وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

طراحی وب سایت موثر

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


طراحی وب سایت موثر

نظرسنجی‌های وب ابزار مهمی هستند که وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای سنجش بازخورد مهم بازدیدکنندگان و مشتریان سایت خود استفاده کنند. نظرسنجی‌های وب نیز تا حدودی عناصر ناشناخته یک سایت هستند، زیرا نقش آنها در درجه اول جمع‌آوری داده‌ها به جای اینکه یک ویژگی اصلی باشد، است. در تجارت الکترونیک، و در واقع در هر کسب و کاری، تعیین اینکه مشتریان شما چه می خواهند تا حد زیادی مبتنی است روی مستقیما از آنها می پرسد به‌علاوه، انجام این کار بینش شگفت‌انگیزی از تجربه کاربر به شما می‌دهد – چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی نیست، و چه چیزی می‌تواند و باید بهبود یابد! بنابراین، همانطور که می بینید، استفاده از نظرسنجی های وب مزایای زیادی را ارائه می دهد. البته، طراحی صحیح آنها به موفقیت یا عدم موفقیت آنها برای هر سایتی ارتباط زیادی دارد. ما از بخشی که در مورد تعیین هدف نظرسنجی شما و روشن بودن آن است صرف نظر می کنیم روی نوع بازخوردی که می‌خواهید، زیرا برای هر نظرسنجی موفقی مشخص است. در عوض، ما فقط تمرکز می کنیم روی جنبه طراحی طراحی.

1) استفاده از تصاویر

احتمالاً در ذهن خود این باور را دارید که یک نظرسنجی وب باید عمدتاً فقط یک دسته از خطوط رو به بالا و پایین صفحه وب باشد که هر خط یک سؤال بپرسد. در حالی که قطعاً این ایده کلاسیک یا قدیمی یک نظرسنجی است… طراحی آن به این شکل واضح و خالی هیچ شگفتی برای نرخ تبدیل آن ایجاد نمی کند! ثابت شده است که استفاده از تصاویر در سرتاسر نظرسنجی – با فاصله هوشمندانه و جدا کردن بخش‌های مختلف – بر نرخ تبدیل و همچنین سایر رفتارهای نظرسنجی بسیار مهم تأثیر می‌گذارد. Survey Monkey اجرا شد یک آزمایش جالب گره خورده به انتخابات 2015 انگلیس. آنها سه روش از طرح نظرسنجی خود داشتند که هر کدام دارای سه تصویر منحصر به فرد بود – که تنها تغییر ثابت در طراحی بود (آنها این سوال را که پاسخ دهندگان چه کسی را به عنوان PM می خواهند در دو تا از سه طرح متفاوت بیان کردند). آنها می خواستند تعیین کنند که چگونه بر نرخ کلیک و تکمیل تأثیر می گذارد. تصاویری که از آنها استفاده می کردند عبارت بودند از:

  • ورودی خیابان داونینگ 10 (محل زندگی نخست وزیر بریتانیا).
  • نقشه رنگی بریتانیا، رنگ آمیزی شده توسط نمایندگی حزب.
  • گل سرخ (روبان برای دکوراسیون نظامی).

تصویر نقشه از نظر نرخ کلیک بهترین عملکرد را داشت که 9.3 درصد بود. ورودی داونینگ استریت با تنها 5.9% بدترین عملکرد را داشته است و رزت ها 8.2% دارند. در سمت نرخ تکمیل، تصاویر واقعاً بر این آمار تأثیری نداشتند، زیرا هر دو نقشه و تصاویر خیابان داونینگ دارای نرخ تکمیل 89.9٪ بودند در حالی که روزت ها با 90.9٪ کمی بهتر عمل کردند. همانطور که تصاویر ثابت شده است، این بسیار منطقی است بر نرخ تبدیل سایت ها تأثیر می گذارد. در وب، استفاده از تصاویر در طراحی شما همیشه به نتایج بهتری منجر می شود. بنابراین هنگامی که در حال طراحی نظرسنجی هستید، فقط تصاویر را اضافه نکنید، بلکه به دقت در مورد مواردی که استفاده می کنید فکر کنید. در نظرسنجی‌ها، آنها باید به نحوی با ویژگی‌های پاسخ‌دهنده ارتباط داشته باشند تا بیشترین تأثیر را داشته باشند.

2) درک محدودیت های تلفن همراه

وقتی صحبت از موبایل می شود، نظرسنجی ها یک شمشیر دولبه هستند. از یک طرف، اکنون افراد بیشتری از موبایل استفاده می کنند تا دسکتاپ، بنابراین افراد بیشتری از همیشه در نظرسنجی شما شرکت خواهند کرد روی گوشی های هوشمند آنها متأسفانه، تجربه کاربر نظرسنجی درست است بدتر روی سیار به دلایلی. مشکل بزرگ زمان است. نظرسنجی ها روی تلفن همراه کاربران را بین 11 تا 50 درصد بیشتر از آن ها برای تکمیل می برد روی دسکتاپ. امروزه کاربران و مشتریان به سرعت بیش از هر چیزی در UX اهمیت می دهند، بنابراین مدت زمان تکمیل نظرسنجی روی موبایل قطعاً دلیل بزرگی برای اصطکاک است. این کندی به طور خاص به سه دلیل خلاصه می شود:

  • اتصالات سرور روی موبایل‌ها از اینترنت پرسرعت و رومیزی کندتر هستند.
  • اندازه صفحه نمایش کوچکتر موبایل خواندن و پاسخگویی به سوالات نظرسنجی را دشوارتر می کند.
  • کاربران فقط بیشتر حواس پرت هستند روی گوشی های هوشمند آنها، به ویژه زمانی که سعی در انجام نظرسنجی در حین حمل و نقل دارند.

با این سرعت کم موبایل چه می توان کرد؟ برای شروع، از سؤالات ماتریسی استفاده نکنید، این سؤالات چندگانه نشان داده شده است روی یک شبکه شما هر زمان که مجبور به پاسخ دادن به یک سوال نظرسنجی شده اید آنها را دیده اید، اما آنها با مجبور کردن کاربران به بالا و پایین و چپ و راست اسکرول کردن UX را تشدید می کنند. انجام همه اینها روی یک صفحه نمایش کوچک تلفن هوشمند به وضوح یک مزاحم است. در عوض، از پرسش‌ها و پاسخ‌های چند گزینه‌ای با پرسش‌های مستقیم‌تر که فقط به پاسخ بله یا خیر از سوی کاربران نیاز دارند (و بنابراین نیازی به شبکه نیست) صرف نظر کنید. طول نظرسنجی های خود را نسبتاً کوتاه نگه دارید تا تعداد تکمیل شده ها افزایش یابد. البته، به یاد داشته باشید که همیشه نظرسنجی خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کنید: iOS، Android و دسکتاپ.

مهمتر از همه: طراحی برای تجربه کاربر

به طراحان و توسعه دهندگان همیشه آموزش داده می شود که ابتدا برای تجربه کاربری طراحی کنند. طراحی یک نظرسنجی وب می تواند کمی مشکل باشد زیرا شما با یک نظرسنجی معمولی سر و کار ندارید page، اما با این وجود این یک شانس عالی است که تمام آنچه را که در مورد طراحی می دانید برای UX عالی به کار ببرید. آزمایشگاه روانشناسی اتوماسیون و فرآیندهای تصمیم گیری در دانشگاه مریلند فراهم می کند مجموعه ای از دستورالعمل های مفید در طراحی نظرسنجی وب. اصول اولیه همه به ارائه نظرسنجی به روشی کاربرپسند مربوط می شود. برخی از توصیه های مفید طراحی عبارتند از:

  • قرار دادن لوگوی خود در بالا سمت چپ page و منوی پیمایش به صورت عمودی، روی سمت چپ از page.
  • همه پرسش ها و پاسخ ها باید در راستای چپ باشد.
  • قالب پاسخ باید در سمت چپ همه دسته های پاسخ قرار گیرد.

علاوه بر اینها، همیشه ایده خوبی است که از عناصر طراحی استفاده کنید که خواندن آسان را تشویق می کند، زیرا کاربران / پاسخ دهندگان در نظرسنجی شما طول مدت زمان را اسکن می کنند. page سوالات را بخوانید و امیدوارم کل نظرسنجی را کامل کنید. اقدامات خوب دیگر عبارتند از:

  • استفاده از فضای خالی کافی بین سوالات فردی تا کاربران بتوانند تمرکز کنند روی یک سوال در یک زمان بدون اینکه احساس کنند باید چشم خود را نگاه کنند یا سخت تلاش کنند تا حدس بزنند سوال چه می پرسد.
  • استفاده از اندازه فونت که به راحتی قابل خواندن است روی وب به خصوص روی صفحه نمایش های کوچکتر برای موبایل؛ مطابق با تحقیق از UXmatters، این حداقل برای دستگاه های تلفن همراه کوچک 4 امتیاز و برای دستگاه های تلفن همراه بزرگتر 6 امتیاز خواهد بود.
  • در صورت امکان، از اعداد و/یا نقاط گلوله استفاده کنید تا سوالات را به تکه های کوچکتر و قابل هضم تر تقسیم کنید که به راحتی قابل هضم است.

به طور کلی، نظرسنجی وب که طراحی می‌کنید باید لذت بخش باشد و به آن پاسخ دهید – نه یک کار منفور که کاربران شما آن را به پایان نرسانند.

نکات قابل تامل

نظرسنجی های وب می تواند ابزار موثری برای دریافت بازخورد از کاربران، خوانندگان، مشتریان و مصرف کنندگان هر سایت باشد. نکته مهم این است که آنها باید برای قابلیت استفاده طراحی شوند، بنابراین پاسخ دهندگان نظرسنجی را قبل از تکمیل رها نمی کنند. از هر نظرسنجی که ایجاد می کنید، داده های خوب و قابل استفاده می خواهید! بنابراین چند راهنمایی مهم را به خاطر بسپارید:

  • حتماً از تصاویر استفاده کنید، اما انتخابگر باشید و فقط از تصاویر مرتبط برای نظرسنجی پاسخ دهندگان استفاده کنید.
  • همیشه نظرسنجی خود را برای موبایل طراحی کنید زیرا این روزها افراد بیشتری از موبایل حتی برای پاسخ به نظرسنجی ها استفاده می کنند.
  • برای اطمینان از خوانایی و قابلیت استفاده نظرسنجی، اصول اولیه UX را دنبال کنید.

(برچسب‌ها برای ترجمه )مهم



منتشر شده در 1403-01-09 23:55:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید