وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

پچ زنده اوبونتو

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


در سرورهای تولیدی حیاتی، هیچ چیز بدتر از راه اندازی مجدد آنها نیست. برای شرکت های بزرگ، زمان پول است. حتی زمانی که برای راه‌اندازی مجدد سرور تولید می‌گذرد، می‌تواند باعث شود که شرکت هزاران یا شاید میلیون‌ها دلار از درآمد خود را از دست بدهد.

ممکن است بپرسید، خوب اگر راه اندازی مجدد سرور تولید تا این حد مشکل دارد، چرا آنها را راه اندازی مجدد کنید؟

امنیت برای سرورهای تولیدی ضروری است. در اوبونتو، به‌روزرسانی‌های امنیتی و وصله‌های هسته به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌شوند که ثابت می‌شوند. اگر هر گونه به روز رسانی امنیتی و وصله هسته اعمال نشود، هکرها ممکن است از یکی از نقص های امنیتی شناخته شده برای دسترسی به سرور تولید استفاده کنند. این چیزی نیست که هیچ شرکتی می خواهد. بنابراین، آنها باید به‌روزرسانی‌های امنیتی و وصله‌های هسته را به محض در دسترس بودن اعمال کنند. بسیاری از به‌روزرسانی‌های امنیتی ممکن است نیازی به راه‌اندازی مجدد سرور تولید نداشته باشند، اما این برای وصله‌های هسته درست نیست. اگر هر وصله هسته ای روی سرور لینوکس اعمال شود، برای اعمال تغییرات، راه اندازی مجدد اجباری است. در غیر این صورت، سرور تولید ممکن است به استفاده از هسته قدیمی ادامه دهد. بنابراین، ممکن است در برابر حملات خارجی آسیب پذیر باشد.

برای حل این مشکل، Canonical، شرکت پشتیبان اوبونتو، سرویس Live Patch را توسعه داد. سرویس Canonical Live Patch به شما این امکان را می‌دهد که به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم هسته یا وصله‌های هسته را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد آن‌ها در ماشین‌های اوبونتو خود اعمال کنید. سرویس Canonical Live Patch برای دسکتاپ ها و سرورهای اوبونتو در دسترس است. سرور تولید شما را 24/7 فعال نگه می دارد. بنابراین شما می توانید حدود 100٪ آپتایم به دست آورید. برای تجارت خوب است، درست است؟

سرویس Canonical Live Patch سرعت کار شما یا هیچ چیز دیگری را کاهش نمی دهد. این سریع است و دسکتاپ و سرورهای اوبونتو شما را در سطح هسته ایمن نگه می‌دارد، بدون هیچ زمان خرابی.

در این مقاله به شما نشان می دهم که چگونه سرویس Canonical Live Patch را فعال کنید روی دسکتاپ ها و سرورهای اوبونتو شما بیا شروع کنیم.

ثبت نام برای سرویس پچ زنده Canonical و دریافت توکن:

اگر می خواهید از سرویس Canonical Live Patch استفاده کنید، ابتدا باید برای آن ثبت نام کنید. استفاده از آن برای 3 دسکتاپ و سرور شخصی اوبونتو رایگان است. اگر می خواهید از سرویس Canonical Live Patch استفاده کنید روی بیش از 3 دستگاه اوبونتو، پس باید هزینه آن را پرداخت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آخرین برنامه پیام رسان دسکتاپ تلگرام را نصب کنید روی اوبونتو 22.04

برای ثبت نام در سرویس Canonical Live Patch، به وب سایت رسمی اوبونتو به آدرس مراجعه کنید https://www.ubuntu.com/server/livepatch و کلیک کنید روی ثبت نام.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اگر از اوبونتو استفاده می کنید روی لپ تاپ، دسکتاپ یا سرور شخصی خود را انتخاب کنید کاربر اوبونتو. اگر از اوبونتو برای مقاصد تجاری استفاده می کنید، انتخاب کنید مشتری متعارف، در این صورت، ممکن است مجبور شوید برای سرویس Live Patch هزینه کنید. اکنون، کلیک کنید روی توکن Livepatch خود را دریافت کنید.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اکنون باید به حساب کاربری Ubuntu One خود وارد شوید. فقط ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و کلیک کنید روی وارد شدن. اگر حساب Ubuntu One ندارید، کلیک کنید روی، من یک حساب کاربری Ubuntu One ندارم برای ایجاد یکی

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اگر کلیک کرده اید روی من یک حساب کاربری Ubuntu One ندارم قبل از آن، باید فرم ثبت نام را ببینید. جزئیات را پر کنید، بررسی کنید “من شرایط خدمات Ubuntu One، خط مشی حفظ حریم خصوصی داده ها و اطلاعیه حریم خصوصی SSO Canonical را خوانده و می پذیرم.” را علامت بزنید و کلیک کنید روی ایجاد حساب کاربری.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

پس از ثبت نام، ایمیل خود را تأیید کنید و حساب Ubuntu One شما باید آماده باشد.

اکنون بازدید کنید https://auth.livepatch.canonical.com/ و با حساب Ubuntu One خود وارد شوید و باید موارد زیر را مشاهده کنید page. در اینجا ، می توانید نشانه های Patch Live Canonical خود را پیدا کنید. توکن Canonical Live Patch خود را کپی کنید. بعداً به آن نیاز خواهید داشت.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

راه اندازی پچ زنده اوبونتو روی سرور اوبونتو:

اگر می‌خواهید پچ Canonical Live را راه‌اندازی کنید روی دستگاه سرور اوبونتو شما، پس این بخش برای شما مناسب است.

برای راه اندازی وصله Canonical Live روی سرور اوبونتو شما ، شما به نشانه خدمات Patch Canonical Live Patch نیاز دارید. من به شما نشان دادم که چگونه می توانید در بخش قبلی این مقاله نشانه خدمات پچ زنده را دریافت کنید.

ابتدا به سرور اوبونتو خود وارد شوید و مطمئن شوید که با دستور زیر به اینترنت متصل شده اید:

$ پینگ 3 google.com

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

همانطور که مشاهده می کنید ، من 3 بسته ارسال کردم و 3 بسته دریافت کردم و 0 ٪ ضرر وجود دارد. بنابراین من به اینترنت متصل هستم و همه چیز خوب کار می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  MySQL Workbench را نصب کنید روی اوبونتو 22.04

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

پکیج Canonical Live Patch canonical-livepatch به صورت بسته اسنپ موجود است.

می توانید نصب کنید canonical-livepatch بسته snap با دستور زیر:

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب canonical-livepatch

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

همانطور که می بینید، canonical-livepatch بسته اسنپ در حال نصب است.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

canonical-livepatch باید نصب شود.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اکنون دستور زیر را اجرا کنید تا سرویس Patch Canonical Live Patch را فعال کنید روی دستگاه اوبونتو شما

$ sudo canonical-livepatch فعال کردن YOUR_LIVE_PATCH_TOKEN

توجه داشته باشید: تغییر دادن، YOUR_LIVE_PATCH_TOKEN با توکن پچ زنده که در بخش قبلی این مقاله دریافت کردید.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

سرویس Canonical Live Patch باید فعال باشد روی ماشین سرور اوبونتو شما

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

راه اندازی وصله زنده Canonical روی دسکتاپ اوبونتو:

Canonical سرویس پچ زنده خود را برای سرورهای اوبونتو طراحی کرد. اما اگر می خواهید از سرویس Patch Canonical Live Patch استفاده کنید روی دسکتاپ اوبونتو، شما می توانید. دسکتاپ های اوبونتو دارای یک روش داخلی برای فعال کردن سرویس Canonical Live Patch است.

ابتدا پیدا کنید و شروع کنید نرم افزارها و به روز رسانی ها برنامه از منوی برنامه دسکتاپ اوبونتو شما.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

برنامه نرم افزار و به روز رسانی باید شروع شود. حالا به تب Updates بروید.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

حالا کلیک کنید روی ورود… همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

حالا کلیک کنید روی ورود…

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اکنون ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و کلیک کنید روی اتصال برای ورود به حساب کاربری Ubuntu One خود.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اکنون رمز عبور خود را وارد کرده و کلیک کنید روی تصدیق کردن.

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

هنگامی که به حساب Ubuntu One خود وارد شدید، باید در آن ظاهر شود بروز رسانی نرم افزار برنامه تمام، سرویس Canonical Live Patch باید فعال شود روی دسکتاپ اوبونتو شما

پچ زنده اوبونتوپچ زنده اوبونتو

اکنون که سرویس Canonical Live Patch فعال شده است، به‌طور خودکار تمام به‌روزرسانی‌های هسته حیاتی اعمال شده روی دسک‌تاپ و سرورهای اوبونتو را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد دریافت خواهید کرد.

بنابراین به این ترتیب شما سرویس Canonical Live Patch را فعال یا استفاده می کنید روی دسکتاپ ها و سرورهای اوبونتو شما. با تشکر از خواندن این مقاله.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 21:16:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید