وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

هاست ٰVPS چیست؟

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 11 دقیقه


هاست ٰVPS چیست؟ 2

بنابراین می خواهید بدانید “میزبان ٰVPS چیست”؟ خوب، قبل از غواصی، ابتدا بیایید بفهمیم “ٰVPS چیست؟”

آ ٰVPS، یا سرور خصوصی مجازی، نوع خاصی از بسته میزبانی وب است. این یک سرور فیزیکی بزرگ را می گیرد و آن را به بخش های “مجازی” کوچکتر تقسیم می کند که هر کدام مانند سرور جداگانه خود عمل می کنند. این جداسازی به شما کنترل بیشتر، امنیت بهتری می دهد و باعث می شود وب سایت شما سریعتر اجرا شود.

هنگامی که یک ٰVPS دریافت می کنید، مانند این است که یک سرور اختصاصی خود را در یک مرکز داده دارید. شما دسترسی ویژه ای به فضای دیسک، حافظه، vCPU های خود (به نوعی مانند مغز سرور) و تنظیمات نرم افزار دارید. این کمی شبیه به داشتن یک بخش شخصی از یک کامپیوتر در یک مرکز داده بزرگ است، اما هزینه آن کمتر است.

در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که ٰVPS چگونه کار می کند، مزایای میزبانی ٰVPS، و اینکه چرا یک سرور خصوصی مجازی بهترین انتخاب برای وب سایت هایی با نیاز به منابع بالاتر است.

این راهنما موضوعات زیر را پوشش خواهد داد:

هاست ٰVPS چیست؟

ٰVPS، یا سرور خصوصی مجازی، هاست یک راه حل میزبانی قدرتمند است که فاصله بین هاست اشتراکی و سرورهای اختصاصی را پر می کند. از فناوری مجازی سازی برای ایجاد محیط های مجازی مجزا در یک سرور فیزیکی استفاده می کند. هر سرور مجازی به طور مستقل با منابع اختصاصی برای فضای دیسک، حافظه، vCPU ها و دسترسی ریشه کامل عمل می کند و سطحی از کنترل و عملکرد قابل مقایسه با سرور اختصاصی یا سرور فلزی خالی را ارائه می دهد اما با قیمت مقرون به صرفه تر.

ٰVPS چیست؟

“مجازی” در ٰVPS نشان دهنده استفاده هوشمندانه از فناوری مجازی سازی است. مجازی سازی چیزی است که به کاربران ٰVPS با تخصیص منابع، مقیاس پذیری و سفارشی سازی قدرت می دهد.

“سرور خصوصی” هر سرور خصوصی مجازی را مستقل توصیف می کند. این امر حریم خصوصی، انزوا و کنترل بیشتری را در میزبانی وب شما فراهم می کند. بنابراین، با قدرت میزبانی سرور اختصاصی مجازی، می توانید ٰVPS خود را متناسب با نیازهای خود سفارشی کنید.

مزایای میزبانی ٰVPS

برخی از مزایای کلیدی میزبانی ٰVPS عبارتند از:

  • مقیاس پذیری. یک ٰVPS به شما امکان می دهد منابع را بر اساس نیاز خود ارتقا یا کاهش دهید.
  • انزوا. یک محیط مجازی ایزوله امنیت و عملکرد بهتری را فراهم می کند. به این دلیل است که فعالیت‌های یک ٰVPS روی دیگران در همان سرور فیزیکی تأثیر نمی‌گذارد.
  • عملکرد بهتر. در ٰVPS، مقدار مشخصی از منابع اختصاصی به شما اعطا می شود که باعث بهبود عملکرد وب سایت یا برنامه شما و مدیریت ترافیک بالا می شود.
  • سفارشی سازی بیشتر. شما می توانید سرور خصوصی مجازی خود را برای رفع نیازهای خاص خود سفارشی کنید.

بزرگترین مزیت یک محیط ٰVPS این است که به جای سرمایه گذاری در سرور اختصاصی، برای افزایش مقیاس وب سایت شما مقرون به صرفه است. این یک پلت فرم ایده‌آل برای کسب‌وکارهای در حال رشد، توسعه‌دهندگان و سایت‌های تجارت الکترونیکی است که به منابع مجزا با قیمت مقرون‌به‌صرفه نیاز دارند.

در میزبانی رسانگار، ما سرورهای وب ٰVPS برتر را با زیرساخت قوی، ویژگی های پیشرفته و پشتیبانی عالی ارائه می دهیم.

ٰVPS چگونه کار می کند؟

تکنیک‌های مختلفی برای مجازی‌سازی وجود دارد، و میزبانی ٰVPS با گرفتن کل سرور اختصاصی (یا شبکه میزبانی ابری)، پارتیشن‌بندی «گره‌ها» و اجرای «کانتینرهای» مجزا در آن گره‌ها کار می‌کند. به این ترتیب سرورهای خصوصی مجازی قدرت و کنترل بیشتری را ارائه می دهند اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از میزبانی اختصاصی.

آیا این بدان معنی است که میزبانی ٰVPS “به اشتراک گذاشته شده” است؟ خیر. با یک ٰVPS، شما منابع را با سایر کاربران در همان سرور به اشتراک نمی گذارید.

شما می‌توانید چندین وب‌سایت را روی یک ٰVPS میزبانی کنید، بدون اینکه در سرعت و کارایی فداکاری کنید. این برای مدیریت انواع سایت ها یا حتی ارائه خدمات میزبانی شما به عنوان فروشنده میزبانی وب ایده آل است.

CPU یک سرور همچنین می تواند به گره های مجازی مجزا تقسیم شود که به عنوان CPU مجازی یا vCPU شناخته می شوند.

CPU در مقابل vCPU

آ واحد پردازش مرکزی، یا CPU، یک تراشه واقعی روی یک سرور است و “مغز” اولیه یک کامپیوتر است که وظایف را انجام می دهد و محاسبات را انجام می دهد. آ CPU مجازی، یا vCPU، زمانی است که از نرم افزار برای تخصیص یا “به اشتراک گذاری” منابع آن پردازنده فیزیکی در نمونه های مختلف ماشین مجازی استفاده می شود.

بنابراین هر چه تعداد هسته های vCPU شما بیشتر باشد، قدرت پردازش بیشتری برای محاسبه داده ها در محیط شما برای مدیریت بارهای کاری در دسترس است. به عنوان مثال، در تئوری، یک ٰVPS با 8 vCPU یک کار را با استفاده از نیمی از منابع و نیمی از زمان یک ٰVPS با تنها 4 vCPU انجام می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ابزارهای ضروری برای وب سایت کسب و کار شما

سرورهای ٰVPS رسانگار بسته به برنامه خاصی که خریداری می کنید از 4 تا 16 هسته vCPU متغیر است.

در محیط های سرور اشتراکی، وب سایت شما تمام منابع، از جمله CPU ها را با تمام حساب های روی سرور به اشتراک می گذارد.

آیا واقعا به میزبانی ٰVPS نیاز دارم؟

اگر متوجه عملکرد کندتر وب سایت خود شده اید، یا در حال به حداکثر رساندن حساب میزبانی مشترک خود هستید، احتمالاً باید راه حل های میزبانی سطح ٰVPS را در نظر بگیرید.

ویژگی‌های ٰVPS سطح ورودی، عملکرد آنی را افزایش می‌دهند و از برخی از برنامه‌های میزبانی مشترک بهتر در بازار گران‌تر نیستند.

هر یک از موارد زیر ممکن است دلیلی برای رفتن به میزبانی ٰVPS باشد:

  • زمان بارگذاری وب سایت شما بسیار کند است: این یک واقعیت است که هر چه محتوا و رسانه های بیشتری به یک وب سایت اضافه کنید، کندتر اجرا می شود. این امر به ویژه زمانی صادق است که به محدودیت های میزبانی مشترک خود رسیده باشید. میزبانی ٰVPS به شما امکان می دهد زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید و از منابع اختصاصی آن برای حفظ عملکرد بهینه سایت خود استفاده کنید.
  • شما ترافیک بالایی دارید: همه ما می خواهیم وب سایت های ما محبوب شوند. با این محبوبیت، استرس برنامه میزبانی مشترک معمولی شما نیز وجود دارد. یک سرور خصوصی مجازی به شما امکان می دهد سطوح بالاتری از ترافیک را مدیریت کنید و می توانید منابع خود را تنها با کلیک یک دکمه ارتقا دهید. گاهی اوقات شما می توانید آن سنبله ها را پیش بینی کنید و در صورت نیاز افزایش دهید.
  • شما مقدار زیادی داده دارید: ذخیره سازی پشتیبان سیستم و ایجاد هر دو نیاز به قدرت CPU زیادی دارند. میزبانی بر روی یک SSD NVMe با سایر سخت افزارهای قفسه بالا فقط تا حدودی این مشکل را کاهش می دهد. یک عکس فوری ٰVPS ماشین های مجازی (VM) شما را به عنوان یک فایل واحد برای بازیابی سریع ذخیره می کند. بهتر از همه، ایجاد و بازیابی به نرم افزار مجازی سازی ارائه دهنده هاست شما بستگی دارد، نه سیستم مجازی شما.
  • شما یک فروشگاه آنلاین یا سایر معاملات مالی را در سایت خود اجرا می کنید: وقتی پرداخت‌ها را از طریق فروشگاه تجارت الکترونیک خود پردازش می‌کنید، به گواهی سازگاری PCI نیاز دارید. اکثر برنامه های میزبانی مشترک به دلیل خطرات امنیتی بالاتر با شکست مواجه می شوند.
  • سایت شما حاوی اطلاعات حساس به داده است: پردازش پرداخت، پایگاه‌های داده مشتری، الزامات سفارشی و موارد دیگر حاوی داده‌های حساسی است که شما مسئول آنها هستید و باید ایمن کنید. میزبانی مشترک به دلیل استفاده مشترک از یک آدرس IP، امنیت لازم برای محافظت از آن اطلاعات را فراهم نمی کند. هکرها می توانند از سایت دیگری در گروه میزبانی مشترک شما برای حمله به وب سایت شما استفاده کنند.
  • شما نیاز به نصب نرم افزار یا برنامه سفارشی دارید: از آنجایی که یک هاست اشتراکی از چندین مالک روی سرور استفاده می کند، گزینه های سفارشی سازی کمتری دریافت می کنید. سرورهای فایل، سرورهای پخش جریانی، سرورهای بازی، ایستگاه های رادیویی، پادکست ها و موارد دیگر به ٰVPS یا سرور اختصاصی نیاز دارند. این سیستم ها به منابع اختصاصی مانند حافظه و CPU برای مدیریت بارهای کاری شدید و فرآیندهای پویا نیاز دارند.
  • وقتی خطاهای سرور را می بینید: اگر اغلب خطای «Service Unavailable» یا 503 را می‌بینید، به این معنی است که سرور شما نمی‌تواند درخواست‌های وب را برآورده کند. این خطا مختص حافظه مورد استفاده در پلن هاست شما است. اگر به آن حداکثر رسیده یا از آن فراتر رفته اید، این خطا رایج ترین رخ می دهد. صادقانه بگویم، هر خطای “50X” (503، 504، 507، 508) می تواند به این معنی باشد که سایت شما منابع اختصاص داده شده به سرور شما را به حداکثر رسانده است. برای هر لحظه که سایت شما از کار می افتد، کسب و کار خود را از دست می دهید.
  • شما برای مازاد منابع پرداخت می کنید: در حالی که میزبانی رسانگار برای فراتر از محدودیت های شما هزینه ای دریافت نمی کند، سایر شرکت های میزبانی مشترک ممکن است. میزبانی ٰVPS می‌تواند قدرت و سرعت مورد نیاز را فراهم کند، بنابراین وقتی ترافیک بیشتری از حد انتظار دریافت می‌کنید، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید.

چگونه بفهمم زمان ارتقا هاست سرور مجازی من است؟

اگر نمی‌دانید چه زمانی زمان ارتقا فرا رسیده است، ممکن است از یک تست استرس بهره مند شوید که می‌تواند داده‌های معیار خاصی را برای بررسی اینکه آیا می‌توانید به سرعت درخواست‌ها را رسیدگی کنید یا خیر، بهره‌مند شوید. این مقدار زیادی از بار منابع فشرده را روی سرور شما شبیه سازی می کند تا ببیند چگونه پاسخ می دهد و چگونه بازیابی می شود.

حتی می‌توانید درخواست‌های مربوط به موارد خاصی را در سایت مانند تصاویر، صفحات، اسکریپت‌ها و غیره آزمایش کنید. برای اطلاعات بیشتر، به راهنمای زیر مراجعه کنید: چگونه وب‌سایت خود را تست استرس کنید / 3 ابزار برتر تست بارگذاری

مقایسه میزبانی ٰVPS با سایر انواع هاست

ویژگی میزبانی ٰVPS هاست اشتراکی سرور اختصاصی
حدود قیمت $$ $ $$$
سطح تجربه حد واسط مبتدی پیشرفته
منابع RAM تقدیم به نمونه به اشتراک گذاشته شده است اختصاصی به سرور
منابع CPU تقدیم به نمونه به اشتراک گذاشته شده است اختصاصی به سرور
دسترسی ریشه آره خیر آره
کنترل پنل مبتنی بر وب سی پنل، کنترل وب پنل سی پنل سی پنل
گزینه های سیستم عامل آره خیر آره
آدرس IP اختصاصی مشمول خرید اضافی مشمول
آیا می توانید نرم افزارهای دیگری مانند: CSF، ClamAV، PostgeSQL، Brotli، Varnish، Tomcat را نصب کنید؟ آره خیر آره
نمودار مقایسه میزبان ٰVPS در مقابل میزبانی مشترک در مقابل سرورهای اختصاصی

برای جزئیات بیشتر، مقایسه کامل میزبانی مشترک در مقابل میزبانی ٰVPS را ببینید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش های تصویری آفت وجود من است

ٰVPS و هاست ابری

میزبانی ٰVPS و “میزبان ابری” اغلب اصطلاحات مرتبط هستند. با این حال، همه هاست های ٰVPS مبتنی بر ابر نیستند.

میزبانی ابری به سرور مجازی میزبانی شده در یک خوشه یا آرایه ای از سرورهای شبکه ای اشاره دارد که داده ها را به اشتراک می گذارند. با توزیع بار سرور بین شبکه گسترده ای از رایانه ها، زمان قطعی کمی وجود دارد.

در حالی که برخی از کانتینرهای ٰVPS هنوز در یک سرور فلزی خالی میزبانی می شوند، بیشتر و بیشتر در فضای ابری توزیع می شوند. همه سرورهای خصوصی مجازی رسانگار مبتنی بر ابر با در دسترس بودن بالا هستند. این به این معنی است که سرور شما در سه سرور تکرار می شود تا در صورت خرابی ناگهانی یکی از کانتینرها، زمان کار اضافی را برای شما فراهم کند.

برنامه های مدیریت نشده Cloud ٰVPS رسانگار میزبانی سرور مجازی لینوکس را با تنظیمات و سیستم عامل های انتخابی شما مانند اوبونتو، دبیان یا CentOS ارائه می دهد.

انواع هاست ٰVPS

میزبانی ٰVPS مدیریت شده به یک ٰVPS اشاره دارد که از قبل با یک کنترل پنل بارگذاری شده است، و نرم افزار حیاتی از قبل نصب شده است.

اکثر شرکت های هاستینگ خدمات مدیریتی اضافی را در بالای این پشته میزبانی ارائه می دهند، بنابراین حتی افراد غیر متخصص نیز می توانند از مزایای هاست خصوصی بهره مند شوند.

میزبانی ٰVPS مدیریت نشده به طور کلی ارزان تر از مدیریت شده است زیرا شما حداقل خدمات میزبانی شده را با بسته خود دریافت می کنید. شما یک سیستم عامل و یک ترمینال مبتنی بر متن دریافت می کنید، همین. برای برخی از کاربرانی که خودتان این کار را انجام می دهند، این یک راه مقرون به صرفه برای صرفه جویی و لذت بردن از آزادی بیشتر است. اما برای اکثر کاربران، رویکرد مدیریت شده ارزش هزینه های اضافی را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما را در مورد میزبانی ٰVPS مدیریت شده در مقابل سرور ابری ببینید.

لینوکس ٰVPS در مقابل ویندوز

لینوکس و ویندوز دو سیستم عامل محبوبی هستند که برای میزبانی ٰVPS استفاده می شوند. هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که در جدول زیر مشخص شده است.

ویژگی میزبانی ٰVPS لینوکس میزبانی ویندوز وی پی اس
ثبات پایدار و قابل اعتماد. می تواند برای مدت طولانی بدون راه اندازی مجدد اجرا شود پایدار است اما ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد بیشتر داشته باشد
امنیت با وصله سریع آسیب پذیری ایمن تر ممکن است نیاز به تنظیمات امنیتی بیشتری داشته باشد
سفارشی سازی بسیار قابل تنظیم به فناوری های خاص ویندوز نیاز دارد
رابط کاربری رابط خط فرمان (CLI) پشتیبانی از نرم افزارهای تجاری
پشتیبانی نرم افزار از طیف گسترده ای از نرم افزارهای متن باز پشتیبانی می کند پشتیبانی از نرم افزارهای تجاری
استفاده از منابع استفاده کارآمد از منابع، مناسب برای ٰVPS با منابع کم از منابع سیستم بیشتری استفاده می کند و بر عملکرد ٰVPS رده پایین تأثیر می گذارد
حمایت کردن پشتیبانی رسمی محدود اما حمایت گسترده جامعه پشتیبانی رسمی مایکروسافت
موارد استفاده ایده آل برای میزبانی وب و برنامه های کاربردی با فناوری های منبع باز برای میزبانی برنامه های خاص ویندوز ضروری است
هزینه های صدور مجوز خیر آره
جدول مقایسه لینوکس در مقابل ویندوز در ٰVPS

هر دو لینوکس و ویندوز مزایایی برای ٰVPS دارند. اما در نهایت، تصمیم باید با نیازهای میزبانی شما هماهنگ باشد.

هاست ٰVPS برای چه مواردی استفاده می شود؟

در حالی که سرورهای ٰVPS برای ساخت وب سایت های تجاری شلوغ و بزرگتر عالی هستند، مردم از آنها برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر مانند:

  • زیرساخت ابری مقیاس پذیر برای مشاغل کوچک تا متوسط
    • ویرایش اسناد مشارکتی
    • میزبانی ویدئو کنفرانس از راه دور خصوصی
    • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
    • مدیریت پروژه و سایر مدیریت وظایف سفارشی
  • رویدادهای پخش زنده
  • تعادل بار و نظارت بر ترافیک بین چندین سرور دیگر
  • ترافیک فایروال برنامه وب (WAF) به و از یک سرور مجازی دیگر

درباره کارهایی که می توانید با میزبانی سرور خصوصی مجازی لینوکس انجام دهید بیشتر بیاموزید.

چگونه ٰVPS خود را مدیریت کنیم

با این حال، جهش به ٰVPS با برخی مسئولیت‌های اضافی همراه است. حتی یک ٰVPS مدیریت شده به طور کامل مدیریت نمی شود. شما کنترل را در زمینه های مختلف حیاتی حفظ می کنید:

  • هر نرم افزاری که می خواهید اضافه کنید، هر چند وقت یکبار به روز رسانی آن، و هزینه های مجوز.
  • نگهداری از حساب‌های فرعی (مانند کاربران cPanel یا Control Web Panel اضافی)، و چه سهمی از منابع برای اعطا.
  • ایمنی و امنیت کلیدهای دسترسی سطح ریشه و رمزهای عبور.

هاست های ٰVPS می توانند به شما در تنظیم پروتکل های صحیح کمک کنند، اما این به شما بستگی دارد که بیشتر تعمیر و نگهداری روزانه را انجام دهید.

سوالات متداول میزبانی سرور خصوصی مجازی

اکنون به برخی از سوالات متداول بسیاری از مردم مانند “هاست ٰVPS برای چه استفاده می شود؟“.

آیا میزبانی ٰVPS ارزشش را دارد؟ چرا میزبانی ٰVPS؟

هر وب سایتی نیازهای متفاوتی خواهد داشت. با بهینه سازی کافی، یک سایت متوسط ​​با حدود 25 تا 50 بازدید کننده در یک زمان می تواند به خوبی در هاست اشتراکی اجرا شود. با این حال، هنگامی که سایت شما به صد یا حتی هزار بازدید کننده در یک زمان افزایش می یابد، یک ٰVPS به یک هزینه ضروری تبدیل می شود.

آیا میزبانی سرور ٰVPS بهتر از هاست اشتراکی است؟

یک ٰVPS میانه کاملی را بین میزبانی اشتراکی سطح ابتدایی و قدرت نهایی میزبانی اختصاصی فراهم می کند.

چند وب سایت می توانم روی سرور ٰVPS میزبانی کنم؟

می‌توانید وب‌سایت‌های تقریباً نامحدودی را روی یک پلتفرم ٰVPS میزبانی کنید. شما فقط به فضای دیسک، رم و ظرفیت CPU ظرف خود محدود شده‌اید.

اگر به پهنای باند، فضای دیسک یا CPU بیشتری نیاز دارید، کانتینر شما می‌تواند در همان لحظه و بدون هیچ توقفی به‌روزرسانی شود.

هاست ٰVPS چقدر است؟

میزبانی ٰVPS پارتیشنی از یک سرور بزرگتر است، بنابراین از هاست اشتراکی گرانتر نیست. اکنون که با چیستی سرور ٰVPS آشنا شدید، ممکن است از خود بپرسید که “هزینه میزبانی ٰVPS برای من چقدر است؟” به طور کلی، بسته به نوع میزبانی مشترک، می توانید انتظار داشته باشید که ماهیانه 20 تا چند صد دلار یا بیشتر از هاست اشتراکی بپردازید. بسته ٰVPS مورد نیاز شما

با توجه به افزایش آنی عملکرد، ٰVPS به راحتی ارزش هزینه های اضافی را دارد. برنامه های میزبانی ٰVPS رسانگار به طور میانگین از 14.99 دلار تا 74.99 دلار در ماه متغیر است.

با ٰVPS چقدر پهنای باند دریافت می کنید؟

پهنای باند و انتقال داده در ٰVPS می تواند از چند ترابایت تا نامحدود باشد. فقط مطمئن شوید که طرحی را خریداری کنید که نیازهای استفاده از پهنای باند مورد انتظار شما را برآورده کند. اما، اگر در آینده به پهنای باند بیشتری نیاز دارید، نیازی به نگرانی نیست، زیرا می توانید به راحتی هاست خود را ارتقا دهید و مدیران سیستم ما به طور خودکار ٰVPS را به سطح بالاتری ارتقا می دهند. این بدان معناست که منابع اضافی را می توان به سرعت برای ارتقاء سرور در صورت نیاز اختصاص داد.

نتیجه

میزبانی ٰVPS تعادل کاملی از عملکرد، انعطاف‌پذیری و کنترل را برای وب‌سایت‌هایی که به منابع بیشتر و گزینه‌های سفارشی‌سازی نیاز دارند، ارائه می‌کند. با خدمات میزبانی میزبانی سرور مجازی رسانگار، می توانید عملکرد وب سایت خود را بالا ببرید، امنیت را افزایش دهید و منابع خود را در صورت نیاز مقیاس دهید. قدرت میزبانی ٰVPS را تجربه کنید و پتانسیل کامل حضور آنلاین خود را باز کنید.

به محدودیت‌ها بسنده نکنید – امروز با میزبانی رسانگار از امکانات میزبانی ٰVPS استقبال کنید!


اکنون همه چیزهایی که باید در مورد میزبانی ٰVPS بدانید را می دانید. اگر سوال یا نظری دارید در زیر مطرح کنید. برای آموزش های مفیدتر، راهنمای محصول ٰVPS ما را بررسی کنید.



منتشر شده در 1402-12-26 00:07:11

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید