وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

VPS چیست؟

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


VPS چیست؟ 2

VPS مخفف Virtual Private Server است. این یک ماشین مجازی یا container که مانند یک سرور جداگانه عمل می کند. این سرورها با تقسیم یک سرور فیزیکی بزرگتر به بخشهای “مجازی” کوچکتر و سپس اجاره دادن آنها به کاربران ایجاد می شوند. این نوع ارائه مجازی سطحی از جداسازی را ارائه می دهد که به کاربران کنترل بیشتر، امنیت بهتر و منابع بیشتری برای اجرای سریعتر وب سایت ها می دهد.

هنگامی که یک سرور خصوصی مجازی دریافت می کنید، مانند این است که یک سرور اختصاصی خود را در یک مرکز داده داشته باشید. شما دسترسی ویژه ای به فضای دیسک، حافظه، vCPU های خود (مثل مغز سرور) و تنظیمات نرم افزار دارید. این کمی شبیه به داشتن یک بخش شخصی از یک کامپیوتر در یک مرکز داده بزرگ است، اما هزینه آن کمتر است.

خواندن روی برای کشف روش عملکرد سرورهای مجازی، مزایای میزبانی VPS و اینکه چرا یک سرور خصوصی مجازی بهترین انتخاب برای وب سایت هایی با نیاز به منابع بالاتر است.

این راهنما موضوعات زیر را پوشش خواهد داد:

هاست VPS چیست؟

میزبانی VPS، یا میزبانی سرور خصوصی مجازی، یک راه حل میزبانی قدرتمند است که فاصله بین هاست اشتراکی و سرورهای اختصاصی را پر می کند. از فناوری مجازی سازی برای ایجاد محیط های مجازی مجزا در یک سرور فیزیکی استفاده می کند. هر سرور مجازی به طور مستقل با منابع اختصاصی برای فضای دیسک، حافظه، vCPU و فول کار می کند root دسترسی، ارائه سطحی از کنترل و عملکرد قابل مقایسه با یک سرور اختصاصی اما اغلب مقرون به صرفه تر.

VPS چگونه کار می کند؟

تکنیک‌های مختلفی برای مجازی‌سازی وجود دارد، و میزبانی VPS با گرفتن کل سرور اختصاصی (یا شبکه میزبانی ابری)، پارتیشن‌بندی «گره‌ها» و اجرای «کانتینرهای» مجزا در آن گره‌ها کار می‌کند. به این ترتیب سرورهای خصوصی مجازی قدرت و کنترل بیشتری را ارائه می دهند اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از میزبانی اختصاصی.

آیا این بدان معنی است که میزبانی VPS “به اشتراک گذاشته شده” است؟ خیر. با یک سرور خصوصی مجازی، شما منابع را با سایر کاربران به اشتراک نمی گذارید روی همان سرور

تو می توانی host چندین وب سایت روی یک سرور مجازی با هیچ فداکاری در سرعت و عملکرد. این برای مدیریت انواع سایت ها یا حتی ارائه خدمات میزبانی شما به عنوان فروشنده میزبانی وب ایده آل است.

CPU یک سرور همچنین می تواند به گره های مجازی مجزا تقسیم شود که به عنوان CPU مجازی یا vCPU شناخته می شوند.

CPU در مقابل vCPU

آ واحد پردازش مرکزی، یا CPU، یک تراشه واقعی است روی یک سرور و “مغز” اولیه یک کامپیوتر است که وظایف را انجام می دهد و محاسبات را انجام می دهد. آ واحد پردازش مرکزی مجازی، یا vCPU، زمانی است که از نرم افزار برای تخصیص یا “به اشتراک گذاری” منابع آن پردازنده فیزیکی در نمونه های مختلف ماشین مجازی استفاده می شود.

بنابراین هر چه تعداد هسته های vCPU شما بیشتر باشد، قدرت پردازش بیشتری برای محاسبه داده ها در محیط شما برای مدیریت بارهای کاری در دسترس است. به عنوان مثال، یک سرور مجازی با 8 vCPU یک کار را با استفاده از نیمی از منابع و زمان انجام می دهد تا یک سرور مجازی با 4 vCPU.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  افزایش امنیت سرور ویندوز و ریموت دسکتاپ ویندوز

بسته به سرورهای VPS رسانگار از 4 تا 16 هسته vCPU متغیر است روی کدام طرح را خریداری می کنید

در محیط های سرور اشتراکی، وب سایت شما تمام منابع، از جمله CPU ها را با تمام حساب ها به اشتراک می گذارد روی سرور.

آیا به هاست VPS نیاز دارم؟

اگر وب‌سایت شما کندتر کار می‌کند یا با میزبانی مشترک خود به محدودیت‌هایی دست یافته‌اید، ممکن است لازم باشد به راه‌حل‌های میزبانی سطح VPS بروید.

برنامه‌های VPS سطح ورودی عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند و اغلب فقط کمی گران‌تر از میزبانی مشترک پریمیوم هستند.

در اینجا چند نشانه برای تغییر به میزبانی VPS وجود دارد:

  • زمان بارگذاری کند وب سایت با اضافه کردن محتوا و رسانه بیشتر، سرعت وب سایت شما کاهش می یابد. هاست اشتراکی محدودیت هایی دارد، اما سرورهای خصوصی مجازی منابع اختصاصی را برای افزایش سرعت سایت و حفظ آن در بهترین حالت خود ارائه می دهند.
  • ترافیک سنگین. وب‌سایت‌های محبوب باید بازدیدکنندگان بیشتری را مدیریت کنند. یک سرور خصوصی مجازی می تواند ترافیک بالاتری را مدیریت کند و به شما امکان می دهد منابع را ارتقا دهید. شما می توانید در صورت نیاز برای افزایش ترافیک تنظیم کنید.
  • حجم زیادی از داده ها تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات به CPU زیادی نیاز دارد. یک سرور مجازی با SSD های NVMe و سخت افزار درجه یک به این امر کمک می کند. به همین ترتیب، می‌توانید عکس‌های فوری را در ماشین‌های مجازی (VM) خود به‌عنوان یک فایل واحد برای بازیابی سریع ذخیره کنید.
  • فروشگاه آنلاین یا معاملات مالی. به process پرداخت، شما نیاز به انطباق با PCI دارید. اکثر برنامه های میزبانی مشترک به دلیل خطرات امنیتی بالاتر با شکست مواجه می شوند.
  • داده های حساس اگر سایت شما اطلاعات حساسی را مدیریت می کند، میزبانی مشترک به اندازه کافی امن نیست. میزبانی VPS امنیت بهتری را ارائه می دهد و از طریق آدرس های IP مشترک در برابر حملات محافظت می کند.
  • نرم افزار سفارشی سفارشی سازی محدودیت هاست اشتراکی مدیریت سرورهای فایل، پخش جریانی یا بازی به حافظه اختصاصی و CPU نیاز دارد. میزبانی سرور اختصاصی مجازی برای مدیریت بارهای کاری و فرآیندهای شدید مناسب تر است.
  • خطاهای مکرر سرور خطاهایی مانند “سرویس در دسترس نیست” یا “503” اغلب نشان می دهد که سرور شما بیش از حد بارگذاری شده است. سرورهای خصوصی مجازی با ارائه منابع بیشتر به جلوگیری از این مشکلات کمک می کنند.
  • هزینه های بیش از حد در حالی که میزبانی رسانگار برای عبور از محدودیت ها هزینه اضافی دریافت نمی کند، میزبان های دیگر ممکن است. سرورهای خصوصی مجازی با ارائه قدرت و سرعت مورد نیاز شما به جلوگیری از افزایش بیش از حد کمک می کنند.

چگونه بفهمم زمان ارتقا هاست سرور مجازی من است؟

اگر نمی‌دانید چه زمانی باید ارتقا دهید، ممکن است از یک تست استرس بهره مند شوید که می‌تواند داده‌های معیار خاصی را برای بررسی اینکه آیا می‌توانید به سرعت درخواست‌ها را رسیدگی کنید یا خیر، ارائه دهد. این مقدار زیادی از بار منابع فشرده را شبیه سازی می کند روی سرور خود را ببینید که چگونه پاسخ می دهد و بازیابی می شود.

مقایسه میزبانی VPS با سایر انواع هاست

ویژگی میزبانی VPS هاست اشتراکی هاست اختصاصی
حدود قیمت $$ $ $$$
سطح تجربه حد واسط مبتدی پیشرفته
منابع RAM تقدیم به نمونه به اشتراک گذاشته شده است اختصاصی به سرور
منابع CPU تقدیم به نمونه به اشتراک گذاشته شده است اختصاصی به سرور
دسترسی ریشه آره خیر آره
کنترل پنل مبتنی بر وب سی پنل، کنترل وب پنل سی پنل سی پنل، کنترل وب پنل
گزینه های سیستم عامل آره خیر آره
آدرس IP اختصاصی مشمول خرید اضافی مشمول
آیا می توانید نرم افزارهای دیگری مانند: CSF، ClamAV، PostgeSQL، Brotli، Varnish، Tomcat را نصب کنید؟ آره خیر آره
نمودار مقایسه میزبان VPS، هاست اشتراکی و هاست اختصاصی

برای جزئیات بیشتر، مقایسه کامل میزبانی مشترک در مقابل میزبانی VPS را ببینید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  توجه همه صاحبان وب سایت: نامه IDNS و سایر کلاهبرداری های دامنه

انواع هاست VPS

میزبانی ابر VPS به سرور مجازی میزبانی شده در یک خوشه یا آرایه ای از سرورهای شبکه ای اشاره دارد که داده ها را به اشتراک می گذارند. با توزیع بار سرور بین شبکه گسترده ای از رایانه ها، زمان قطعی کمی وجود دارد.

میزبانی VPS مدیریت شده به یک سرور خصوصی مجازی از پیش بارگذاری شده با یک کنترل پنل، سیستم عامل و نرم افزار حیاتی از قبل نصب شده اشاره دارد. اکثر شرکت های هاستینگ خدمات مدیریتی بیشتری ارائه می دهند روی در بالای این پشته میزبانی، بنابراین حتی افراد غیر متخصص نیز می توانند از مزایای میزبانی خصوصی بهره مند شوند.

میزبانی VPS مدیریت نشده به طور کلی ارزان تر از مدیریت شده است زیرا شما حداقل خدمات میزبانی شده را با بسته خود دریافت می کنید. شما یک سیستم عامل و یک متن مبتنی بر متن دریافت می کنید terminal، خودشه. برای کاربرانی که خودتان انجام می دهند، این یک راه مقرون به صرفه برای صرفه جویی و لذت بردن از آزادی بیشتر است. اما، برای اکثر کاربران، رویکرد مدیریت شده ارزش هزینه های اضافی را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع میزبانی VPS، به مقاله ما مراجعه کنید روی VPS مدیریت شده در مقابل میزبانی سرور ابری.

سوالات متداول

آیا میزبانی VPS ارزشش را دارد؟ چرا میزبانی VPS؟

هر وب سایتی نیازهای منحصر به فردی دارد. برای سایتی با 25 تا 50 بازدید کننده در یک زمان، هاست اشتراکی با بهینه سازی مناسب کافی است. اما، با افزایش ترافیک به صدها یا هزاران بازدید کننده، VPS ضروری است.

آیا میزبانی سرور VPS بهتر از هاست اشتراکی است؟

یک سرور خصوصی مجازی تعادل خوبی بین میزبانی مشترک اولیه و میزبانی اختصاصی پیشرفته است. کنترل و منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی فراهم می کند اما نسبت به سرورهای اختصاصی مقرون به صرفه تر است.

چند وب سایت می توانم روی سرور VPS میزبانی کنم؟

تو می توانی host وب سایت های تقریبا نامحدود روی یک پلتفرم VPS شما فقط به مقدار فضای دیسک، رم و ظرفیت CPU خود محدود هستید container.

و با افزایش نیازهایتان می توانید این منابع را بدون خرابی ارتقا دهید.

هاست VPS برای چه مواردی استفاده می شود؟

میزبانی وب VPS زیرساخت ابری مقیاس پذیر را برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​فراهم می کند. این برنامه از ویرایش اسناد، کنفرانس ویدئویی، CRM، مدیریت پروژه، پخش زنده، تعادل بار، نظارت بر ترافیک و فایروال برنامه وب برای مدیریت ترافیک امن پشتیبانی می کند.

درباره کارهایی که می توانید با میزبانی VPS لینوکس انجام دهید بیشتر بیاموزید.

هاست VPS چقدر است؟

هاست VPS گرانتر از هاست اشتراکی است اما عملکرد بهتری را ارائه می دهد. اکنون که می دانید سرور VPS چیست، ممکن است تعجب کنید که “هزینه میزبانی VPS برای من چقدر است؟” برنامه ها معمولا بین 20 تا چند صد دلار در ماه هزینه دارند.

برنامه های VPS میزبانی رسانگار معمولاً از 14.99 دلار تا 74.99 دلار در ماه متغیر است.

با یک سرور مجازی چقدر پهنای باند دریافت می کنید؟

پهنای باند می تواند از چند ترابایت تا نامحدود باشد. بر اساس طرحی انتخاب کنید روی نیازهای فعلی شما، و شما همیشه می توانید هاست خود را ارتقا دهید تا در آینده بدون انتقال به سرور جدید، منابع بیشتری دریافت کنید.

نتیجه

میزبانی VPS ترکیبی عالی از عملکرد، انعطاف‌پذیری و کنترل را برای وب‌سایت‌هایی که به منابع بیشتر و گزینه‌های سفارشی‌سازی نیاز دارند، ارائه می‌دهد. با خدمات میزبانی میزبانی سرور مجازی رسانگار، می توانید عملکرد وب سایت خود را بالا ببرید، امنیت را افزایش دهید و منابع خود را در صورت نیاز مقیاس دهید. قدرت هاست را تجربه کنید روی یک سرور مجازی و پتانسیل کامل حضور آنلاین خود را باز کنید.

به محدودیت‌ها بسنده نکنید – امروز با میزبانی رسانگار از امکانات میزبانی VPS استقبال کنید!


اگر سوال یا نظری دارید در زیر مطرح کنید. برای آموزش های مفیدتر، راهنمای محصول VPS ما را بررسی کنید.



منتشر شده در 1403-07-31 04:52:07

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید