وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

5 روشی که مدیران اجرایی می توانند از تیم های DevOps خود با هوش مصنوعی پشتیبانی کنند

0 17
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه

هوش مصنوعی (AI) آماده است تا نحوه ساخت نرم افزار تیم های DevSecOps را به طور اساسی بهبود بخشد. و رهبران فناوری اطلاعات در موقعیتی قرار دارند که به تیم‌های خود کمک کنند تا تمام مزایای استفاده از هوش مصنوعی را به حداکثر برسانند – تمرکز بر این که چگونه این فناوری می‌تواند کارایی را افزایش دهد، کار توسعه‌دهندگان را آسان‌تر کند، و به جای جایگزینی، همکاری انسان به انسان را تقویت کند.

ابوبکر صدیق آنگو، مدیر برنامه تبشیر توسعه‌دهنده در GitLab می‌گوید: «اگر توسعه‌دهندگان ابزار مناسبی برای انجام کارشان به نحو احسن داشته باشند، خوشحال‌تر و کمتر استرس می‌شوند. و اگر توسعه‌دهندگان خوشحال‌تر، استرس کمتری داشته باشند و کمتر فرسوده شوند، وظایف خود را بهتر انجام خواهند داد و به دنبال ترک شغل دیگری نخواهند بود. بنابراین به معنای بهره وری و حفظ بهتر است. بردهای بزرگ.”

قابلیت های هوش مصنوعی در یک پلتفرم DevSecOps سرتاسر ساخته شده است در مورد توانمندسازی توسعه دهندگان و آسان کردن کار آنها هستند. به هوش مصنوعی به عنوان نسل بعدی اتوماسیون فکر کنید که توسعه دهندگان را آزاد می کند تا کارهای ارزشمندی را که دوست دارند انجام دهند – نوشتن کدهای نوآورانه.

کتاب الکترونیکی را دانلود کنید کتاب بازی نهایی برای تیم های DevSecOps با عملکرد بالا برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی

در اینجا پنج راه برای کمک به تیم‌های DevSecOps برای استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر روش کار آورده شده است:

1. افزایش اعتماد به نفس توسعه دهندگان با آموزش هوش مصنوعی

چند مورد از بهترین کارهایی که مدیران می توانند برای تیم خود انجام دهند این است که کارهای روتین را خودکار کنند و حل مشکلات را سریعتر و کارآمدتر کنند، زیرا این کار باعث می شود که کار توسعه دهندگان آسان تر، جالب تر و استرس کمتری ایجاد کنند. و این فقط وظیفه هوش مصنوعی است.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی – مانند پیشنهادات کد، خلاصه آسیب‌پذیری‌ها و توضیحات کد – توسعه‌دهندگان می‌توانند زمان و انرژی ذهنی کمتری را برای کارهای روزمره، تکراری و وقت‌گیر صرف کنند. و این بار زیادی را از پشت آنها می گیرد و به بهبود کیفیت کار آنها کمک می کند.

Ango می گوید: «این قطعاً شغل توسعه دهندگان را بهبود می بخشد. من می گویم 70٪ از وقت من صرف جستجوی این تابع یا تحقیق در مورد آن می شود. اگر بتوانم این درک را در چند ثانیه به دست بیاورم، به جای چند ساعت، می توانم تمام آن زمان و انرژی را صرف نوشتن کد کنم. هوش مصنوعی کارهای دنیوی را انجام می دهد تا انسان ها بتوانند وقت خود را صرف کارهای مهم تر کنند.

برای شروع کار با هوش مصنوعی به گونه‌ای که به سادگی به اعضای تیم DevSecOps استرس اضافه نکند، مدیران و مدیران باید مطمئن شوند که افرادشان آموزش‌های لازم برای احساس راحتی با ویژگی‌های هوش مصنوعی را دارند. در واقع، GitLab گزارش وضعیت هوش مصنوعی در توسعه نرم افزار در سال 2023 نشان داد که 81 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که برای استفاده از هوش مصنوعی در کار خود به آموزش بیشتری نیاز دارند. البته، آموزش همیشه حیاتی است، اما با چیزی جدید مانند هوش مصنوعی، رهبران باید اقداماتی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که مردم با اعتماد به نفس و هیجان زیادی شروع به استفاده از این فناوری می کنند.

2. برای گسترش استراتژیک هوش مصنوعی با تیم ها کار کنید

صرف زمان کمتر برای کارهای دستی به این معنی است که توسعه دهندگان زمان بیشتری برای کار بر روی ساخت ویژگی های تکرار پروژه بعدی یا طراحی نرم افزار بزرگ بعدی دارند. همچنین به این معنی است که آنها زمان بیشتری برای بازگشت و کار روی پروژه هایی دارند که ممکن است به دلیل محدودیت زمانی کنار گذاشته شده باشند.

با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید پیشنهادها و توضیحات کد، یا با استفاده از تجزیه و تحلیل علت ریشه ای مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی علت یک مشکل، توسعه دهندگان زمان بیشتری برای پیشبرد پروژه ها و تمرکز بر نیازهای تصویر بزرگتر دارند.

کارن کونتوس، معمار ارشد راه‌حل‌ها در GitLab می‌گوید: «من فکر می‌کنم مدیران و رهبران فناوری اطلاعات باید درک کنند که به مردم کمک می‌کنند بیشتر با هوش مصنوعی کار کنند. «این قابلیت‌ها کارهای تکراری را از سر راه دور می‌کند. وقتی در حال توسعه هستم، به معنای واقعی کلمه ساعت‌ها تلاش کرده‌ام تا یک مشکل را کشف کنم. اگر هوش مصنوعی بتواند کد پیشنهاد کند یا آسیب‌پذیری‌ها را خلاصه کند تا مجبور نباشم وقت خود را برای انجام این کار صرف کنم، این می‌تواند باعث صرفه‌جویی در ساعت‌ها شود. سپس من ناگهان با همان زمان کارهای بیشتری انجام می دهم.»

Ango می‌افزاید: «هوش مصنوعی در نحوه ساختن نرم‌افزار، نرم‌افزار امن و استقرار نرم‌افزار توسط توسعه‌دهندگان، کارایی بیشتری را به همراه خواهد داشت.»

رهبران باید در جریان چه چیزی باشند ویژگی های هوش مصنوعی در دسترس هستند و با تیم‌های خود کار می‌کنند تا بفهمند چه جریان‌کاری را باید ابتدا با هوش مصنوعی ساده‌سازی کنیم. از کجا می توان از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان برای کاهش بار و کارآمدتر کردن کارشان استفاده کرد؟ هنگامی که یک راه حل هوش مصنوعی ارائه شد و توسعه دهندگان نتایج مثبتی را مشاهده کردند، مدیران می توانند با تیم های خود کار کنند تا ببینند چه پروژه ها یا تلاش هایی با تأخیر یا شکست مواجه شده اند و شروع به اولویت بندی برای بازگشت آن کار به مسیر اصلی خود کنند.

3. اهمیت همکاری انسان با انسان را تقویت کنید

یکی از مزایای اصلی پلتفرم DevSecOps این است که یک محیط مشترک را تقویت می کند. با دادن دید به تمام اعضای تیم – چه در تیم‌های DevSecOps و چه در سایر بخش‌های شرکت – در کل چرخه عمر توسعه نرم‌افزار، افراد تیم‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به یکدیگر کمک کنند تا در اطراف موانع حرکت کنند و پیشنهادات کارآمدی ارائه دهند.

قابلیت های هوش مصنوعی از آن پشتیبانی می کند.

Ango می‌گوید: «وقتی همکاران نظراتی را درباره کدی که شما می‌سازید ارسال می‌کنند، تنها زمانی مفید است که وقت داشته باشید آن را دریافت کنید و همه آن را جذب کنید. هنگامی که شخصی درخواست بررسی می کند، هوش مصنوعی می تواند خلاصه ای از آن درخواست را ارائه دهد. و هنگامی که مردم نظرات خود را ارائه می دهند، هوش مصنوعی می تواند این نظرات را خلاصه کند بنابراین درک آنچه همه در مورد پروژه شما می گویند آسان تر است. به جای قطع ارتباط افراد، هوش مصنوعی بهتر آنها را به هم وصل می کند.”

او می‌افزاید: “Workflow دارای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی بهبود یافته است. هوش مصنوعی جایگزین نشده است.”

هوش مصنوعی بیشتر از خودکار کردن وظایف انجام می دهد. این به اعضای تیم کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند و فرصت های بیشتری برای همکاری انسان به انسان ایجاد می کند. رهبران می توانند با ایجاد محیطی که ارتباطات و همکاری را تشویق می کند، به تیم های خود خدمت کنند و به مردم یادآوری کنند که هوش مصنوعی این در را به روی آنها باز می کند.

4. تیم ها را تشویق کنید تا مسئولیت های امنیتی را به اشتراک بگذارند

با استفاده از هوش مصنوعی خلاصه آسیب پذیری کدهای ایمن را کارآمدتر، مصرف ذهنی کمتر و سریعتر می کند.

به عنوان مثال، اگر یک توسعه‌دهنده کد را فشار دهد و هشداری دریافت کند که یک تزریق SQL شناسایی شده است، ممکن است فورا متوجه نشود که کد خود چگونه تحت تأثیر قرار گرفته است. اما با هوش مصنوعی، به راحتی می‌توان توضیحی در مورد آسیب‌پذیری، چگونگی تأثیر آن بر کد، و نحوه تأثیر آن بر کل نرم‌افزار – و همچنین پیشنهادهایی برای چگونگی رفع آن، دریافت کرد.

کونتوس می‌گوید: «اگر هوش مصنوعی بتواند یک آسیب‌پذیری را توضیح دهد و راه‌حلی را پیشنهاد کند، پس این دقیقاً همان چیزی است که من می‌خواهم. توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتی در نهایت مسئول اجرای اصلاح هستند، اما از اعلان‌ها، زمینه و توضیح هوش مصنوعی سود می‌برند. با اطلاعات بیشتر، کاربر می‌تواند مشکل را سریع‌تر تریاژ و اصلاح کند.»

از آنجایی که رهبران فناوری اطلاعات نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه تیم‌های DevSecOps از تست‌ها و هشدارهای امنیتی و انطباق خودکار استفاده می‌کنند، مسئولیت مشابهی دارند تا مطمئن شوند تیم‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی مرتبط با امنیت، مانند خلاصه‌های آسیب‌پذیری، استفاده می‌کنند. اعضای تیم به طور فزاینده ای درک می کنند که امنیت یک مسئولیت مشترک است. این بدان معناست که تصحیح مشکلات نباید فقط به یک تیم امنیتی واگذار شود که مسائل را در پایان پروژه بررسی می کند. توسعه‌دهندگانی که این کد را ایجاد می‌کنند می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای توضیح مشکلاتی که ظاهر می‌شوند استفاده کنند و به محض یافتن از پیشنهادهایی برای اصلاح آنها استفاده کنند.

5. قهرمانان هوش مصنوعی را در تیم های خود پیدا کنید

مدیران باید زمانی را برای صحبت با تیم‌های خود در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی در پلتفرم DevSecOps و اینکه چگونه این ابزارها می‌توانند بار کاری آنها را کاهش دهند، اختصاص دهند. کونتوس می‌گوید: «به تیم‌هایتان اجازه دهید اهداف شما را بدانند. به آنها اطلاعات بدهید. در مورد صرفه جویی در زمان و انرژی ذهنی صحبت کنید. به آنها بگویید که زمان کمتری را برای تحقیق در مورد آسیب پذیری ها و صرف زمان بیشتر برای نوشتن کد صرف می کنند. آنها برای انجام همه این وظایف دیگر وارد این کار نشدند. آنها می خواهند کد بنویسند و این به آنها زمان بیشتری برای این کار می دهد.”

و با رهایی از بار کاری و استرس، توسعه دهندگان از شغل خود راضی تر خواهند بود. و افراد شادتر به حفظ بهتر منجر می‌شوند، که منجر به تیم‌های DevSecOps پایدارتر و کار کمتر برای مدیران می‌شود.

Ango می‌گوید: «توسعه‌دهندگان زمانی که تلاش می‌کنند کاری را انجام دهند استرس می‌گیرند، اما همچنان به تنگناها می‌رسند. خلاص شدن از شر آن تنگناها باعث کاهش استرس و فرسودگی آنها می شود. و این برای همه راحت تر است.»

البته رهبران فناوری اطلاعات باید بر برقراری ارتباط آشکار با تیم‌های خود در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های DevSecOps خود تمرکز کنند، توضیح دهند که چگونه این ویژگی‌ها می‌توانند کارشان را آسان‌تر کنند و مطمئن شوند که آموزش لازم برای استفاده کارآمد و با اطمینان از ابزارها را دارند.

رهبران می توانند این ارتباط را با یافتن و توانمندسازی افراد تأثیرگذار در تیم های خود که در مورد استفاده از هوش مصنوعی هیجان زده هستند و به عنوان قهرمان برای تشویق دیگران به استفاده از این فناوری عمل می کنند، آسان تر کنند. با دادن نه تنها ابزارهایی که کارشان را آسان‌تر می‌کند، بلکه دانش نحوه استفاده از آن‌ها و تشویق به پذیرش آن‌ها را به اعضای تیم می‌دهیم، توسعه‌دهندگان احتمالاً در شغل خود خوشحال‌تر خواهند بود.

درباره راه‌های حمایت از تیم‌ها در کتاب الکترونیکی بیشتر بیاموزید کتاب بازی نهایی برای تیم های DevSecOps با عملکرد بالا.

(برچسب‌ها برای ترجمه) همکاری AI/ML

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید