وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

یک مطالعه جذاب اسرار اینفوگرافیک های موفق را آشکار می کند

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


یک مطالعه جذاب اسرار اینفوگرافیک های موفق را آشکار می کند

چه چیزی باعث موفقیت یک اینفوگرافیک می شود؟ به عنوان طراح، ما می خواهیم که دو چیز اصلی به تعادل برسد:

  • آیا خواننده پیامی را که ما می‌خواستیم دریافت کند؟
  • آیا پیام به یاد ماندنی بود؟

میشل بورکین، دانشجوی دکترا از دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد، با همکاران خود برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه 2070 تصویر تک‌پانل از طیف وسیعی از نشریات و وب‌سایت‌ها کار کرد.

در «بزرگترین مقیاس مطالعه تجسم تا به امروز، آنها پرسیدند، “چه چیزی یک تجسم را به یاد ماندنی می کند؟”

هشدار

به یاد ماندنی بسیار مهم است، اما هنوز نصف دستور غذا است.

این تحقیقات به میزان خوبی بینندگان توجه نکردند درک کرد تصاویر، چقدر خوب آنها را به خاطر داشتند. گام‌های بعدی بورکین اندازه‌گیری درک مطلب است: آن مطالعه جدید در حال انجام است.

این مطالعه نشان‌دهنده اولین گام در تحقیق آنها است، زیرا آنها آنچه را که یک اینفوگرافیک مؤثر می‌سازد را بررسی می‌کنند، اما در حال حاضر سؤالاتی در مورد آنچه طراحان تاکنون باور داشته‌اند، ایجاد می‌کند.

کاری که آنها انجام دادند

ابتدا، این تیم یک “رده بندی بصری” از تصاویر ایجاد کرد و آنها را با کیفیت هایی مانند انواع نمودار، تعداد رنگ ها و وجود اشیاء قابل تشخیص توسط انسان شناسایی کرد. آنها همچنین ویژگی هایی مانند وجود دکوراسیون غیر ضروری و “تراکم بصری” (با نام مستعار) را طبقه بندی کردند.

002

اینفوگرافیک «مکان خود را دوباره طراحی کنید» که توسط Jacopo Ferretti برای DMC Bologna طراحی شده است

سپس 410 تصویر را انتخاب کردند که به طور مساوی محدوده منابع آنها را نشان می داد (مانند اخبار، علوم و سایت اینفوگرافیک، بصری.لای) و همچنین طیفی از کیفیت هایی که آنها شناسایی کرده اند. با استفاده از آن گروه، آنها یک آزمایش آنلاین (با استفاده از آمازون) انجام دادند ترک مکانیکی) که در آن شرکت‌کنندگان جریانی از تصاویر را تماشا می‌کردند و هر زمان که یکی را می‌دیدند که معتقد بودند قبلاً نمایش داده شده بود، روی دکمه‌ای کلیک می‌کردند.

چیزی که یاد گرفتند

در کمال تعجب محققان، نمودارهای میله ای و نمودارها عملکرد ضعیفی داشتند. به نظر می رسد (فلش خبری) همه آنها یک جور به نظر می رسند. به یاد ماندنی ترین تصاویر حاوی «اشیاء قابل تشخیص انسان» بود. به چیزهای دنیوی مانند عکس ها یا تصاویر بطری ها، حیوانات و کفش ها فکر کنید، نه به ذکر افراد.

001

اینفوگرافیک “Who is Occupy Wall Street” توسط Jess3 برای Fast Company ساخته شده است

سایر نکات مهم:

  1. رنگ تفاوت زیادی ایجاد کرد: هر چه بیشتر، بهتر.
  2. تصاویر با شلوغی بیشتر بسیار خاطره انگیز بودند. چقدر خاطره انگیزتر زیاد.
  3. تصاویر با دایره های زیاد و گرافیک گوشه گرد نیز در رتبه بالایی قرار گرفتند.

بیشتر در مورد بهم ریختگی

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی روانشناسی نشان می دهد که تجسم های ساده و واضح آسان تر قابل درک هستند. با این حال، محققان همچنین دریافته اند که “آشغال نمودار” (اصطلاحی که توسط ادوارد توفت ابداع شد، بسیار مهم است که خود را پیدا می کند. مدخل ویکی پدیا) می تواند حفظ را بهبود بخشد زیرا ما را مجبور می کند برای درک یک نمودار سخت تر کار کنیم و در نتیجه درک بهتری داشته باشیم.

باز هم، درک اینکه چه چیزی یک اینفوگرافیک را به یاد ماندنی می کند، تنها اولین قدم برای ایجاد ارائه های موثرتر است. به گفته بورکین، «به یاد ماندنی‌تر کردن تجسم به معنای ماندگار کردن بخشی از تجسم در ذهن بیننده است». او تأکید می‌کند که ما همچنین باید یاد بگیریم که چگونه مطمئن شویم که چیزی که می‌چسبد پیام مورد نظر ما است، نه شیرینی چشم.

(برچسب‌ها برای ترجمه )شناسایی



منتشر شده در 1403-01-17 21:52:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید