وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

سایت خود را با CDN شارژ کنید

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


سایت خود را با CDN شارژ کنید

به عنوان یک طراح وب، از قبل می دانید که طراحی عالی برای یک وب سایت ضروری است – این مفهوم طراحی است که شما به آن اعتماد دارید، مگر اینکه یک وب سایت کاملاً شگفت انگیز به نظر برسد، برای بازدیدکنندگان جدید اعتماد به آن سایت دشوار خواهد بود. این همان چیزی است که طراحی عالی برای یک وب سایت ضروری است. با این حال، بخش مهم دیگری از داشتن یک وب سایت قابل اعتماد وجود دارد، UX مثبت که با یک وب سایت سریع و سریع همراه است. بعد از طراحی عالی، سرعت یکی از مهم ترین عواملی است که به موفقیت یک وب سایت کمک می کند.

اما چرا سرعت اینقدر مهم است؟

این اهمیت یک وب سایت سریع بارها و بارها مورد تحقیق قرار گرفته است. سایت هایی که به اندازه کافی سریع نیستند، درک منفی ایجاد می کنند، با زمان بارگذاری واقعی یک سایت به طور قابل توجهی بر نرخ تبدیل وب سایت ها تأثیر می گذارد. همانطور که زمان بارگذاری بالاتر و بالاتر می رود، نرخ تبدیل به طور قابل توجهی کاهش می یابد، با نرخ تبدیل بهینه در یک page زمان بارگذاری 2.4 ثانیه

CDN چیست و چگونه می تواند به افزایش سرعت سایت من کمک کند؟

در حالی که استفاده از CDN مزایای زیادی دارد که به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، یک فرض اساسی وجود دارد که چگونه CDN سایت شما را سریعتر می کند. به زبان ساده، یک CDN به عنوان شبکه ای برای مدیریت ترافیک یک وب سایت بسیار بهتر از اکثر سرویس های میزبانی مجهز است. هاست اشتراکی معمولاً برای ارائه یک محیط پایدار بهینه شده است که وب سایت شما می تواند PHP یا سایر محیط های میزبانی محبوب را اجرا کند. بیشتر اوقات برای بهینه سازی سرعت طراحی نشده است. از سوی دیگر، هدف اصلی CDN و راه اندازی زیرساخت واقعی برای کمک به ارائه یک وب سایت سریع رعد و برق است. اما واقعاً چگونه یک CDN سرعت سایت من را افزایش می دهد؟

چگونه زیرساخت CDN سرعت سایت شما را افزایش می دهد

چند دلیل وجود دارد که چرا وب سایت شما ممکن است کند باشد:

  • سرور میزبانی مشترک شما غرق شده است و به آرامی پاسخ می دهد.
  • تصاویر و محتوای سایت شما بزرگ است و دانلود آن زمان زیادی می برد.
  • وب سایت شما از تعداد زیادی اسکریپت و تصاویر مختلف استفاده می کند که برای یک وب سایت بارگذاری سریع بهینه نشده اند.
  • مکان سرور سایت شما از نظر جغرافیایی در منطقه ای متفاوت از بازدیدکنندگان وب سایت شما قرار دارد.

دلایل دیگری نیز وجود دارد، اما اینها مهمترین آنها هستند. شما می توانید به هر یک از این موارد به صورت جداگانه رسیدگی کنید، ما بیشتر تمرکز می کنیم روی دو مورد آخر اینجا…

سرور میزبانی مشترک شما غرق شده است و به آرامی پاسخ می دهد

سرورهای هاست اشتراکی قرار نیست سریع باشند. آنها قرار است مقرون به صرفه باشند. مقرون به صرفه بودن هاست اشتراکی به این معنی است که برای کاهش هزینه ها، تعداد وب سایت های مختلف میزبانی شده است روی همان سرور به طور قابل توجهی بالا است. این بدان معناست که هر بار که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند، سرور میزبان برای منابع با همه وب سایت های میزبانی شده رقابت می کند. روی سایت، به این معنی که معمولاً بیش از یک ثانیه طول می کشد تا وب سایت شما شروع به کار کند. حالا، وقتی در مورد ساخت وب سایت صحبت می کنیم، یک پنالتی یک ثانیه است قبل از ما شروع به انجام هر گونه بهینه سازی می کنیم یک راه وحشتناک برای شروع است. بنابراین چند توصیه:

  1. اگر وب سایت شما با وردپرس میزبانی می شود، باید a شرکت معتبر میزبانی وردپرس، با بررسی های عالی، که ارزان نیست.
  2. یک طرح پرداخت بالاتر را انتخاب کنید، در حالت ایده آل یک ٰVPS، به طوری که سایت شما منابع کافی داشته باشد و با صدها سایت دیگر رقابت نکند

تصاویر سایت شما بزرگ است

یکی از بزرگترین تأثیراتی که سایت شما می تواند از نظر زمان بارگذاری داشته باشد، معمولاً از تصاویر میزبانی شده ناشی می شود روی سایت شما. وبلاگ های زیادی پیدا خواهید کرد که ارزش استفاده از تصاویر را در وب سایت و وبلاگ خود تبلیغ می کنند، و البته این توصیه عالی است. تصاویر برای شکستن تکه های بزرگ متن و خوانایی بهتر ضروری هستند. کسی که این عبارت را نشنیده است: “یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد” بله، تصاویر برای موفقیت سایت شما حیاتی هستند. با این حال، آنها یک نقطه ضعف دارند. تصاویر بهینه نشده می توانند زمان بارگذاری سایت شما را از بین ببرند. اکنون، در یک دنیای ایده‌آل، ما رویکرد توصیه‌شده ذخیره هر فایل در قالبی مناسب برای وب، بهینه‌سازی تصاویر بزرگ و فشرده‌سازی آن‌ها به اندازه‌ای قابل قبول بدون از دست دادن کیفیت را در پیش می‌گیریم. با این حال، در واقعیت، ما زمان یا تمایلی برای بهینه‌سازی نداریم process برای هر تصویر اما یک راه حل وجود دارد. اتوماسیون. یک بار دیگر، CDN ها به کمک می آیند. فشرده سازی و بهینه سازی تصویر معمولاً یک ویژگی داخلی CDN است. در اصل، شما به دنبال کسب و کار خود هستید که یک وب سایت با ظاهر عالی با تصاویر عالی ایجاد می کنید، CDN فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر را انجام می دهد.

وب سایت شما از اسکریپت های زیادی استفاده می کند

این یکی دیگر از قاتل سرعت است. هنگامی که ما به عنوان طراح وب شروع به کار می کنیم، از کشف افزونه های جدید و آزمایش آنها و نصب آنها لذت می بریم. روی وب سایت ما، هرگز متوجه نمی شویم که تأثیر افزونه ها چه خواهد بود. حتی طراحان وب معتبر نیز تمایل دارند در این دام بیفتند. استفاده از ده ها پلاگین برای اطمینان از ارائه عملکرد مورد نیاز مشتری عوارض جانبی خود را دارد. در واقع، هر افزونه ای که نصب می کنید روی سایت شما فایل های جاوا اسکریپت، فایل های CSS را اضافه می کند و به عملکرد بیشتری از سایت شما نیاز دارد. شما آن را در قالب درخواست های زیادی خواهید دید روی سایت های تست عملکرد و زمان بارگذاری بسیار طولانی. باز هم چند توصیه:

  1. سایت خود را تا حد امکان از افزونه ها پاک نگه دارید، کمتر، بیشتر است
  2. اسکریپت ها را ترکیب، فشرده و کوچک کنید
  3. HTTP/2 را فعال کنید

در حالی که CDN به شما کمک نمی کند تصمیم بگیرید کدام افزونه ها را نگه دارید و کدام افزونه ها را dump، یک CDN می تواند واقعاً انجام دهد onفشرده‌سازی و کوچک‌سازی اسکریپت‌ها، تا حجم کل محتوای سایت شما کوچک‌تر و در نتیجه سریع‌تر شود. توصیه سوم و بسیار مهم، تنظیم HTTP/2 است – ما قصد نداریم وارد جزئیات شویم، زیرا قبلاً به طور گسترده در مورد HTTP/2 بحث کرده ایم. روی این سایت و در جای دیگر. HTTP/2 به طور خاص برای بهینه‌سازی زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها نوشته شده است، به‌ویژه آن دسته از وب‌سایت‌هایی که منابع مختلفی برای ارائه خدمات دارند. اکثر سرویس‌های CDN به شما امکان می‌دهند سریع و آسان HTTP/2 را فعال کنید روی وب سایت شما سرعت سایت شما را سریعاً افزایش می دهد. حتی اگر تمام بهینه سازی های بالا را انجام داده باشید، باز هم یک چیز وجود دارد که می تواند سرعت وب سایت شما را کاملاً از بین ببرد. چگونه آن را رفع می کنید؟

مکان سرور وب سایت شما

بسیار خوب، اگر از توصیه های ما پیروی کرده اید، وب سایت شما اکنون باید به طور قابل توجهی سریعتر از قبل باشد. اما یک چیز وجود دارد که می تواند سرعت بارگذاری وب سایت شما را از بین ببرد. اگر وب سایت شما مخاطبان محلی را هدف قرار می دهد، راه حل شما ساده است: یک سرویس میزبانی خوب را انتخاب کنید که از نظر فیزیکی تا حد امکان به مکان مورد نظر شما نزدیک باشد. با این حال، اگر وب سایت شما برای مخاطبان بین المللی تهیه می کند، این کار دشوارتر است. شما به سادگی نمی توانید مکان سروری را انتخاب کنید که از نظر فیزیکی نزدیک به آن باشد همه از بازدیدکنندگان وب سایت شما شما می توانید بهترین کار بعدی را انجام دهید و host در مکان بازدید کننده که محبوب ترین است، اما راه حل دوم و موثرتر وجود دارد. هدف یک سرویس CDN به طور خاص در حال رفع این مشکل است. آ زیرساخت CDN به طور خاص برای رفع مشکلی که اکنون توضیح دادیم طراحی شده است. CDN ها شبکه ای متشکل از صدها سرور در ده ها مکان در سراسر جهان دارند. این سرورها به نام سرورهای لبه یا کش، تصاویر و منابع استاتیک شما مانند فایل‌های جاوا اسکریپت و CSS را در این مکان‌ها تکرار می‌کنند. هنگامی که کاربر به سایت شما مراجعه می کند، منابع سنگین از مکانی که از نظر فیزیکی تا حد امکان به بازدیدکننده شما نزدیک است، ارائه می شود. این به طور قابل توجهی مشکل فاصله را کاهش می دهد و به سایت شما از نظر سرعت بارگذاری مزیت بسیار قابل توجهی می دهد.

چگونه یک CDN رایگان راه اندازی کنیم

نکته مهم در مورد استفاده از CDN این است که می توانید به راحتی سرعت وب سایت خود را بدون پرداخت هزینه اضافی افزایش دهید، به خصوص اگر وب سایت شما هنوز در حال رشد است. اکثر سرویس‌های CDN یک طرح رایگان ارائه می‌دهند، که قابلیت ذخیره‌سازی ضروری را که در بالا به آن اشاره کردیم، ارائه می‌کند. به طور معمول، علاوه بر بهینه سازی محتوا، از طریق مکانیسم های امنیتی پیاده سازی شده توسط CDN ها، امنیت وب سایت خود را نیز تقویت خواهید کرد. همانطور که وب سایت شما رشد می کند و نیازهای سایت افزایش می یابد، می توانید به برنامه ای ارتقا دهید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد. چند راه برای راه اندازی CDN وجود دارد، این بیشتر بستگی دارد روی CDN واقعی که از آن استفاده خواهید کرد.

یک پلاگین CDN نصب کنید

اولین راه برای راه اندازی CDN استفاده از افزونه CDN است. هنگام تنظیم CDN خود، یک URL دریافت خواهید کرد که مکان جدید تصاویر ثابت سایت شما خواهد بود. افزونه CDN URL منابع استاتیک را به گونه ای بازنویسی می کند که از CDN ارائه شوند.

https://www.example.com/images/logo-default.jpg

اکنون به عنوان بازنویسی شده است

https://cdn.example.com/images/logo-default.jpg

شما باید چند تغییر جزئی در ورودی های DNS سایت خود انجام دهید، به طوری که cdn.example.com به عنوان URL ارائه شده توسط CDN شما حل شود. اگر از خدمات بازنویسی URL مانند KeyCDN (نویسندگان این افزونه)، MaxCDN یا Incapsula استفاده می کنید، می توانید از افزونه CDN Enabler استفاده کنید. هنگامی که این افزونه را نصب کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL ارائه شده توسط سرویس CDN خود را وارد کنید و باید آماده باشید.

یک CDN را به عنوان یک پروکسی معکوس نصب کنید

راه دیگر و بهتر برای نصب CDN استفاده از یک پروکسی معکوس است. این همچنین به تغییرات جزئی در DNS شما نیاز دارد که معمولاً مختص CDNی است که نصب خواهید کرد. این پیاده سازی سودمند است زیرا بار قابل توجهی را از ضربه مستقیم به سرور شما حذف می کند.

آیا آماده هستید که وب سایت خود را به سطح سرعت بعدی ببرید؟

همانطور که در بالا دیدیم، نصب CDN از نظر قیمت آنقدرها هم که تصور می‌شود منع کننده نیست. علاوه بر این، افزایش عملکردی که به سایت شما داده می شود، یک بهبود قابل توجه UX خواهد بود. اگر به دنبال افزایش سرعت سایت خود هستید، یک CDN ضروری است.

(برچسب‌ها برای ترجمه )content



منتشر شده در 1403-01-08 19:57:04

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید