وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

یک راه بهتر برای کنترل ربات های نرم تغییر شکل

0 2
زمان لازم برای مطالعه: < 1 دقیقه


یک ربات لجن مانند را تصور کنید که می تواند به طور یکپارچه شکل خود را تغییر دهد و از طریق فضاهای باریکی که می تواند در داخل بدن انسان مستقر شود تا یک مورد ناخواسته را از بین ببرد.

در حالی که چنین رباتی هنوز در خارج از آزمایشگاه وجود ندارد، محققان در حال توسعه ربات های نرم قابل تنظیم مجدد برای کاربرد در مراقبت های بهداشتی، دستگاه های پوشیدنی و سیستم های صنعتی هستند.

اما چگونه می‌توان رباتی را کنترل کرد که مفاصل، اندام یا انگشتان قابل دستکاری ندارد و به‌جای آن می‌تواند کل شکل آن را به‌شدت تغییر دهد؟ محققان MIT در حال کار برای پاسخ به این سوال هستند.

آنها یک الگوریتم کنترلی توسعه دادند که می تواند به طور مستقل یاد بگیرد که چگونه یک ربات قابل تنظیم مجدد را برای انجام یک کار خاص حرکت دهد، کشش دهد و شکل دهد، حتی زمانی که این کار به ربات نیاز دارد که مورفولوژی خود را چندین بار تغییر دهد. این تیم همچنین یک شبیه‌ساز برای آزمایش الگوریتم‌های کنترلی برای ربات‌های نرم قابل تغییر شکل ساخته است روی مجموعه ای از وظایف چالش برانگیز و تغییر شکل دهنده.


منبع: https://news.mit.edu/1403/better-way-control-shape-shifting-soft-robots-0510

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  الگوریتم مشتق شده از MIT به پیش بینی فراوانی آب و هوای شدید کمک می کند

زمان انتشار: 1403-05-10 11:46:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید