وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

از کجا باید نام دامنه بخرم؟

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


از کجا می توان نام دامنه خرید؟ اگر متوجه شدید که در تعجب هستید، تنها نیستید. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند نام دامنه را از کجا بخرند یا حتی نام دامنه چیست.

ما کل را می گذاریم process برای شما از ابتدا تا انتها در پایان، نه تنها متوجه خواهید شد که نام دامنه چیست و چرا به آن نیاز دارید، بلکه می‌دانید که چگونه بهترین معامله را پیدا کنید (و از کلاهبرداری در یک قرارداد مبهم اجتناب کنید).

بیا بریم!

نام دامنه چیست؟

اگر یک وب سایت دارید، به یک نام دامنه نیاز دارید – هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. دامنه شما قلمرو شماست: این قطعه کوچک وب است که برای خود و وب سایت خود ادعا کرده اید. این جایی است که وب سایت شما “زندگی می کند”.

دقیقاً مانند خرید یک قطعه زمین، شما با این شرط که ادعای خود را دارید آن را متعلق به خودتان کنید. برای انجام این کار، دامنه شما به یک نام منحصر به فرد نیاز دارد که آن را از بقیه متمایز کند و تنها به یک وب سایت اشاره کند. این البته «نام دامنه» شماست. برای مثال نام دامنه ما www.rasanegar.com است.

اگر یک نام دامنه در دسترس باشد، کاربر اینترنت می‌تواند برای رزرو آن برای استفاده خود – معمولاً برای یک دوره یک ساله، اما گاهی اوقات بیشتر، هزینه پرداخت کند.

خرید یک نام دامنه

ایجاد اولین نام دامنه شما تقریباً برای صاحبان وب‌سایت یک مراسم است. این سرگرم کننده و هیجان انگیز است و به شما امکان می دهد نام تجاری آنلاین خود را تعریف کنید: حتی قبل از بازدید از وب سایت شما، نام دامنه شما می تواند به بازدیدکنندگان بگوید که چه انتظاری دارند. آیا سرگرم کننده است؟ جدی؟ حرفه ای؟ احمقانه؟

البته اکثر صاحبان کسب و کار تمایل دارند از نام شرکت خود یا برخی از انواع آن استفاده کنند، فقط به این دلیل که پیدا کردن و تعامل با آنها را برای مخاطبان آسان تر می کند.

خط پایانی: هر کسی می‌تواند هر نام دامنه‌ای را خریداری کند، تا زمانی که در حال حاضر توسط شخص دیگری استفاده نشده باشد. ده ها ابزار آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای جستجوی نام دامنه و بررسی در دسترس بودن آن در برابر پسوندهای مختلف TLD (.com، .org، .edu، و غیره) استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  جذب اعضا در هاست وردپرس شما

وقتی تصمیم گرفتی روی نام دامنه ای که می خواهید استفاده کنید، قدم بعدی شما انتخاب یک ثبت کننده است – شرکتی که نام دامنه شما را برای شما ثبت می کند. ثبت کننده ها از نظر قیمت، شرایط خدمات، گزینه های مدیریتی، سهولت استفاده و موارد دیگر متفاوت هستند، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی تحقیق کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اعتبارسنجی: ثبت کننده شما باید باشد ICANN معتبر ICANN فهرستی از ثبت‌کنندگان معتبر را نگه می‌دارد و اطمینان می‌دهد که آنها به استانداردهای خاصی از مسئولیت‌پذیری و مقررات انطباق پایبند هستند.
  • شرایط و ضوابط: برای مطالعه شرایط تنظیم شده توسط ثبت کننده خود وقت بگذارید، زیرا ممکن است از ارائه دهنده ای به ارائه دهنده دیگر بسیار متفاوت باشد. مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از بند مالکیت، حقوق فروشندگان، و خط مشی انتقال.
  • قیمت: قیمت می تواند از ارائه دهنده ای به ارائه دهنده دیگر بسیار متفاوت باشد، اما معمولاً 10 تا 15 دلار در سال هزینه دارد. فقط یک نام دامنه به خاطر داشته باشید که بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اضافی مانند پشتیبانی مشتری، سازندگان وب سایت و سئو را شامل می شوند و این محصولات در هزینه منعکس می شوند.
  • پشتیبانی مشتری: برخی از ارائه دهندگان پشتیبانی رایگان 24/7 مشتری را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر شما را مجبور می کنند یک هفته برای پاسخ ایمیل منتظر بمانید. از قبل خط مشی آنها را بیابید زیرا پشتیبانی در مورد دامنه شما می تواند بسیار مهم باشد – به خصوص اگر اولین مالک وب سایتی هستید که احتمالاً سؤالات زیادی دارید!

نگه داشتن چشم در این

ناگفته نماند، اما همه کسانی که با آنها تجارت می کنید همیشه اینطور نیستند روی بالا و بالا وقتی نوبت به وب سایت کسب و کار شما می رسد – و معیشت شما – نمی خواهید این شانس را به خطر بیندازید. قبل از اینکه امضا کنید روی با هر ثبت کننده، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • هزینه های مخفی وجود دارد؟ گاهی اوقات آن نام‌های دامنه «کم‌هزینه» آن چیزی نیست که می‌توان آن‌ها را شکست داد. مطمئناً، شما نام دامنه واقعی را با هزینه ای پایین دریافت می کنید – اما هزینه واقعی ممکن است بسیار بیشتر باشد. بسیاری از ارائه دهندگان از قیمت اولیه پایین برای جذب شما استفاده می کنند، فقط برای اینکه شما را با هزینه های نجومی تمدید سرزنش کنند، شما را مجبور کنند برای انتقال نام خود پولی بپردازید یا شما را مجبور به خرید افزونه هایی کنند که به آنها نیاز ندارید.
  • آیا حریم خصوصی من محافظت می شود؟ زیرا جزئیات دامنه به صورت عمومی در فهرست فهرست شده است که است فهرست، بسیاری از صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند اطلاعات خود را خصوصی نگه دارند. با این حال، برخی از ثبت کنندگان این گزینه را به شما نمی دهند. برخی حتی اطلاعات شما را برای اهداف بازاریابی به اشخاص ثالث می فروشند. شرایط خدمات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که این گزینه را دارید که اطلاعات خصوصی خود را خصوصی نگه دارید، و از آن برای منافع تجاری استفاده نخواهد شد.
  • پشتیبانی مشتری آنها چقدر حمایت می کند؟ این یکی دشوار است، زیرا تنها راه واقعی برای تعیین مشروعیت کارکنان پشتیبانی مشتری ثبت‌کننده از طریق بررسی‌های آنلاین یا توصیفات است – اما با کمی تحقیق می‌توان این کار را انجام داد! بسیاری از شرکت‌ها «پشتیبانی از مشتری» را ارائه می‌کنند که در واقع فقط یک کلاهبرداری بازاریابی پنهان است. می‌خواهید مطمئن باشید که وقتی برای کمک تماس می‌گیرید، این چیزی است که به دست می‌آورید – نه تلاشی برای فروش بیشتر شما یا مجبور کردن شما به خرید افزونه‌ها.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  VPS چیست؟

خط پایین

طوفان فکری نام دامنه شما می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اما زمانی که زمان خرید یک نام دامنه فرا می رسد، بسیاری از مردم نمی دانند به کجا مراجعه کنند. را process لازم نیست سخت یا استرس زا باشد – و فقط با کمی تحقیق، باید بتوانید یک شرکت معتبر پیدا کنید.

برای شروع آماده اید؟ همین امروز با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید – آن ها هر آنچه را که در مورد ثبت دامنه خود (بدون هیچ گونه ترفندهای فروش مبهم) نیاز دارید به شما می گویند.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید