وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

1402: سالی که ابر مقیاس بزرگ و هوش مصنوعی در معرض دید قرار گرفت، سرانجام مفید شد

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


من اخیراً مدتی برای نشستن و فکر کردن وقت داشته ام (که فکر می کنم اکثر شما که می خوانید با آن موافق خواهید بود که یک لذت نادر است). اما به لطف ورود جدید به خانواده داگلاس، در همان ساعات اولیه مدتی فرصت داشتم تا به سالی فکر کنم که به نظر می رسد به سرعت ناپدید شده است.

در سال 1402 اتفاقات زیادی افتاده است، اما برای من دو تحول وجود دارد که از بقیه برجسته تر است.

خماری فرامقیاس تشدید شد

اولین تحول نتیجه رکود اقتصادی است. با کاهش رشد، کسب‌وکارها مجبور شده‌اند در استراتژی‌ها تجدیدنظر کنند. و آنها مجبور بودند کنترل بهتری بر هزینه های اساسی که بر موفقیت کسب و کار تأثیر می گذارد، داشته باشند. یکی از آنها زیرساخت است.

روزهای کنار گذاشتن کارت اعتباری فقط برای آنلاین کردن کسب و کارتان گذشته است. مانند خرج کردن راه خود برای رهایی از مشکل در صورت بروز مشکل. افزایش قیمت‌ها در کل این رویکرد را ناپایدار و غیرقابل توجیه کرده است.

کسب‌وکارها در سال 1402 شروع به درک این موضوع کردند که باید انتخاب‌های سنجیده‌تر و تصمیمات معماری هوشمندانه‌تری اتخاذ کنند تا عملکرد بهتری به ازای هر دلار خرج کنند.

اما به چه معنا است؟

این بدان معنی است که ارائه دهندگان زیرساخت ابری در مقیاس ابر اکنون – شاید برای اولین بار در وجودشان – آسیب پذیر هستند. آن‌ها به شرکت‌هایی در رشد فوق‌العاده تکیه کرده‌اند که تا زمانی که بتوانند تقاضا را تامین کنند، بر میزان هزینه‌های خود برای زیرساخت‌ها تمرکز ندارند.

اما ناگهان کسب و کارها مجبور شدند تمرکز کنند. آنها دیگر نمی توانند با بودجه ها بیهوده باشند. آنها باید هر دلار خرج شده را توجیه کنند. زمانی که حفظ مقیاس در ابر مقیاس سخت است، به معنای خرید مداوم محصولات بیشتر و صرف مقادیر فزاینده‌ای ناپسند است.

و چه چیزی برای آن دریافت می کنید؟ محصولی خارج از قفسه و بدون پشتیبانی. با نیاز کسب و کارها به انتخاب های سنجیده تر همخوانی ندارد.

برای انجام این کار، آنها نیاز دارند:

  • مشاوره بیشتر – دسترسی به کارشناسانی که می توانند به آنها کمک کنند تا از هر سنت بیشترین استفاده را ببرند،

  • مدیریت بهتر حساب – برای کمک به مدیریت هزینه های جاری،

  • و راه حل های مناسب

بیایید به آخرین مورد کمی بیشتر نگاه کنیم زیرا این چالش مهم دیگری است که در سال 1402 مطرح شده است.

زیرساخت ها به طور کلی پیچیده تر شده اند زیرا خود مشاغل در حال پیچیده تر شدن هستند. زیرساخت های خارج از قفسه برای رفع این پیچیدگی تلاش می کنند. که منطقی است، آن را طراحی نشده است. بنابراین، کسب‌وکارها به دنبال راه‌حل‌های سفارشی‌تر و سفارشی‌تر هستند که عناصر سفارشی مورد نیاز برای اجرای صحیح و مدیریت بهتر هزینه‌های زیرساختی را در اختیارشان بگذارد.

انجام آن در مقیاس های بزرگ هم دشوار و هم پرهزینه است. خود ابر مقیاس برای خرید و بهترین نتیجه پیچیده تر می شود. سپس نیازهای سفارشی کسب و کارهای امروزی را به آن اضافه کنید و با یک آشفتگی بزرگ، پیچیده و گران مواجه خواهید شد.

بنابراین، چگونه این تکامل تا سال 1403 ادامه خواهد داشت؟

جست‌وجوی جایگزین‌های فرامقیاس در سال 1403

خوب، این کار را انجام خواهد داد. ادامه خواهد داشت.

ادامه بهینه سازی بودجه

ادامه ارزیابی مجدد

نیاز به محاسبه هر دلار ادامه دارد.

کاوش مداوم گزینه های جایگزین.

خبر خوب؟ آنجا هستند گزینه های دیگر و در آن موارد خوب. در واقع، اخیراً مقاله‌ای درباره گزینه‌های جایگزین ابر مقیاس بزرگ نوشتم، زیرا موضوع گفتگوی بزرگی است.

اگر به دنبال جابجایی از ابر مقیاس بزرگ هستید، مقاله کامل ارزش خواندن دارد، اما به طور خلاصه، سه گزینه خوب وجود دارد:

هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و با نیازهای خاصی مطابقت دارند. انتقال کامل معکوس به یک مرکز داده داخلی یا تسهیلات هم‌محلی انتخاب خوبی برای برخی است. اما این نیاز به بودجه، تخصص و منابع سالم دارد. اگر شما یک تجارت بدون اینها هستید، فلز لخت یک راه میانه عالی است که بهترین هر دو را ارائه می دهد.

این گفتگو یکی از مواردی است که سال آینده درباره آن صحبت خواهم کرد، زیرا با کسب و کارهای بیشتری صحبت می کنیم که مصمم به بهینه سازی هزینه های خود و یافتن راه حل های بهتر و مناسب تر برای نیازهای خاص خود هستند.

این موضوع، واقعاً، بزرگترین برداشت من از امسال بوده است. اما یک مورد دیگر وجود دارد که فکر می کنم شایسته ذکر است. و این هوش مصنوعی است.

سال 1402 یک سال تبلیغاتی برای هوش مصنوعی بود

تا به حال، هوش مصنوعی مانند نوجوانان در حال رابطه جنسی بوده است. همه در مورد آن صحبت می کنند، اما هیچ کس آن را انجام نمی دهد.

1402 سالی بود که با ChatGPT OpenAI به ما – عموم مردم – اولین فرصت واقعی برای استفاده از هوش مصنوعی را تغییر داد. و ما شاهد هستیم که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار بیشتری برای استفاده در نسخه‌های بتا یا حتی کامل در دسترس هستند.

این «به سن بلوغ شدن» برای هوش مصنوعی در سال 1403 آشکارتر خواهد شد.

هوش مصنوعی در سال 1403 – حرکت از آموزش به پرس و جو

در چند سال گذشته، کسب‌وکارها در مرحله یادگیری ماشینی هوش مصنوعی بوده‌اند – ساخت، آموزش و نمایش ابزار.

در سال 1403، حجم کاری پایدارتر می شود و به افراد امکان می دهد شروع به جستجو در هوش مصنوعی کنند. و این حجم کاری مداوم است که به بازیکنان کمک می کند تا در سال 1403 به درستی با محصولات و خدمات مجهز به هوش مصنوعی وارد بازار شوند.

پس از سال‌ها صحبت در مورد آن، بالاخره به نظر می‌رسد در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم.

این خلاصه مختصر من در مورد چیزی است که فکر می کنم به عنوان نقطه عطفی در نحوه خرید یا اجاره زیرساخت های کسب و کار و بالاخره بلوغ هوش مصنوعی نگاه خواهیم کرد.

مثل همیشه، من برای دیدگاه های شما در مورد آنچه در اینجا صحبت کردم، باز هستم. و اگر بتوانید سال خود را خلاصه کنید یا پیش بینی هایی برای سال 1403 در دو گرایش، موضوع، موضوع داشته باشید – آنها چه خواهند بود؟




منتشر شده در 1402-12-26 00:46:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید