از طریق منوی جستجو مطلب مورد نظر خود در وبلاگ را به سرعت پیدا کنید
روش گرد کردن دو برابر / شناور در جاوا اسکریپت فلوها و دو برابرها نشان دهنده اعداد ممیز شناور هستند – اعداد با اعشار. در حالی که این نوع بسته به محیط های مختلف بسیار مفید است روی برای چیزی که از آنها استفاده می شود، گاهی اوقات می خواهیم آنها را به یک عدد کامل گرد کنیم – نزدیکترین عدد صحیح کامل، بالا یا پایین. در این مقاله ما …
سرفصلهای مطلب
معرفی
شناورها و دو برابرها نشان دهنده اعداد ممیز شناور هستند – اعداد با اعشار. در حالی که این نوع است خیلی بسته به محیط های مختلف مفید است روی برای چیزی که از آنها استفاده می شود، ما گاهی اوقات می خواهیم گرد آنها را به یک عدد کامل – نزدیکترین عدد صحیح، بالا یا پایین.
در این مقاله، روش گرد کردن اعداد مضاعف/ شناور (از جمله رشته ها) در جاوا اسکریپت را با استفاده از متدهای داخلی بررسی خواهیم کرد.
Math
هدف – شی.
این ریاضی هدف – شی
این Math
شی برای انجام عملیات ریاضی معمولی استفاده می شود. از آنجا که Math
شی یک شی داخلی استاتیک است، شما نمی توانید و نیازی به مقداردهی اولیه آن ندارید – می توان آن را در هر نقطه به عنوان یک شی ایستا با روش های کمکی فراخوانی کرد. دارای انبوهی از ثابتها و تکنیکها برای انجام عملیات ریاضی است که میتوان مستقیماً به همه آنها دسترسی داشت.
بیایید به برخی از آنها نگاه کنیم Math
روش های مفید شی برای گرد کردن دوتایی ها/ شناورها در جاوا اسکریپت!
Math.round()
Math.round()
تابعی است که برای برگرداندن مقدار یک عدد ممیز شناور گرد شده به نزدیکترین عدد صحیح استفاده می شود. بسته به روی شناور/دوبل عرضه شده، Math.round()
یا به سمت بالا یا پایین گرد می شود.
اگر عدد ممیز شناور بالاتر یا مساوی باشد x.5
– گرد است بالا به نزدیکترین عدد صحیح اگر عدد ممیز شناور زیر باشد x.5
، گرد شده است پایین به نزدیکترین عدد صحیح:
Math.round(24.49); // 24
Math.round('29.5'); // 30
Math.round(72); // 72
Math.round(-40.51); // -41
Math.floor()
این Math.floor()
متد برای برگرداندن نزدیکترین عدد صحیح که کمتر یا مساوی یک مقدار مشخص است استفاده می شود. به زبان عامیانه، floor()
متد یک عدد را گرد می کند و یک عدد صحیح را برمی گرداند:
Math.floor(75.95); // 75
Math.floor(75.05); // 75
Math.floor(4); // 4
Math.floor('-65.05'); // -66
Math.floor(-65.95); // -66
توجه داشته باشید: Math.floor(null)
0 را برمی گرداند نه a NaN
خطا
Math.ceil()
این Math.ceil()
روش یک عدد را تا نزدیکترین بزرگترین عدد صحیح گرد می کند. به زبان ساده، برای گرد کردن یک عدد و برگرداندن یک مقدار صحیح استفاده می شود:
Math.ceil(0.95); // 1
Math.ceil(7); // 7
Math.ceil('9.008'); // 10
Math.ceil(-0.95); // -0
Math.ceil(-7); // -7
Math.ceil(-9.008); // -10
توجه داشته باشید: Math.ceil(null)
عدد صحیح 0 را برمی گرداند و a نمی دهد NaN
خطا
Math.trunc()
در حالی که کوتاه کردن نیست گرد کردن – شایان ذکر است Math.trunc()
روش. کل عدد صحیح را بر می گرداند کوتاه کردن (قطع کردن) دقت ممیز شناور، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آرگومان:
Math.trunc(38.37); // 38
Math.trunc(72.84); // 72
Math.trunc(0.123); // 0
Math.trunc(-0.13323); // -0
Math.trunc('-1.18923'); // -1
Math.trunc(NaN); // NaN
Math.trunc('john'); // NaN
Math.trunc(); // NaN
نتیجه
در این مقاله کوتاه، نگاهی به روش گرد کردن double/float در جاوا اسکریپت با کمک Math.round()
، Math.floor()
، Math.ceil()
و Math.trunc()
.
منتشر شده در 1403-01-12 10:34:03