل دسکتاپ و سرور اوبونتو 18.04 LTS

Elementary از نمای چند وظیفه ای، حالت تصویر در تصویر و حالت مزاحم نشو پشتیبانی می کند. کنترل‌های والدین برای کنترل زمان صفحه نمایش، نظارت بر استفاده از اینترنت و مدیریت برنامه‌ها ارائه می‌شوند.

از اینجا دانلود کنید

7. اوبونتو بادجی

Ubuntu Budgie ادغام شده از Budgie Desktop Environment و Ubuntu است. Budgie یک توزیع توسعه یافته توسط جامعه است که با هر رایانه ای کار می کند. به لطف عملکردها و ویژگی های مشابه، انتقال از Mac OS X به Ubuntu Budgie بسیار روان تر شده است.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

Budgie یک رابط کاربری بسیار زیبا دارد که به راحتی می توان آن را پیمایش کرد. ظاهر کاملاً ظریف است و توزیع بدون زحمت کار می کند روی کامپیوترهای قدیمی و جدید به طور یکسان آخرین نسخه 20.04 LTS Ubuntu Budgie با پشتیبانی تا آوریل 1402 ارائه می شود.

از اینجا دانلود کنید

8. سیستم عامل Feren

Feren OS یک سیستم عامل رایگان و منبع باز مبتنی بر اوبونتو است. این یک توزیع لینوکس پایدار، قدرتمند و ایمن است که برای هر نوع کاربری ایده آل است. دسکتاپ Feren OS در نوع خود کاملاً منحصر به فرد است، اما در عین حال استفاده از آن بسیار آسان است.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

سیستم عامل Feren توسط KDE Plasma Desktop پشتیبانی می‌شود، که آن را به یکی از سبک‌ترین و پاسخگوترین توزیع‌های لینوکس تبدیل می‌کند. این توزیع با تمام برنامه‌های لازم از پیش نصب شده ارسال می‌شود و در صورت نیاز، می‌توانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید از فروشگاه برنامه آن نصب کنید.

از اینجا دانلود کنید

9. نیتروکس

Nitrux یک توزیع لینوکس است که کاملاً مبتنی بر آن است روی اوبونتو این نرم افزار توسط محیط KDE Plasma Desktop 5 تامین می شود و برای تکمیل آن، Nitrux حتی شامل NX Desktop و Firewall نیز می شود.

9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو9 بهترین توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو

برخی از برنامه های ضروری، مانند مجموعه آفیس، پخش کننده رسانه و مرورگر اینترنت، از پیش نصب شده خارج از جعبه هستند. تجربه کلی کاربر نهایی با این توزیع بسیار خوب است، به لطف رابط کاربری آسان برای استفاده.

از اینجا دانلود کنید

نتیجه

بنابراین، فهرست ما از بهترین توزیع‌های لینوکس مبتنی بر اوبونتو که می‌توانید در سال 2021 استفاده کنید، به پایان می‌رسد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا پیشنهاد در صورت تمایل به ما اطلاع دهید @linuxint و @SwapTirthakar.



برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-03 06:20:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید