وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا فناوری به اشتغال کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


این قسمت 2 از دو قسمت است اخبار MIT ویژگی بررسی ایجاد شغل جدید در ایالات متحده از سال 1940، بر اساس روی تحقیقات جدید دیوید اتور، پروفسور اقتصاد فورد. قسمت 1 در اینجا موجود است.

از زمانی که لودیت ها ماشین های بافندگی را از بین می بردند، بدیهی است که فناوری های جدید می توانند مشاغل را از بین ببرند. اما نوآوری های فنی مشاغل جدیدی را نیز ایجاد می کند: یک برنامه نویس کامپیوتر یا شخصی که پنل های خورشیدی نصب می کند را در نظر بگیرید روی یک سقف

به طور کلی، آیا فناوری بیش از آنچه ایجاد می کند جایگزین شغل می شود؟ تعادل خالص بین این دو چیز چیست؟ تا به حال، این اندازه گیری نشده است. اما یک پروژه تحقیقاتی جدید به رهبری دیوید اتور، اقتصاددان MIT، حداقل برای تاریخ ایالات متحده از سال 1940، پاسخی را ارائه کرده است.

این مطالعه از روش‌های جدیدی استفاده می‌کند تا بررسی کند که چه تعداد شغل به دلیل اتوماسیون ماشین‌ها از دست رفته است، و چه تعداد از آنها از طریق «افزایش» ایجاد شده‌اند، که در آن فناوری وظایف جدیدی را ایجاد می‌کند. در شبکه، این مطالعه نشان می‌دهد، و به‌ویژه از سال 1980، فناوری بیش از آنچه که ایجاد کرده است، جایگزین مشاغل ایالات متحده شده است.

اتورر، یکی از نویسندگان مقاله ای که به تازگی منتشر شده است، می گوید: «به نظر می رسد در چهار دهه گذشته، از سال 1980 تا کنون، سرعت اتوماسیون سریعتر، و سرعت افزایش کمتری نسبت به چهار دهه قبل وجود داشته باشد. جزئیات نتایج

با این حال، این یافته تنها یکی از پیشرفت های این مطالعه است. محققان همچنین یک روش کاملاً جدید را برای مطالعه این موضوع ایجاد کرده اند روی تجزیه و تحلیل ده ها هزار دسته شغلی سرشماری ایالات متحده در رابطه با نگاهی جامع به متن پتنت های ایالات متحده در طول قرن گذشته. این به آنها اجازه داد تا برای اولین بار تأثیرات فناوری را بر کاهش شغل و ایجاد شغل کمیت کنند.

پیش از این، محققان تا حد زیادی به تازگی توانسته بودند از دست دادن شغل ناشی از فناوری های جدید را تعیین کنند، نه دستاوردهای شغلی.

آتور می‌گوید: «من احساس می‌کنم یک دیرینه‌شناس هستم که به دنبال استخوان‌های دایناسوری می‌گشت که فکر می‌کردیم باید وجود داشته باشند، اما تا به حال نتوانسته‌اند پیدا کنند. «من فکر می‌کنم که این تحقیق پیشرفت می‌کند روی چیزهایی که ما به آنها مشکوک بودیم درست بودند، اما قبل از این مطالعه مدرک مستقیمی برای آنها نداشتیم.»

مقاله “مرزهای جدید: ریشه ها و محتوای کار جدید، 1940-2018” در فصلنامه اقتصاد. نویسندگان همکار آتور، استاد اقتصاد فورد هستند. کارولین چین، دانشجوی دکترای اقتصاد در MIT. آنا سالومون، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اوترخت؛ و برایان سیگمیلر SM ’20، دکترای ’22، استادیار دانشکده کلوگ دانشگاه نورث وسترن.

اتوماسیون در مقابل تقویت

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  محققان از مدل‌های زبان بزرگ برای کمک به روبات‌ها در جهت‌یابی استفاده می‌کنند

این مطالعه نشان می دهد که به طور کلی، حدود 60 درصد از مشاغل در ایالات متحده نشان دهنده انواع جدیدی از کار است که از سال 1940 ایجاد شده است. یک قرن پیش، آن برنامه نویس رایانه ممکن است کار می کرده است. روی یک مزرعه.

برای تعیین این موضوع، اتور و همکارانش حدود 35000 دسته شغلی فهرست شده در گزارش های اداره سرشماری ایالات متحده را بررسی کردند و چگونگی ظهور آنها را در طول زمان ردیابی کردند. آنها همچنین از ابزارهای پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل متن هر حق ثبت اختراع ایالات متحده استفاده کردند که از سال 1920 به بعد ثبت شده است. این تحقیق چگونگی “جاسازی” کلمات در اسناد سرشماری و ثبت اختراع را برای کشف متن های مرتبط بررسی کرد. این به آنها اجازه داد تا ارتباط بین فناوری های جدید و اثرات آنها را تعیین کنند روی استخدام.

Autor توضیح می دهد: «می توانید اتوماسیون را به عنوان ماشینی در نظر بگیرید که ورودی های یک کار را می گیرد و آن را برای کارگر انجام می دهد. “ما به تقویت به عنوان یک فناوری فکر می کنیم که تنوع کارهایی را که مردم می توانند انجام دهند، کیفیت کارهایی که مردم می توانند انجام دهند یا بهره وری آنها را افزایش می دهد.”

به عنوان مثال، از حدود سال 1940 تا 1980، مشاغلی مانند اپراتور آسانسور و حروفچینی تمایل به خودکار شدن داشتند. اما در همان زمان، کارگران بیشتری نقش هایی مانند کارمندان حمل و نقل و دریافت، خریداران و رؤسای بخش، و مهندسان عمران و هوانوردی را ایفا کردند، جایی که فناوری نیاز به کارمندان بیشتری را ایجاد کرد.

از سال 1980 تا 2018، رتبه کابینت سازان و ماشین آلات، در میان دیگران، به دلیل اتوماسیون کاهش یافته است، در حالی که، برای مثال، مهندسان صنایع، و محققان و تحلیلگران عملیات و سیستم ها، از رشد برخوردار بوده اند.

در نهایت، تحقیقات نشان می دهد که اثرات منفی اتوماسیون روی اشتغال در دوره 1980-2018 بیش از دو برابر دوره 1940-1980 بود. یک تغییر متوسط ​​و مثبت تر در اثر افزایش وجود داشت روی اشتغال در سال های 1980-2018 در مقایسه با 1940-1980.

اتورر می‌گوید: «هیچ قانونی وجود ندارد که این چیزها باید یک به یک متعادل باشند، اگرچه هیچ دوره‌ای نبوده است که آثار جدیدی خلق نکرده باشیم.»

هوش مصنوعی چه خواهد کرد؟

این تحقیق همچنین تفاوت های ظریف بسیاری را در این مورد آشکار می کند processبا این حال، از آنجایی که اتوماسیون و افزایش اغلب در همان صنایع اتفاق می افتد. این فقط این نیست که فناوری صفوف کشاورزان را در حالی که کنترل کننده های ترافیک هوایی ایجاد می کند، از بین می برد. برای مثال، در همان شرکت تولیدی بزرگ، ممکن است ماشین‌کار کمتری وجود داشته باشد اما تحلیل‌گران سیستم‌های بیشتری وجود داشته باشد.

در همین راستا، طی 40 سال گذشته، روندهای تکنولوژیکی شکاف دستمزدها را در ایالات متحده تشدید کرده است، به طوری که افراد حرفه ای با تحصیلات عالی بیشتر در زمینه های جدید کار می کنند، که خود بین مشاغل پردرآمد و مشاغل کم درآمد تقسیم می شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  استدلال و قابلیت اطمینان در هوش مصنوعی

اتور می گوید: «کار جدید دوشاخه است. از آنجایی که کارهای قدیمی در وسط پاک شده اند، کارهای جدید رشد کرده اند روی هر طرف.”

همانطور که تحقیقات همچنین نشان می دهد، فناوری تنها چیزی نیست که کار جدید را هدایت می کند. تغییرات جمعیتی نیز پشت رشد در بخش‌های متعددی از صنایع خدماتی است. به طرز جالبی، تحقیقات جدید همچنین نشان می‌دهد که تقاضای مصرف‌کننده در مقیاس بزرگ، نوآوری‌های فناوری را نیز هدایت می‌کند. اختراعات نه تنها توسط افراد باهوشی که خارج از چارچوب فکر می کنند ارائه می شود، بلکه در پاسخ به نیازهای واضح جامعه است.

داده های 80 ساله همچنین نشان می دهد که پیش بینی مسیرهای آینده برای نوآوری و پیامدهای اشتغال دشوار است. کاربردهای احتمالی هوش مصنوعی در محل کار را در نظر بگیرید.

آتور می گوید: «هوش مصنوعی واقعاً متفاوت است. ممکن است جایگزین برخی از تخصص های با مهارت بالا شود، اما ممکن است وظایف تصمیم گیری را تکمیل کند. من فکر می کنم ما در دوره ای هستیم که این ابزار جدید را داریم و نمی دانیم برای چه چیزی خوب است. فن آوری های جدید نقاط قوت و ضعفی دارند و مدتی طول می کشد تا آنها را کشف کنید. GPS برای مقاصد نظامی اختراع شد و دهه ها طول کشید تا در گوشی های هوشمند وجود داشته باشد.

او می‌افزاید: «امیدواریم رویکرد تحقیقاتی ما به ما این توانایی را بدهد که در مورد آن در آینده بیشتر بگوییم.»

همانطور که Autor تشخیص می دهد، فضا برای اصلاح بیشتر روش های تیم تحقیقاتی وجود دارد. در حال حاضر، او معتقد است که این تحقیقات زمینه جدیدی را برای مطالعه باز می کند.

اتور می‌گوید: «حلقه گمشده، مستندسازی و تعیین کمیت این بود که فناوری چقدر شغل افراد را افزایش می‌دهد. «همه اقدامات قبلی فقط اتوماسیون و اثرات آن را نشان داد روی جابجایی کارگران ما شگفت زده شدیم که توانستیم افزایش را شناسایی، طبقه بندی و کمیت کنیم. بنابراین، برای من، این خود بسیار اساسی است.»

پشتیبانی از این تحقیق، تا حدی توسط The Carnegie Corporation ارائه شد. گوگل؛ موسسه Gak; MIT Work of Future Task Force. آتی اشمیت؛ بنیاد اسمیت ریچاردسون؛ و مرکز رشد عادلانه واشنگتن.


منبع: https://news.mit.edu/1403/does-technology-help-or-hurt-employment-0401

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-04-02 05:28:06

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید