از طریق منوی جستجو مطلب مورد نظر خود در وبلاگ را به سرعت پیدا کنید
8 راه برای اینکه DesOps برای شما کار کند
سرفصلهای مطلب
8 راه برای اینکه DesOps برای شما کار کند
در دنیای مدرن، این سرعت تیم توسعه است که اغلب دوام یک محصول را مشخص می کند. در عین حال، یک عنصر کلیدی وجود دارد که مهم ترین و مشکل سازترین آن است: طراحی. طراحی اغلب به یک گلوگاه تبدیل می شود و به طور قابل توجهی بر کل توسعه تأثیر می گذارد process، بدون توجه به اندازه تیم شما. گاهی اوقات تلاش های مافوق بشری از یک سرنخ طراحی به پیشبرد طراحی کمک می کند process، اما به محض افزایش حجم کار، باید تیم خود را افزایش دهید. چند بار دیده اید:
- توسعه دهندگان بیکار نشسته اند و منتظر آثار هنری هستند.
- توسعه دهندگان فاقد دارایی های طراحی؛
- اجزای مرموز جدید که به طرز مشکوکی شبیه قطعات تکراری اجزای موجود هستند.
- عناصر طراحی متنوع از طراحان مختلف، برای یک پروژه.
اگر همه یا هر یک از این موارد آشنا به نظر می رسد، پس زمان آن فرا رسیده است که DesOps (عملیات طراحی) را پیاده سازی کنید.
متخصصان DesOps
اصطلاح DesOps یا DesignOps کپی این اصطلاح است DevOps که یک عمل مهندسی نرم افزار است که هدف آن یکسان سازی فرآیندهای توسعه برای ایجاد کارایی بیشتر است. مشابه متخصصان DevOps، متخصصان DesOps طراحان با تجربه با مهارت های مدیریتی هستند که طراحی را درک می کنند. process در زمینه بزرگتر توسعه محصول. در حالی که ممکن است همه ما اصطلاح DesOps را در عنوان شغلی خود نداشته باشیم، بسیاری از طراحان ارشد قبلاً مسئولیت یک نقش را بر عهده دارند. از ایجاد فرآیندهای طراحی، توسعه سیستمهای طراحی، ایجاد استراتژیها و مدیریت تیمهای طراحی، DesOps یک نقش پر تقاضا است.
8 راه برای راه اندازی DesOps
آنچه واقعاً اهمیت دارد، این است که این رویکرد مقیاسپذیر و مرتبط است حتی در تیمهایی با یک طراح. بنابراین، چگونه پیاده سازی DesOps را شروع می کنید؟
1. یک معیار برای یک طراحی کامل ایجاد کنید
طراحان باید بدانند که کارشان چه زمانی کامل شده و آماده انتقال به تیم توسعه است. به عنوان مثال، طراحان نیاز به درک روشنی از این دارند که هر صفحه باید چه حالتی داشته باشد، و چه دارایی هایی برای تیم توسعه برای ساخت آن دارایی ها مورد نیاز است. ممکن است به نظر برسد که این حوزه ای است که طراحان باید ذاتاً آن را درک کنند. اما در واقع یکی از رایج ترین نقاط اصطکاک در یک پروژه است و نباید آن را نادیده گرفت. اگر آنچه را که لازم است به وضوح بیان کنید، درگیری ها را کاهش خواهید داد و اطمینان حاصل می کنید که همه مسئولیت های خود را درک می کنند. مزایای این امر عبارتند از: اجازه می دهد تا یک سرعت توسعه پایدار حفظ شود. کل زمان توسعه را کاهش می دهد. این تعداد بحث های لازم بین طراحان ، توسعه دهندگان و رهبری را کاهش می دهد.
2. الزامات طراحی و تحویل را تعریف کنید
برای آخرین نکته، ما به طور خاص در نظر داشتیم که طراح چه چیزی را به توسعه دهندگان منتقل کند. این نکته در مورد این است که طراح باید از چه فرمی برای انتقال طرح استفاده کند – ماکاپها، طراحی صیقلی، نمونههای اولیه، تابلوهای روحی – چه چیزی را طراح باید ارائه دهد تا به طور مؤثر مقاصد خود را در قالبی که توسعهدهندگان بتوانند درک کنند، ارائه دهد. گزینه های متعددی وجود دارد، مانند زپلین یا InVision اما یکی از رایجترین شکایات توسعهدهندگان این است که این فرمتها هر آنچه را که نیاز دارند (مانند داراییهای صادراتی) را فراهم نمیکنند. با این حال ، این معمولاً به این دلیل است که طراحان طرح های خود را به درستی صادر نکرده اند. با روشن شدن برای طراحان آنچه انتظار می رود تولید کنند ، می توانند دارایی های مناسب را منتقل کنند روی به آسانی. شما باید یک سند داخلی ایجاد کنید که شامل الزامات فنی خاص برای دارایی ها، ابزارهای طراحی، همکاری با توسعه دهندگان و سایر اعضای تیم باشد. سرانجام ، این سند باید به وضوح تعریف کند که چه موقع و چگونه طرح ها باید ارائه شوند.
3. یک سیستم طراحی توسعه دهید
مجموعه ای از راه حل های طراحی و مهندسی و همچنین راهنمائی برای اجرای آنها ، تعدادی از مزایا را تضمین می کند: یکپارچگی محصول. سوار شدن ساده تر و سریعتر اعضای تیم جدید ؛ کار کارآمدتر از طراحان و توسعه دهندگان (زیرا می توانند به یک زبان تعریف شده توسط سیستم طراحی ارتباط برقرار کنند). فواید این امر عبارتند از: بهبود کیفیت کلی کار ؛ هنگامی که تیم را بزرگ می کنید، “افتادگی” را کاهش می دهد. سرعت طراحی و توسعه را افزایش می دهد.
4. جعبه ابزار تیم را انتخاب کنید، نظارت کنید و محدود کنید
همه ما عاشق ابزارهای جدید و خنک هستیم ، اما یک تیم مؤثر با مجموعه ای از ابزارهای یکنواخت کار می کند و اطمینان از این وحدت بر عهده شما است. همه ابزارها باید به روز باشند ، اما اگر به هر دلیلی به روزرسانی شود ، همه باید از آن پرش کنند. مزایای این امر شامل موارد زیر است: افزایش تعامل تیم ؛ افزایش سرعت طراحی و توسعه؛ بهبود همکاری تیمی
5. یک رویکرد برای کنترل نسخه ایجاد کنید
توسعه دهندگان از نظر این کار خوش شانس تر هستند ، زیرا کنترل نسخه برای کد یک صنعت بالغ است که گزینه های زیادی دارد. تولید یک رویکرد مشابه برای طراحان دشوار است ، زیرا فرآیندها بسیار متنوع هستند ، اما در سال گذشته ابزارهایی مانند خلاصه، کاکتوس، و گیاه به طور فزاینده ای محبوب شده اند. حتی می توانید چندین طراح داشته باشید که کار می کنند روی یک طرح واحد با چیزی شبیه به فیگما. مزایای این عبارتند از: بهبود ارتباطات. مقیاس بندی تیمی ساده شده؛ به سرعت فرآیندهای طراحی را دنبال می کند زیرا چندین طراح می توانند کار کنند روی یک پروژه واحد به صورت سازنده
6. Prototypes و Visual را پیاده سازی کنید Documentation
به منظور توصیف تمام عملکردهای مربوط به طرح ها، سعی کنید به جای نوشتن مشخصات فنی از “مستندات بصری” استفاده کنید. در بیشتر موارد، کافی است یک توسعهدهنده یک نمونه اولیه تعاملی داشته باشد تا منطق اولیه را بفهمد و پاسخ اکثر سوالات را بیابد. مزایای این کار عبارتند از: کاهش زمان نوشتن مشخصات فنی. مقیاس کار را برای نویسندگان فنی کاهش می دهد. توسعه دهندگان زمان کمتری را صرف خواندن اسناد و زمان بیشتری برای نوشتن کد می کنند. طراحان بهره وری بیشتری دارند. سرعت توسعه شتابان
7. طراحان را در چارچوب توسعه خود ادغام کنید
در بسیاری از متدولوژی های توسعه نرم افزار محبوب، مطلقاً جایی برای طراحی وجود ندارد. هر توسعه ای process استفاده می کنید، فضایی برای طراحان پیدا کنید. مزایای این عبارتند از: یک تیم متحد با ارتباطات بهبود یافته. افزایش سرعت توسعه؛ کاهش دوباره کاری و خرابی توسعه دهنده
8. شاخص های قابل اندازه گیری پیشرفت ها را به کل تیم ارائه دهید
به لطف تغییرات اعمال شده، هم برای اعضای تیم و هم برای مدیران ارشد، باید دائماً رشد شاخص های کمی و کیفی را نشان دهید. بدون این، یک تیم تمایلی به تغییر نخواهد داشت، در حالی که مدیریت ارشد نمی تواند بفهمد منابع اضافی کجا و چرا خرج می شود. جمع آوری و ارائه مداوم نتایج مثبت پس از اعمال تغییرات به شما کمک می کند تا اعتبار و اختیارات لازم را برای تغییرات بیشتر در گردش کار تیم به دست آورید. مزایا عبارتند از: افزایش انگیزه و تیم قوی تر. تسهیل قوانین و شیوه های جدید؛ حمایت از نوآوری های آینده
خلاصه
اصطلاح DesOps کاملاً جدید است و تازه در حال به دست آوردن معنای آن است. را اولین کنفرانس DesOps فقط در ماه نوامبر در نیویورک برگزار شد. در حال حاضر من به سادگی میتوانم این را فرهنگی بنامم که هدف آن توسعه و تسهیل فرآیندهای طراحی جامد است. اما من احساس می کنم که در آینده نزدیک ما این نقش را به عنوان یک نقش طراحی جداگانه در هر تیم محصول خواهیم داشت. با این حال، من احساس می کنم که می توانیم با خیال راحت در مورد اهمیت معرفی این شیوه ها به منظور بهبود کارایی گردش کار طراحی و توسعه محصول به طور کلی صحبت کنیم.
(برچسبها برای ترجمهprocess
منتشر شده در 1403-01-07 09:43:02
منبع نوشتار