وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

وب سایت شما چقدر امن است

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید یک زنجیره به اندازه ضعیف ترین حلقه آن قوی است. این برای وب سایت ها نیز صدق می کند. آیا می دانید واقعاً وب سایت شما چقدر قوی و امن است؟

چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما تا حد امکان ایمن است. بسیاری از کسب و کارهای کوچک گزارش می دهند که وب سایت آنها هر روز چند بار مورد حمله قرار می گیرد. هکرها به دنبال هر روزنه‌ای هستند که به آن‌ها برای وارد کردن آسیب‌های جدی به آنها کمک می‌کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید روی امنیت وب سایت شما

گواهی SSL

یکی از اولین (و بزرگترین) کارهایی که می توانید انجام دهید این است که وب سایت خود را با گواهی SSL ایمن کنید. گواهی SSL دقیقا چیست؟ SSL مخفف “Secure Sockets Layer” است و استاندارد صنعتی برای اطمینان از اینکه داده های منتقل شده از طریق اینترنت به درستی رمزگذاری شده اند به طوری که نمی توان به سرقت رفت یا به سرقت رفت.

یکی دیگر از دلایل دریافت گواهی SSL این است که گوگل کروم اخیراً شروع به پرچم گذاری وب سایت هایی کرده است که گواهینامه SSL ندارند. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان شما یک اخطار قرمز “امن نیست” را در مرورگر خود مشاهده خواهند کرد. این می تواند برای بینندگان شما منفی باشد زیرا می تواند به اعتماد آنها به برند شما آسیب برساند. همچنین می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد، که مطمئناً می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. با مراجعه به راهنمای ما، روش رفع مشکل پیام HTTPS “Not Secure” در Chrome را بیاموزید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چرا باید نام دامنه خود را با میزبانی رسانگار ثبت کنید؟

به روز رسانی

یکی دیگر از زمینه های رایج که وب سایت ها می توانند امنیت خود را بهبود بخشند، به روز رسانی خودکار است. اگر دو یا چند نسل از نرم افزار فعلی برای پلتفرم خاص خود عقب هستید، احتمالاً چندین به روز رسانی امنیتی را از دست داده اید.

این به‌روزرسانی‌ها به محض مشاهده آسیب‌پذیری توسط هکر توسط توسعه‌دهندگان منتشر می‌شوند. بنابراین اگر این به‌روزرسانی‌ها را نصب نکنید، در معرض خطر هک شدن هستید. (همچنین لازم است این کار را با هر افزونه، افزونه یا برنامه‌ای که ممکن است استفاده کنید انجام دهید روی وبسایت شما.)

CDN

گزینه دیگر برای جلوگیری از هک استفاده از CDN (یا شبکه تحویل محتوا) است. این می تواند زمانی استفاده شود که یک هکر سعی می کند وب سایت شما را با ترافیک زیادی مسدود کند که سرور نتواند آن را نگه دارد و باعث از کار افتادن سایت شود و سایت شما را در برابر حمله آسیب پذیر کند.

یک CDN با تشخیص افزایش ترافیک و مقیاس بندی برای جبران آن از این امر جلوگیری می کند. CDN ها در چندین مکان (که در چندین سرور پخش می شوند) نیز می توانند به این امر کمک کنند زیرا “کار را” در سرورهای مختلف پخش می کند تا سایت شما توسط چنین حمله ای فلج نشود.

ممیزی ها

یک راه بزرگ برای تعیین اینکه چقدر وب سایت شما ایمن است و چه کاری باید انجام دهید تا آن را ایمن تر کنید، استخدام یک شرکت حسابرسی خارجی است. موسسه حسابرسی به همراه بخش فناوری اطلاعات شما برای انجام ممیزی از امنیت سایت کار خواهد کرد. آنها ممکن است آزمایشی را انجام دهند که به آن تست نفوذ می گویند، تلاشی توسط تیم آنها برای هک کردن وب سایت شما نه برای ایجاد مشکل بلکه برای تعیین نقاط ضعف در امنیت شما.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Snapshot های Live-State با طرح VPS من چیست؟

پس از چنین ممیزی، می توانید یک جلسه پس از اقدام با شرکت داشته باشید تا تصمیم بگیرید که گام های بعدی شما برای ایمن تر کردن وب سایت شما چیست.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که هکرها تهدیدی دائمی برای تجارت الکترونیک و داده های شخصی شهروندان عادی هستند. به همین دلیل است که کسب و کارها از ایمن بودن وب سایت خود بسیار مهم هستند. با این کار از کسب و کار خود محافظت می کنید و همچنین اعتماد مشتریان خود را به دست خواهید آورد.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید