وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

17 موتور جستجوی جایگزین به جای گوگل

0 28
زمان لازم برای مطالعه: 19 دقیقه


گوگل تنها موتور جستجویی نیست که می تواند درخواست جستجوی شما را برآورده کند. مطمئنا، غول موتورهای جستجو با تسلط بر بازار و بیشترین جستجوهای روزانه (با 3.5 میلیارد) محبوب ترین گزینه جستجو را برنده می شود.

اما بسیاری از موتورهای جستجوی جایگزین گوگل خیلی عقب نیستند. بعلاوه، برخی حتی در مورد حفظ حریم خصوصی، سازگاری با محیط زیست، ابتکارات اخلاقی و نتایج جستجوی تخصصی که در سطح پایینی قرار دارند، از گوگل قدیمی بهتر عمل می کنند.

در اینجا بهترین موتورهای جستجوی جایگزین وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید (به جای اینکه همیشه متکی باشید روی گوگل، جاسوس).

17 موتور جستجوی جایگزین برای استفاده

موتورهای جستجوی جایگزین دیگری برای Google وجود دارند که می توانند هدف جستجوی شما را برآورده کنند، چه به دنبال اطلاعات، موسیقی، نتایج غنی و موارد دیگر باشید.

البته یکی از دلایل اصلی استفاده از موتور جستجوی جایگزین گوگل این است که این غول جستجو با تمام تبلیغات مزاحم خود به یک شرکت ردیابی تبدیل شده است که هنگام استفاده از خدمات این شرکت، مانند جی میل، سابقه جستجو و داده های کاربر شما را ثبت می کند.

البته، شما با همه این موارد موافقت می کنید و در خط مشی رازداری و شرایط خدمات Google ذکر شده است.

یکی از این موتورهای جستجوی دیگر را انتخاب کنید تا داده های خود را بهتر مدیریت کرده و ایمن نگه دارید.

1. You.com

بهترین برای: جستجوهای مبتنی بر هوش مصنوعی

You.com یکی از جدیدترین موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به این مبارزه ملحق شده است. در سال 2020 ایجاد شد.

موتور جستجو از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای رتبه‌بندی نتایج مرتبط، درک سؤالات جستجو و پاسخ به سؤالات به زبان‌های مختلف استفاده می‌کند.

با You.com، یک حساب کاربری ایجاد کنید و موارد زیر را انتخاب کنید:

  • حالت شخصی: تنظیمات برگزیده جستجوی خود را با بیش از 150 برنامه (یا منبع) سفارشی کنید و تصمیم بگیرید که جستجو تا چه حد ایمن باشد، از کدام منطقه نتایج را می‌خواهید و نتایج چقدر جدید باشد. همچنین می‌توانید به برنامه‌ها رأی موافق، مخالف و مسدود کنید تا جستجوی خود را بیشتر کنید.
  • حالت خصوصی: همه چیز در Personal + از یک تجربه کاملاً “ردیابی زیرو” بدون جمع آوری داده های تله متری لذت ببرید.

You.com بسیار مفید است زیرا یکی از بهترین موتورهای جستجو با یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام YouChat است.

همچنین می‌توانید از YouWrite برای نوشتن محتوا، YouImagine برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی، Code Complete برای کمک به درخواست کدنویسی، یا YouCode برای یافتن بهترین نمونه‌های کد استفاده کنید.

اگر با You.com به کمک نیاز دارید، این را بررسی کنید جامعه آنلاین روی Discord، راهنمای شروع، مرکز راهنمایی یا وبلاگ.

ویژگی های کلیدی

  • بدون تبلیغات!
  • حفظ حریم خصوصی، به خصوص زمانی که از حالت خصوصی استفاده می کنید
  • You.com کار می کند روی یک مرورگر دسکتاپ، و یک برنامه برای کاربران iOS و Android وجود دارد
  • برنامه های افزودنی برای مرورگر مورد علاقه شما در دسترس هستند
  • هدف You.com ارائه نتایج جستجوی بی طرفانه است
  • پورتال توسعه دهندگان به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه ها و موارد دیگر را ایجاد کنند

هزینه

You.com یک نسخه رایگان و پولی دارد. YouPro ماهانه 9.99 دلار هزینه دارد و به شما امکان دسترسی نامحدود به چت، تولید تصویر و عکس با هوش مصنوعی را می دهد.

2. DuckDuckGo

موتور جستجو DuckDuckGo

بهترین برای: امنیت پیشرفته و مرور خصوصی

در عصری که حفظ حریم خصوصی داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، محبوبیت موتورهای جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی افزایش یافته است.

این موتورهای جستجو حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار می دهند و اطمینان حاصل می کنند که سؤالات موتور جستجوی شما ردیابی یا ذخیره نمی شوند، بنابراین تجربه مرور ایمن تری را ارائه می دهند.

DuckDuckGo، که در سال 2008 راه اندازی شد، یک موتور فراجستجوی کاملاً متمرکز بر حریم خصوصی است.

در عرض پنج سال، به نقطه عطف 1 میلیارد جستجوی وب رسید. در حال حاضر، DuckDuckGo ماهانه 3 میلیارد جستجو انجام می دهد.

موتور فراجستجو نتایج جستجوی خود را از بیش از 400 منبع، از جمله یاهو، یاندکس، ویکی‌پدیا، بینگ، و DuckDuckBot (نمایه‌گر یا خزنده وب خود) جمع‌آوری می‌کند.

DuckDuckGo متعهد است که اطلاعات شخصی شما خصوصی بماند و جزئیات شما را با این منابع به اشتراک نگذارد.

اطلاعاتی مانند آدرس IP یا سایر شناسه‌های منحصربه‌فرد شما را جمع‌آوری نمی‌کند، بنابراین نتایج جستجوی شما شخصی‌سازی نمی‌شوند (مثل آنچه Google می‌فرستد).

در عوض، نتایج موتور جستجوی بی‌طرفانه برای هر کاربر یکسان است – زمانی که سفارشی نشده باشد روی پایان شما

DuckDuckGo اکثر کوکی ها و ردیاب های شخص ثالث را مسدود می کند.

به عنوان مثال، به دلیل توافق DuckDuckGo با مایکروسافت برای استفاده از Bing، همه ردیابی ها به طور پیش فرض غیرفعال نیستند. با این حال، می توانید اطمینان حاصل کنید که bat.bing.com شما را با غیرفعال کردن تبلیغات ردیابی نمی کند.

همچنین، DuckDuckGO مستقر در ایالات متحده است، به این معنی که تحت برنامه های نظارت انبوه مانند PRISM است. و ایالات متحده بخشی از پنج چشم است، یک اتحاد اطلاعاتی چند کشور.

با مراجعه به مرکز راهنمایی درباره DuckDuckGo بیشتر بیاموزید.

ویژگی های کلیدی

  • دارای ویژگی هایی مانند نقشه ها، آب و هوا، اخبار، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر (مشابه گوگل)
  • میانبرهای !Bang برای جستجوی سریع یک وب سایت خاص (به عنوان مثال “!w” برای جستجو در ویکی پدیا یا “!ebay برای نتایج جستجوی Ebay)
  • می‌تواند با تنظیم منطقه، زبان، پاسخ‌های فوری از طریق DuckAssist، اسکرول بی‌نهایت، پیشنهادات تکمیل خودکار و موارد دیگر، تم‌ها را تنظیم کند و جستجو را سفارشی کند.
  • برنامه‌ها و برنامه‌های افزودنی برای Chrome، Edge، Opera، Firefox و Safari
  • استفاده کنید DuckDuckGo Lite یا برنامه برای جستجوی تلفن همراه

هزینه

DuckDuckGo 100٪ رایگان است.

3. Qwant

موتور جستجوی Qwant

بهترین برای: حریم خصوصی و موسیقی

Qwant یکی دیگر از موتورهای جستجوی جایگزین گوگل است که متمرکز است روی حریم خصوصی کاربر و تجربه جستجوی آنها در سال 2013 ایجاد شد و در فرانسه مستقر است.

در حالی که Qwant با مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) مطابقت دارد و هر کاری که می تواند برای محافظت از حریم خصوصی شما انجام می دهد، بخشی از اتحاد اشتراک گذاری اطلاعات Nine Eyes است.

موتور جستجوی قابل اعتماد سابقه جستجوی شما را ردیابی نمی کند، نمایه های شخصی نمی سازد یا نمی فروشد، کوکی ها را ردیابی نمی کند، یا تبلیغات هدفمند ارائه نمی دهد.

در نتیجه، نتایج موتور جستجوی فیلتر نشده را دریافت می‌کنید، بنابراین در حباب فیلتر گیر نمی‌افتید. و تبلیغات بر اساس روی جستارهای جستجوی شما، نه نمایه شخصی شما.

Qwant موتور نمایه سازی خود را دارد و با Bing نتایج جستجو را جمع آوری می کند. در حالی که برخی از داده های کاربر مانند آدرس IP، عبارات جستجو و جزئیات مرورگر شما را با مایکروسافت به اشتراک می گذارد، Qwant اقداماتی را برای ناشناس کردن این اطلاعات انجام می دهد.

با بررسی مرکز راهنمایی، چرا Qwant، استفاده خود از Qwant را بهینه کنید؟ page، یا وبلاگ بهتر وب.

Qwant یک ویژگی خاص دارد موتور جستجوی موسیقی تا به شما کمک کند موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنید.

ویژگی های کلیدی

  • افزونه Qwant Search، Qwant Maps، Shadow Drive و VIPrivacyon (برای مسدود کردن ردیاب ها)،
  • Qwant Junior تا انسان‌های کوچک بتوانند با خیال راحت در اینترنت جستجو کنند
  • دارای یک عملکرد جستجوی سریع (استفاده از “&”، یک کد کوتاه اختصاصی یا نام وب سایت، و عبارت جستجوی شما) برای دیدن نتایج خاص (مانند “&w” یا “&wikipedia” برای نتایج جستجوی ویکی‌پدیا)
  • با انتخاب زبان رابط، ظاهر، تم، صفحه اصلی، جستجوی خود را سفارشی کنید page شخصیت، منطقه، و بیشتر
  • اخبار فعلی در زیر نوار جستجو، بنابراین می توانید از رویدادهای جهان به روز بمانید
  • از برنامه موبایل Qwant برای دستگاه های هوشمند iOS یا Android خود استفاده کنید

هزینه

Qwant رایگان است.

4. جست و جوی شجاعانه

موتور جستجوی شجاع

بهترین برای: خلاصه هوش مصنوعی و حریم خصوصی

جست و جوی شجاعانه، که توسط نرم افزار Brave مستقر در ایالات متحده در سال 2021 راه اندازی شد، یک موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی است که تمرکز دارد روی شفافیت.

موتور جستجو از یک شاخص “ساخته شده از ابتدا” استفاده می کند، بنابراین به آن متکی نیست روی داده های شخص ثالث از سایر موتورهای جستجو برای جمع آوری نتایج جستجو.

وقتی در را باز می کنید homepageموتور جستجو می‌گوید: «جستجوی شجاع از معیارهای استفاده خصوصی برای تخمین فعالیت و عملکرد کلی استفاده می‌کند. می‌توانید این گزینه را در تنظیمات خاموش کنید.

اگر شرکت کنید، این اطلاعات به هویت شما مرتبط نیست.

موتور جستجو اطلاعات شخصی، آدرس IP یا سابقه جستجوی شما را ردیابی یا ذخیره نمی کند.

با این حال، می‌توانید به Brave Search اجازه دهید به‌طور ناشناس از آدرس IP شما (که به اشتراک گذاشته یا ذخیره نشده است) برای دیدن نتایج جستجوی محلی (مثلاً بهترین خشک‌شویی نزدیک من) استفاده کند.

نتایج جستجو بدون فیلتر هستند و روی در نسخه فریمیوم، تبلیغات غیر شخصی هستند.

Brave Search همچنین ردیاب ها و کوکی های شخص ثالث را مسدود می کند و HTTPS را به طور پیش فرض ارائه می دهد.

مانند DuckDuckGo، Brave Search می‌تواند مشمول به اشتراک گذاری اطلاعات (به لطف اتحاد Five Eyes) و برنامه‌های نظارت انبوه باشد.

در حالی که انجمن یا آکادمی آنلاین وجود ندارد، برای اطلاعات بیشتر درباره این موتور جستجو، گزارش شفافیت، راهنمای جستجوی شجاع و وضعیت را بررسی کنید.

ویژگی های کلیدی

  • محصولات مختلف دیگری مانند Brave Search API، Brave Browser، Brave News، Brave Firewall + VPN، Brave Wallet و Brave Talk را ارائه می دهد.
  • Summarizer مجهز به هوش مصنوعی برای دریافت پاسخ های کوتاه و سریع به سوالات شما
  • جستجو را بر اساس ظاهر، واحد اندازه گیری، زبان و منطقه سفارشی کنید
  • برای مشاهده مکالمات از Reddit و موارد مشابه در مورد عبارت جستجوی خود، در Discussions شرکت کنید

هزینه

Brave Search رایگان است، اما می‌توانید به ویژگی‌های بیشتری نیز دسترسی داشته باشید روی Brave Search Premium با 3 دلار در ماه. پرداخت اشتراک نتایج جستجوی بدون آگهی و نمای SERP تمیزتر به شما می دهد.

5. متاجر

موتور جستجوی متاجر

بهترین برای: نتایج جستجوی مستقل و شفافیت

متاجر یک موتور جستجوی وب آگاه به محیط زیست است (اجرا می شود روی 100% انرژی تجدیدپذیر) و توسط SUMA-EV-Association for Free Access to Knowledge، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در آلمان ایجاد شده است.

موتور فراجستجو در سال 1996 راه اندازی شد و از 24 خزنده وب در مقیاس کوچک و نتایج انبوه از پلتفرم های مختلف مانند Brave Search، Scopia، Yahoo، Bing، OneNewspage و غیره استفاده می کند.

نتایج جستجو بی طرفانه و بدون فیلتر هستند، زیرا نرخ کلیک عاملی در پردازش یک پرس و جو نیست.

در حالی که MetaGer آدرس IP کامل شما را به مدت 96 ساعت نگه می دارد و بخشی از آدرس IP و سایر ابرداده های غیرقابل شناسایی شما را با تبلیغ کنندگان به اشتراک می گذارد، سایر داده های شخصی را ردیابی یا ذخیره نمی کند.

تبلیغات مبتنی نیست روی جزئیات شخصی، بنابراین آنها به طور خاص شما را هدف قرار نمی دهند. یکی از مزایای استفاده از MetaGer این است که این شرکت در مورد استفاده و جمع آوری داده های کاربران شفاف است.

خوب است بدانید که آلمان یکی از اعضای اتحاد اشتراک گذاری اطلاعات Fourteen Eyes است و GDPR از داده های شما محافظت می کند.

درباره روش کار MetaGer از بیانیه شفافیت، کد منبع MetaGer و مرکز راهنمایی بیشتر بیاموزید.

ویژگی های کلیدی

  • در وب، تصاویر، اخبار یا علم جستجو کنید
  • تنظیمات برگزیده جستجوی خود را با توجه به جستجوی ایمن، تاریخ، زبان و موارد دیگر سفارشی کنید
  • فهرست سیاه دامنه هایی که می خواهید از نتایج جستجوی شما حذف شوند
  • از افزونه یا اپلیکیشن متاجر استفاده کنید
  • ابزارهای دیگر عبارتند از TOR-Hidden Service، MetaGer Widget، Associator (برای دریافت لیستی از عبارات جستجوی مرتبط برای کمک به شما در دریافت نتایج جستجوی دقیق تر)، و Citation Search.

هزینه

می توانید از MetaGer به صورت رایگان استفاده کنید یا یک کلید MetaGer و توکن ها را برای تجربه ای بدون آگهی خریداری کنید. 1000 توکن (± 10 دلار) ممکن است چهار ماه برای شما دوام بیاورد.

همچنین می توانید کمک مالی کنید یا عضو انجمن SUMA-EV برای دسترسی آزاد به دانش شوید.

6. Yep.com

موتور جستجو Yep.com

بهترین برای: حریم خصوصی و پاداش برای سازندگان محتوا

Yep.com یک موتور جستجو است که توسط Ahrefs در اواسط سال 2022 ایجاد شد.

ربات Ahrefs از سال 2010 در اینترنت خزیده است، بنابراین تمام داده های مورد نیاز برای اجرای یک موتور جستجو را در اختیار داشت.

از آنجایی که بله متکی نیست روی فهرست های جستجوی شخص ثالث، نیازی به اشتراک گذاری درخواست جستجو یا سایر اطلاعات شما با این خدمات شخص ثالث ندارد.

موتور جستجو آدرس IP، سابقه جستجو یا رشته های عامل کاربر شما را ذخیره یا به اشتراک نمی گذارد. و در حالی که برخی از داده ها را ذخیره می کند، به گونه ای نیست که بتواند شما را شناسایی کند.

در حالی که تمرکز می کند روی حریم خصوصی کاربر، همچنین به سازندگان محتوا با مدل کسب‌وکار اشتراک درآمد 90/10 خود پاداش می‌دهد (درست است، 90٪ درآمد تبلیغات به سازندگان می‌رسد).

بله نمی‌خواهد بیشتر از سازندگان و ناشران از محتوا (از طریق تبلیغات مانند گوگل) درآمد کسب کند.

ویژگی های کلیدی

  • کل وب را جستجو کنید یا فقط نتایج تصویر یا اخبار را دریافت کنید
  • جستجو را با توجه به زبان دلخواه خود و ظاهر ابزار سفارشی کنید
  • می توانید Yep را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود تنظیم کنید

هزینه

برای استفاده از Yep.com یک پنی هم پرداخت نمی کنید.

7. SearX

موتور جستجوی SearX

بهترین برای: استفاده از اینترنت غیرمتمرکز و توانایی کمک به کد منبع باز

SearX در سال 2014 ایجاد شد و یک موتور فراجستجوی رایگان و منبع باز است.

نتایج بی طرفانه از بیش از 70 سرویس جستجو را جمع آوری می کند.

موتور جستجو جستجوهای شما را ردیابی نمی کند یا اطلاعات شخصی شما را ذخیره نمی کند.

حریم خصوصی شما را با آمیختن جستجوهای شما با سوالات دیگر حفظ می کند روی موتورهای جستجوی دیگری که از آنها نتیجه می گیرد.

وقتی کلیک می کنید روی یک پیوند در SERP ها، مرورگر شما مستقیماً به سایت می رود و نه از طریق پیوند ریدایرکت ردیابی شده، کاری که گوگل انجام می دهد).

بنابراین، SearX یک جایگزین غیرمتمرکز و خصوصی موتور جستجوی گوگل است.

از آنجایی که SearX یک موتور جستجوی منبع باز است، هر کسی می تواند کد منبع را بررسی کرده و مشارکت کند (روی GitHub) برای بهبود آن. شما حتی می توانید SearX را برای نیازهای خود و host آی تی روی سرور شرکت شما به عنوان ابزار جستجوی خودتان.

اطلاعات مهم در مورد SearX، روش ایجاد یک ماژول موتور سفارشی و موارد دیگر را بیابید روی صفحه درباره

ویژگی های کلیدی

  • تنظیمات پیشرفته برای عبارت های جستجو
  • تنظیمات برگزیده جستجوی خود را بر اساس زبان‌های جستجو و رابط، تکمیل خودکار، تم‌ها، سبک و سایر ویژگی‌ها برای موتورها، افزونه‌ها، پاسخ‌دهنده‌ها و کوکی‌ها سفارشی کنید.
  • منبع باز تا بتوانید تجربه جستجوی خود (و دیگران) را بهبود بخشید
  • از بین موتورهایی که می‌خواهید نتایج جستجو را انتخاب کنید
  • آن را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود تنظیم کنید یا SearX را به نوار جستجوی مرورگر خود اضافه کنید
  • بدون تبلیغات

هزینه

استفاده از SearX رایگان است.

8. سوئیس

موتور جستجوی Swisscows

بهترین برای: جستجوی خصوصی، مناسب برای کودکان و گوش دادن به موسیقی به صورت رایگان

سوئیس ها یک موتور جستجوی امن و خصوصی است که در سال 2009 راه اندازی شد.

از آنجایی که در سوئیس مستقر است، خود را جایگزین اروپایی گوگل می‌داند.

سرورهای Swisscows به دلیل سیاست های سختگیرانه حفظ حریم خصوصی مشهور هستند.

موتور جستجو فعالیت های آنلاین شما را ردیابی نمی کند یا اطلاعات شخصی شما را جمع آوری و ذخیره نمی کند. همچنین کوکی‌ها را هدف‌گیری یا ردیابی جغرافیایی نمی‌کند.

بدون نظارت کاربر و جستجوهای کاملاً رمزگذاری شده، Swisscows درجه بالایی از ناشناس بودن و حریم خصوصی را ارائه می دهد.

این در راستای ماموریت آنهاست که این موتور جستجوی بی طرفانه را به فضایی امن برای همه کاربران اینترنت تبدیل کنند.

Swisscows از تشخیص اطلاعات معنایی استفاده می‌کند تا پاسخ‌های بصری به سوالات جستجوی شما ارائه دهد.

نقشه معنایی ابتکاری به شما جستجوهای مرتبط و محبوب دیگری می دهد تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

Swisscows را برای اولویت بندی محتوای مناسب خانواده انتخاب کنید (نتایج خشونت آمیز، پورنوگرافیک و سایر نتایج فقط برای بزرگسالان به طور خودکار از SERP های شما فیلتر می شوند).

اگر بچه‌هایی دارید که از اینترنت برای پروژه‌های مدرسه استفاده می‌کنند، سوئیس‌ها را ایده‌آل می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Swisscows، به صفحات Data Center، وبلاگ و Media Education مراجعه کنید.

ویژگی های کلیدی

  • نتایج جستجو را مطابق با گزینه معمول وب، جستجوی ویدیو و جستجوی تصویر فیلتر کنید
  • پیش‌نمایش ناشناس را انتخاب کنید تا سایتی که قصد بازدید از آن را دارید نداند که در حال بررسی آن هستید page
  • از طریق Soundcloud به موسیقی گوش دهید و لیست های پخش را به صورت رایگان (و بدون تبلیغات!) ایجاد کنید
  • دسترسی به محصولات دیگر: VPN، Swisscows.mail، TeleGuard (یک پیام رسان ایمن داده)، HES (نرم افزار جستجوی سازمانی)، و GetDigest (ابزار خلاصه اسناد)
  • نتایج جستجوی سریع زیرا کوکی‌ها را ردیابی نمی‌کند یا درگیر هدف‌گیری جغرافیایی نمی‌شود

هزینه

از Swisscows بدون هیچ هزینه ای استفاده کنید.

9. WolframAlpha

موتور جستجوی Wolfram|آلفا

بهترین برای: دانش‌آموزان، مربیان و سایر افرادی که جستجوهای محاسباتی انجام می‌دهند

WolframAlpha (یا به سبک Wolfram|Alpha)، که در سال 2009 ایجاد شد، یک موتور دانش محاسباتی با مالکیت خصوصی است که به شما کمک می‌کند پاسخ‌ها را از طریق پایگاه دانش داخلی، فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم‌های آن پیدا کنید.

از آنجایی که WolframAlpha در وب مانند موتورهای جستجوی سنتی جستجو نمی کند، اینطور است روی یک سطح کاملا متفاوت که در آن ابزار پاسخ های سطح متخصص را محاسبه می کند.

مثل یک آدم فوق العاده است روی استروئیدها

از نوار جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک مسئله یا وارد کردن معادله استفاده کنید تا ابزار بتواند آن را برای شما محاسبه کند.

از طرف دیگر، موضوعی را از بیش از 60 دسته انتخاب کنید، مانند ریاضیات و زندگی روزمره، نمونه‌ها را مرور کنید یا عبارت جستجوی خود را وارد کنید.

موتور جستجوی منحصر به فرد به حریم خصوصی شما اهمیت می دهد، زیرا جستجوهای شما را ردیابی نمی کند.

روش استفاده از WolframAlpha را با بررسی انجمن، وبلاگ و تور WolframAlpha بهینه کنید.

ویژگی های کلیدی

  • یک مرکز تخصصی دانش برای یافتن آسان پاسخ به سؤالات محاسباتی رایج
  • راه حل های گام به گام برای مسائل ریاضی را ارائه می دهد
  • برنامه‌های افزودنی یا افزونه‌ها را برای فایرفاکس، کروم یا مایکروسافت اج دانلود کنید یا از برنامه تلفن همراه استفاده کنید
  • WolframAlpha AI Problem Generator به شما کمک می کند محاسبات را تمرین کنید، نکات داخلی را به شما می دهد و کاربرگ های قابل چاپ را ارائه می دهد.

هزینه

WolframAlpha یک طرح اولیه دارد که رایگان است. همچنین برنامه Pro با هزینه ماهانه تخفیف 5 دلاری (در صورت انتخاب اشتراک سالانه) و Pro Premium با 8.25 دلار در ماه نیز وجود دارد.

اگر دانشجو یا معلم هستید، موتور جستجو گزینه های قیمت گذاری ویژه ای دارد.

10. صفحه شروع

موتور جستجوی صفحه شروع

بهترین برای: تجربه جستجوی “بدون ردپای دیجیتال”.

صفحه شروعکه در سال 2006 ایجاد شد، موتور جستجوی خصوصی دیگری است که نتایج مبتنی بر Google را بدون ردیابی یا ذخیره تاریخچه جستجو ارائه می دهد.

این کار با حذف تمام ابرداده‌ها، مانند آدرس‌های IP، از عبارت جستجوی شما قبل از ارسال آن به Google انجام می‌شود، و اطمینان حاصل می‌کند که داده‌های خصوصی شما محافظت می‌شوند.

سیاست حفظ حریم خصوصی Startpage ساده است،

ما کاربران خود را ردیابی یا نمایه نمی کنیم. دوره زمانی.”

و شعار آنها این است

“خصوصی ترین موتور جستجوی جهان.”

علاوه بر ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی، Startpage یک سرویس پروکسی برای مرور ناشناس و یک تولیدکننده URL سفارشی ارائه می‌کند که آن را به ابزاری قدرتمند برای کسانی تبدیل می‌کند که برای تجربه مرور خصوصی ارزش قائل هستند.

Startpage در هلند است، بنابراین حفاظت از GDPR را ارائه می دهد.

با این حال، بخشی از اتحاد اطلاعاتی Nine Eyes است و اطلاعات نظارت جمعی را با هشت کشور دیگر به اشتراک می گذارد.

موتور جستجوی ناشناس یک وبلاگ و بخش پشتیبانی برای کمک به شما دارد.

ویژگی های کلیدی

  • نتایج جستجو شبیه Google است، اما داده‌های شخصی شما به دلیل خط‌مشی عدم ثبت گزارش Startpage امن باقی می‌ماند
  • جستجوی وب، تصویر، اخبار یا ویدیو را انجام دهید
  • با تنظیم زبان، پیشنهادات جستجو، فیلتر منطقه، پاسخ‌های فوری، موضوع، جستجوی ایمن، منطقه سرور و موارد دیگر، تجربه جستجوی خود را سفارشی کنید.
  • مشاهده ناشناس، بنابراین می توانید یک صفحه وب را مستقیماً از نتایج جستجوی خود بررسی کنید
  • می توانید موتور جستجو را به عنوان گزینه پیش فرض خود با کلیک یک دکمه تنظیم کنید

هزینه

استفاده از Startpage برای شما هزینه ای ندارد. با این حال، می‌توانید به «هیچ ردی» کمک مالی کنید.

11. بینگ

موتور جستجوی بینگ

بهترین برای: یک تجربه جستجوی بصری غنی، به ویژه برای ویدیوها و تصاویر

بینگ از مایکروسافت دومین موتور جستجوی وب بزرگ است که گوگل بر بازار تسلط دارد و یوتیوب فقط نتایج را نشان می دهد.

آن را در سال 2009 راه اندازی شد (پس از جستجوی زنده، که قبلا MSN، تغییر نام تجاری شد).

این موتور جستجو طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته مانند ربات چت مجهز به ChatGPT، جستجوی بصری، یک برنامه پاداش (با امتیازاتی که می‌توان برای کارت‌های هدیه رایگان، فیلم‌ها، بازی‌ها و موارد دیگر استفاده کرد) و الگوریتم‌های قدرتمند برای ارائه نتایج جستجو ارائه می‌دهد.

بینگ الگوریتم های جستجوی خود را برای ایجاد فهرست جستجوی منحصر به فرد و خزنده خود دارد، بنابراین SERP هایی که دریافت می کنید روی این موتور جستجو با نتایج گوگل متفاوت است page.

گزینه جستجوی متعلق به مایکروسافت همچنین به شما امکان می دهد جستجوهای محلی را تا جایی سفارشی کنید که بتوانید نتایج را فیلتر کنید و از جستجوی 360 استفاده کنید. روی برنامه موبایل بینگ

می‌توانید تجربه Bing خود را با موارد زیر سفارشی کنید:

  • خیاطی homepage
  • شخصی سازی فید شما
  • انتخاب ظاهر page
  • بررسی تنظیمات حریم خصوصی
  • برای الهام بخشیدن به مجموعه های شما
  • تنظیم زبان، مکان، منطقه، جستجوی ایمن و موارد دیگر

ویژگی های کلیدی

  • ویژگی‌های زیادی مانند چت بینگ، تصاویر، ویدیوها، خرید، نقشه‌ها، اخبار و ترجمه را ارائه می‌دهد.
  • ویجت‌های اخبار فعلی، آب و هوا و خرید در زیر نوار جستجو
  • ادغام با آفیس 365
  • نتایج جستجوی بصری غنی (روی آ homepage که روزانه تغییر می کند) بنابراین می توانید ویدیوها (با صدا) را مستقیماً از تصاویر کوچک پیش نمایش یا تماشا کنید روی نتایج جستجوی شما page
  • جستجو از طریق تصاویر و متن
  • پیشنهادهای تکمیل خودکار بیشتر از روی گوگل
  • می تواند مواردی مانند افزایش یا کاهش در بلیط هواپیما، امتیازات ورزشی و نتایج انتخابات را پیش بینی کند

هزینه

بینگ رایگان است.

12. اکوزیا

موتور جستجوی اکوزیا

بهترین برای: حفظ حریم خصوصی و مراقبت از محیط زیست

از آنجایی که نگرانی‌های زیست‌محیطی همچنان در حال افزایش است، برخی از موتورهای جستجو برای حمایت از شیوه‌های سازگار با محیط زیست قدم برداشته‌اند.

اکوسیا، یک شرکت معتبر B که در سال 2009 ایجاد شد، یکی از این موتورهای جستجوی آگاهانه محیطی یا تخصصی است که اجرا می شود روی 100٪ انرژی های تجدیدپذیر و 100٪ از درآمد تبلیغاتی خود را به بودجه طرح های درختکاری در بیش از 35 کشور اختصاص می دهد.

جامعه اکوسیا تا به امروز نزدیک به 186 میلیون درخت کاشته است. هر 45 جستجو به Ecosia کمک می کند تا یک درخت بکارد.

هنگام استفاده از Ecosia، یک تابلوی امتیاز روی بالا سمت راست تأثیرات محیطی شما را نشان می دهد تا بتوانید تعداد جستجوهایی که در طول زمان انجام می دهید را پیگیری کنید.

نیروگاه خورشیدی اکوزیا سرورهای آن را تامین می کند، در حالی که گوگل مسئول تقریباً 40 درصد ردپای کربن اینترنت است.

Ecosia به عنوان یک موتور جستجوی منحصر به فرد که اتصالات ایمن HTTPS را تضمین می کند، به حفظ حریم خصوصی کاربران نیز اعتقاد دارد.

تاریخچه جستجوی شما را به طور دائم ذخیره نمی کند (پس از یک هفته حذف می شود) و همچنین یک نمایه شخصی برای تنظیم تبلیغات و نتایج جستجو ایجاد نمی کند. همچنین می‌توانید کوکی‌ها را غیرفعال کنید، که Ecosia در مورد آن شفاف است.

به هر حال، Ecosia درخت می خواهد – نه داده های شما.

از آنجایی که Ecosia در آلمان مستقر است و از Bing و همچنین فهرست جستجوی خود استفاده می کند، حفاظت از GDPR را به ویژه برای سرورهای اروپایی ارائه می دهد.

آلمان بخشی از طرح اشتراک اطلاعات چهارده چشم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موتور جستجوی سازگار با محیط زیست، وبلاگ و گزارش های مالی آنها را بررسی کنید.

ویژگی های کلیدی

  • با جستجو به کاشت درخت کمک کنید روی این موتور جستجوی CO2 خنثی است
  • برای جستجوی سریع، افزونه Ecosia را به مرورگر خود اضافه کنید
  • از برنامه موبایل Ecosia برای جستجو استفاده کنید روی رفتن
  • با تنظیم منطقه جستجو، زبان وب سایت، جستجوی ایمن، طرح زمینه، پیشنهادات خودکار و موارد دیگر، تنظیمات برگزیده جستجوی خود را سفارشی کنید.

هزینه

Ecosia رایگان است، اما شما می توانید یک درخت هدیه کن.

13. Yahoo!

یاهو  موتور جستجو

بهترین برای: محتوای غنی از رسانه، مانند اخبار، امور مالی و ورزش

یاهو بیش از گوگل وجود داشته است، و این اولین موتور جستجویی است که الهام بخش Bing، Ask Jeeves و حتی گوگل بوده است.

در سال 1994 ساخته شد و یک سال بعد راه اندازی شد. این یک موتور جستجوی مستقر در ایالات متحده و شرکت جهانی فناوری و رسانه است.

در حالی که ممکن است فکر کنید Yahoo! قدیمی است، یکی از موتورهای جستجوی برتر باقی می ماند (سومین در سهم بازار موتورهای جستجو است). در واقع این موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس است.

در حالی که می توانید از یاهو استفاده کنید! برای جستجو در وب، همچنین می توانید در یاهو خود ثبت نام کرده و به آن دسترسی داشته باشید! پست الکترونیک. این homepage گزیده هایی از آخرین اخبار جهانی، امور مالی، ورزش، آب و هوا، و آنچه که در حال حاضر است را ارائه می دهد.

از آنجایی که یاهو با Flickr، Yahoo Finance و Yahoo Answers ادغام شده است، نتایج تصویر عالی و اطلاعات پیشرفته ارائه می دهد. روی انبوهی از موضوعات

قدرت بینگ یاهو! جستجو کنید، و همچنین از فهرست وب خود برای ارائه جستجوهای پرطرفدار و سایر ویژگی ها استفاده می کند.

ویژگی های کلیدی

  • خدمات یکپارچه، مانند ایمیل، امور مالی، اخبار و ورزش، همگی از طریق جستجو قابل دسترسی هستند page
  • جستجوی ویدیو نتایج جستجو را از YouTube، Vimeo، Dailymotion و سایر ارائه دهندگان ویدیو به شما می دهد
  • تصمیم بگیرید چه “نسخه” یاهو! شما می خواهید با توجه به 10 کشور ببینید
  • پیشنهادات تکمیل خودکار، عبارت‌های جستجوی مرتبط و گزینه‌های فیلتر را دریافت کنید روی SERP ها
  • می تواند تجربه جستجوی خود را با توجه به اولویت ها، زبان ها و سابقه جستجو سفارشی کند

هزینه

استفاده از Yahoo! رایگان است.

14. بپرسید

از موتور جستجو بپرسید

بهترین برای: سوالات متداول مرتبط با جستجوی شما

Ask.com (در اصل Ask Jeeves) در سال 1996 در کالیفرنیا ایجاد شد. Ask Jeeves موتور جستجوی مورد علاقه‌ای بود که قالبی مبتنی بر پرسش-پاسخ ارائه می‌کرد و به خاطر قابلیت‌های جستجوی زبان طبیعی‌اش معروف بود.

این روزها Ask یک موتور جستجوی عمومی (البته ابتدایی) است که نتایج جستجو، پرس و جوهای جستجوی مرتبط، افراد همچنین سؤال می پرسند و برخی نتایج غنی (بسته به آن) به شما ارائه می دهد. روی عبارت جستجوی کاربر).

ویژگی های کلیدی

  • قبل از کلیک کردن، پیش نمایش یک صفحه وب را ببینید روی پیوند در SERP ها
  • سوال روز، اخبار، فرهنگ، سبک زندگی و داستان های تلویزیونی و فیلم را ببینید روی جستجو homepage
  • همچنین می‌توانید از محصولات دیگر، مانند Ask Money، The Health Feed و Reference، از تیم Ask استفاده کنید.

هزینه

می توانید بدون هیچ هزینه ای از Ask استفاده کنید.

15. OneSearch

موتور جستجوی OneSearch

بهترین برای: جستجوی رمزگذاری شده متمرکز بر حریم خصوصی

OneSearch یک موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی است که نتایج جستجوی رمزگذاری شده را به شما ارائه می دهد. در سال 2020 توسط یاهو (که مالک جستجوی یاهو است) ایجاد شد و بینگ نتایج جستجو را تقویت می کند.

OneSearch در مورد ویژگی های متمرکز بر حریم خصوصی خود مشخص است.

کوکی‌ها، کاربران یا سابقه مرور آن‌ها را ردیابی نمی‌کند. می‌توانید از نتایج جستجوی فیلتر نشده مطمئن باشید زیرا شرکت از عادات جستجو یا داده‌های شخصی شما برای حباب کردن نتایج استفاده نمی‌کند.

به علاوه، وقتی پیوندی به نتایج جستجوی خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، در عرض یک ساعت منقضی می شود.

در صورت نیاز به کمک، یک مرکز کمک وجود دارد.

ویژگی های کلیدی

  • گزینه ای برای فعال کردن حالت پیشرفته حریم خصوصی
  • می تواند نتایج کلی را ببیند و اخبار، محلی، ویدیویی و جستجوی تصویر را انجام دهد
  • دکمه‌های جستجوی سریع برای به‌روزرسانی‌های COVID-19، غذا، سهام، اخبار، دستور العمل‌ها و مواد غذایی
  • می تواند تنظیمات برگزیده جستجوی شما را بر اساس مکان جستجو، تاریخ نتایج و حالت جستجوی ایمن تنظیم کند
  • در نه زبان و بیش از 20 کشور موجود است
  • از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید روی دستگاه هوشمند مبتنی بر iOS یا Android شما

هزینه

استفاده از OneSearch رایگان است.

16. بایدو

موتور جستجوی بایدو

بهترین برای: بازار چینی زبان

بایدو یک موتور جستجوی وب به زبان ماندارین است که در سال 2000 تاسیس شد.

این به مردم چینی و ماندارین زبان در سراسر جهان خدمت می کند. نتایج جستجو به طور خاص برای بازار چین به عنوان میزبانی محتوا طراحی شده است روی سرورهای چینی در اولویت قرار دارند و رتبه بالاتری دارند روی SERP ها

موتور جستجو مانند یک کپی کربنی از جستجوی گوگل است: رابط آن نیز حداقلی است. همچنین از طریق تبلیغات کسب درآمد می شود، و هنگامی که جستجو می کنید، قطعه های غنی نیز دریافت می کنید.

در برخی محافل، بایدو را «گوگل چین» می نامند. گوگل در چین ممنوع است (مگر اینکه VPN داشته باشید).

خدماتی که بایدو ارائه می دهد عبارتند از:

  • نقشه ها
  • فیلم های
  • یک فروشگاه اپلیکیشن
  • موسیقی
  • هوش مصنوعی و جستجوی صوتی

بایدو به شدت سانسور شده است، زیرا برخی از تصاویر و سایت های طرفدار دموکراسی مسدود شده اند. به این ترتیب، نتایج جستجو ممکن است مغرضانه باشد.

ویژگی های کلیدی

  • دریافت تصاویر روی سمت راست SERP ها برای هر نتیجه جستجو
  • ریچ اسنیپت های پویا و تعاملی
  • نتایج حمایت‌شده توسط تبلیغات عموماً کل SERP اول را تشکیل می‌دهند (اگر شرکتی بتواند برای یک تبلیغ هزینه کند، باید «قابل اعتماد» باشد)
  • می تواند وب سایت های غیر موبایل پسند را به طور خودکار رمزگذاری کند تا سریعتر بارگذاری شوند روی دستگاه های هوشمند
  • این الگوریتم فقط می تواند کاراکترهای ماندارین ساده شده را فهرست کند، بنابراین وب سایت هایی که نسخه ماندارین ندارند رتبه بندی نمی کنند. روی بایدو

هزینه

بایدو رایگان است.

17. موجیک

موتور جستجوی موجیک

بهترین برای: نتایج جستجوی بی طرفانه و قابلیت سفارشی سازی

Mojeek، یک موتور جستجوی مستقل مبتنی بر خزنده مستقر در بریتانیا که در سال 2004 تأسیس شد، معتقد است که کاربران خود را در اولویت قرار دهد.

این الگوریتم های جستجوی خود و یک خزنده به نام MojeekBot دارد که وب را نمایه می کند. تا کنون بیش از 6 میلیارد صفحه ایندکس شده است.

در حالی که MojeekBot سانسور نمی شود، از خزیدن بدافزارها، محتوای طراحی شده برای موتورهای جستجوی بازی و مواد سوء استفاده جنسی از کودکان (CSAM) جلوگیری می کند.

بدانید که وقتی از Mojeek استفاده می کنید به حریم خصوصی شما اهمیت داده می شود.

این اولین موتور جستجو با سیاست حفظ حریم خصوصی بدون ردیابی است.

در حالی که Mojeek تبلیغات را نمایش می دهد، آنها متنی هستند و مبتنی نیستند روی سابقه جستجو یا داده های شخصی شما

برای کمک، پشتیبانی Mojeek را بررسی کنید page یا وبلاگ، یا مشترک خبرنامه موجیک شوید.

ویژگی های کلیدی

  • جستجو در وب، تصاویر، اخبار یا زیرپشته، احساسات
  • از Mojeek Focus برای تعریف و کنترل موتورهای جستجوی خود استفاده کنید
  • Mojeek را به مرورگر خود اضافه کنید یا از برنامه تلفن همراه استفاده کنید
  • می تواند جعبه اطلاعات را خاموش کند (نتایج از ویکی پدیا روی SERP ها)
  • جستجو را با انتخاب موتورهای جستجو (به غیر از Mojeek یا علاوه بر آن) که از آنها می خواهید نتایج را سفارشی کنید
  • همچنین می‌توانید سایر ویژگی‌های جستجو، مانند ظاهر Mojeek، مکان، زبان و تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنید.
  • سایر محصولات Mojeek که می توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از Mojeek Ads، Web Search API، Site Search API، و Simple Search Boxes.

هزینه

Mojeek رایگان است.

چرا از موتورهای جستجوی جایگزین استفاده کنیم؟

دلیل اصلی استفاده از یک موتور جستجوی متفاوت، محافظت از حریم خصوصی داده های شماست، زیرا موتورهای جستجوی دیگر جمع آوری نمی کنند. process، یا داده های شخصی خود را به اندازه Google و سایر پلت فرم های جستجوی محبوب ذخیره کنید.

با استفاده از همان عبارت جستجو روی موتورهای جستجوی مختلف می توانند نتایج متفاوتی را در پلتفرم ها ارائه دهند. اگر به دنبال بهینه سازی استراتژی سئوی خود هستید، این می تواند به ویژه مفید باشد روی پلتفرم های جستجوی مختلف

موتورهای جستجویی وجود دارند که به نیازهای تحقیقاتی خاص مانند دانشگاهیان و علم اختصاص داده شده اند.

استفاده از این پلتفرم‌ها می‌تواند به شما کمک کند منابع جدیدی را کشف کنید که Google یا Bing به طور موثر آنها را کشف نمی‌کنند.

دلیل دیگری برای استفاده از موتورهای جستجوی جایگزین گوگل و بینگ این است که برخی از موتورهای جستجو تجربه مرور بدون آگهی را با تمرکز ارائه می کنند. روی حریم خصوصی و رابط کاربری تمیزتر.

اگر به خصوص به حفظ حریم خصوصی داده ها اهمیت می دهید، ایده خوبی است که از یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی استفاده کنید.

استفاده از پلتفرم‌های جستجوی اخلاقی یا بشردوستانه می‌تواند از ابتکارات آن‌ها حمایت کند که با ارزش‌های شما همسو هستند.

بهترین موتور جستجو به جز گوگل چیست؟

گوگل بزرگترین موتور جستجو است، اما بهترین موتور جستجوی جایگزین Bing است که از نظر محبوبیت در رتبه دوم قرار دارد. بینگ برنامه‌های پاداش، سفارشی‌سازی اولویت جستجو، جستجوی بصری، چت بینگ و ادغام با سایر محصولات Office 365 شما را ارائه می‌دهد.

بهترین موتور جستجو برای حفظ حریم خصوصی چیست؟

DuckDuckGo بهترین موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی است زیرا امنیت پیشرفته و نتایج جستجوی یکسانی را برای همه ارائه می دهد. موتور جستجو داده های جستجو یا سایر اطلاعات خصوصی شما را جمع آوری یا ذخیره نمی کند و اکثر ردیاب ها و کوکی های شخص ثالث را مسدود می کند.

نتیجه

اگر نمی خواهید از گوگل استفاده کنید، می توانید از بین چندین موتور جستجو انتخاب کنید. جایگزین های محبوب عبارتند از DuckDuckGo، Bing، Yahoo!، Swisscows، Ecosia و Mojeek.

برای اطمینان از اینکه اطلاعات خصوصی شما خصوصی می ماند، یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. یا از نتایج جستجویی که دارای هدف جغرافیایی یا نمایه نیستند لذت ببرید روی تعصب موتور جستجو

از طرف دیگر، راه‌های دیگر جستجو را کاوش کنید، از منابع منحصربه‌فرد این موتورهای جستجوی بی‌طرف استفاده کنید، یا در حین جستجو با «کاشت درختان» به محیط زیست بازگردانید.

کدام موتور جستجوی جایگزین مورد علاقه شماست؟



منتشر شده در 1403-02-04 01:35:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید