سرویس‌های پخش بیش از حد (OTT) مانند Netflix به دلیل انتخاب محتوای گسترده، نمایش‌های انحصاری و انعطاف‌پذیری محبوب‌تر می‌شوند.

با توجه به تقاضا، راه اندازی سرویس پخش خود می تواند راهی عالی برای کسب درآمد آنلاین باشد. با این حال، ایجاد یک کسب و کار استریم موفق نیاز به برنامه ریزی مناسب و آمادگی فنی دارد. در حالی که شروع یک پروژه پیچیده است، داشتن دانش مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند.

برای کمک به شما برای شروع، ما مراحلی از تعیین جایگاه ایده آل شما تا ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر برای جذب بینندگان را پوشش خواهیم داد. در پایان این مقاله، شما به طور کامل به همه چیزهایی که باید بدانید مجهز خواهید شد.

چگونه یک سرویس استریم راه اندازی کنیم

این بخش روش تحقیق در مورد بازار خود را برای اجرای استراتژی های بازاریابی و جذب مشتری توضیح می دهد.

1. یک تحقیق بازار انجام دهید و یک طاقچه را انتخاب کنید

تحقیقات بازار برای درک نوع محتوای ویدیویی که مخاطب هدف شما می خواهد بسیار مهم است. همچنین بینش هایی را در مورد ترجیحات بینندگان بالقوه ارائه می دهد و به شما امکان می دهد خدمات خود را بر اساس آن تنظیم کنید روی نیازهای آنها

مطالعه بازار پخش ویدئو همچنین شامل ارزیابی استراتژی‌های رقبای موجود برای تعیین اینکه کدام رویکرد کارآمد است، می‌شود. به عنوان مثال، شما می توانید موقعیت برند و پیام رسانی آنها را شناسایی کنید.

پس از درک فرصت‌ها، بیایید جایگاهی را انتخاب کنیم – بخش کاربری که می‌خواهید به آن خدمت کنید. تمرکز کردن روی یک منطقه خاص به شما کمک می کند یک استراتژی کارآمد ایجاد کنید و رقابتی تر شوید.

برای انتخاب یکی، سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا می توانم خدمات جدیدی را در این بخش ارائه دهم؟
  • آیا این طاقچه پایدار است و فضا را برای رشد فراهم می کند؟
  • آیا من در این موضوع تجربه، تخصص و اشتیاق دارم؟
  • آیا بازیکنان تثبیت شده بسیار زیاد و فرصت های رقابتی بسیار کم هستند؟

به عنوان مثال، آموزش، ورزش و تناسب اندام جایگاه های عالی برای سرویس های پخش جدید هستند. این بخش ها مخاطبان بالقوه ای دارند و نسبتاً بی بهره هستند.

برعکس، یک بخش عمومی مانند سرگرمی بسیار پرجمعیت است و دارای پلتفرم های تثبیت شده زیادی است. در حالی که پتانسیل رشد بالایی را ارائه می دهد، رقابت بسیار تنگاتنگ است و در وهله اول دیده شدن کسب و کارهای پخش جدیدتر توسط مخاطبان هدف خود را دشوار می کند.

2. یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید

یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند. ایجاد یک نقطه فروش واضح به جذب مشتریان بالقوه برای انتخاب خدمات شما کمک می کند.

برای ایجاد یک پیشنهاد متقاعد کننده، جمعیت شناسی مخاطبان و نیازهای آنها را درک کنید. برای مثال، ویژگی‌های ترجیحی آن‌ها را در پلتفرم‌های استریم، نقاط دردسر آن‌ها در سرویس‌های موجود، و نوع محتوایی را که از آن لذت می‌برند، تعیین کنید.

سپس، شکاف موجود در بازار را شناسایی کنید و خدمات خود را بر اساس آن موقعیت‌یابی کنید. کسب و کار پخش ویدیوی شما باید راه حل هایی متناسب با مشتریان بالقوه شما ارائه دهد که رقبا ندارند.

برای مثال، بسیاری از سرویس‌های پخش ویدیوی موجود در بخش آشپزی تعاملی نیستند و احساس شخصی نمی‌کنند. یک پیشنهاد ارزش ایده‌آل این است که سرویسی با ویژگی‌های تعامل مانند پرسش و پاسخ و توصیه‌های محتوای بسیار شخصی‌شده ارائه کنید.

به یاد داشته باشید که پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را به وضوح در مواد بازاریابی و بعداً در سراسر وب سایت خود بیان کنید. از استفاده از اصطلاحات و اصطلاحات فنی خودداری کنید زیرا ممکن است درک آنها دشوار باشد و به طور بالقوه باعث شود کاربران بالقوه نقاط فروش شما را از دست بدهند.

3. مدل کسب و کار را انتخاب کنید

یک مدل کسب و کار به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که چگونه می توانید از کسب و کار خود درآمد کسب کنید و در عین حال آن را سودآور نگه دارید. این طرح برای اطمینان از پایداری کسب و کار شما برای مدت طولانی بسیار مهم است.

جریان درآمد را انتخاب کنید

بر اساس جریان های درآمدی انتخاب کنید روی بینش های جمع آوری شده از تحقیقات قبلی بازار و مخاطب. علاوه بر ارائه آنچه که مشتریان بالقوه ترجیح می دهند، می توانید راه حل هایی ارائه دهید که رقبا فاقد آن هستند.

به عنوان مثال، اگر مشکل اصلی مخاطب هدف شما فقدان گزینه های رایگان است، محتوای فریمیوم یا دوره آزمایشی را در نظر بگیرید.

کانال های توزیع خود را برنامه ریزی کنید

علاوه بر این، شما باید تصمیم بگیرید روی کانال های توزیع خدمات – با استفاده از یک وب سایت، برنامه، یا پلت فرم جعبه تنظیم.

ما یک وب سایت یا برنامه وب را توصیه می کنیم زیرا در دستگاه های مختلف به راحتی قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، می توانید ویژگی های مختلفی را برای بهبود تجربه کاربری اضافه کنید.

بسته به روی پیچیدگی آنها، توسعه برنامه پخش ویدئو نیز ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. برای مرجع، آموزش ما را در مورد هزینه ساخت یک وب سایت بررسی کنید.

تعیین هزینه های تجاری

در مرحله بعد، هزینه های یکباره و مکرر کسب و کار خود را تعیین کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید قیمت گذاری ایده آلی را برای اطمینان از پایداری مالی خدمات خود تعیین کنید. در این مرحله می توانید مشوق هایی مانند پیشنهادات و تخفیف ها را نیز در نظر بگیرید.

هزینه های مکرر برای کسب و کار پخش آنلاین ویدیو شامل اشتراک فناوری و نگهداری وب سایت است. در همین حال، هزینه های خدمات کسب محتوا، بازاریابی و توسعه متعلق به هزینه های یکباره است.

هنگام ایجاد یک طرح کسب و کار سرویس استریم، شراکت ها و فروشندگان بالقوه خدمات خود را نیز شناسایی کنید. به عنوان مثال، به دنبال توسعه دهندگان وب، آژانس های بازاریابی و ارائه دهندگان محتوا باشید. پس از آن می توانید قبل از نهایی کردن هزینه های خود، درباره قیمت ها مذاکره کنید.

پس از محاسبه هزینه ها و در نظر گرفتن مالیات، ساختار قیمت گذاری خود را تعیین کنید. برای جذاب‌تر کردن کسب‌وکارتان، از بالا بردن حاشیه سود خودداری کنید. طبیعی است که به نقطه سربه سر رسید و بعداً باخت را جبران کرد.

4. از خدمات استریم خود درآمد کسب کنید

مستقر روی ساختار قیمت گذاری، بیایید استراتژی کسب درآمد را تنظیم کنیم. ویدیوی اشتراک روی تقاضا (SVOD) یک روش محبوب برای یک سرویس استریم است. برای مدتی به کاربران امکان دسترسی به کل کتابخانه محتوا را می دهد.

به طور متناوب، می توانید استفاده کنید ویدئوی معاملاتی روی تقاضا (TVOD)، که از روش پرداخت به ازای مشاهده استفاده می کند. روش ایده آل بستگی دارد روی ترجیحات و روندهای بازار مخاطب هدف شما.

برای کسب و کارهای پخش جریانی جدید، پیشنهاد می کنیم یک دوره آزمایشی رایگان یا محتوای رایگان برای جذب مخاطبان ارائه دهید. به عنوان مثال، کاربران می توانند از دو قسمت اول یک نمایش جدید لذت ببرند در حالی که بقیه فقط برای مشترکین هستند.

همچنین می‌توانید تبلیغات ویدیویی یا پوشش‌های تبلیغاتی را فعال کنید روی محتوای رایگان با این حال، به یک مرحله اضافی نیاز دارد زیرا باید پیشنهاد مشارکت خود را به برندهای بالقوه ارائه دهید تا حمایت مالی دریافت کنید.

برای جلب توجه نیازهای مخاطبان مختلف، طرح‌های اشتراک متعدد با طول‌ها و مزایای ممتاز متفاوت ایجاد کنید. برای مثال، کاربران رده‌های بالاتر می‌توانند تا 4K و بدون آگهی از پخش آنلاین لذت ببرند، در حالی که کاربران پایه فقط می‌توانند محتوای HD 720 را با تبلیغات میان‌پول تماشا کنند.

به یاد داشته باشید که برنامه ها را بر اساس استراتژی کسب و کار خود قیمت گذاری کنید و آنها را به طور دوره ای بررسی کنید تا رقابتی باقی بمانید. همچنین، از چندین مدل کسب درآمد برای تنوع بخشیدن به منبع درآمد خود برای پایداری مالی بهینه استفاده کنید.

اکنون تصمیم بگیرید که آیا می خواهید محتوای اصلی ایجاد کنید یا آن را از منابع شخص ثالث تهیه کنید. این مهم است زیرا ملاحظات حقوقی و حق چاپ ممکن است متفاوت باشد. بیایید نگاهی دقیق تر به گزینه ها داشته باشیم.

محتوای اصلی

اگر پلتفرم پخش شما از محتوای اصلی استفاده می کند، می توانید آزادانه از آن استفاده، توزیع و نمایش دهید. شما نیازی به نگرانی در مورد مسائل قانونی ندارید، مگر زمانی که آن را برای مجوز و حق چاپ ثبت می کنید تا از استفاده غیرمجاز محافظت کنید.

توجه داشته باشید که ایجاد محتوای اصلی نیاز به زمان و منابع بیشتری دارد. علاوه بر این، باید محتوا را برای افزایش آگاهی و جذب مخاطبان بالقوه بازاریابی کنید.

محتوای برون سپاری شده

از طرف دیگر، می توانید محتوا را از خانه های تولید، ناشران، توزیع کنندگان یا سازندگان برون سپاری کنید. ممکن است نیازی به بازاریابی این محتوا نداشته باشید زیرا ممکن است کاربران قبلاً با آن آشنا باشند. با این حال، الزامات مجوز محتوای شخص ثالث پیچیده تر است.

بسته به روی ارائه‌دهنده محتوا، ممکن است لازم باشد از قراردادهای مختلفی پیروی کنید. به عنوان مثال، آنها ممکن است یک بار هزینه دریافت کنند، حق امتیاز تکرار شونده را بخواهند، یا اشتراک درآمد را ترجیح دهند. برخی از طرفین همچنین ممکن است تعهدات اضافی را برای استفاده، توزیع و کسب درآمد تحمیل کنند.

برای جلوگیری از مشکلات قانونی، قبل از ارسال محتوا به پلتفرم خود، خط مشی استفاده از محتوا و قوانین حق چاپ را به دقت بررسی کنید. همچنین، به طور مرتب مقررات مربوط به حوزه قضایی خود را بررسی کنید تا از رعایت آنها اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش Kubernetes برای سال 1403: یادگیری اصول موثر Container مدیریت

ما به شدت توصیه می کنیم قبل از تهیه محتوا با کارشناسان حقوقی مشورت کنید تا از اختلافات احتمالی جلوگیری کنید. به عنوان مثال، می توانید از آنها بخواهید که به شفاف سازی توافق، مذاکره در مورد معاملات و برنامه ریزی یک استراتژی مدیریت ریسک کمک کنند.

6. بستر مناسب جریان را انتخاب کنید

اکنون که ایجاد طرح تجاری را به پایان رساندیم، بیایید بستر پخش را راه اندازی کنیم. می توانید از یک راه حل پخش از پیش ساخته شده مانند DaCast یا خودتان پیکربندی کنید host سرور

یک پلت فرم از پیش پیکربندی شده ساده تر است زیرا شامل تمام نرم افزارهای لازم است. با این حال، یک رسم host به طور کلی مقرون به صرفه تر، انعطاف پذیرتر و با ابزارهای پخش گسترده سازگار است. این گزینه‌های سفارشی‌سازی شما را قادر می‌سازد تا پلتفرم را با نیازهای کسب‌وکار خود تنظیم کنید.

VPS یک راه حل محبوب برای استقرار یک است روی-پلتفرم پخش تقاضا عملکرد، انزوا و مقیاس پذیری عالی را فراهم می کند که برای برنامه های کاربردی با منابع فشرده مناسب است.

ما استفاده خواهیم کرد هاستینگer میزبانی VPS زیرا از نرم افزارهای پخش مختلف پشتیبانی می کند و از یک زیرساخت قدرتمند برای اطمینان از یک پلت فرم پخش قابل اعتماد استفاده می کند. همچنین دارای پشتیبانی 24/7 مشتری برای راهنمایی شما در هنگام راه اندازی و نگهداری است process.

علاوه بر این، برنامه‌های ما ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند که به ساده‌سازی مدیریت سرور و استقرار برنامه‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال، مبتدیان می توانند از طریق مرورگر وب با استفاده از ما به سیستم راه دور متصل شوند ترمینال مرورگر و دستورالعمل ها را با دستیار VPS AI.

پس از خرید طرح از هاستینگer، نصب را کامل کنید process برای راه اندازی VPS خود پس از اتمام، تصمیم بگیرید روی چگونه می خواهید وب سایت استریم بسازید:

  • روش های توسعه. تصمیم بگیرید که آیا خودتان پلتفرم استریم را توسعه می دهید یا توسعه دهندگان را برون سپاری می کنید.
  • کانال های توزیع. روش توزیع محتوای خود را انتخاب کنید، مانند یک وب سایت، برنامه تلفن همراه یا هر دو.
  • امکانات. ویژگی هایی را که می خواهید بر اساس آن اضافه کنید فهرست کنید روی طرح های کسب و کار شما، که ممکن است شامل اشتراک، دانلود و نظرات باشد.
  • ابزارهای جریان. تمام ابزارهایی را که می‌خواهید برای بهبود پلتفرم استریم خود استفاده کنید، مانند داده های Mux نرم افزار تجزیه و تحلیل

این جنبه ها را به دقت در نظر بگیرید زیرا بر بودجه و جدول زمانی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، استخدام فریلنسرها برای ساخت برنامه پخش ویدیوی شما گرانتر از انجام این کار به صورت دستی است، اما توسعه process سریعتر است

برای کاهش هزینه‌ها، فقط ویژگی‌های اساسی و اساسی را برای اهداف پخش، مانند فهرست پخش، درج کنید. همچنین توصیه می کنیم یک برنامه وب به عنوان کانال توزیع ایجاد کنید زیرا قابل استفاده است روی هم دسکتاپ و هم موبایل

7. زیرساختی برای استریم بسازید

پس از ایجاد طرح اولیه، بیایید سرور پخش ویدیوی خود را راه اندازی کنیم. از این نقطه به بعد، process با پیکربندی اجزای زیرساخت پلت فرم، فنی تر می شود. اگر به کمک نیاز دارید، توصیه می کنیم از VPS AI Assistant استفاده کنید.

اجزای یک زیرساخت جریان متفاوت است. معمولاً متشکل از host سرور، رمزگذار، شبکه تحویل محتوا (CDN)، پخش کننده رسانه و ابزار نظارت.

سرور میزبان و بک اند

VPS شما به عنوان پلت فرم استریم عمل می کند host سرور، محتوای شما را ذخیره می کند و به کاربران ارائه می دهد. شما همچنین بسیاری از اجزای زیرساخت را در این سیستم تنظیم خواهید کرد، از جمله برنامه وب و فناوری پخش ویدیو.

را host سرور همچنین شامل اجزای بک‌اند پلتفرم شما، از جمله پایگاه داده‌ای است که داده‌های کاربر را ذخیره می‌کند و محتوای پویا را فعال می‌کند. از نمونه های این نرم افزار می توان به MySQL و PostgreSQL اشاره کرد.

پذیرفتن و process درخواست کاربران، VPS شما به نرم افزار وب سرور مانند NGINX نیاز دارد. همچنین باید فضای ذخیره‌سازی، قدرت CPU و ظرفیت RAM کافی برای مدیریت بار ناشی از ترافیک زیاد داشته باشد.

رمزگذار و پروتکل جریان

نرم افزار رمزگذار ویدیوهای شما را به بسته های داده کوچکتر تقسیم می کند و برای بینندگان ارسال می کند. پس از دریافت آنها، پخش کننده های رسانه ای کاربران، اطلاعات را رمزگشایی می کنند تا محتوای ارائه شده را نمایش دهند.

از آنجایی که رمزگذارهای مختلفی با ویژگی های مختلف وجود دارد، قبل از تصمیم گیری، ویژگی های آنها را بررسی کنید. برای پخش روی VPS شما، توصیه می کنیم FFmpeg را نصب کنید زیرا عملکرد بالا و ویژگی های جامعی را ارائه می دهد.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلف ویدیو مانند میزان بیت، کدک‌ها و وضوح تصویر را تغییر دهید تا فایل‌های رسانه‌ای خود را بدون از دست دادن کیفیت آنها فشرده کنید. تنظیم دقیق کیفیت ویدیو برای اطمینان از پاسخگویی جریان و تجربه تماشای بهینه بسیار مهم است.

علاوه بر رمزگذار، باید یک پروتکل استریم راه اندازی کنید تا انتقال داده با مشتریان را فعال کنید. پروتکل جریان بیدرنگ (RTMP) گزینه ای است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با پخش کننده های رسانه ای مختلف سازگار است. با فعال کردن آن می توانید آن را نصب کنید ماژول rtmp در NGINX

شبکه تحویل محتوا

شبکه تحویل محتوا (CDN) مجموعه‌ای از سرورها است که در چندین مکان جغرافیایی پخش شده‌اند که محتوای میزبان شما را در حافظه پنهان ذخیره می‌کنند.

این سرویس با ارائه درخواست‌های کاربر از سرور ذخیره‌کننده نزدیک به مکان‌های آنها، به بهبود پاسخگویی سرویس پخش شما کمک می‌کند. علاوه بر کاهش تأخیر، ترافیک را از آن تخلیه می کند host سیستم برای حفظ عملکرد پایدار حتی در هنگام ترافیک بالا.

علاوه بر این، CDN به محافظت از VPS شما در برابر حملات سایبری مانند انکار سرویس توزیع شده (DDoS) کمک می کند. Cloudflare ارائه دهنده محبوب این سرویس است که یک طرح رایگان ارائه می دهد که برای یک برنامه وب کوچکتر کافی است.

Front End و Media Player

برای پخش محتوای ویدیویی، کاربران باید به قسمت جلویی پلتفرم شما دسترسی داشته باشند و با آن تعامل داشته باشند. شما می توانید با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یک وب سایت ایجاد کنید یا یک برنامه را از ابتدا توسعه دهید.

اگر برنامه خود را با استفاده از فریمورک هایی مانند لاراول یا جانگو، مطمئن شوید که سرور شما از آن پشتیبانی می کند. هاستینگer یک نصب کننده با یک کلیک برای این برنامه ها با استفاده از قالب های VPS برای تسریع در استقرار process.

در کد وب سایت یا برنامه، کد را اضافه کنید عملکرد پخش کننده رسانه برای بارگیری ویدیوها از قسمت پشتی. شما همچنین به یک نام دامنه نیاز دارید که به کاربران کمک می کند تا پلتفرم پخش شما را راحت تر کشف کنند.

ابزار نظارت

در حالی که برای عملکرد ضروری نیست، یک ابزار نظارت یک جزء حیاتی از زیرساخت پلت فرم استریم شما است.

ردیابی معیارهای عملکرد سرور مانند زمان کار و استفاده از منابع، پاسخگویی پلت فرم شما را برای تجربه کاربری بهینه تضمین می کند. ابزارهای محبوب برای این منظور عبارتند از پرومتئوس و یادگار جدید.

با این حال، شما باید این ابزارها را به صورت دستی تنظیم کنید، که ممکن است برای مبتدیان زمان بر و پیچیده باشد. اگر راه حل ساده تری می خواهید، از ما استفاده کنید ویژگی نظارت داخلی در hPanel

علاوه بر این، یک ابزار نظارتی برای معیارهایی مانند بینندگان همزمان، نرخ تبدیل و نرخ پرش راه‌اندازی کنید تا بینش‌هایی در مورد استراتژی کسب‌وکار فعلی خود به دست آورید. شما می توانید با استفاده از راه حل هایی مانند Mux Data و NPAW.

8. یک رابط کاربر پسند ایجاد کنید

برای اطمینان از قابلیت استفاده بهینه، یک رابط کاربر پسند برای وب سایت یا برنامه استریم خود پیاده کنید. این باعث بهبود رضایت، حفظ و تعامل کاربر می شود که برای موفقیت پخش ویدیو بسیار مهم است.

علاوه بر به کارگیری بهترین شیوه‌های طراحی وب، ایجاد یک رابط کاربر پسند شامل افزودن ویژگی‌هایی است که بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد از پلتفرم شما استفاده کنند و از محتوا لذت ببرند. در اینجا چندین ملاحظه وجود دارد:

  • شخصی سازی. بر اساس توصیه های محتوا به کاربران ارائه دهید روی تاریخچه مشاهده، ترجیحات و رفتار آنها. این به آن‌ها کمک می‌کند ویدیوهایی را که دوست دارند راحت‌تر کشف کنند، و به طور بالقوه حفظ و تعامل را بهبود می‌بخشد.
  • کنترل پخش. شامل ویژگی‌های اضافی مانند سرعت پخش، تغییر عنوان بسته، و انتخاب کیفیت. آنها به کاربران کنترل بیشتری بر روش تماشای ویدیوها می دهند روی برنامه پخش شما
  • طراحی تعاملی. از اصول طراحی واکنشگرا استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب سایت یا برنامه پخش ویدیوی شما قابل استفاده باقی می ماند روی دستگاه های تلفن همراه در غیر این صورت، رابط ممکن است به درستی نمایش داده نشود و به تجربه کاربر آسیب برساند.
  • جستجوگر محتوا. ویژگی‌هایی اضافه کنید که به کاربران کمک می‌کند محتوا را راحت‌تر کشف کنند، مانند نوار جستجو، برچسب‌های دسته‌بندی، فیلترها و سیستم مرتب‌سازی.
  • ویژگی های دسترسی. زیرنویس‌های بسته، متن‌های جایگزین تصویر، پشتیبانی از پیمایش صفحه‌کلید، اندازه متن قابل تنظیم و کنتراست‌های قابل تنظیم را فعال کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه کاربران می‌توانند به طور یکپارچه از پلتفرم شما استفاده کنند.

برای تعیین اینکه آیا پلتفرم ویدیوی آنلاین شما کاربرپسند است، ارزیابی قابلیت استفاده انجام دهید، نظرسنجی ایجاد کنید یا از ابزار تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی استفاده کنید. همچنین، پس از اعمال تغییرات، تست A/B را اجرا کنید تا ببینید آیا مشتریان افزوده‌های جدید را دوست دارند یا خیر.

9. بازاریابی و ترویج خدمات جریانی شما

اکنون که کسب و کار استریمینگ شما آنلاین و آماده است، بیایید آن را برای جذب مشتریان جدید بازاریابی کنیم. این مراحل شامل ارائه یک استراتژی برای افزایش آگاهی از برند، دستیابی به مخاطبان هدف و جذب مشترکین جدید است.

برای شروع، خود را تعیین کنید قیف بازاریابی – تجسم سفر مشتری از کشف خدمات شما تا تبدیل شدن به یک فالوور وفادار. از آنجایی که کاربران بسته به ترجیحات متفاوتی دارند روی در مرحله فعلی آنها، ایجاد این طرح برای اطمینان از استفاده از استراتژی مناسب بسیار مهم است.

سپس، این استراتژی‌های بازاریابی خدمات پخش جریانی مؤثر را برای تبلیغ کسب‌وکار خود از طریق کانال‌های مختلف در نظر بگیرید:

  • بازاریابی محتوا. پست های وبلاگ، مقالات، ویدئوها یا مصاحبه های مربوط به سرویس پخش خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می توانید پوشش و خلاصه داستان یک سریال آینده را بنویسید روی پلت فرم شما
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی. با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و محتوای مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید روی رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک یا X. از پلتفرم های متعدد برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید.
  • مشارکت اینفلوئنسر. با سازندگان، بازیگران یا کارشناسان صنعت استریم همکاری کنید. این به شما امکان می دهد محتوای روشنگری ایجاد کنید و از طرفداران آنها برای تبلیغ پلت فرم پخش خود استفاده کنید.
  • خبرنامه. ایمیل‌های تبلیغاتی را درباره به‌روزرسانی‌ها، تبلیغات و نسخه‌های آتی برای کاربران امضا شده ارسال کنید. این تکنیک بازاریابی برای پرورش کاربران رایگان به مشترکین پولی ایده آل است.
  • بهینه سازی موتور جستجو (سئو). پلتفرم استریم خود را با افزودن کلمات کلیدی، متا تگ ها و بک لینک ها برای بهبود رتبه آن بهینه کنید. روی نتایج موتور جستجو page. این کمک می کند تا وب سایت شما به راحتی برای کاربرانی که در جستجوی پرس و جوهای مرتبط هستند قابل کشف باشد.
  • تبلیغات پولی. از خدمات تبلیغاتی برای تبلیغ کسب و کار استریم خود استفاده کنید روی وب سایت های محبوبی مانند گوگل، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب. برای بهینه‌سازی اثربخشی تبلیغات، استراتژی‌های هدف‌گیری مختلف را آزمایش کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش اضافه کردن فهرست مطالب وردپرس: 2 راه آسان و بهترین افزونه ها

تلاش هایی مانند سئو و بازاریابی محتوا برای ایجاد ترافیک ارگانیک بهترین هستند، اما به زمان طولانی نیاز دارند. در همین حال، تبلیغات پولی و تأیید هزینه اضافی اضافه می‌کنند، اما در جذب سریع سرنخ‌ها به قیف شما مؤثر هستند.

پس از راه اندازی سرویس استریم خود چه کاری باید انجام دهید

اکنون که می توانید پخش رسانه آنلاین را شروع کنید، بهترین روش های زیر را برای اطمینان از ارتباط و پایداری کسب و کار خود در نظر بگیرید.

زیرساخت های خود را ایمن کنید

یک پلتفرم پخش ویدیو حاوی مطالب دارای حق چاپ است و اطلاعات شخصی کاربران مانند آدرس ایمیل آنها را جمع آوری می کند. به کارگیری شیوه های امنیتی قوی در زیرساخت آن برای ایمنی داده ها، قابلیت اطمینان خدمات و انطباق قانونی حیاتی است.

برای محافظت از پلت فرم استریم خود در برابر مجرمان سایبری، بهترین شیوه های امنیتی VPS را دنبال کنید:

  • نصب لایه سوکت های امن (SSL). گواهی SSL رایگان صادر کنید روی VPS خود را با استفاده از Certbot یا از یک ارائه دهنده شخص ثالث مانند KomodoSSL خریداری کنید. این اتصال بین کاربران و سرور شما را رمزگذاری می کند تا انتقال امن داده ها را فعال کند.
  • یک فایروال راه اندازی کنید. قوانین فایروال را برای فیلتر کردن ترافیک مخرب و جلوگیری از حملات DDoS پیکربندی کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از iptables لینوکس، فایروال بدون عارضه Ubuntu (UFW) یا هاستینگerفایروال یکپارچه روی hPanel.
  • اسکن بدافزار. اسکن بدافزار را به صورت دوره ای اجرا کنید تا نرم افزارهای مخرب را شناسایی و حذف کنید روی سرور شما هاستینگer کاربران می توانند از اسکنر بدافزار داخلی Monarx از طریق hPanel استفاده کنند.
  • به روز رسانی تمام نرم افزارها. به طور منظم تمام نرم افزارهای موجود در VPS خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین وصله های امنیتی و اشکال را نصب می کنید. توصیه می‌کنیم برای خودکارسازی کار، یک کار cron ایجاد کنید.
  • گزارش‌ها و مجوزها را بررسی کنید. گزارش های سرور و کلیه مجوزهای کاربر را برای شناسایی دسترسی غیرمجاز به سرور خود بررسی کنید. هاستینگer کاربران همچنین می توانند گزارش های فعالیت را از hPanel بررسی کنند.
  • از سرور خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای بازیابی آسان در صورت بروز مشکل، به طور مرتب از فایل های VPS خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای ساده کردن کار، هاستینگer کاربران می توانند هفتگی خودکار استفاده کنید backup ویژگی.

ارزیابی استراتژی

همانطور که تجارت پخش جریانی شما رشد می کند، باید استراتژی خود را برای انطباق با رقابت جدید، تقاضاهای بازار و تمرکز تنظیم کنید. به عنوان مثال، مدل کسب و کار فعلی شما تمرکز دارد روی جذب سرنخ، اما باید شروع به درآمدزایی کنید، زیرا در حال حاضر مخاطبان زیادی دارید.

برای حفظ ارتباط خدمات خود، یک استراتژی بازاریابی جامع با به کارگیری این بهترین شیوه ها ایجاد کنید:

  • ردیابی شاخص عملکرد کلید (KPI). به طور منظم معیارهایی را ارزیابی کنید که سلامت کسب و کار شما را نشان می دهد، مانند تعداد بینندگان، رشد مشترکان و درآمد ماهانه. اعداد را به صورت دوره ای مقایسه کنید تا نقاط ضعف استراتژی خود را بر اساس شناسایی کنید روی هدف فعلی شما
  • با روندهای بازار همراه باشید. به دنبال خواسته ها یا روندهای جدیدی باشید که بتوانید از آنها برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، یک نمایش مورد انتظار را خریداری کنید یا یک طرح قیمت گذاری محبوب جدید راه اندازی کنید.
  • شرایط مالی را تجزیه و تحلیل کنید. طرح های قیمت گذاری، ساختار هزینه و سودآوری خود را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا فرصت‌هایی را برای کاهش هزینه‌ها و تنوع درآمد برای به حداکثر رساندن شناسایی کنید برگشت روی سرمایه گذاری.
  • تمرکز بلند مدت را توسعه دهید. برای اطمینان از طول عمر و سودآوری، اهداف آینده کسب و کار خود را تعیین کنید. به یاد داشته باشید که برای هر هدفی برنامه های عملی تنظیم کنید تا از ملموس و قابل اندازه گیری آن اطمینان حاصل کنید.

مقیاس پلت فرم خود را

برای پاسخگویی به پایگاه کاربران در حال گسترش و برآورده کردن مطالبات محتوایی آنها، زیرساخت پلتفرم خود را بزرگ کنید. این سرویس پخش جریانی شما را قادر می سازد تا زمانی که بینندگان زیادی به طور همزمان به آن دسترسی دارند، پاسخگو باقی بماند.

اگر قصد دارید محتوای بیشتری اضافه کنید، فضای ذخیره سازی VPS خود را ارتقا دهید. در همین حال، اگر وب سایت استریمینگ شما در هنگام افزایش ترافیک عقب افتاد، به سیستمی با تعداد هسته CPU و ظرفیت رم بالاتر بروید.

در هاستینگer، برنامه های میزبانی VPS ما به راحتی در هر زمان با زمان کم یا بدون توقف قابل ارتقا هستند تا از مقیاس بندی یکپارچه اطمینان حاصل شود. می توانید ارتقا دهید تا به KVM8 با 8 سی پی یو هسته ها، 32 گیگابایت رم و 400 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD، برای یک پلت فرم جریان پر ترافیک کافی است.

شما همچنین می توانید زیرساخت های خود را با ایجاد چندین سرور برنامه بزرگ کنید روی نمونه های مختلف VPS سپس، a را تنظیم کنید متعادل کننده بار – یک سیستم واسطه ای که ترافیک را بین هاست ها به طور مساوی توزیع می کند.

این به جلوگیری از بارگذاری بیش از حد اصلی کمک می کند host با ترافیک، که می تواند باعث کاهش قابل توجه عملکرد یا خرابی شود.

علاوه بر این، شما می توانید host پایگاه داده، برنامه و سرور وب شما در نمونه های مختلف VPS برای بهینه سازی استفاده از سخت افزار. تمرکز بر استفاده از منابع روی یک جزء خاص، پایداری پلتفرم پخش ویدیوی شما را بهبود می بخشد.

تنوع محتوا را غنی کنید

علاوه بر جذب یک پایگاه بیننده جدید، گسترش محتوای سرویس پخش شما به حفظ مشترکین موجود کمک می کند. ارائه مداوم نمایش‌های جدید، کاربران را درگیر خود نگه می‌دارد و از رفتن به پلتفرم دیگری با گزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

در حالی که می توانید کتابخانه سرویس پخش خود را با محتوایی فراتر از جایگاه خود غنی کنید، ماندن در بخش خود نیز می تواند مفید باشد. بسته به روی منحصر به فرد بودن بخش شما، می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند زیرا کاربران نمی توانند چنین محتوایی را پیدا کنند روی دیگر پلتفرم ها

در اینجا چندین استراتژی تنوع محتوا وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • نمایش های بین المللی را کاوش کنید. مطالبی را از کشورهای مختلف دریافت کنید، خدمات بومی سازی محتوا را ارائه دهید، و زیرنویس هایی را به زبان های مختلف اضافه کنید تا به مخاطبان جهانی پاسخ دهید.
  • روی محتوای اصلی سرمایه گذاری کنید. محتوای اصلی ایجاد کنید تا خدمات خود را از سایرین در بازار متمایز کنید. این امر به ویژه در صورتی مؤثر است که در یک طاقچه کوچک با یک مجموعه کوچک محتوای شخص ثالث کار کنید.
  • مشارکت های انحصاری ایجاد کنید. با خانه‌های تولید، استودیوها، سازندگان ویدیو یا ناشران همکاری کنید تا مجوزهای پخش را برای محتوای انحصاری یا نمایش‌های آینده تضمین کنید.
  • اولویت های کاربر را ارزیابی کنید. دسته های محبوب را ردیابی کنید و آنها را گسترش دهید تا از خواسته ها استفاده کنید. همچنین، نظرسنجی ایجاد کنید و سؤال بپرسید روی رسانه های اجتماعی برای شناسایی نوع محتوایی که مخاطبان شما می خواهند بیشتر ببینند.

به یاد داشته باشید که گسترش کتابخانه خود از طریق مدیریت ویدیو یا ایجاد هزینه های اضافی را به همراه دارد. محتوا را با دقت انتخاب کنید تا از دست دادن جلوگیری کنید و بازده را بهینه کنید روی سرمایه گذاری.

نتیجه

راه اندازی یک سرویس پخش یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین، بانکی است روی محبوبیت این پلتفرم برای شروع این نوع تجارت، تحقیقات بازار و مخاطبان را انجام دهید و جایگاه ایده آل خود را شناسایی کنید.

پس از شناسایی ترجیحات کاربر در جایگاه خود، ارزش پیشنهادی خود را توسعه دهید تا پلتفرم خود را از رقبا متمایز کنید. سپس، ساختار کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید، از جمله طرح قیمت گذاری، کانال های توزیع و استراتژی کسب محتوا.

مستقر روی برنامه توزیع خود، وب سایت یا برنامه پخش جریانی را ایجاد کنید. برای ایجاد پلتفرم، یک طرح میزبانی VPS از آن خریداری کنید هاستینگer، که تمام ویژگی های مورد نیاز برای ساخت را ارائه می دهد process صاف تر

برای اطمینان از تجربه کاربری بهینه، بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید و ویژگی‌های ناوبری تعاملی را لحاظ کنید روی پلت فرم استریم شما پس از آماده شدن زیرساخت، یک مدل اشتراک برای کسب درآمد از محتوای خود و بازاریابی کسب و کار خود برای جذب مشتری تنظیم کنید.

روش راه اندازی یک سرویس استریمینگ سؤالات متداول

در این بخش به چندین سوال در مورد راه اندازی سرویس استریم پاسخ خواهیم داد.

هزینه راه اندازی یک سرویس استریمینگ چقدر است؟

هزینه راه اندازی کسب و کار پخش جریانی خود بستگی دارد روی برنامه های VPS، نرم افزار و خدمات اضافی شما. برای یک پلتفرم خود توسعه یافته، فقط باید هزینه میزبانی را بپردازید. در هاستینگer، اشتراک VPS در شروع می شود 4.99 دلار در ماه، در حالی که یک دامنه هزینه دارد 0.99 دلار در سال در حداقل.

چه زیرساخت های فنی برای یک سرویس جریانی مورد نیاز است؟

برای ایجاد یک پلت فرم استریم، به یک host سرور می توانید از یک برنامه میزبانی VPS لینوکس از ارائه دهنده ای مانند استفاده کنید هاستینگer. در داخل سیستم، شما همچنین به نرم افزار رمزگذار، یک وب سرور مانند NGINX و یک پایگاه داده برای ارائه محتوای ویدئویی درخواستی نیاز دارید.

چگونه می توانم مجوزهای محتوا را برای سرویس پخش خود دریافت کنم؟

می‌توانید با تماس با خانه‌های تولید، توزیع‌کنندگان یا سازندگان، مجوزهای محتوا را دریافت کنید. از آنجایی که آنها قراردادهای متفاوتی دارند، توصیه می کنیم برای اطمینان از رعایت حق چاپ با کارشناسان حقوقی مشورت کنید.