وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 10 دقیقه


در آغاز ماه مه، سئوکاران با یکی دیگر از آپدیت های بزرگ گوگل ضربه خوردند. عمده، زیرا روی بسیاری از سایت ها تأثیر گذاشت. و از آنجایی که شما در حال خواندن این مطلب هستید، تصور می‌کنم خودتان تغییراتی را در نتایج جستجو تجربه کرده‌اید.

نقل قول از وب فایده ای ندارد page مالکانی که از از دست دادن 90 درصد ترافیک خود یا لاف زدن در مورد موقعیت های بالای جدید خود در Google شکایت دارند. از این گذشته ، هیچ چیز قابل اجرا در این نیست.

نوسانات SERP؟ ما می دانیم که به روز رسانی یک واقعیت است و از امروز، می توانیم ببینیم که قبلاً حل شده است، حتی گوگل نیز تأیید کرده است که روی 18 مه.

در این مقاله، به شما نشان خواهم داد که چرا این به روز رسانی فقط مربوط به سایت های معتبر بزرگ نیست.

این را به عنوان مثال در نظر بگیرید: جایگاه های سلامت و قانون تأثیر معکوس داشته اند روی SERP ها صفحات کوچک در اینجا و آنجا برنده شده اند و برای برخی از دسته ها، رتبه بهتری نسبت به قبل از به روز رسانی دارند.

یک قهوه بخورید، راحت بنشینید و داستان را کامل بخوانید.

بدون کرک، بدون تئوری توطئه، و بدون بازی حدس زدن – من داده ها را به اشتراک می گذارم، و شما تصمیم می گیرید که چه اتفاقی افتاده است… با کمی تفسیر من که معتقدم برای نتیجه گیری برای سایت هایتان برای شما مفید خواهد بود.

بیایید به دنیای موج سواران شیرجه بزنیم روی-فاکتورهای سایت، کلمات کلیدی و ویژگی های دامنه برای پیدا کردن آنچه اتفاق افتاده است.

نمونه داده ها و روش

من لیستی از کلمات کلیدی را از دو دوره استخراج کردم: آنها تجزیه و تحلیل شدند روی 22 آوریل و دوباره تحلیل کرد روی 8 و 11 می.

برای درک تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم، داده‌های Surfer را بررسی می‌کنم. همان کلمات کلیدی و مکان ها، قبل و بعد.

من تجزیه و تحلیل را با 1060 کلمه کلیدی در آوریل و دو بار در ماه می شروع کردم. یعنی بیش از 30 هزار موفقیت page می خزد. هر SERP به طور کامل خزیده شد، بنابراین هیچ داده گمشده یا ناقصی تجزیه و تحلیل نشد.

نتایج 8 و 11 می (نتایج دوره پس از به‌روزرسانی) واقعاً به یکدیگر نزدیک بودند. داده ها تفاوت معنی داری بین آنها نشان نداد.

هر کلمه کلیدی در برابر عوامل متعددی مانند:

  • ترافیک ارگانیک دامنه
  • دامنه های ارجاع دهنده
  • چگالی دقیق کلمات کلیدی
  • کلمات کلیدی جزئی
  • کلمات کلیدی در عنوان و H1
  • page معیارهای سرعت
  • تعداد کلمه

برای اینکه بفهمم چیست، یک فایل عظیم با تمام عواملی که در بالا ذکر کردم ایجاد کردم. این شکلی است که به نظر می رسد:

به نظر می رسد هرج و مرج کامل است، اما این اعداد در واقع به خوبی با عوامل و بخش های زیر ساختار یافته اند

ترافیک و بک لینک در SERP

آیا می توانیم آن را یک به روز رسانی اقتدار بنامیم؟ در نمودار زیر، بررسی کردم که صفحات 10 صفحه اول چقدر ترافیک و بک لینک بیشتری دارند. اکنون بیش از 10٪ ترافیک ارگانیک بیشتر برای دامنه هایی که در SERP هستند ترسناک به نظر نمی رسد، ما باید وارد جزئیات شویم. مشاهده تغییر ترافیک و بک لینک در مقایسه:

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می
میانگین ترافیک و بک لینک ها پس از به روز رسانی افزایش یافت

از این نمودار، به وضوح می توانید ببینید که پس از به روز رسانی، SERP ها توسط صفحاتی با بک لینک بیشتر (35٪) و ترافیک بیشتر (با 14٪) پر می شوند.

آماده سازی داده ها

با تجزیه و تحلیل ما می خواهیم بفهمیم که در SERP ها چه اتفاقی افتاده است و چگونه بر اساس آنها تغییر کرده اند روی عوامل مختلف رتبه بندی

برای اینکه کمی ساده تر شود، صفحات را در سه سطل گروه بندی کردم:

  • صفحاتی که جایگاه خود را در 10 صفحه برتر از دست داده اند فراخوانی می شوند بازنده ها
  • صفحاتی که در ماه می در 10 صفحه برتر ظاهر شدند نامیده می شوند برندگان
  • صفحاتی که طوفان باقی ماندند و هنوز هم جزو 10 صفحه اول هستند بازماندگان

این رویکرد درک بهتری از آنچه اتفاق افتاده است می دهد.

افکار اولیه

صفحاتی که بیشترین برد را ثبت کرده اند به طور کلی اعتماد بیشتری دارند. این بدان معناست که آنها بزرگتر هستند، ترافیک بیشتری دارند و بک لینک بیشتری نسبت به بازماندگان و بازنده ها دارند.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

از نمودار می بینیم که برندگان (صفحه هایی که برای اولین بار در 10 SERP برتر قرار گرفتند) صفحاتی هستند که تقریباً 100٪ ترافیک ارگانیک بیشتر و 60٪ بک لینک بیشتر نسبت به بازنده هایی دارند که رتبه آنها بالاتر بود.

Survivors (صفحاتی که قبل و بعد از آپدیت در 10 صفحه اول قرار داشتند)، کمی ترافیک بیشتر و بک لینک کمتری نسبت به بازنده ها دارند.

بار دیگر داده ها را محدود کنید

صفحات بزرگ برنده هستند – این رایج ترین نتیجه سئوکاران است. این ممکن است یک نتیجه گیری کلی خوب باشد اما همیشه درست نیست. بیایید عمیق تر کاوش کنیم!

آیا صفحات بزرگ سایت های کوچکتر را به طور کامل از بین می برند؟

نمودار زیر نشان می دهد که کلمات کلیدی زیادی با صفحات کوچک وجود دارد که سایت های معتبر را زیر پا می گذارند.

به روز رسانی به سادگی صفحات معتبر نیست یا فقط برای کلمات کلیدی یا دسته بندی های خاص اعمال می شود.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می
بسیاری از کلمات کلیدی آنطور که همه ما انتظار داشتیم تحت تأثیر قرار نگرفتند، نه؟

از کجا بدانم و چرا اینقدر مهم است؟

همه کلمات کلیدی را بررسی کردم که آیا برندگان ترافیک بیشتری یا کمتری نسبت به بازنده داشتند. اگر آنها بیشتر – کلمه کلیدی در سطل قرمز فرود آمد، اگر کمتر – آبی. به این ترتیب من موفق شدم کلمات کلیدی اهرمی قدرت را جدا کرده و هر دو گروه را جداگانه تجزیه و تحلیل کنم.

بیایید دریابیم که کدام کلمات کلیدی صفحات معتبر بیشتری در نتایج جستجو دارند و دلایل اصلی آن چیست. و روی از سوی دیگر، زمانی که وب سایت های خاص برنده بودند.

کلمات کلیدی اهرمی اهرمی

برای این تجزیه و تحلیل، من گروه خاصی از کلمات کلیدی را استخراج کردم: برای آن ها، برندگان اقتدار بیشتری نسبت به بازنده داشتند روی میانگین.

به توزیع ترافیک دامنه و بک لینک ها نگاهی بیندازید روی نمودارهای زیر:

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

همانطور که می بینید، در این گروه یک عدم تناسب بزرگ بین برندگان و بقیه وجود دارد. 6 برابر ترافیک بیشتر و بیش از 4 برابر بک لینک بیشتر روی شکست متوسط ​​سخت است 55 درصد از کل کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل شده تحت تأثیر عامل قدرت اهرمی قرار دارند.

بر-page فاکتور شماره 1: چگالی دقیق کلمه کلیدی در بدن

حالا وقت آن است که شما تصمیم بگیرید که آیا روی-page تغییرات یک علت یا یک خروجی از تغییر الگوریتم بودند.

در نمودار زیر، چگالی دقیق کلمه کلیدی را در کل بدن برای هر سه گروه تجزیه و تحلیل کردم. به یاد داشته باشید که در حال حاضر به بررسی SERP هایی می پردازیم که پس از به روز رسانی توسط صفحات معتبر پر شده اند.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

استفاده از کلمات کلیدی بازنده و برنده بسیار مشابه است، اما وقتی به بازماندگان نگاه می کنید، تراکم آنها بسیار کمتر است.

بازنده ها و برندگان تقریباً 70 درصد تراکم دقیق کلمات کلیدی را در بدن دارند.

بازماندگان صفحات کوچک تا متوسط ​​با چگالی کلمات کلیدی دقیق بسیار پایین‌تر بودند.

بر-page فاکتور شماره 2: کلمه کلیدی دقیق در H1

بعد، بررسی کردم که آیا کلمه کلیدی دقیق در H1 ظاهر می شود یا خیر page.

برندگان دقیقاً کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند هدف قرار نمی دهند – آنها کمتر از سایر صفحات از کلمات کلیدی دقیق در عنوان استفاده می کنند. بازماندگان در این زمینه کمی بهتر از بازنده ها هستند.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

بر-page عامل شماره 3: کلمات کلیدی جزئی در بدن

کلمات کلیدی جزئی با 3 حرف مشابه هر کلمه ای از عبارت جستجو شروع می شوند.

وقتی صحبت از استفاده از آنها می شود، صفحات جدید 10٪ کلمات کلیدی جزئی کمتری دارند روی متوسط ​​از از دست رفته تفاوت کمتر قابل توجه است، اما هنوز هم ارزش توجه به این واقعیت را دارد.

پس از چند لحظه خواهید دید که چرا.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

بهترین شانس برای زنده ماندن برای یک کوچولو page داشتن چگالی دقیق کلمات کلیدی در بدنه و بهینه سازی H1 و عنوان است. برخی از صفحات کوچک ممکن است بیش از حد تلاش کرده باشند دقیق کلمه کلیدی پر کردن – که می تواند محرک برای یک page با یک مرجع جایگزین شود. آ page که سعی نکردند گوگل را فریب دهند و ممکن است اعتماد بیشتری داشته باشند.

بر-page فاکتور شماره 4: طول محتوا

صفحات برندگان 10% کوتاهتر است روی متوسط ​​نسبت به گمشده ها و بازماندگان اما به نظر نمی رسد که بازی را تغییر دهد.

از آنجایی که دامنه ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند، لازم نیست جامع ترین محتوا را ارائه دهند، اما می تواند یک اثر باشد نه علت.

فاکتور شماره 5 روی صفحه: سرعت صفحه

سرعت صفحه؟ هیچ چیز قابل توجهی نیست. صفحات جدید در TTFB کمی سریعتر بودند اما در زمان بارگذاری کلی نیز کندتر بودند. چسباندن نمودار در اینجا هیچ فایده ای ندارد زیرا تفاوت ها قابل توجه نیستند.

به نظر می‌رسد سایت‌های بزرگ فناوری‌های بهتری دارند، اما ممکن است کمی کندتر بارگذاری شوند زیرا … بزرگتر هستند. اینجا کاری برای انجام دادن نیست.

نتیجه گیری کلی من این است: اگر شما کوچک هستید و تحت تأثیر به روز رسانی منفی هستید، سعی کنید تراکم دقیق کلمات کلیدی را کاهش دهید و جزئی را به سطح رقبای خود ارتقا دهید. بهینه سازی با چگالی واقعی سودمند خواهد بود. اهداف بلند مدت شما باید افزایش قدرت باشد برای دامنه می توانید با از دست دادن بک لینک های رایج در برابر صفحات کوچکی که برنده شده اند شروع کنید.

وب‌سایت‌های اقتدار سقوط کرده (بله، تعداد زیادی از آنها وجود دارد!)

دیوید می تواند جالوت را دوباره شکست دهد. این نمونه ثابت می کند که کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که در آن صفحات معتبر توسط کسانی که ترافیک و لینک کمتری داشتند از مقام خود خلع شدند.

45 درصد از کل کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل شده در گروه وب سایت ها قرار دارند که علاوه بر اعتبار کمتر نسبت به صفحات رتبه بندی قبلی، توانسته اند 10 مورد برتر را نیز بشکنند.

حالا قسمت جالب اینجاست. علیرغم اینکه همه درباره «به‌روزرسانی مرجع» هیجان زده می‌شوند، تقریباً برای نیمی از کلمات کلیدی این درست نیست. بیایید شیرجه بزنیم

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می
منطق آپدیت معکوس!؟

برای آن کلمات کلیدی، تنها 43 مورد (کمتر از 10٪) وجود داشت که برنده قدرت بیشتری نسبت به یک بازمانده داشت. مستقر روی که می توانیم فرض کنیم که محتوا تأثیر بسیار بیشتری داشته است روی رتبه بندی از قدرت دامنه.

شایان ذکر است که بازماندگان 40 درصد کمتر از بازندگان ترافیک داشتند. وقتی بازنده ها را با برنده ها مقایسه می کنیم، تفاوت فوق العاده است، برندگان 10 برابر ترافیک کمتری داشتند. روی متوسط ​​​​و همچنان در بین 10 رتبه برتر کسب کرد!

بر-page عامل شماره 1: چگالی کلمه کلیدی در بدن

ما می توانیم وضعیت کمی متفاوت را در کلمات کلیدی دقیق مشاهده کنیم. بازماندگان هنوز چگالی کلمات کلیدی کمتری دارند، اما برندگان 10 درصد تراکم بیشتری نسبت به صفحات بازنده دارند!

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

بر-page فاکتور شماره 2: کلمه کلیدی دقیق در H1

استفاده از کلمات کلیدی در H1 در عنوان، مشکلات بهینه سازی را تایید می کند روی صفحاتی که رتبه خود را از دست دادند.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می
دوباره روند مخالف

به نظر می‌رسد وقتی صفحات کوچک برنده می‌شوند، با محتوای بهینه‌سازی شده که کلمات کلیدی را دقیقاً در متن، عنوان و محتوای H1 هدف قرار می‌دهند، برنده می‌شوند. این می تواند به کیفیت اطلاعات مربوط باشد، نه فقط محتوای بهینه شده، و بازگشت احتمالی آنچه در گذشته رخ داده است.

اگر تحت تأثیر این افت هستید، صفحات کوچکی را که رتبه‌بندی می‌شوند مهندسی معکوس کنید. اینها بهترین نامزدها برای بررسی و پیگیری هستند.

بر-page عامل شماره 3: کلمات کلیدی جزئی در بدن

کلمات کلیدی جزئی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند روی صفحات برنده

طبق نمودار، صفحاتی که از صفحات رتبه‌بندی قبلی برتری داشتند، کمی بیشتر از کلمات کلیدی جزئی استفاده می‌کنند. آیا تفاوت قابل توجه است؟ قضاوت را به عهده شما می گذارم.

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می

بر-page فاکتورهای #4 و #5: سرعت و طول صفحه

هر دو معیار هیچ چیز قابل ذکری در اینجا نشان ندادند، بنابراین از آنها صرف نظر می کنم.

چه زمانی اقتدار اهمیت دارد؟

اکنون که نمای کلی بهتری از آنچه در SERP ها پس از به روز رسانی اصلی رخ داده است، داریم، بیایید حرکت کنیم روی به جنبه عملی

گروه‌هایی از کلمات کلیدی وجود دارند که با ویژگی‌های تقریباً کاملاً متضاد با آنها رفتار متفاوتی دارند. آیا ارتباطی بین سایت‌های معتبر یا خاص برنده کلمه کلیدی وجود دارد؟ کاش میدونستم…اما!

به روز رسانی تاثیر دارد روی دسته بندی ها

می خواستم بدانم آیا چیزی مشترک برای کلمات کلیدی وجود دارد که در هر دو طرف ضربه خورده اند؟

دسته بندی کلمات کلیدی کمک کرد. همه کلمات کلیدی در پایگاه داده Surfer دارای یک دسته بندی هستند.

مثال می خواهید؟ دسته بندی های اختصاص داده شده به کلمه کلیدی “وکیل مدافع حمله” عبارتند از قانون و دولت / حقوقی / قانون جزایی. به نظر قانونی می رسد

دسته بندی کلمات کلیدی در هر دو گروه را گرفتم و سپس بررسی کردم که هر دسته چند بار در سطل ظاهر می شود تقسیم بر تعداد کلمات کلیدی طبقه بندی شده در گروه.

من از اصطلاحات کمی گسترده تر برای توصیف مقوله هایی مانند قانون، امور مالی یا سلامت استفاده کردم تا دید کلی بهتری داشته باشم.

در اینجا چیزی است که من پیدا کردم:

تجزیه و تحلیل به‌روزرسانی هسته Google در 4 می
این چیزی است که می خواهم از مقاله به یاد داشته باشید

نمودار تأثیر را نشان می دهد روی دسته بندی های خاص

مقادیر بالای 0 با عوامل قدرت اهرمی ضربه خوردند. مقادیر بالای 0.5 به معنای تأثیر بسیار قوی است. 200٪ کلمات کلیدی بیشتری وجود دارد که دامنه های قوی جایگزین سایت های خاص (سفر، املاک و مستغلات، وسایل نقلیه) شدند.

اگر مقدار نزدیک به 0 باشد، به این معنی است که تعادلی از کلمات کلیدی در دسته‌های خاص وجود دارد که با اقتدار یا سایت‌های کوچک‌تر به دست آمده‌اند، با این حال، به نظر می‌رسد که اهرم اعتبار در کل یک روند است.

همه موارد زیر صفر به نظر یک عامل قدرت معکوس هستند. در این دسته بندی ها، گوگل دامنه های بیشتری را با ترافیک ارگانیک کمتر در مقایسه با تجزیه و تحلیل پیش از به روز رسانی رتبه بندی کرد. خوب، من از دیدن سلامتی، خانواده، زیبایی و قانون و غذا در اینجا تعجب می کنم.

اکنون این امر حیاتی است. مانند هر داده دیگری، تقسیم بندی کلیدی است. و به همین دلیل است که قبل از اینکه به‌روزرسانی ماه می را «به‌روزرسانی مرجع» بنامیم، باید دسته‌بندی یک کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنیم.

اگر در حوزه سلامت، زیبایی یا قانون فعالیت می‌کنید، این احتمال وجود دارد که وب‌سایت تخصصی و مرتبط با موضوع شما به ده رتبه برتر هدایت شود که برخی از دامنه‌های پربازدید را از بین می‌برد.

برخی از بینش های کلیدی دیگر از طرف من:

  • دو برابر کلمات کلیدی دسته بندی نشده بیشتری در گروه “سایت های طاقچه برنده” وجود دارد (جایی که دامنه های کم اعتبار از سایت های معتبر برتری دارند). برای من، به‌عنوان یک به‌روزرسانی به نظر می‌رسد که بر کلمات کلیدی محبوبی تأثیر می‌گذارد که Google می‌تواند به وضوح آن‌ها را بفهمد و دسته‌بندی کند. کلمات کلیدی دسته بندی نشده اساساً کلمات کلیدی هستند که در Google Keywords Planner یافت نمی شوند.
  • تاثیر به روز رسانی روی دسته بندی های خاص بسیار متفاوت است. برخی از طاقچه ها حتی اثرات معکوس مانند سلامت و زیبایی داشتند.
  • کلمات کلیدی وابسته (بهترین و بررسی) 30٪ بیشتر در نمونه کلمات کلیدی اهرمی ظاهر می شوند. برای آن صنایع، ایجاد پیوندها احتمالاً اولین گام برای بازیابی خواهد بود.
  • حجم جستجو و طول کلمه کلیدی هیچ ارتباطی با فرود در یک سطل برنده سایت معتبر یا طاقچه نشان نمی دهد. هر دو سطل در حجم جستجوی کلمات کلیدی تقریباً یکسان هستند. منظور من از طول کلمه کلیدی میانگین کاراکترها و تعداد کلمات کلیدی در هر دو سطل است. تقریباً همان مقادیر.

خلاصه (مغرضانه).

ممکن است Google Core Update در قسمت‌هایی که از EAT، YMYL، و به‌روزرسانی‌های بعدی که شامل شهرت می‌شوند، جان سالم به در ببرند، استفاده کند. به نظر می رسد که گوگل تلاش می کند در زمینه های بیشتری به قدرت و اعتماد پاداش دهد.

همچنین فضای کمی برای سایت های کوچکتر وجود دارد.

با کمال تعجب، تغییرات ماه مه فرصت‌های جدیدی را برای صنایعی ایجاد کرد که سایت‌های معتبر اخیراً از ضروریات بودند، مانند سلامت و زیبایی.

البته هنوز هم برای رتبه‌بندی در آنجا به اقتدار نیاز است، اما بسیاری از صفحات توانستند از برندهای بزرگ پیشی بگیرند. ظاهراً “بزرگ” بودن برای رتبه بندی برای آنها کافی نیست. ارتباط یک برنده است!

از Constantin Oesterling، Rob Ulejczyk، Bartłomiej Korpus، Lucjan Suski، Karolina Gawron، Sławek Czajkowski و Matt Diggity تشکر ویژه داریم. انجام این تحلیل بدون شما بسیار سخت تر یا تقریبا غیرممکن خواهد بود. آفرین!



منتشر شده در 1403-02-26 06:54:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید