وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

به روز رسانی و ارتقا کوبونتو

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


کوبونتو یک سیستم عامل منبع باز است که بر اساس هسته لینوکس ساخته شده است. کوبونتو تحت ایدئولوژی های اوبونتو ایجاد شده است، مانند در دسترس قرار دادن نرم افزار به صورت رایگان، بنابراین مردم می توانند از آن به زبان محلی خود استفاده کنند و آن را بر اساس نیازهای خود سفارشی کنند.

به روز رسانی و ارتقا کوبونتوبه روز رسانی و ارتقا کوبونتو

کوبونتو به جای محیط دسکتاپ گنوم از یک دسکتاپ پلاسما KDE استفاده می کند و همچنین از همان سیستم زیربنایی استفاده می کند زیرا بخشی از پروژه اوبونتو است. اخیراً کوبونتو آخرین نسخه خود را با نام “20.10” منتشر کرده است، بنابراین جزئیات مختصری از به روز رسانی و ارتقا کوبونتو را با توضیحات لازم در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد.

چگونه کوبونتو را ارتقا دهیم؟

ما به روز رسانی و ارتقا کوبونتو را از نسخه 18.04 LTS یا 19.10 به 20.10 LTS پوشش خواهیم داد، اما مطمئن شوید که سیستم شما هنگام ارتقاء سیستم عامل، شرایط زیر را برآورده می کند:

  1. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، آن را با یک آداپتور برق وصل کنید و مطمئن شوید که سیستم عامل فعلی به درستی به روز شده است. به عنوان مثال، 18.04 LTS آخرین نسخه را دارد.
  2. در نهایت، ابزار ارتقای نسخه خود را اجرا کنید و سیستم را مجددا راه اندازی کنید.

اکنون برای نصب آپدیت های جدید، می توانید یک plasma discover را اجرا کنید و سپس به روز رسانی های موجود را نصب کنید، بنابراین دستور زیر را برای آن اجرا کنید:

sudo آپدیت apt-get && sudo apt-get dist-upgrade

پس از اجرای موفقیت آمیز دستور، اطمینان حاصل کنید که a package-ubuntu-release-upgrader-qt به طور مناسب در سیستم شما نصب شده است. دستور زیر را در کرونر اجرا کنید:

pkexec do-release-upgrade -m دسکتاپ DistUpgradeViewKDE

در صورتی که می خواهید ارتقا را با استفاده از terminal، سپس دستور زیر را در آن اجرا کنید:

sudo انجام-انتشار-ارتقا -m دسکتاپ

هنگامی که فرمان را با موفقیت اجرا کردید، سیستم شما شروع به دانلود ابزار ارتقاء انتشار می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب PeaZip روی اوبونتو 22.04

پس از اتمام مراحل، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید تا با موفقیت سیستم را ارتقا دهید.

سیستم شما در Kubuntu 20.10 با دسکتاپ جدید Plasma 5.18 پس از راه اندازی مجدد آن بوت می شود.

نتیجه

بنابراین به این صورت می توانید به راحتی به روز رسانی کوبونتو را انجام دهید و از کوبونتو 18.04 LTS یا 19.10 به 20.10 ارتقا دهید. همانطور که توضیح دادیم، کوبونتو در اطراف اوبونتو ایجاد شده است تا یک سیستم عامل رایگان و منبع باز را که مطابق با کاربر سفارشی شده است، ارائه دهد. با این حال، کوبونتو به جای محیط دسکتاپ گنوم، که اوبونتو از آن استفاده می کند، از دسکتاپ پلاسما KDE استفاده می کند. ما سعی کرده‌ایم تمام جزئیاتی را که خطا نشان نمی‌دهند درج کنیم، زیرا از این روش در چندین سیستم عامل استفاده کرده‌ایم.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-03 07:12:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید