وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب Kubectl روی اوبونتو

0 43
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


یک سیستم منبع آزاد و باز به نام Kubernetes مدیریت می کند container راه حل هایی مانند داکر با کمک داکر ، می توانید ظروف برنامه را از تصاویر از پیش تعریف شده بسازید. مرحله بعدی توسط Kubernetes ارائه شده است که شما را قادر می سازد تا کار کنید روی ظروف بی شماری در چندین سیستم عامل و بار را بین آنها برابر می کند. شما ممکن است دستورالعمل های موجود در این دفترچه را برای راه اندازی Kubernetes دنبال کنید روی اوبونتو 20.04 از طریق دو روش مختلف.

بسته های اوبونتو را به روز کنید

قبل از نصب Kubectl روی اوبونتو ، ما باید تمام بسته های سیستم اوبونتو را به روز کنیم. برای به روزرسانی ، ما باید از ابزار “مناسب” اوبونتو در دستور “بروزرسانی” به شرح زیر استفاده کنیم:

$ sudo آپدیت مناسب

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

Docker را راه اندازی کنید

اولین پیش نیاز برای نصب صحیح Kubernetes روی اوبونتو قرار است داکر را راه اندازی کند. برای نصب Docker ، ما از ابزار “مناسب” اوبونتو در دستور نصب استفاده می کنیم. بسته Docker باید به عنوان “docker.io” و سپس گزینه “-y” ذکر شود تا ابزار “apt” را مجبور به نصب Docker کند. Docker پس از مدتی نصب می شود و پس از فعال کردن می توانید از آن استفاده کنید.

$ sudo apt نصب docker.io -y

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

برای فعال کردن داکر روی سیستم اوبونتو ، ما از ابزار “SystemCtl” استفاده می کنیم. دو دستور جداگانه با کلیدواژه‌های “enable” و “status” برای فعال کردن سرویس Docker و بررسی وضعیت آن پس از فعال کردن آن استفاده می‌شوند. خروجی Query Status نشان می دهد که سرویس Docker کاملاً خوب است.

$ sudo systemctl فعال کردن بارانداز
$ sudo داکر وضعیت systemctl

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

پس از فعال کردن ابزار docker، باید از همان ابزار “systemctl” و سپس کلمه کلیدی “Start” و نام سرویس به عنوان “docker” استفاده کنید.

$ sudo systemctl start docker

Kubernetes را نصب کنید

قبل از نصب Kubernetes، لازم است که ابزار curl را در سیستم خود نصب کنید تا بتوانید کلید Kubernetes را به سیستم خود اضافه کنید. بسته “Snap” برای نصب ابزار “curl” استفاده می شود. ابزار با موفقیت نصب خواهد شد.

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب حلقه

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

پس از نصب ابزار “curl”، ما از آن در دستور و سپس گزینه “fsSL” برای دریافت کلید GPG Kubernetes از مخزن ابری رسمی آن استفاده می کنیم. این دستور کلید امضا را همانطور که در تصویر خروجی نشان داده شده است دریافت می کند:

$ حلقه -fsSL https://packages.cloud.google.com/apt/سند/apt-key.gpg | sudo سه راهی /usr/اشتراک گذاری/حلقه کلید/kubernetes.gpg

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

اکنون، برای افزودن مخزن Kubernetes به مخازن پیش فرض سیستم خود، باید از ” استفاده کنیم.echoدستور به دنبال دستور deb. از اوبونتو دیگر خود اطمینان حاصل کنید node Docker را نصب کرده است و باید دستورالعمل زیر را اجرا کنید روی گره های دیگر، به عنوان مثال، برای ارتباط صاف:

$ echo “deb [arch=amd64 signed-by=/usr/share/keyrings/Kubernetes.gpg] http://apt.kubernetes.io/ kubernetes-xenial main” | sudo سه راهی /و غیره/apt/sources.list

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

ابزاری به نام Kubeadm یا Kubernetes Administrator به مقدار دهی اولیه خوشه کمک می کند. استفاده از استانداردهای مبتنی بر جامعه راه اندازی را تسریع می کند. بسته کاری که کانتینرها را راه اندازی می کند روی هر یک node Kubelet نامیده می شود. شما می توانید از طریق خط فرمان با برنامه به خوشه ها دسترسی داشته باشید. دستورالعمل های زیر را اجرا کنید روی هر سرور node برای نصب ابزار نصب Kubernetes از طریق ابزار “snap” برای هر دستورالعمل و به دنبال آن کلمه کلیدی “-classic”:

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب کوبلت — کلاسیک

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Cerebro Search روی اوبونتو 17.04 و زیر

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب کوبکتل — کلاسیک

$ sudo ضربه محکم و ناگهانی نصب kubeadm — کلاسیک

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

پس از نصب موفقیت آمیز ابزار Kubernetes، از دستورالعمل های نسخه برای هر ابزار برای جستجوی نسخه نصب شده به شرح زیر استفاده می کنیم:

$ نسخه kubeadm
نسخه kubelet $
نسخه کوبکتل $

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

Kubernetes را پیکربندی کنید

وقت آن است که ابزارهای نصب شده Kubernetes را پیکربندی کنید روی سیستم ما در این بخش، ممکن است یاد بگیرید که چگونه سرورها را برای استقرار Kubernetes آماده کنید. دستورات زیر را انجام دهید روی هر دستگاه لینوکس که به عنوان یک node. اول از همه ، خاموش کردن swap ابتدا ذخیره سازی دستور “swapoff” را با گزینه “-a” برای انجام این عملیات اجرا کنید. دستور “swapoff” باید با دستور “sed” به صورت زیر دنبال شود:

$ sudo مبادله

$ sudo sed -من/ swap / س/^\(.*\)$/#\1/g’ /etc/fstab

زمان بارگذاری ماژول های “کانتینر” فرا رسیده است. برای بارگذاری آن ماژول‌ها، فایل پیکربندی Containerd را با استفاده از آن باز می‌کنیم GNU ویرایشگر نانو این فایل با دستور زیر در پوشه “etc” قرار دارد:

$ sudo نانو /و غیره/modules-load.d/containerd.conf

پس از باز کردن فایل پیکربندی، ماژول های “overlay” و “br_netfilter” را با افزودن دو کلمه کلیدی زیر بارگذاری می کنیم:

پوشش
br_netfilter

پس از ذکر ماژول ها در فایل ها، باید از دستورالعمل “modprobe” و سپس نام ماژول ها استفاده کنیم تا در نهایت آنها را بارگذاری کنیم.

$ sudo روکش modprobe
$ sudo modprobe br_netfilter

وقت آن رسیده است که شبکه Kubernetes را با استفاده از فایل پیکربندی موجود در پوشه “etc” پیکربندی کنید. این GNU از ویرایشگر نانو برای باز کردن فایل استفاده می شود.

$ sudo نانو /و غیره/sysctl.d/kubernetes.conf

برای فعال کردن شبکه باید متغیرهای نشان داده شده زیر را برای Kubernetes تنظیم کنیم. این پیکربندی iptables را برای Kubernetes تنظیم می کند. اکنون، مطمئن شوید که فایل را قبل از خروج ذخیره کرده اید.

net.bridge-bridge-nf-call-ip6tables = 1

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب NVIDIA CUDA Toolkit روی اوبونتو

net.bridge-bridge-nf-call-iptables = 1

net.ipv4.ip_forward = 1

اکنون، خدمات و تنظیمات سیستم را یکبار برای همیشه بارگذاری مجدد می کنیم. ابزار “sysctl” در اینجا با گزینه “-system” استفاده می شود. خواهید دید که تنظیمات جدید اضافه شده و بارگذاری مجدد می شوند، یعنی در خروجی نمایش داده می شوند.

$ sudo sysctl –سیستم

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

پس از بارگیری موفقیت آمیز ماژول های Kubernetes و بارگذاری مجدد سرویس ها، باید یک نام منحصر به فرد به هر کدام اختصاص دهیم. node در شبکه Kubernetes شما به عنوان مثال، ما می خواهیم جریان را تنظیم کنیم node به عنوان استاد node از شبکه Kubernetes بنابراین، ما ابزار “hostnamectl” را در دستور امتحان می کنیم تا نام میزبان را به عنوان “master-” تنظیم کنیم.node”.

$ sudo hostnamectl set-hostname master-node

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

کارگر node همچنین با استفاده از همان دستورالعمل با یک متفاوت تنظیم می شود node نام؛ این دستور باید در سرور کارگر اجرا شود.

$ sudo hostnamectl مجموعه نام میزبان عمر

باز کن host فایل های پیکربندی روی هر node در شبکه Kubernetes ما و آدرس های IP هر کدام را اضافه کنید node در داخل فایل شما باید به آن اشاره کنید host نام ها همراه با آدرس های IP برای شناسایی منحصر به فرد آنها.

$ sudo نانو /و غیره/میزبان ها

تصویر آدرس های IP و نام میزبان آنها را در تصویر نشان می دهد host فایل پیکربندی که از طریق ویرایشگر نانو باز می شود.

روش نصب Kubectl روی اوبونتوروش نصب Kubectl روی اوبونتو

مطمئن شوید که در استاد هستید node همین حالا فایل پیکربندی Kubelet را از طریق ویرایشگر نانو باز کنید.

$ sudo نانو /و غیره/پیش فرض/کوبلت

حتماً خط نشان داده شده زیر را در فایل بنویسید تا یک متغیر KUBELET_EXTRA_ARGS برای Kubernetes تنظیم کنید. روی ارباب node.

KUBELET_EXTRA_ARGS=”—cgroup-driver=cgroupfs”

اکنون، باید پیکربندی فقط تنظیم شده را در استاد خود بارگیری مجدد کنید node و گره های کارگر. ابزار “systemctl” با کلمه کلیدی “daemon-reload” استفاده می شود. پس از ارائه رمز عبور، راه اندازی مجدد سرویس Kubernetes را فراموش نکنید.

$ systemctl daemon-reload

نتیجه

در پایان، سرویس Kubernetes شما با موفقیت نصب و پیکربندی شد. اطمینان حاصل کنید که سرویس Docker را مجدداً بارگیری کرده و دستورات مشخص شده را انجام دهید روی گره های کارگر نیز.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-06 18:26:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید