وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

صفرهای پیشرو را به یک شماره در پایتون اضافه کنید

0 2

سرفصلهای مطلب

زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


اضافه کردن عدد با صفر به چند دلیل ممکن است مورد نیاز باشد، خواه برای اینکه یک عدد خواناتر به نظر برسد، برای مرتب کردن رشته عددی آسانتر در یک لیست، یا در پروتکل های باینری سطح پایین که بسته ها به طول معینی نیاز دارند. .

واضح‌ترین راه برای انجام این کار، الحاق صفرها به یک رشته عددی است (برای اطلاعات بیشتر، Concatenate یک رشته و عدد صحیح را در پایتون بررسی کنید)، با این حال، همیشه کارآمدترین راه برای انجام این کار نیست. تعدادی روش دیگر وجود دارد که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

zfill

رشته ها در پایتون دارای یک هستند zfill روشی که می توان از آن برای پر کردن یک رشته با صفر تا یک طول معین استفاده کرد.

>>> "1".zfill(5)
'00001'

پارامتر به zfill طول رشته ای است که می خواهید به آن بپردازید ، لزوماً تعداد صفرها برای اضافه کردن نیست. بنابراین در مثال بالا ، اگر رشته شما در حال حاضر 5 کاراکتر باشد ، هیچ صفر اضافه نمی کند.

چند مثال دیگر:

>>> "1".zfill(3)
'001'
>>> "12".zfill(3)
'012'
>>> "123".zfill(3)
'123'
>>> "1234".zfill(3)
'1234'

توجه داشته باشید که اگر یک عدد صحیح (و نه رشته، مانند مثال های قبلی) را صفر می کنید، ابتدا باید عدد صحیح را به رشته تبدیل کنید:

>>> str(1).zfill(3)
'001'

رشته های f

اگر از Python 3 استفاده می کنید ، می توانید از آن استفاده کنید f-string نحو به صفر رشته رشته های خود را. این کار با استفاده از نحو قالب بندی اضافی انجام می شود که تعداد صفرها را برای افزودن مشخص می کند.

>>> f'{1:03}'
'001'

اینجا 03 مشخص می کند که رشته باید با 3 صفر قرار گیرد. رقم دوم در این استدلال معادل با width پارامتر در zfill تابع.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  خواندن و نوشتن JSON با TypeScriptJavaScript Object Notation (JSON) به دلیل ساختار سبک و سادگی آن به استاندارد واقعی برای انتقال داده در وب تبدیل شده است. هنگام استفاده از TypeScript، یک ابر مجموعه ایستا تایپ شده از جاوا اسکریپت، می توانیم از JSON برای ساخت برنامه های کاربردی قابل اعتمادتر و موثرتر استفاده کنیم. این مقاله شما را راهنمایی می کند روی چگونه...

همچنین ممکن است توجه داشته باشید که با استفاده از رشته های F ، نیازی به صریحاً عدد صحیح خود را به یک رشته تبدیل نمی کنید ، که این کار را برای شما انجام می دهد.

>>> f'{123:04}'
'0123'
>>>
>>> num = 99
>>> f'{num:09}'
'000000099'

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-05 08:11:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید