وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

jQuery 2.0 منتشر شد

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


jQuery 2.0 منتشر شد

داغ روی پاشنه‌های jQuery Mobile 1.3، jQuery 2.0، یک نسخه جدید و کامل از کتابخانه محبوب جاوا اسکریپت است.

خبر بزرگ – که مدتی است می‌دانیم – این است که jQuery 2.0 پشتیبانی کتابخانه از اینترنت اکسپلورر 6، 7 و 8 را کاهش داده است. این مرورگرهای به اصطلاح قدیمی به آرامی در حال انقراض هستند و مطمئناً این درست است که تعداد کمی از افراد هنوز از IE6 استفاده کنید. با این حال، هنوز تعداد قابل توجهی از مشتریان درخواست پشتیبانی IE 7+ هستند.

بازده حذف IE6، 7 و 8 یک فایل هسته کوچکتر (بیش از 8 کیلوبایت برای فایل کوچک شده)، با عملکرد سریعتر است.

توسعه دهندگان بیان می کنند که jQuery 2.0 “برای وب مدرن” در نظر گرفته شده است که در عدم پشتیبانی از نسخه های قدیمی IE منعکس شده است. با این حال، یکی از جنبه های کلیدی وب مدرن – هرچند که ما از تصدیق آن متنفریم – این است که مردم هنوز با استفاده از نسخه های قدیمی IE، به ویژه در کشورهای در حال توسعه. در واقع، افراد زیادی در حال حاضر از IE8 به عنوان مرورگر انتخابی خود استفاده می کنند، توجیه برچسب “میراث” اصلاً کمی دشوار است. البته خوب است که فقط به روزترین مرورگرها را در نظر بگیریم، اما این حرکت توسط تیم توسعه jQuery کمی زودرس به نظر می رسد.

اگر شما یکی از اکثر بدشانس‌هایی هستید که هنوز نیاز به پشتیبانی از IE6، 7 یا 8 دارید، باید فعلاً از jQuery 1.9 استفاده کنید و امیدواریم که jQuery 1.10 – که از نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌کند و برای برنامه‌ریزی شده است. انتشار در آینده نزدیک – به اهداف شما کمک خواهد کرد.

فورک دوگانه jQuery 2.0 و 1.10 آینده تقریباً مطمئناً منجر به سردرگمی خواهد شد. سوال دشوار این است که توسعه دهندگان باید از کدام نسخه jQuery استفاده کنند؟ jQuery 2.0 جدید و درخشان است، اما آیا افزایش عملکرد واقعاً هزینه پرداختی را توجیه می کند؟ jQuery 1.9 نیز نسبتا جدید است و بیشتر تغییرات کلیدی کتابخانه در 1.9 گنجانده شده است.

در واقع می توان بحث کرد که برچسب جدید ‘2.0’ شاه ماهی قرمز است و تغییرات واقعی با 1.9 رخ داد، زمانی که تعدادی از روش های ناکارآمد از بین رفتند. بنابراین شاید jQuery 2.0 و jQuery 1.10 صرفاً از نظر نام جدید باشند و به عنوان آماده سازی برای پیشرفت های بعدی در آینده منتشر شوند.

در حال حاضر، به نظر می رسد 1.9 انتخاب معقولی برای اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان jQuery باشد. اینکه آیا این برای مدت طولانی تری درست خواهد بود یا خیر، باید دید.

آیا از jQuery 2.0 در پروژه های آینده استفاده خواهید کرد؟ قدیمی ترین نسخه IE که برای آن توسعه داده اید کدام است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر محاسباتی قدیمی از طریق Shutterstock.

(برچسب‌ها به ترجمه )افتاده



منتشر شده در 1403-01-24 19:14:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید