وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اگر سایت شما قربانی باج افزار شد چه باید کرد؟

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


حملات سایبری بوده است روی افزایش برای مدتی مجرمان سایبری به طور فزاینده ای پیچیده شده اند و راه های هوشمندانه تری برای نقض امنیت افراد و مشاغل پیدا می کنند. زمانی که یک کسب و کار مورد حمله باج افزار قرار می گیرد، به خصوص روی وب سایت آنها می تواند شرکت را ویران کند و عملیات آن را فلج کند. در حالی که تهدید همیشه وجود خواهد داشت، چند روش می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند. اگر سایتی همچنان قربانی یک حمله باج‌افزاری می‌شود، دانستن چگونگی بازیابی سریع می‌تواند به معنای تفاوت بین بازگشت به کار معمول یا شکست خوردن باشد.

آشنایی با حملات باج افزار

جلوگیری از حملات باج‌افزاری که بسیار دشوار است و همیشه در حال تکامل است، احتمالاً یک نگرانی همیشه برای شرکت‌ها خواهد بود. روی وب. متأسفانه، بسیاری از شرکت‌ها یک رویکرد واکنشی برای هک کردن سایت اتخاذ می‌کنند و تنها زمانی که مشکلات رخ داده باشند، به آنها پاسخ می‌دهند. در حالی که داشتن یک برنامه بهبود می تواند مهم باشد، اولین خط دفاعی باید پیشگیری باشد.

بدانید که هیچ اقدامی نمی تواند به طور کامل خطر حمله سایبری را از بین ببرد یا از آن جلوگیری کند. اگر یک هکر بخواهد یک سایت را به اندازه کافی خراب کند (و از مهارت و دانش کافی برخوردار باشد) راهی برای انجام آن پیدا خواهد کرد. بنابراین، یک دفاع لایه ای، با اقدامات متعددی که در نظر گرفته شده برای جلوگیری از دسترسی به مناطق امن یک سایت، بهترین پیشگیری را فراهم می کند. این شامل:

  • استفاده از آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی

اطمینان حاصل کنید که سایت شما نوعی نرم افزار امنیتی را اجرا می کند و آن را به روز نگه می دارد. این نرم‌افزار باید بدافزار، تلاش‌های سوءاستفاده‌کننده برای ورود به سیستم و سایر تلاش‌ها برای سوءاستفاده از نقاط نرم در امنیت سایت شما را شناسایی کند و اقدامات متقابلی را ارائه دهد. برنامه‌ای که به‌طور منظم نرم‌افزار سایت را اصلاح می‌کند، می‌تواند برای دفاع قوی سایت نیز ارزشمند باشد.

  • ایجاد سیاست های امنیتی برای کارکنان

هر کسی که دسترسی ایمن به وب سایت شما دارد باید روش های امنیتی اولیه را بداند و از آنها پیروی کند. اینها ممکن است شامل اجتناب از کلیک کردن باشد روی پیوندهای موجود در ایمیل های فرستنده ناشناس، باز کردن پیوست ها در ایمیل ها یا نظرات ارسال شده روی یک سایت، یا نصب نرم‌افزار مشکوک (مانند افزونه‌ها) که توسط نویسندگان ناشناس یا با بررسی ضعیف ایجاد شده‌اند. تعداد شگفت انگیزی از حملات به سادگی با دریافت اعتبار کاربری به طور مستقیم از کارمند سایت از طریق یک کمپین فیشینگ امکان پذیر است، بنابراین سیاست های آموزشی قوی و ایمیل می تواند کلیدی باشد.

  • دسترسی را محدود کنید

یکی دیگر از بافرهای هوشمندانه در برابر حمله، محدود کردن دسترسی است که می تواند مانع از نفوذ بسیاری شود. هرچه افراد بیشتری به مناطق اداری یک سایت دسترسی داشته باشند، خطر دسترسی یک هکر بیشتر است. اگرچه اعطای دسترسی به احتمال زیاد غیرعمدی خواهد بود، انگیزه ها پس از وقوع آسیب اهمیت چندانی ندارند. به هر حال، اگر یک هکر از طریق یک حمله فیشینگ اعتبار شخصی با دسترسی محدود را به دست آورد، ممکن است بتواند کمی شیطنت ایجاد کند، اما برای از بین بردن کل سایت کار سخت تری خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  رونمایی از LOM با سوئیچ های KVM در میزبانی رسانگار

بعد از حمله چه باید کرد

همانطور که اشاره شد، هیچ اقدام امنیتی نمی تواند امنیت مطلق در برابر یک حمله سایبری ایجاد کند. بنابراین، اگر سایت شما قربانی شود، دانستن بهترین روش برای بازیابی سریع بسیار مهم خواهد بود. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید بدون اینکه مجبور شوید از درخواست باج تبعیت کنید، عملیات عادی را بازیابی کنید. اما انجام این کار مستلزم برنامه ریزی و آمادگی است.

  • پشتیبان گیری مکرر از داده ها

پشتیبان گیری منظم از داده ها می تواند پس از حمله باج افزار بسیار ارزشمند باشد. باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما به طور مکرر در مکانی خارج از سرور پشتیبان تهیه می کند. تعدادی از خدمات برای انجام این کار وجود دارد، از جمله بسیاری از CDN ها، خدمات ذخیره سازی ابری، و غیره backup خارج از سرور آلوده خطر فساد بیشتر را کاهش می دهد. با این حال، قبل از نصب مجدد، نسخه‌های پشتیبان را اسکن کنید تا مطمئن شوید که عفونت قبل از ایجاد آن رخ نداده است backup کپی 🀄.

  • با مقامات تماس بگیرید

بسیاری از انواع حملات سایبری در ایالات متحده مجازات کیفری دارند. در نتیجه، پس از حمله، باید با مجری قانون تماس بگیرید تا حادثه را گزارش کنید. آنها ممکن است به منابع قدرتمندی برای کمک به بررسی منبع نفوذ، توصیه راه‌هایی برای جلوگیری از حملات آینده و ردیابی طرف‌های مسئول دسترسی داشته باشند.

مجری قانون ممکن است لازم باشد به دیگران (از جمله مردم) در مورد حمله و روش وقوع آن هشدار دهد. این ممکن است شامل مشتریان خود یا سایر مشاغلی باشد که به طور مشابه تحت تأثیر یک حمله قرار گرفته اند. همکاری می تواند به شما و شرکت شما کمک کند که به دلیل عدم گزارش وضعیتی که منجر به از دست دادن یا جراحت دیگران شده است، از مشکلات قانونی دوری کنید.

  • هرگز باج را پرداخت نکنید

پذیرش این نکته ممکن است برای برخی سخت باشد. اگرچه ممکن است شدیداً وسوسه شوید که باج بپردازید تا کنترل وب سایت خود را دوباره به دست آورید، این کار را انجام ندهید. هکرهایی که از باج افزار استفاده می کنند این کار را برای کسب درآمد انجام می دهند. پرداخت به آنها فقط آنها را تشویق می کند که به انجام این نوع حملات ادامه دهند. در عوض، با شرکت میزبان خود تماس بگیرید، کنترل سرورهای خود را دوباره به دست آورید، سایت خود را از نسخه های پشتیبان خود بازیابی کنید، و امنیت خود را در برابر نفوذهای بعدی افزایش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه مخاطبان خود را از طریق ایمیل جذب کنید

شرکت میزبانی را انتخاب کنید که امنیت سایت شما را جدی بگیرد

میزبانی رسانگار با چندین ارائه دهنده امنیتی در تلاش برای کاهش خطر حملات سایبری به مشتریان خود شریک است. ما ویژگی هایی مانند به روز رسانی خودکار، محافظت از هک، فایروال های سفارشی، حفاظت DDoS و موارد دیگر را در تلاش برای ایمن نگه داشتن سایت شما ارائه می دهیم. به طور مشابه، میزبانی رسانگار راه‌حل‌های نرم‌افزاری (مانند Sucuri و Patchman) را ارائه می‌دهد که مشتریان ممکن است انتخاب کنند تا از آنها برای تقویت بیشتر محافظت خود استفاده کنند.

اگر می خواهید خدمات میزبانی وب ایمن، سریع و قابل اعتماد را با برخی از مقرون به صرفه ترین قیمت های صنعت تجربه کنید، میزبانی رسانگار را می خواهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ما اینجا را کلیک کنید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید