با ظهور وب سایت هایی مانند تکان دادن و یوتیوب، پخش زنده به یک نوع محبوب تولید محتوا تبدیل شده است. برخلاف رسانه های سنتی مانند وبلاگ های نوشتاری و روی- تقاضای ویدیوها، امکان تعامل در زمان واقعی را فراهم می کند و تعامل مخاطب را به حداکثر می رساند.

سطح بالای تعامل به پخش‌کننده‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از روش‌های مختلف متعدد، مخاطبان را به طور مؤثری به بینندگان پولی تبدیل کنند. این باعث می شود که پخش زنده یک چالش جانبی عالی برای کسب درآمد آنلاین باشد.

در این مقاله روش کسب درآمد از استریمینگ را توضیح خواهیم داد روی وب سایت های شخص ثالث مانند Twitch یا یک سرور استریم شخصی. همچنین بهترین شیوه‌ها را هنگام پخش جریانی برای کمک به ساده‌سازی درآمد خود خواهید آموخت.

راه های کسب درآمد از پخش زنده

در این بخش نه روش رایج برای کسب درآمد آنلاین به عنوان پخش کننده زنده، از ایجاد وب سایت استریم خود تا ارائه دوره های تولید محتوا توضیح داده می شود.

1. وب سایت جریانی خود را ایجاد کنید

در حالی که راه‌اندازی پلتفرم‌های پخش زنده شخص ثالث مانند Twitch و YouTube آسان‌تر است، اما محدودیت‌های متعددی دارند. به عنوان مثال، آنها کارمزد کمیسیون دریافت می کنند و فقط روش های خاصی برای کسب درآمد را مجاز می دانند.

راه اندازی سرور پخش زنده خود به شما این آزادی را می دهد که از محتوای خود با استفاده از هر روشی کسب درآمد کنید. برای مثال، می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فردی را اضافه کنید که پلتفرم‌های شخص ثالث ارائه نمی‌دهند، مانند چت روم ممتاز یا جریان‌های پولی داخلی.

یک وب سایت جریان خود میزبان نیز کنترل کاملی بر محتوا و قابلیت کشف فراهم می کند. به شما امکان می دهد درخواست دهید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهترین روش ها برای اینکه پخش شما به راحتی قابل کشف باشد بدون اینکه هیچ الگوریتمی روی آن تأثیر بگذارد.

با توجه به مزایای آن، راه اندازی پلت فرم پخش سفارشی خود ارزش زمان و تلاش را دارد. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از یک سرور خصوصی مجازی (VPS) از یک ارائه دهنده مانند است هاستینگer.

برنامه های میزبانی VPS ما به راحتی قابل ارتقا هستند تا نیازها و مخاطبان در حال رشد شما را برآورده کنند. ما همچنین ابزارهای مختلفی را ارائه می دهیم، مانند دستیار هوش مصنوعی، برای کمک به مدیریت سرور با حداقل دانش فنی.

2. از طرفداران کمک مالی و راهنمایی بخواهید

درخواست کمک مالی و راهنمایی رایج ترین راه برای کسب درآمد از پخش زنده است. جدا از ساده بودن، تنظیم ابزار برای آنها نسبتاً آسان است.

می توانید از ارز مجازی پلتفرم استریمینگ خود مانند Twitch استفاده کنید بیت ها، یا از راه حل هایی مانند استفاده کنید Streamlabs. هنگام انتخاب بهترین ابزار کمک مالی، هزینه کمیسیون، شهرت و سیاست برداشت آن را در نظر بگیرید.

با این حال، میزان کمک های مالی بسیار متفاوت است، به خصوص برای پخش کننده های جدیدتر با مخاطبان کمتر. به عنوان مثال، یک پخش زنده با میانگین پنج بیننده فقط دریافت می کند 6.47 دلار در ماه از نکات

توصیه می‌کنیم کمک‌کنندگان را تشویق کنید تا مخاطبان را به شما انعام دهند. به عنوان مثال، می‌توانید به بینندگان پولی فریاد بزنید یا تبدیل متن به گفتار را فعال کنید که به آنها امکان می‌دهد پیام‌های مستقیم ارسال کنند. روی جریان شما

3. با تبلیغات کسب درآمد کنید

برخلاف کمک‌های مالی، نمایش تبلیغات روشی مطمئن‌تر و پایدارتر برای کسب درآمد از پخش زنده شماست. پلتفرم‌های پخش معمولاً آن را اجباری می‌کنند و روش خاصی را موظف به انجام آن می‌کنند.

به عنوان مثال، استریمرها باید از تبلیغات پیش از پخش استفاده کنند روی YouTube Live، در حالی که Twitch به تبلیغات میان فیلم نیاز دارد. تعداد تبلیغاتی که آنها باید نمایش دهند نیز بسته به آن متفاوت خواهد بود روی مدت زمان پخش

اگر شما host وب سایت پخش زنده خود را، می توانید از هر نوع تبلیغات مبتنی بر استفاده کنید روی الزامات برند شریک علاوه بر این، از آنجایی که مستقیماً با حامی مالی کار می کنید و نیازی به پرداخت کمیسیون درآمد تبلیغاتی ندارید، معمولاً درآمد بیشتری دریافت می کنید.

توصیه می کنیم از تبلیغات نمایشی و همپوشانی استفاده کنید که کل نمای پخش جریانی زنده را اشغال نمی کند. در حالی که موارد درون جریانی موثر هستند، برخی از بینندگان ممکن است آنها را آزاردهنده بدانند و تجربه کاربر را از بین ببرند.

4. حمایت های مالی و معاملات برند را پیدا کنید

علاوه بر تبلیغاتی که پلتفرم پخش شما اجباری می کند، می توانید برای حمایت مالی با برندها شریک شوید. برای سازندگان محتوای برجسته، چنین معامله ای حتی می تواند اکثر درآمد آنها را تشکیل دهد.

با این حال، تضمین یک معامله با نام تجاری می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای استریمرهای کوچکتر. برای به دست آوردن چنین مشارکتی، اطمینان حاصل کنید که با ایجاد یک نمایه حرفه ای، یک حضور آنلاین قوی ایجاد می کنید page و یک برنامه پخش مداوم.

تمرکز کردن روی یک شبکه پخش زنده خاص همچنین به شما کمک می کند تا شریک تجاری ایده آل را سریعتر پیدا کنید، به خصوص اگر پایگاه مخاطبان کمتری دارید. از آنجایی که این بینندگان مربوط به محصولات تبلیغ شده هستند، منجر به نرخ تبدیل بالاتری می شود.

برای جذب مشتری، با نرخ پایین‌تری شروع کنید و با رشد کسب‌وکار استریمینگ خود با آن مذاکره کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که با چندین برند تماس بگیرید زیرا رسیدن به یک قرارداد حمایت مالی می‌تواند زمان و تلاش لازم را داشته باشد.

بسته به روی در قراردادهای حمایت مالی، ممکن است لازم باشد محصول یا خدمات یک برند را به شکلی متفاوت تبلیغ کنید. برخی از شرکت ها ممکن است از شما بخواهند که نام خود را در هر پخش زنده نمایش دهید، در حالی که برخی دیگر به سادگی نیاز به یک فریاد سریع دارند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

5. به برنامه های وابسته بپیوندید

برای استریمرهای جدیدتر، برنامه های وابسته می توانند جایگزین خوبی برای مشارکت و حمایت های مالی برند باشند.

چنین برنامه هایی به شما برای خریدهایی که از طریق پیوندهای حمایت شده ارائه شده است، کمیسیون پاداش می دهند روی پخش شما می‌توانید URL را در مکان‌های مختلفی قرار دهید، مانند چت پین شده یا توضیحات پخش زنده.

علی‌رغم هزینه‌های پایین‌تر، برنامه‌های وابسته در دسترس‌تر هستند و نیازمندی‌های کمتری نسبت به حمایت‌ها دارند، که برای پخش‌کننده‌های جدید و جدید ایده‌آل است. آنها همچنین یک راه عالی برای ایجاد سبد حرفه ای خود برای ارائه معاملات برند در آینده هستند.

از آنجایی که گزینه های مختلفی وجود دارد، مقاله ما را بخوانید روی بهترین برنامه های وابسته برای مبتدیان برای کمک به شما در انتخاب مناسب. توصیه می کنیم برای اطمینان از قابلیت اطمینان به شرکت هایی از شرکت های معتبر بپیوندید همکار آمازون یا هاستینگer وابسته.

6. یک اشتراک پولی تنظیم کنید

پلتفرم‌های پخش جریانی معمولاً به بینندگان اجازه می‌دهند با پرداخت هزینه مشترک شوند تا امتیازات و ویژگی‌های اضافی را دریافت کنند. به عنوان مثال، Twitch برای یک دوره خاص مشاهده بدون آگهی را برای مشترکین فراهم می کند، در حالی که عضویت های پولی کانال YouTube محتوای انحصاری را ارائه می دهد.

در همین حال، میزبانی پلت فرم خود به شما امکان می دهد آزادانه روش های مختلفی را برای تشویق مشترکین پولی انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید نشانی بدهید که آن‌ها را از سایر بینندگان، جلسات پخش جریانی ممتاز یا احساسات خاص در گپ متمایز کند.

اگر در جریان پخش زنده تازه کار هستید، پیشنهاد می کنیم طرحی با قیمت کمتر ارائه دهید یا از برنامه عضویت کانال به طور کلی اجتناب کنید. جمع آوری یک پایگاه مخاطبان ارگانیک در دراز مدت پایدارتر است.

7. فروش کالاهای مارک دار

کالاها روشی عالی برای پخش‌کننده‌ها برای کسب درآمد از محتوای خود و در عین حال ارائه به بینندگان است. اگر بینندگان وفاداری دارید، این ابزاری برای تقویت روابط و تقویت جامعه آنها نیز هست.

کالاهای مارک دار همچنین به بهبود آگاهی و ایجاد هویت برند قوی کمک می کند. اگر اقلام را در بازارهای شخص ثالث بفروشید، مردم می توانند جریان شما را از بینندگانی که محصولات شما را پوشیده اند یا از طریق فروشگاه آنلاینی مانند آمازون کشف کنند.

برای تبلیغ کالای خود، آن را معرفی کنید روی جریان و پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما. همچنین می‌توانید با پخش‌کننده‌های دیگر همکاری کنید تا از پایگاه مخاطبان بیشتری بهره ببرید. علاوه بر این، برای جذب خریداران، قیمت‌های ویژه یا تبلیغاتی مانند ارسال رایگان ارائه دهید.

کالاهای محبوب شامل موارد قابل استفاده مانند لیوان، تی شرت، هودی، کلاه و دستبند است. با این حال، بهتر است محصولاتی ایجاد کنید که به بخش‌های جریان و مخاطبان شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر شما در حال پخش زنده بازی هستید، یک بازی سفارشی طراحی شده است console کنترلر باید یک محصول عالی باشد.

شما همچنین می توانید محصولات دیجیتال را به عنوان کالا بفروشید. به عنوان مثال، استریمرهای بهره وری و مطالعه با من می توانند الگوهای Notion ایجاد کنند. برای فروش سریعتر آنها، از وب سایت هایی مانند گامرود.

8. محتوای ممتاز ایجاد کنید

در حالی که بینندگان می توانند از ویدیوهای زنده شما به صورت رایگان لذت ببرند و محتوای ممتاز ارائه می دهند روی طرف می تواند یک راه عالی برای کسب درآمد بیشتر باشد.

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید ویدیوهای زنده فقط برای اعضا ایجاد کنید روی کانال یوتیوب شما علاوه بر این، می توانید یک جریان پرداخت به ازای مشاهده منحصر به فرد ایجاد کنید و از فروش بلیط با استفاده از یک وب سایت رزرواسیون مانند Eventbrite.

متناوبا، شما همچنین می توانید ایجاد کنید روی-محتوا را مطالبه کنید و به مشترکین ارائه دهید روی یک سایت عضویت مانند پاترئون.

برای تشویق بینندگان به پرداخت، محتوای انحصاری خود را منحصر به فرد کنید و از ویدیوی معمول خود متمایز شوید. برای مثال، می‌توانید دوره‌ها، آموزش‌ها یا فیلم‌های ویرایش‌نشده را بفروشید که برای اکثر پلتفرم‌های پخش زنده واجد شرایط نیستند.

9. درس یا دوره ارائه دهید

از آنجایی که افراد بیشتری علاقه مند به تبدیل شدن به استریمر هستند، فروش دوره ها یا آموزش در مورد تولید محتوا می تواند راه خوبی برای کسب درآمد باشد. شما می توانید این کار را با فروش ویدیوهای اختصاصی یا یکon-یک جلسه مشاوره

همچنین می توانید در پادکست ها یا کارگاه های آموزشی درباره تولید محتوا سخنران شوید. با این حال، ممکن است فقط برای پخش‌کنندگان زنده معتبری که قبلاً تخصص خود را در این زمینه ثابت کرده‌اند مناسب باشد.

بهترین جایگزین برای پخش زنده کوچکتر و جدیدتر، فروش دوره های آموزشی دیگر است روی مهارت های آنها به عنوان مثال، اگر سفالگری را پخش می کنید، می توانید یک کلاس در مورد اصول اولیه صنایع دستی گل ایجاد کنید.

در همین حال، پخش‌کننده‌های بازی می‌توانند به مخاطبان خود یک جلسه مربیگری ارائه دهند و به آنها آموزش دهند که چگونه در بازی بهبود یابند و رتبه‌بندی کارآمدتری داشته باشند.

می توانید دوره ها را به عنوان محصولات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی یا از طریق وب سایت های شخص ثالث مانند Udemy یا Patreon بفروشید. با این حال، اگر قصد دارید آموزش را منبع درآمد اصلی خود قرار دهید، توصیه می کنیم یک وب سایت آموزش الکترونیکی سفارشی ایجاد کنید.

کسب درآمد از بهترین شیوه های پخش جریانی

پس از شناسایی روش‌های مختلف برای کسب درآمد از طریق جریان، بهترین روش‌های زیر را برای ساده‌سازی درآمد خود در نظر بگیرید.

محاسبه هزینه های اولیه

شروع حرفه پخش زنده به تجهیزات و نرم افزارهای مختلفی نیاز دارد. برای اطمینان از اینکه از تولید محتوا سود می برید، هزینه های این ابزارها و درآمدی که به دست خواهید آورد را به دقت در نظر بگیرید.

شما حداقل نیاز دارید 500 دلار برای رایانه ای با سخت افزار، میکروفون و وب کم کافی برای پخش حرفه ای. علاوه بر این، هزینه های تکرارشونده مانند هزینه های اینترنت، اشتراک ابزار پخش و کمیسیون پلت فرم را در نظر بگیرید.

توصیه می کنیم با نرم افزار رایگان شروع کنید و در صورت نیاز آن را ارتقا دهید. به عنوان مثال منبع باز نرم افزار پخش باز (OBS) یکی از بهترین ابزارهای پخش جریانی برای مبتدیان است و دارای ویژگی های جامع و گزینه های سفارشی سازی است.

یک استراتژی تعامل ایجاد کنید

ایجاد یک استراتژی تعامل موثر برای موفقیت کسب و کار پخش زنده شما ضروری است. این به شما کمک می کند مخاطبان جدیدی را جذب کنید، آنها را حفظ کنید و آنها را به مشترکین پولی تبدیل کنید.

در اینجا چندین نکته در هنگام ایجاد یک استراتژی تعامل برای پخش زنده شما وجود دارد:

  1. اهداف را تعریف کنید. هدف اصلی استراتژی شما باید افزایش بینندگان زنده، هزینه ماهانه مشترکین یا فروش وابسته باشد. یک هدف عملی در حالت ایده آل باید مشخص، دقیق و قابل اندازه گیری باشد.
  2. مخاطب خود را درک کنید. بینندگان استریم جمعیت‌شناسی، ترجیحات، علایق و رفتارهای متفاوتی دارند. درک مخاطبان به شما کمک می کند تا استراتژی شما را به طور مؤثرتری هماهنگ کنید.
  3. یک برنامه زمانی ایجاد کنید. ورود به جامعه جهانی به معنای انتخاب زمان مناسب برای پخش زنده است. زمانی که بیشتر مخاطبان هدف شما در دسترس هستند، پخش زنده شوید و به طور مداوم به برنامه برای به حداکثر رساندن تعامل پایبند باشید.
  4. ترویج روی رسانه های اجتماعی. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی به افزایش دسترسی شما برای جذب بینندگان جدید کمک می‌کند. همچنین یک رسانه عالی برای ایجاد جامعه ای از طرفداران اختصاصی است.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  استفاده از پالت فرمان وردپرس برای کار سریعتر و هوشمندتر

پس از ایجاد یک استراتژی مناسب، عملکرد جریان و تعامل کاربر را کنترل کنید تا بینش بیشتری در مورد برنامه محتوای خود به دست آورید. از این اطلاعات برای بهبود مستمر رویکرد خود استفاده کنید، به خصوص که جمع آوری ترافیک ارگانیک یک تلاش طولانی مدت است.

ردیابی معیارهای مهم

پخش‌کنندگان باید به طور منظم شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) را برای ارزیابی عملکرد کسب‌وکار خود ردیابی و بررسی کنند. علاوه بر تعیین اینکه آیا آنها سودآور هستند یا خیر، به ایجاد یک استراتژی تعامل موثرتر کمک می کند. در اینجا چندین معیار مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

  • رشد درآمد. مقدار پولی که در طول زمان از همه منابع دریافت می‌کنید، از جمله تبلیغات درون جریانی، اشتراک‌های پولی، و کمک‌های مالی. این به ارزیابی پایداری کسب و کار جریان و نرخ تبدیل آن کمک می کند.
  • بینندگان همزمان. تعداد افرادی که جریان شما را در یک زمان خاص تماشا می کنند. این معیار به شما امکان می‌دهد محبوبیت جریان و فرصت‌های بالقوه کسب درآمد را بسنجید.
  • نرخ مشارکت. سطح تعامل بینندگان در جریان شما، مانند ارسال پیام چت یا اشتراک. برای ایجاد یک استراتژی تعامل موثرتر، بینشی در مورد رفتار مخاطب ارائه می دهد.
  • حفظ مخاطب. زمان تماشای جریان شما، میانگین مدت زمان مشاهده و نرخ افت. این به شناسایی مشکلاتی در پخش شما کمک می کند که باعث می شود بینندگان از تنظیم کردن خودداری کنند.
  • کیفیت جریان. اطلاعاتی در مورد ثبات پخش جریان شما، از دست دادن بسته، تأخیر و زمان کارکرد. کیفیت پایین ممکن است به حفظ و درگیری بیننده کمتر منجر شود.

وب‌سایت‌های جریانی معمولاً دارای یک ویژگی تجزیه و تحلیل داخلی هستند. برای مثال، می‌توانید این معیارها را از طریق YouTube Studio یا Twitch Analytics دنبال کنید. در همین حال، ابزارهایی مانند ماکس می تواند برای یک پلت فرم پخش سفارشی استفاده شود.

برای یک وب سایت پخش زنده خود میزبان، همچنین به طور منظم عملکرد سرور خود را پیگیری کنید تا پاسخگویی پخش خود را حفظ کنید. می توانید از نرم افزارهایی مانند پرومتئوس یا هاستینگer ابزار نظارت داخلی VPS.

متنوع کردن جریان های درآمد

به دلیل رفتار غیرقابل پیش‌بینی مخاطب، خط‌مشی پلتفرم و الگوریتم‌های قابل کشف، کسب و کار پخش زنده می‌تواند منبع درآمد غیرقابل اعتمادی باشد. برای پایدارتر کردن آن، تا آنجا که ممکن است از جریان های درآمدی بالقوه استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک راه محبوب ایجاد کردن است روی-محتوای مورد نیاز، مانند نکات برجسته از جریان، و آپلود آن در وب سایت های دیگر. الف را فراهم می کند backup منبع درآمد باید محتوای شما باشد روی پلتفرم اصلی به دلیل تغییر سیاست واجد شرایط کسب درآمد نمی شود.

فروش کالا و محصولات دیجیتال نیز روشی برای کسب درآمد پایدار است. حتی پس از اینکه پخش جریانی را متوقف کردید، به درآمدزایی ادامه خواهد داد، که همچنین درآمد حاصل از تبلیغات و کمک های مالی را متوقف می کند.

از آنجایی که درآمد حاصل از پخش زنده نیز در بسیاری از کشورها مشمول مالیات است، تعهدات خود را برای اجتناب از تعهدات قانونی انجام دهید. قوانین دولت خود را بررسی کنید زیرا مقررات در مناطق مختلف متفاوت است.

چندین قانون دیگر نیز می توانند برای پخش جریانی اعمال شوند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از مطالب دارای حق چاپ بالقوه، حقوق مالکیت معنوی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، به شرایط خدمات پلت فرم خود توجه کنید زیرا ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد.

اگر داده‌های کاربران را برای ثبت حساب، کمک مالی یا ارسال محصول جمع‌آوری می‌کنید، به قوانین حفاظت از داده‌ها مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR). اگر بینندگانی در سراسر جهان دارید، تعهدات را در مکان‌های مختلف بررسی کنید تا از انطباق قانونی جهانی اطمینان حاصل کنید.

همانطور که جریان شما رشد می کند، توصیه می کنیم یک نهاد شرکت ایجاد کنید، بیمه نامه صادر کنید و برای بازیابی اختلافات قانونی برنامه ریزی کنید. این به محافظت از کسب و کار شما و پوشش ضرر احتمالی در صورت شکایت کمک می کند.

نتیجه

کسب درآمد از پخش زنده یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین است. اولین روش ایجاد یک پلت فرم پخش سفارشی است روی یک برنامه میزبانی VPS مانند آنچه از هاستینگer.

علیرغم تلاش بیشتر، یک پلتفرم خود میزبان به شما امکان می دهد ویژگی های درآمدزایی مختلفی مانند یک چت روم سفارشی را اضافه کنید. همچنین از آنجایی که هیچ محدودیتی در شرایط خدمات ندارید، کنترل بیشتری بر روی محتوا و کسب درآمد خود خواهید داشت.

صرف نظر از پلتفرم، می‌توانید با پخش زنده از کمک‌های مالی، تبلیغات، برنامه‌های وابسته، اشتراک‌ها و معاملات برند، درآمد کسب کنید. نکته مهم، ملاحظات مالیاتی و قانونی را در نظر بگیرید زیرا تجارت شما تابع قوانین است.

برای ایجاد درآمد مطمئن تر و پایدارتر، تا حد امکان از روش های کسب درآمد استفاده کنید. همچنین، یک استراتژی تعامل ایجاد کنید روی هدف خود را انجام دهید و به طور منظم بر عملکرد جریان خود نظارت کنید تا بینش هایی برای بهبود به دست آورید.

چگونه از طریق استریم سوالات متداول کسب درآمد کنیم

در این بخش به چندین سوال رایج در مورد روش کسب درآمد از استریم پاسخ خواهیم داد.

آیا استریم راه خوبی برای کسب درآمد است؟

کاملا! استریمرهای Twitch متوسط ​​با 1000 بیننده متوسط ​​می توانند در اطراف پخش کنند 2500 دلار در ماه، بدون احتساب درآمد اضافی از کمک های مالی و حامیان مالی. با این حال، پخش‌کننده‌های کوچک‌تر ممکن است نتوانند آن را به منبع درآمد اصلی تبدیل کنند، زیرا فقط کمتر از 100 دلار درآمد دارند. ماهانه

آیا ملاحظات قانونی در مورد کسب درآمد از طریق جریان وجود دارد؟

آره. ممکن است پخش زنده حاوی مطالب دارای حق نسخه‌برداری مانند موسیقی یا ویدیوها برای کسب درآمد مناسب نباشد. علاوه بر این، اگر جریان شما محتوای تولید شده توسط کاربر مانند چت را می پذیرد، باید با دستورالعمل های انجمن مطابقت داشته باشد. همچنین، اگر کمک مالی شما آن را جمع آوری می کند، از ایمنی داده های شخصی اطمینان حاصل کنید زیرا قوانین مختلف آن را الزامی می کند.

آیا جاهای پخش جریانی خاصی وجود دارد که بینندگان و درآمد بیشتری را جذب کند؟

بله، برخی از موضوعات مخاطبان بیشتری دارند و جذب بیننده و درآمدزایی را آسان تر می کنند. بازی محبوب ترین جایگاه است روی توییچ، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های پخش جریانی. برخی از پردرآمدترین سازندگان نیز معمولاً از این صنعت هستند، از جمله ریچارد «نینجا» بلوینز.