وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

JSON Beautifier روی اوبونتو

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


JSON، یا جاوا اسکریپت Object Notation، نان و کره هر توسعه دهنده برنامه است. با وجود داشتن جاوا اسکریپت در نام خود در واقع در بسیاری از زبان ها از Python تا Go استفاده می شود. هر زبان تجزیه کننده مخصوص به خود را برای “درک” payloadهای معتبر JSON دارد که آن را مفیدترین راه برای APIها برای برقراری ارتباط با برنامه های دیگر می کند.

JSON چیست؟

برای آن دسته از ما که نمی‌دانیم JSON چیست، سینتکسی است که با آن داده‌ها بین دو نرم‌افزار در حال ارتباط، معمولاً از طریق HTTP، رد و بدل می‌شود. این فرمی است که در آن داده ها مثلاً از صفحه وب توییتر یا برنامه توییتر موبایل شما به سرورهای توییتر ارسال می شود.

این به افراد اجازه می‌دهد تا از بخش‌های فرانت‌اند مختلف (واسط کاربری وب، برنامه رسمی، مشتریان شخص ثالث و غیره) برای یک سرویس توییتر کار کنند.

یک شی JSON از یک لیست نامرتب از داده ها یا ارزش های و هر مقدار is را می توان با a نشان داد نام. انواع داده های مجاز عبارتند از:

  1. رشته
  2. عدد
  3. یک شی JSON دیگر (بنابراین می توانید اشیاء JSON را درون یکدیگر قرار دهید)
  4. بولی
  5. خالی
  6. آرایه: لیست مرتب شده ای از هر یک از انواع داده های بالا

همه اینها خوب و خوب است، اما JSON چندان برای انسان قابل خواندن نیست و بنابراین ما به چیزی نیاز داریم که بتواند این را تغییر دهد: {“name”:”John”, “age”:31, “city” :”نیویورک”} به این:

{
“نام”: “جان”،
“سن”: 31،
“شهر”: “نیویورک”
}

اکنون، رمزگشایی نام ها و ارزش ها بسیار آسان تر است. به عنوان مثال، “شهر” نامی با مقدار “نیویورک” است.

شما به راحتی می توانید قالب دوم را بخوانید در حالی که اولی فقط با نقل قول و کاما پر شده است تا جایی که نمی توانید بفهمید یک مقدار به کجا ختم می شود و نام بعدی کجا شروع می شود. با برنامه های پیچیده و بارهای بزرگ JSON، این مشکل می تواند خیلی سریع از کنترل خارج شود. بنابراین ما به یک نیاز داریم زیباساز JSON برای توسعه دهندگان برنامه تا به آنها در پیگیری موارد کمک کنند. در زیر چند گزینه انتخاب شده وجود دارد که می توان از اوبونتو استفاده کرد، اگرچه همانطور که می بینید تعدادی از آنها به عنوان پسوند ویرایشگر کار می کنند و می توانند اجرا شوند. روی هر سیستم عاملی با Visual Studio Code یا ویرایشگر Atom نصب شده است، همچنین یک ابزار مبتنی بر وب برای آزمایش آب وجود دارد:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب XnView MP 0.84 روی اوبونتو و لینوکس مینت

1. کد زیباسازی بیننده JSON

JSON Beautifier روی اوبونتوJSON Beautifier روی اوبونتو

این ابزار مبتنی بر وب ویژگی هایی از جمله beautify one را ارائه می دهد که باعث می شود شی JSON شما برای چشم انسان دوستانه تر باشد. علاوه بر این، دارای یک ویژگی Minify است که شیء JSON را محکم بسته بندی می کند و فضاهای خالی اضافی را حذف می کند.

ویژگی‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بین زبانه‌های سخت یا فضاهای با طول مشخص برای تورفتگی و موارد دیگر انتخاب کنید. معایب استفاده از این عبارتند از:

  1. نمی توان از این به صورت بومی با ویرایشگر متن خود استفاده کرد، جابجایی بین ویرایشگر و مرورگر وب باعث حواس پرتی می شود.
  2. امن نیست. بارهای JSON اغلب حاوی نشانه های احراز هویت، کلیدهای API و سایر اطلاعات حساس هستند. شما نمی خواهید آن را در یک وب غیرقابل اعتماد بچسبانید page.

2. Pretty JSON (برنامه افزودنی برای Sublime Text Editor 2 و 3)

بعد روی این لیست Pretty JSON است، بسته ای برای کسانی که ویرایشگر متن عالی 2 یا 3 را در دست دارند. این بسته دارای ویژگی های غنی با پشتیبانی از تبدیل JSON به XML، زیباسازی JSON یا کوچک کردن آن است.

هیچ کلید میانبر پیش‌فرضی همراه با این افزونه وجود ندارد و باید آن میانبرها را خودتان تنظیم کنید یا از پالت فرمان Ctrl استفاده کنید.[Cmd]+Shift+P برای استفاده از این.

3. ابزارهای JSON (پسوند برای VS Code)

مسلماً محبوب ترین ویرایشگر متن، VS Code دارای یک پسوند برای تقریباً هر چیزی زیر نور خورشید. یکی از این برنامه‌های افزودنی JSON Tools است و بهترین چیز در مورد آن این است که اگر نمی‌خواهید حتی مجبور نیستید به دنبال ماوس خود بروید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش فهرست کردن بسته های نصب شده در اوبونتو 22.04

این تنها دو ویژگی ساده و مفید را ارائه می دهد: JSON prettify و JSON minify. می توان به طور مستقیم از پالت فرمان (Ctrl[Cmd]+Shift+P ) که در آن می توانید JSON minify یا prettify را جستجو کنید. می توانید به Ctrl بروید[Cmd]+Alt+P برای زیباسازی مستقیم متن انتخاب شده یا Alt+M برای کوچک کردن آن.

4. Pretty-JSON (برنامه افزودنی برای ویرایشگر متن Atom)

ویرایشگر Pretty-JSON for Atom دارای ویژگی‌هایی برای زیباسازی، کوچک‌سازی، مرتب‌سازی و زیباسازی (که شی JSON شما را بر اساس نام هر مقدار مرتب می‌کند) و چند ویژگی مفید دیگر ارائه می‌شود. با توجه به تعداد میانبرها و دستورات صفحه کلید در حال حاضر در Atom موجود است، نویسنده تصمیم گرفته است که به طور پیش فرض می توانید از این پسوند مستقیماً از طریق پالت دستور Ctrl استفاده کنید.[Cmd]+Shift+P. اگر تصمیم گرفتید که یک میانبر سفارشی می خواهید، همیشه می توانید به تنظیمات بروید و یکی را پیکربندی کنید.

ویرایشگر Atom در حال حاضر به دلیل زمان کم راه اندازی بدنام است و این افزونه مقدار قابل توجهی به آن اضافه می کند. ویرایشگر من (که در داخل ماشین مجازی نصب شده است، بنابراین نتایج کمی اغراق آمیز هستند) در زمان راه اندازی Atom بیش از 4000 میلی ثانیه افزایش می یابد. این بیش از 4 ثانیه منتظر باز شدن یک ویرایشگر متن هستید. حتی در یک VM با مشخصات پایین که زمان انتظار بسیار طولانی است و این تنها انتقادی است که در مورد این افزونه دارم.

نتیجه

اگر توسعه دهنده هستید، به احتمال زیاد از یکی از ویرایشگرهای ذکر شده در بالا استفاده می کنید. امیدواریم ابزارهای ذکر شده در اینجا انتظارات شما را برآورده کند و گردش کار شما را بهبود بخشد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 22:06:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید