وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین نرم افزار دیکته 2023

0 8
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


بهترین نرم افزار دیکته، ضبط یادداشت های صوتی را بر روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه شما ساده و آسان می کند.

همچنین به شما امکان می دهد به جای تایپ کردن صحبت کنید و کلمات گفتاری شما را به متن تبدیل می کند. این می تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند و برای هرکسی که ممکن است برای هر دوره ای در تایپ کردن مشکل داشته باشد، مانند کسانی که RSI یا معلولیت دارند، بسیار مفید است.

اگرچه نرم افزار دیکته از دهه 1990 وجود داشته است، اما به دلیل دقت پایین بیشتر به عنوان یک حقه تلقی می شد. با این حال، پیشرفت های تکنولوژیکی آنها را دقیق تر و قابل استفاده تر کرده است. اکنون می توانید متنی را با دقت بالای 90 درصد دیکته کنید.

محبوب‌ترین نرم‌افزار آفیس، Word، دارای یک مبدل گفتار به متن داخلی است و تقریباً مطمئناً موتور پشتی آن به کمک آن شده است. مایکروسافتخرید شرکت نرم افزار Dragon، که در زمینه نرم افزار دیکته برای همه برنامه ها پیشتاز است. سیب و گوگل همچنین گزینه های مشابهی را برای پلتفرم های نرم افزاری خود ارائه می دهند.

با این حال، با توجه به نیاز و بودجه شما، رقبای دیگری نیز وجود دارند که ارزش دیدن دارند. در زیر آنچه را که فکر می‌کنیم بهترین گزینه‌های نرم‌افزار دیکته موجود در حال حاضر را فهرست می‌کنیم.

ما همچنین برجسته شده است بهترین نرم افزار گفتار به متن


بهترین نرم افزار دیکته 2023 به صورت کامل:

چرا می توانید به TechRadar اعتماد کنید
ما ساعت ها صرف آزمایش هر محصول یا خدماتی می کنیم که بررسی می کنیم، بنابراین می توانید مطمئن باشید که بهترین ها را می خرید. درباره نحوه آزمایش ما بیشتر بدانید.

بهترین نرم افزار دیکته به طور کلی

(اعتبار تصویر: Nuance)

بهترین نرم افزار دیکته به طور کلی

دلایل خرید

+

محصولات خاص صنعت

+

ادغام پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری عمیق

+

اشتراک مادام العمر بنابراین بدون هزینه های مکرر

+

بهترین دقت در کلاس

نرم افزار دیکته حرفه ای Dragon Professional Individual به طور گسترده به عنوان بهترین در تجارت شناخته شده است. محصولات Dragon قابل اعتماد، آسان برای استفاده و از دقیق ترین محصولات موجود هستند.

با استفاده از نرم‌افزار دیکته Dragon بر روی لپ‌تاپ خود، می‌توانیم بهترین عملکرد را در کلاس خود تأیید کنیم. در یک آزمون 300 کلمه ای، نرم افزار 299 کلمه صحیح را بدست آورد.

مانند اکثر پلتفرم های پیشرفته نرم افزار دیکته، نرم افزار Dragon از فناوری یادگیری عمیق و شبکه های عصبی مصنوعی بهره می برد. این فناوری‌ها به Dragon اجازه می‌دهند تا رونویسی خود را بر اساس عوامل متعددی مانند میزان صدای محیط، لهجه گوینده و حتی لحنی که با آن صحبت می‌کنند تنظیم کند.

برای مشاغل، چندین محصول دیکته Dragon ممکن است مناسب باشد. این به این دلیل است که Dragon از ارائه یک بسته نرم افزاری برای همه اهداف فراتر رفته است و نرم افزار دیکته را به صورت سفارشی برای صنایع خاص طراحی کرده است. محبوب ترین آنها Dragon Legal، Dragon Medical One و Dragon Law Enforcement هستند.

بزرگترین نقطه ضعف نرم افزار دیکته Dragon هزینه قابل توجه برای مجوز است. با این حال، Nuance در حال حاضر دسترسی 12 ماهه به Dragon Anywhere را بدون هیچ هزینه اضافی با خرید Dragon Home یا Dragon Professional Individual ارائه می دهد.

کامل ما را بخوانید بررسی فردی Dragon Professional.

بهترین راه حل دیکته در حال حرکت

(اعتبار تصویر: Nuance)

بهترین راه حل دیکته در حال حرکت

دلایل خرید

+

بهترین نرم افزار دیکته موبایل در کلاس

+

اضافه کردن واژگان سفارشی

دلایل اجتناب از

نرم افزار دسکتاپ باید جداگانه خریداری شود

نرم افزار دیکته موبایل Dragon آنقدر قدرتمند است که شایسته جایگاه خاص خود در لیست ما است. برخلاف همتای دسکتاپ خود، Dragon Anywhere به جای خرید یکباره، از طریق اشتراک مداوم خریداری می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بهترین سرویس یاب جستجوی افراد رایگان در سال 2023

همانطور که انتظار دارید، نسخه موبایل Dragon یک نسخه جیبی از نرم افزار دسکتاپ است. در مورد عملکرد یا دقت، سازش کمی وجود دارد. Dragon Anywhere از مجموعه داده‌های مبتنی بر ابر و الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای ارائه یک تجربه دسک‌تاپ در تلفن همراه استفاده می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که ما دوست داریم این است که به نرم افزار لغات جدید آموزش می دهیم، دایره لغات آن را گسترش می دهیم و اطمینان می دهیم که برای شما کار می کند نه برعکس. این باعث می شود استفاده از Dragon Anywhere تجربه ای بدون استرس باشد.

یکی از تنها شکایات ما در مورد پلتفرم این است که شما فقط می توانید متن را از داخل برنامه دیکته کنید. اگر می خواهید متن رونویسی شده را به برنامه دیگری منتقل کنید، باید آن را کپی و جایگذاری کنید. این پلتفرم را در مقایسه با نرم‌افزار دیکته داخلی مورد استفاده در Microsoft Word، Google Docs یا دستگاه‌های iOS در مضیقه قرار می‌دهد.

همچنین توجه داشته باشید که Nuance در حال حاضر دسترسی 12 ماهه به Dragon Anywhere را بدون هیچ هزینه اضافی با خرید Dragon Home یا Dragon Professional Individual ارائه می دهد.

کامل ما را بخوانید بررسی Dragon Anywhere.

بهترین راه حل برای کاربران مایکروسافت 365

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

بهترین راه حل برای کاربران مایکروسافت 365

دلایل خرید

+

شامل همه اشتراک های Microsoft 365

+

بدون نیاز به نصب و راه اندازی

+

دقت در تمایز بین دستورات متنی و صوتی

+

چندین زبان پشتیبانی می شود

اگرچه یک پلت فرم نرم افزار دیکته مستقل نیست، اما ما معتقدیم که قابلیت های دیکته مایکروسافت ورد شایسته یک جایگاه در این لیست است. به طور مستقیم ساخته شده است مایکروسافت وردو همراه با همه اشتراک‌های Microsoft 365، یک ابزار دیکته قدرتمند و دقیق است.

این پلتفرم به حجم وسیعی از داده های آموزشی و شبکه های عصبی مصنوعی متکی است، به این معنی که به طور مداوم توانایی خود را برای رونویسی صدا به متن بهبود می بخشد. پس از آزمایش نرم افزار دیکته مایکروسافت، مطمئن هستیم که در دقت و سهولت استفاده با ارائه دهندگان پیشرو نرم افزار دیکته رقابت می کند.

چند ویژگی برجسته برای ذکر وجود دارد، اما ما این را به عنوان یک نقطه قوت می دانیم. استفاده از نرم افزار دیکته مایکروسافت ورد ساده است، بدون نیاز به نصب یا نصب. به طور مستقیم از برنامه Word قابل دسترسی است و فقط یک کلیک برای شروع تایپ صوتی لازم است.

چندین فرمان صوتی به شما امکان می دهد کنترل سند را در دست بگیرید. اینها شامل علائم نگارشی و ابزارهای قالب بندی هستند.

آخرین موردی که ما در مورد نرم افزار گفتار به متن Microsoft Word دوست داریم پشتیبانی آن از 9 زبان مختلف است که بسیاری از آنها در مرحله آزمایش هستند.

کامل ما را بخوانید بررسی مایکروسافت ورد.

بهترین نرم افزار دیکته ارزش

(اعتبار تصویر: سمور)

بهترین نرم افزار دیکته ارزش

دلایل خرید

+

پشتیبانی از دسکتاپ و موبایل

+

طرح رقابتی رایگان برای همیشه

+

وارد کردن فایل های صوتی و تصویری

دلایل اجتناب از

گران

پشتیبانی مشتری محدود

یکی از معدود پلتفرم های نرم افزار دیکته که می تواند به Dragon نزدیک شود Otter است. این بسته نرم افزاری محبوب یکی از ساده ترین ها برای استفاده است. دارای چندین ویژگی پیشرفته است که آن را از برخی از ارائه دهندگان رتبه پایین در این لیست جدا می کند.

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما شناسایی اسپیکر است. این برای جلسات یا زمانی که چند نفر پشت سر هم صحبت می کنند ایده آل است. هنگامی که نرم افزار Otter تغییری را در بلندگو شناسایی می کند، آن را در متن رونویسی شده نشان می دهد.

Otter همچنین به شما امکان می دهد مستقیماً از داخل برنامه ضبط کنید یا فایل های صوتی و تصویری ذخیره شده در دستگاه خود را وارد کنید. و برخلاف Dragon، اشتراک Otter شامل نسخه موبایل نرم افزار است.

سه طرح Otter موجود است. طرح رایگان همیشه رقابتی است و شما را قادر می سازد تا حداکثر 600 دقیقه صدا را در ماه رونویسی کنید. طرح Premium شامل 6000 دقیقه رونویسی در ماه و مجموعه ای از ویژگی های برتر است. طرح تیم‌ها همه ویژگی‌های ذکر شده در بالا به‌علاوه ویژگی‌های خاص سازمانی را ارائه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بهترین جایگزین اسکایپ در سال 2023

کامل ما را بخوانید بررسی سمور.

بهترین راه حل دیکته رایگان برای کاربران اپل

(اعتبار تصویر: اپل)

5. دیکته سیب

بهترین راه حل دیکته رایگان برای کاربران اپل

دلایل خرید

+

رایگان در دستگاه های اپل

+

بدون نیاز به نصب و راه اندازی

دلایل اجتناب از

به اندازه دیگران دقیق نیست

فقط می تواند برای دوره های کوتاه دیکته کند

نرم افزار دیکته داخلی اپل به صورت رایگان در تمام دستگاه های اپل موجود است. مطمئناً به طور کلی بهترین نرم افزار دیکته نیست، اما جایگاه نهایی را در لیست ما به دست آورده است زیرا رایگان و در عین حال بسیار کاربردی است.

این نرم‌افزار را می‌توان مستقیماً از صفحه‌کلید روی صفحه دستگاه iOS یا از طریق میانبر صفحه‌کلید در دستگاه‌های macOS دسترسی داشت. نیازی به نصب یا راه اندازی نیست – فقط نرم افزار را فعال کنید و شروع به صحبت کنید.

نرم افزار قابل اعتماد است، با نرخ دقت تقریبا 95٪. با این حال، شما فقط می توانید برای دوره های کوتاه در یک زمان دیکته کنید، به این معنی که این نرم افزار برای متون طولانی یا برای افرادی که در طول روز دیکته می کنند ایده آل نیست.

دیکته اپل برای استفاده نادر یا برای کسانی که خواهان یک راه حل دیکته رایگان اما قابل اعتماد هستند ایده آل است.

بهترین نرم افزار دیکته برای کاربران گوگل

اسکرین شات وب سایت Google Docs

(اعتبار تصویر: گوگل)

بهترین نرم افزار دیکته برای کاربران گوگل

دلایل خرید

+

آسان برای استفاده

+

رایگان

+

بدون نیاز به راه اندازی

دلایل اجتناب از

نیاز به اتصال به اینترنت دارد

Google Docs یک پردازنده جهانی آنلاین محبوب است که توسط گوگل، غول فناوری که بیشتر به دلیل موتور جستجوی خود شناخته شده است، ارائه می شود. درست مانند مایکروسافت ورد اما به جای برنامه دسکتاپ به صورت آنلاین کار می کند. همچنین استفاده از آن رایگان است، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ابزار دیکته ندارید.

Google Docs به شما امکان می دهد تا با صدای خود تایپ کنید. وقتی نرم افزار را باز کردید، کافیست انتخاب کنید ابزارها > تایپ صوتی و به آن اجازه دسترسی به میکروفون دستگاه خود را بدهید. سپس، هر زمان که می‌خواهید متنی را دیکته کنید، می‌توانید روی دکمه میکروفون پاپ‌آپ کلیک کنید. در طول تست ما بسیار دقیق بود و کلمات صحیحی را که دیکته شده بود تایپ می کرد. فقط مطمئن شوید که با صدای بلند و خوانا صحبت می کنید زیرا مکث های کوچک و لکنت زبان می تواند آن را گیج کند.

تنها چیزی که برای استفاده از Google Docs نیاز دارید، یک حساب کاربری گوگل است. نیازی به نصب یا نصب نیست. فقط باید وارد شوید و یک سند جدید باز کنید. اشکال این است که نمی توانید از قابلیت تایپ صوتی آفلاین استفاده کنید.

کامل ما را بخوانید بررسی Google Docs.

بهترین نرم افزار دیکته برای چند زبانه

اسکرین شات وب سایت SpeechTexter

(اعتبار تصویر: SpeechTexter)

7. SpeechTexter

بهترین نرم افزار دیکته برای چند زبانه

دلایل خرید

+

ده ها زبان را پشتیبانی می کند

+

کاربر پسند

+

دقت بالا

SpeechTexter یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد کلمات را دیکته کنید و صدای خود را برای یادداشت برداری آسان به متن تبدیل کنید. می توانید به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشید یا برنامه اندروید را دانلود کنید. هیچ برنامه دسکتاپ یا برنامه ای برای دستگاه های اپل مانند آیفون و آی پد وجود ندارد که این یک اشکال است.

یکی از خوبی‌های این ابزار این است که از بسیاری از زبان‌ها به جز انگلیسی پشتیبانی می‌کند. در مجموع، بیش از ۷۰ زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی و چینی تا زبان‌های کمتر محبوب مانند خمر، سینهالی و ساندانی را پشتیبانی می‌کند. با این حال، ما شکایاتی از کاربران مشاهده کردیم که SpeechTexter به اندازه انگلیسی در رونویسی زبان های دیگر خوب نیست. این تعجب آور نیست زیرا انگلیسی محبوب ترین زبان در سطح جهانی است، به این معنی که داده های آموزشی بیشتری برای نرم افزار برای تشخیص کلمات انگلیسی در دسترس است.

برای استفاده از آن باید به SpeechTexter اجازه دسترسی به میکروفون خود بدهید. سپس، می توانید کلمات را دیکته کنید و به طور خودکار آنها را به متن تبدیل کنید. ما آن را با استفاده از زبان انگلیسی تست کردیم و بسیار دقیق بود. نقص جزئی که متوجه شدیم این است که SpeechTexter فاصله های اضافی بین برخی کلمات اضافه کرده است که نیاز به ویرایش دارند.

راهنمای ما برای استفاده از SpeechTexter را بخوانید.

بهترین دستیار مجازی

اسکرین شات وب سایت Braina Pro

(اعتبار تصویر: Braina)

8. Braina Pro

به عنوان یک دستیار مجازی دو برابر می شود

دلایل خرید

+

بسیار دقیق

+

برنامه Android/iOS موجود است

+

از بسیاری از زبان ها پشتیبانی می کند

Braina Pro یک برنامه پیچیده تشخیص گفتار است که بیش از 100 زبان را پشتیبانی می کند. میتونی دیکته کنی…

(برچسب ها به ترجمه)بهترین



منتشر شده در 2023-12-25 13:13:11

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید