وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

خطرات تست A/B

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


خطرات تست A/B

تعبیری در تبلیغات وجود دارد که می گوید: «می دانم که 80 درصد تبلیغات من کار نمی کند. فقط نمی دانم کدام 80 درصد». منطق یکسانی برای همه اشکال طراحی از جمله طراحی وب صدق می کند. اگر فقط می دانستیم کدام قسمت از خودمان page محتوا، طرح‌بندی‌ها و گردش‌های کاری آنطور که باید کار نمی‌کردند، آیا این شگفت‌انگیز نیست؟

به نظر می رسد موهبت الهی است که بدانیم در طراحی تجربه کاربر چه کار می کند، با داده های قابل کمیت سخت تایید کنیم که کدام یک از دو طرح، عنصر یا مسیر بهینه است و این نوید آزمایش A/B است. ابزار قدرتمندی است، اما نوشدارویی و اتکای بیش از حد نیست روی نه تنها می تواند قضاوت شما را به عنوان یک طراح کمرنگ کند، بلکه به طور متناقضی منجر به راه حل های غیربهینه می شود.

در این مقاله نگاهی به برخی از مشکلات استفاده از تست A/B می‌اندازم، و اینکه چگونه می‌توان از چنین تست‌های مقایسه‌ای به‌عنوان بخشی از جعبه ابزار طراحان به‌جای روش‌شناسی طراحی غالب استفاده کرد.

تست A/B به یک اپلیکیشن قدرتمند در زمینه طراحی وب تبدیل شده است. ظهور پویا page سرویس و نرم افزارهای تحلیلی مدرن مانند Google Analytics تنظیم و اجرای تست های A/B یا تست های تقسیم را آسان می کند. به بازدیدکنندگان به طور متناوب یک سرویس ارائه می شود page طرح‌بندی یا طرح‌بندی دیگر، و نرم‌افزار اندازه‌گیری می‌کند که تعداد بیشتری از یک اقدام از پیش تعیین‌شده را ایجاد می‌کند، به عنوان مثال کلیک کردن روی دکمه خرید اکنون یا تکمیل فرم ثبت‌نام. این اقدامات به عنوان اهداف تعریف می شوند: قابل اندازه گیری، کمی، قابل شناخت. در تست A/B طراحی وب، این اهداف باید چیزی باشند که توسط نرم افزار تجزیه و تحلیل قابل ثبت باشد، بنابراین در حالی که هدف ممکن است کلیک کاربر باشد. روی یک پیوند به یک مقاله، نمی تواند ضبط کند که آیا کاربر آن مقاله را می خواند یا خیر.

این مقاله اطلاعات بیشتری دارد روی روش اجرای تست های A/B، و در اینجا خلاصه ای از برخی از شناخته شده ترین آنها آورده شده است آزمایش مطالعات موردی

تست A/B به طور اجتناب ناپذیری تقلیل‌دهنده است و به‌طور داروینیستی «مناسب‌ترین» طرح را تکامل می‌دهد. آزمایش دو طرح کاملاً متفاوت به شما می گوید که کدام یک برای هدفی که آزمایش می کنید بهتر عمل می کند. می توانید این مرحله را تا بی نهایت تکرار کنید. اما برای پیشرفت بیشتر از این، باید دو عنصر از مناسب ترین طرح را تغییر دهید تا بتوانید امتیاز بازخورد را بهبود بخشید. تقریباً بلافاصله از آزمایش 2 طرح بسیار متفاوت به تغییر طرح “برنده” حرکت کرده اید. آماردانان این یافته را حداکثر محلی می نامند تا حداکثر جهانی. شما به راحتی می توانید خودتان را در حال رفتن به یک بن بست زیبایی شناختی و پیدا کردن زیباترین خانه پیدا کنید. روی خیابان به جای بهترین خانه در کل شهر. آزمایش چندین گزینه، به نام تست چند متغیره یا تست سطلی، پیچیدگی بیشتری را اضافه می‌کند و ابزارها اغلب گران‌تر هستند.

حتی با گزینه های متعدد، تست تقسیم تنها می تواند برای اندازه گیری و بهینه سازی یک هدف در یک زمان استفاده شود. بهینه سازی برای یک هدف ممکن است خوب باشد اگر سایت شما تمرکز بسیار محدودی داشته باشد، مانند یک سایت تجارت الکترونیک، که در آن یک نتیجه دلخواه بر سایرین برتری دارد. اما اگر چندین هدف برای سایت خود دارید، باید مطمئن شوید که هر تغییری به خوبی در برابر همه اهداف آزمایش می شود.

با صرف مدت طولانی آزمایش و بهینه سازی یک سایت برای یافتن حداکثر محلی، قابل درک است که یک طراح نمی خواهد این همه تلاش را هدر دهد و طراحی دیگری را دنبال کند. به بیان صریح، ممکن است زمان زیادی را صرف تعیین اینکه کدام یک از دو طرح بندی بهترین است، صرف کرده اید، بدون اینکه متوجه شوید که هر دو صفحه مزخرف هستند. این شک آزاردهنده همیشه باید باقی بماند، اگر موفق شده اید محتوا و UX را از محتوایی که دارای نرخ موفقیت 6٪ به نرخ موفقیت 8٪ است بهینه کنید، آیا طرح دیگری وجود دارد که بازدهی 9٪ یا بالاتر را داشته باشد؟

پاسخ‌های کاربران نیز در طول زمان تغییر خواهد کرد و آنچه ممکن است در ماه گذشته عالی آزمایش شده باشد، ممکن است دیگر بهترین نتایج را نداشته باشد. یک خطر این است که شما می توانید در یک چرخه آزمایش و تنظیم مداوم قفل شوید. در این مرحله شما کمتر طراح هستید تا یک ماشین خودکار. شما قضاوت و حساسیت طراحی خود را کنار گذاشته اید تا دائماً به دنبال اطمینان از آزمون باشید. من افرادی را می‌شناسم که در تلاش برای آزمایش همه چیز وسواس پیدا کرده‌اند، دچار ترس‌زدگی هستند، و برای همیشه به دنبال نرخ تبدیل بهینه شانگریلا هستند.

اولین برداشت ها به حساب می آیند

همانطور که ضرب المثل می گوید: “شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اول ندارید”. مانند پژوهش در دانشگاه انتاریو و جاهای دیگر نشان داده شده است که بازدیدکنندگان یک وب‌سایت ناخودآگاه تصمیم می‌گیرند که آن را دوست داشته باشند یا نه، در مدت زمان بسیار کوتاه، حتی چند میلی‌ثانیه. “اثر هاله” این برداشت اولیه، قضاوت بعدی کاربر در مورد سایت را رنگ می کند و حتی ارزیابی آنها از اعتبار وب سایت را تعیین می کند. نرخ پرش همه وب‌سایت‌ها، یعنی افرادی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند و تقریباً بلافاصله دوباره آن را ترک می‌کنند، همیشه مرا شگفت‌زده کرده است. اغلب این به دلیل ناامیدی کاربر در انتظار است page برای بارگذاری. بهینه سازی و کاهش فنی page وزن اغلب مفیدتر از تست UX خواهد بود. آهسته. تدریجی page رندر کردن کاربران را حتی از زیباترین وب سایت دور می کند.

که ما را به یک هشدار مهم می رساند: فقط پس از راه اندازی می توانید A/B را تست کنید. شما باید کاربران واقعی با اهداف واقعی داشته باشید تا سایت خود را به طور دقیق تقسیم کنند. حتی آزمایش A/B یک سایت بتا قبل از راه اندازی خصوصی غیرقابل اعتماد است مگر اینکه جامعه بتا بزرگی داشته باشید. حجم نمونه بزرگ، (یعنی تعداد زیادی از page بازدیدها) نیز برای نتایج دقیق مورد نیاز است. بنابراین، قبل از اینکه بتوانید به بهینه سازی فکر کنید، باید متعهد به راه اندازی یک طرح باشید. شما باید به یک طراحی متعهد باشید و همیشه اولین گام به سوی ناشناخته ای وجود دارد که تست A/B نمی تواند به آن کمک کند.

جرقه الهام

همانطور که هنری فورد گفت: «اگر از مردم می‌پرسیدم که چه می‌خواهند، آنها اسب‌های سریع‌تری می‌خواستند». کاربران همیشه بهترین افراد برای درخواست بازخورد نیستند. این من را به بزرگترین انتقاد من از تست A/B سوق می دهد: شما را مجبور می کند مخاطبان خود را دنبال کنید، نه اینکه آنها را هدایت کنید. شما از مسئولیت تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی باعث می شود وب سایت شما بهترین عملکرد را برای خرد جمعیت داشته باشد، کنار می گذارید. شما در نهایت برای جلب رضایت مخاطبی که دارید طراحی می کنید، نه مخاطبی که می خواهید.

این رویکرد جایی برای آن جرقه الهام باقی نمی گذارد، برای خلق چیزی واقعاً بدیع، چیزی که قبلاً ندیده ایم. جای تعجب نیست که بسیاری از وب‌سایت‌ها بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند و هر کدام با ظاهری تثبیت‌شده، ایمن هستند. آیا جرات متفاوت بودن را دارید؟ مانند این صحبت تحریک کننده می گوید، گاهی اوقات ما نیاز داریم که فراتر از دستاوردهای حاشیه ای نگاه کنیم و به دنبال جهش کوانتومی، ایده بزرگ بعدی باشیم.

طراحی منحصر به فرد و تجربه کاربری در ابتدا احتمالاً آزمایش ضعیفی خواهد داشت، اما ممکن است زمان لازم برای جلب توجه باشد. به آرامی ممکن است صدایی در اطراف طراحی ایجاد شود، و ممکن است مخاطب جدیدی را جذب کند، مخاطبی که تمایل بیشتری به تعامل با سایت، محتوا و طراحی آن در ترکیب دارد. تست A/B می تواند برای تغییر و بهینه سازی طراحی و چیدمان بیشتر استفاده شود، اما نمی تواند شما را به سرزمین موعود هدایت کند. شما باید اهدافی را مشخص کنید که چه چیزی باعث جذب مخاطب می شود. بازدید از صفحه معیار بسیار ضعیفی از تعامل است. زمان صرف شده روی آ page بهتر است یا تعداد نظراتی که یک مقاله جذب می کند. اما تنها بازخورد و تجزیه و تحلیل کیفی مخاطبان به شما می گوید که آیا از استفاده از وب سایت لذت می برند یا خیر، اندازه گیری های کمی به تنهایی داستان کامل را به شما نمی گوید.

به قضاوت خود اعتماد کنید

بزرگترین عمل طراحی این است که علامتی بگذاری، بدانی چرا آن را ساخته‌ای و اعتماد کنی که خوب است. اگر هر عنصر قرار داده شده، هر کلمه نوشته شده، با شک انجام شود، چگونه می توان با اطمینان ساخت؟ طراحی با اطمینان، و حساسیت طراحی فردی ما، چیزی است که به ما امکان می دهد با سبک و شخصیت طراحی کنیم.

در نهایت، سایتی که با منطق و قوام یک چشم انداز طراحی روشن ساخته شده باشد، همیشه بر سایتی که با هر عنصری ساخته شده است که به طرز ترسناکی قرار داده شده و با استرس آزمایش شده است، پیشی خواهد گرفت.

این بدان معنا نیست که تست A/B جایگاه خود را ندارد. اما برای عناصر تست طاقچه مناسب است، نه طرح بندی. آزمایش یکی کمتر مفید است page در مقابل دیگری، اما برای آزمایش یک عنصر، مانند کپی متفاوت، بهتر است روی یک دکمه. گردش‌های کاری نیز برای آزمایش تقسیم‌بندی آماده هستند: آیا فرم ثبت‌نام به عنوان دنباله‌ای از مراحل کوچک بهتر است یا یک فرم بزرگ؟ اگر فرم ثبت نام یک پنجره معین باشد که روی خانه پوشانده شده است page? وارسی کدام آزمون برنده شد برای دیدن چند نمونه عالی و مطالعات موردی تست UX، عمدتاً در زمینه تجارت الکترونیک.

به طور کلی بهتر است از زمان صرف شده برای تست A/B برای اصلاح سایت خود به روش های دیگری استفاده کنید که می دانید سایت شما را بهبود می بخشد، مانند اطمینان از اینکه آن به درستی در همه مرورگرها رندر می شود و کاهش میزان page وزن. آیا طرح بندی به دستگاه های مختلف پاسخگو است و بهترین تجربه ممکن را ارائه می دهد؟ آیا غلط املایی وجود دارد؟ به نظر خوب میاد روی دستگاه های موبایل؟

همیشه نباید نیاز به تست A/B داشته باشید تا بدانید که وب سایت خود را بهتر می کنید.

چقدر تست A/B انجام می دهید؟ آیا یک طراح وب خوب اصلا به تست A/B نیاز دارد؟ به ما اجازه بدهید از تفکرات شما در نقطه نظرات آگاه شویم.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر تصمیم از طریق Shutterstock.

(برچسب‌ها به ترجمه)تست



منتشر شده در 1403-01-23 18:05:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید