وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

وردپرس 5.0 تقریباً اینجاست! انتظار چه چیزی

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


وردپرس 5.0 تقریباً در راه است! تغییرات هیجان انگیز خواهند بود و این همه به لطف این است ویرایشگر گوتنبرگ. این ویرایشگر جدید روش ساخت وب سایت وردپرس خود را متحول خواهد کرد.

Buildup


وردپرس 4.8 چند تغییر مهم را نشان داد که راه را به گوتنبرگ منتهی می کند. می‌توانید رویدادهای وردپرس نزدیک خود را از داشبورد خود بررسی کنید (برای کمک به شبکه) و بدون نیاز به اضافه کردن دستی آنها با کد، از تصاویر در ویجت‌های خود استفاده کنید. بخشی از یک افزایشی بود process که انتقال به 4.9 و 5.0 را آسان تر کرد. وردپرس 4.9، به‌روزرسانی «Tipton» به شما امکان می‌دهد تغییرات طراحی را برنامه‌ریزی کنید که می‌توانند در تاریخ‌های بعدی (درست مانند پست‌ها) فعال شوند. این گام‌های کوچک راه را برای نسخه 5.0 هموار می‌کنند و ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا همه چیزهایی که در این به‌روزرسانی گنجانده شده است را ببینیم.

ویرایشگر گوتنبرگ

رابط ویرایشگر به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند و قابل اعتماد باشد. آنها یک ویژگی جدید به نام بلوک دارند. این بلوک‌ها محتوای از پیش پیکربندی‌شده‌ای هستند، مانند موسیقی، ویدیو، نقل قول و غیره. شما می‌توانید تا پانزده سبک داشته باشید، و برای ایجاد پست‌ها/صفحه‌های سفارشی‌سازی آسان طراحی شده‌اند. وردپرس شما را تشویق می کند که ویرایشگر را قبل از زمان برای خودتان امتحان کنید تا بتوانید روش کارکرد آن را ببینید.

توسعه دهندگان متوجه بهبود API WordPress Rest خواهند شد، بنابراین به روز رسانی و ایجاد برنامه با استفاده از پلت فرم به عنوان یک چارچوب بسیار آسان تر خواهد بود. ساختن تم های سفارشی نیز آسان تر و کاربرپسندتر می شود، اما این به معنای خارق العاده تر بودن است pageابزارهای سازنده ای که می توانید با وردپرس استفاده کنید ممکن است ارتباط خود را از دست بدهند. فقط زمان می تواند بگوید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه اعتبار دامنه را تقویت کنیم

مسائل مربوط به سازگاری و آماده سازی

با تعمیرات اساسی وردپرس 5.0، ممکن است مشکلات سازگاری قابل توجهی با افزونه های فعلی وجود داشته باشد. توسعه دهندگان پلاگین باید محصولات خود را برای به روز رسانی آماده کنند، اما در هر صورت آماده باشند.

برای آماده شدن برای ویرایشگر جدید، باید خودت انرا امتحان کن. از این مقاله، در مرحله بتا است، بنابراین پیشرفت‌های زیادی وجود دارد که هنوز در حال انجام هستند. تمام پانزده بلوک را امتحان کنید تا ببینید عملکرد آنها چگونه است. آن را از طریق آزمایش قرار دهید و مطمئن شوید که با هر مشکلی که با آن مواجه شدید با وردپرس تماس بگیرید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد تجربه کاربر داشته باشند، بیشتر می توانند قبل از زمان راه اندازی آن را صاف کنند.

وقتی می رسد

تو باید backup وب سایت شما قبل از تغییرات جدید آنها تاریخ انتشار 19 نوامبر 2018 را پیشنهاد کرده اند، اما ممکن است برای جلوگیری از مشکلات در طول فصل شلوغ تعطیلات، آن را به 22 ژانویه 2019 برگردانند. سایت خود را در یک محیط صحنه (sandbox) کپی کنید. وردپرس را به روز کنید روی سایت جدید و سپس شروع به آزمایش همه چیز کنید: افزونه ها، بارگذاری، سرعت، سازگاری، سهولت استفاده و غیره. ویرایشگر را به طور کامل کاوش کنید تا بتوانید در مورد روش عملکرد آن برای سایت جدید خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.0 را دوست ندارید، می توانید به ویرایشگر کلاسیک برگردید، اما به خاطر داشته باشید که افزونه های شما ممکن است در نهایت از طراحی کلاسیک پیشی بگیرند و با وب سایت شما ناسازگار شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  خدمات SMTP – آنچه باید در مورد ارائه دهنده هاست خود بدانید

جای تعجب نیست که وردپرس 5.0 روش ساخت و نگهداری وب سایت های وردپرس را تغییر دهد. اجازه ندهید تغییر شما را غافلگیر کند. فعالانه آن را آزمایش کنید تا ببینید چگونه برای شما و کسب و کارتان کار می کند. ممکن است متوجه شوید که گردش کار شما با استفاده بیشتر از آن افزایش می یابد.

آیا می دانستید هاست وردپرس با گوتنبرگ سازگار است؟ نه تنها سرعت و قدرت را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد، بلکه مجموعه ای کامل از ابزارها را برای کمک به مدیریت بهتر وب سایت وردپرس خود به شما کمک می کند.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید