وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

مهاجرت ابر مقیاس معکوس – غلبه بر 6 چالش رایج

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


چالش 3: اندازه مناسب

این ارتباط بسیار نزدیک با چالش معرفی فناوری جدید در بالا دارد. منظور من از اندازه مناسب این است که وقتی شما از محیط فرامقیاس خارج شوید، به سرورهایی می روید که اندازه مناسبی برای نیازهای شما دارند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما به احتمال زیاد شما اکوسیستم خود را در ابر مقیاس بزرگ بیش از حد یا کمتر تهیه کرده اید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نکته کلیدی این است که به داده های آماری مرتبط با محیط فرامقیاس خود نگاه کنید و درک خوبی از آنها داشته باشید تا زمانی که به خارج مهاجرت می کنید بتوانید سرورهایی را انتخاب کنید که منعکس کننده نیاز واقعی شما هستند.

اگر تصمیم به همکاری با یک شریک میزبانی برای محیط جدید خود دارید، برنامه ریزی process باید شامل انجام یک اثبات عمیق مفهوم با آن شریک باشد. این به شما این فرصت را می دهد که تنظیمات مختلف دستگاه را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دستگاه مناسب خود را دارید.

چالش 4: انتقال داده ها

این شاید سخت ترین قطعه از پازل مهاجرت باشد. بسته به اینکه تکمیل داده ها ممکن است روزها و حتی هفته ها طول بکشد روی مجموعه داده های شما چقدر بزرگ است برای برخی از شرکت ها، این مدت زمان ممکن است مشکلی نباشد. یا حتی ممکن است مانند برخی اطلاعات برای مهاجرت نداشته باشید سرورهای بازی که مبتنی بر جلسه هستند و داده های هر جلسه را حفظ نمی کنند. برای اکثر مشاغل دیگری که 24/7 در حال اجرا هستند و از پایگاه های داده برای ذخیره داده های بلادرنگ استفاده می کنند، زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دو گزینه اصلی برای انتقال داده های شما به خارج از محیط هایپر مقیاس وجود دارد. کدام یک را انتخاب کنید بستگی دارد روی نوع و اندازه مجموعه داده های شما

گزینه 1: فیزیکی backup

این شامل ارائه دهنده ابر مقیاس ابری است که داده های شما را روی یک دیسک آپلود می کند و سپس آن را ارسال می کند روی به شما برای اتصال به محیط جدید خود. مهم است که با این رویکرد در نظر داشته باشید که داده‌هایی که روی دیسک آپلود می‌شوند، داده‌های مربوط به یک نقطه از زمان هستند. فرض کنید داده ها روی دیسک آپلود شده است روی یک جمعه اما پس از آن به محیط جدید اضافه نمی شود تا روز دوشنبه، شما دو تا سه روز از داده خود را از دست داده اید.

گفته می‌شود، اگر ترابایت یا حتی پتابایت انتقال می‌دهید، گاهی اوقات می‌تواند گزینه سریع‌تری نسبت به انتقال داده به صورت مجازی باشد.

گزینه 2: مجازی backup

همانطور که از نام آن پیداست، این روش شامل انتقال داده از طریق اینترنت است. انتقال داده ها از طریق اینترنت ممکن است طولانی تر از انتقال فیزیکی آن باشد، اگر مجموعه داده ای عظیم باشد. حتی اگر مجموعه‌ای کوچک‌تر باشد و انتقال آن شش ساعت طول بکشد، هنوز شش ساعت تغییراتی دارید که در آن زمان رخ داده‌اند که در مهاجرت ثبت نشده‌اند. سپس باید به انتقال داده‌ها ادامه دهید تا همه تفاوت‌ها را پوشش دهید تا زمانی که آن را به نقطه‌ای برسانید که یک پنجره تعمیر و نگهداری با مشتریان برای انتقال داده‌های باقی مانده برنامه‌ریزی کنید.

این نقطه پنجره نگهداری مهم است. همان‌قدر که من دوست دارم بگویم که می‌توانید بدون اینکه به نحوی بر مشتریان تأثیر بگذارد، مهاجرت انجام دهید، این فقط واقع بینانه نیست. با این حال، پذیرفتن آن به این معنی است که می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید تا تأثیر آن تا حد امکان حداقل باشد. هر کدام از مسیرهای انتقال داده را که انتخاب می کنید، حداقل یک تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را در نظر بگیرید و از قبل آن را به وضوح به مشتریان اطلاع دهید.

چالش 5: هزینه های تکراری

اکثر پروژه های مهاجرت نیز از همین روال پیروی می کنند process. ابتدا زیرساخت‌ها را در محیط جدید ایجاد می‌کنید در حالی که تولید اصلی خود را در ارائه‌دهنده ابر مقیاس بزرگ حفظ می‌کنید. هنگامی که این کار انجام شد، سرورها را آنلاین می‌کنید – شبکه را اضافه می‌کنید، سیستم عامل و هایپروایزر را نصب می‌کنید (اگر در یک محیط مجازی هستید)، پشته‌های برنامه را ایجاد می‌کنید و همه چیز را پیکربندی می‌کنید.

این به این معنی است که شما – برای یک دوره زمانی بسته به روی اندازه و پیچیدگی اکوسیستمی که در حال مهاجرت هستید – باید همزمان برای دو محیط زیرساخت هزینه کنید. این کار برای اطمینان از اینکه اکوسیستم در محیط جدید خود به درستی کار می کند و اجازه می دهد تا انتقال زیرساخت های قبلی شما به طور کامل انجام شود.

برای پلت فرم معاملاتی FxGrow، “دو هفته طول کشید تا به طور کامل به ارائه دهنده میزبان جدید مهاجرت کنیم. ما به ارائه دهنده هاست قبلی خود پرداخت می کردیم و تا زمانی که انتقال به پایان رسید، به ارائه دهنده میزبان جدید خود پرداخت می کردیم. چارچوب زمانی مهاجرت آنها توسط یک برنامه کلیدی که شرکت از آن استفاده می کند – MetaTrader 5 – دیکته شده است تا اطمینان حاصل شود که در طول دوره مهاجرت تا حد امکان خرابی وجود دارد.

مهاجرت پهلو به پهلو امری عادی است و بنابراین هزینه های تکراری نیز وجود دارد. اما اگر برای آنها برنامه‌ریزی نکرده‌اید، مطمئناً در مرحله‌ای از پروژه مهاجرت، سر خود را به عنوان یک چالش بالا می‌برد. برای جلوگیری از این امر، هزینه های تکراری را درست در ابتدای کار ایجاد کنید process. هنگامی که در حال کار بر روی یک برنامه و بودجه برای مهاجرت هستید، یک آیتم ردیفی در بودجه خود قرار دهید که یک دوره متقاطع را به حساب می آورد.

اگر برنامه‌هایی دارید که نیاز به آپ‌تایم ثابت دارند، از مثال FxGrow پیروی کنید و با ارائه‌دهندگان آن برنامه برای توصیه آنها صحبت کنید. روی زمان مهاجرت

چالش 6: شناسایی اتصال به اشخاص ثالث

اکثر اکوسیستم‌های زیرساختی شرکت فقط توسط اتصال داخلی پشتیبانی نمی‌شوند، بلکه به چندین ارائه‌دهنده شخص ثالث متصل هستند. هرچه سازمان بزرگ‌تر باشد، در طول سال‌ها تکامل ارگانیک‌تری پیدا می‌کند و احتمالاً ارتباطات شخص ثالثی خواهید داشت که حتی از آن‌ها اطلاعی ندارید.

به عنوان مثال، برای اکثر ارائه دهندگان adtech، ترافیک آنها از طرف شرکا می آید، بنابراین اگر آنها آدرس IP خود را تغییر دهند، باید به شرکای خود اطلاع دهند و احتمالاً SLA در اطراف آنها وجود دارد که به IP جدید منتقل می شوند.

به عنوان بخشی از برنامه ریزی مهاجرت process، یک ممیزی کامل از تمام اتصالات شخص ثالث خود انجام دهید و آنها را به وضوح مستند کنید.

اگر تصمیم دارید با یک شریک کار کنید host محیط زیرساخت جدید شما – مانند یک زیرساخت به عنوان ارائه‌دهنده خدمات (IaaS) – آنها با شما همکاری خواهند کرد تا برنامه‌ای را برای اطمینان از انتقال موفقیت‌آمیز هر اتصال شخص ثالث اجرا کنند.

برنامه ریزی خوب باید در مرکز استراتژی خروج از ابر شما باشد

تمام این شش چالش دارای یک موضوع اساسی هستند – برنامه ریزی.

مهاجرت کاری نیست که شرکت ها به طور منظم انجام دهند. در واقع، مدیر سیستمی که مسئولیت انجام این انتقال را بر عهده دارد، ممکن است طی سال‌ها این کار را انجام نداده باشد.

به همین دلیل است که مهاجرت معکوس ابر به bare metal، روی-محل و محل سکونت به شما نیاز دارد که برنامه ریزی کنید و سپس دوباره برنامه ریزی کنید تا زمانی که احساس کنید برای هر مسئله یا احتمالی که ممکن است پیش بیاید پاسخی دارید.

هر مسیری را که برای پایین‌رفتن انتخاب می‌کنید، آماده باشید که تحقیقات، زمان و هزینه خود را برای ایجاد یک استراتژی خروج از فضای ابری صرف کنید که مطمئن باشید کمترین زمان خرابی را برای شما و مشتریانتان به همراه خواهد داشت.

در انتهای تونل، استقلال بیشتر، انعطاف‌پذیری و صورتحساب زیرساختی بسیار راحت‌تر وجود دارد.



منتشر شده در 1403-06-20 14:06:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید