وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 10 دقیقه


اصطلاح کلمات کلیدی LSI برای اولین بار در اواسط دهه 2000 زمانی که فناوری نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) به الگوریتم جستجوی گوگل مرتبط شد، در بین جامعه SEO محبوبیت پیدا کرد. از آن زمان، مکالمات در مورد کلمات کلیدی LSI به طور برجسته در میان تأثیرگذاران سئو و گفتگوهای آنلاین مطرح شده است.

اغلب به عنوان این چارچوب مخفی جادویی که الگوریتم گوگل نمی تواند جلوی آن را بگیرد و شما را مستقیماً به بالای رتبه بندی ها می برد، مورد تمسخر قرار گرفته است. جام مقدس بهینه سازی کلمات کلیدی.

در این مقاله، من به شما کمک می‌کنم کلمات کلیدی LSI چیست، ارتباط آنها با استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجوی وبلاگ شما، و نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI در استراتژی تحقیق کلمات کلیدی خود را کشف کنید.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

کلمات کلیدی LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) به عنوان کلمات یا عبارات مرتبط با کلیدواژه اصلی درک می شوند. به عنوان مثال، اگر مقاله شما درباره فواید رژیم غذایی پرچرب باشد، ممکن است شامل «کالری»، «کتوژنز» و «قند خون» به عنوان کلیدواژه LSI باشد.

از جمله کلمات کلیدی مرتبط که با کلمه کلیدی هدف شما مرتبط هستند می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا هدف کلمه کلیدی و زمینه محتوای شما را درک کنند. خوب، بنابراین ما قبلاً می دانیم که گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در استراتژی محتوای شما برای ایجاد صفحات ستونی و ایجاد عمق موضوعی ضروری است.

پس چگونه کلمات کلیدی LSI با کلمات کلیدی مرتبط معنایی متفاوت هستند؟ بیایید ابتدا بفهمیم که شاخص معنایی نهفته چیست.

نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) چیست؟

نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) یک تکنیک بازیابی اطلاعات است که در پردازش زبان طبیعی استفاده می شود که روابط بین کلمات و مفاهیم را برای درک معنای کلی یک متن مشخص می کند.

با سازماندهی و تجزیه و تحلیل همزمانی کلمات در حجم زیاد متن، LSI می تواند اصطلاحات مرتبط و موضوعات مرتبط را به روش های معنی دار شناسایی کند.

تلاش برای کشف اسرار الگوریتم جستجوی گوگل یک تلاش ابدی در میان افراد جامعه سئو است. جام مقدس در سئو، به اصطلاح. در این زمینه است که نمایه سازی معنایی پنهان با تقویت الگوریتم های موتورهای جستجو پیوند خورده است.

طرفداران کلمات کلیدی LSI استدلال می کنند که ارزش LSI در کمک به موتورهای جستجو است که بهتر تعیین کنند یک نتیجه خاص تا چه حد به درخواست کاربر مرتبط است. این امر به موتورهای جستجو امکان می دهد تا دقت نتایج خود را با نشان دادن محتوایی که کاربران به دنبال آن هستند، بهبود بخشند.

علاوه بر این، کلمات کلیدی LSI می توانند نتایج نامربوط از نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را کاهش دهند. استفاده از LSI می تواند عملکرد موتور جستجو و تجربه کلی کاربر را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

این اطلاعات شیفتگی جامعه سئو به کلمات کلیدی LSI را کاملا مشهود می کند. اما نظر گوگل در مورد کلمات کلیدی LSI چیست؟

موضع گوگل در مورد استفاده از کلمات کلیدی LSI

جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، باید این را در مورد کلمات کلیدی LSI بگوید.

محققان آزمایشگاه بل در دهه 1980 روش LSI را ابداع کردند. حتی اگر این فرآیند در آن زمان ثبت اختراع شد، کتاب ها را به عنوان یک پایگاه داده نمونه مورد مطالعه قرار داد و اصطلاح “کلیدواژه های LSI” یک بار ذکر نشد.

بیل اسلاوسکی، محقق سئو، موافق است،

پس از بررسی بیشتر پتنت‌ها و مقالات گوگل، هیچ مقاله‌ای وجود ندارد که اثربخشی کلمات کلیدی LSI را توصیف کند. مقالاتی در مورد مدل‌های موضوعی معنایی وجود دارد که هیچ ارتباطی با کلمات کلیدی LSI ندارد و خیلی بیشتر به یکی از پیشنهادات من مربوط می‌شود. یک جایگزین واقعی برای کلمات کلیدی LSI که ممکن است کارساز باشد.”

ابزارهای SEO مانند نمودار LSI و بازاریابان اینترنتی که پشت سودمندی پیشنهادهای کلیدواژه LSI در بهینه‌سازی محتوا ایستاده‌اند، هنوز مطالعات موردی یا توضیحاتی را در پس افزودن کلمات کلیدی LSI ارائه نکرده‌اند.

پس چرا کلمات کلیدی LSI هنوز یک موضوع داغ هستند؟

به عنوان بهینه ساز موتورهای جستجو، ما همیشه به دنبال سرنخ هایی برای رتبه بندی بهتر هستیم. Google با اعلام ارتباط به عنوان یک به مسائل کمک نکرده است عامل اصلی رتبه بندی.

حتی اگر پتنت‌های گوگل روش‌هایی را برای یافتن و گنجاندن کلمات کلیدی در صفحه برای کمک به رتبه‌بندی بالاتر برای یک کلمه کلیدی هدف پوشش می‌دهند، اما هرگز به آنها کلمات کلیدی LSI گفته نمی‌شود. و همانطور که از توییت های بالا دیدیم، گوگل کلمات کلیدی LSI را مهم نمی داند، حتی آنها را به عنوان یک افسانه رد می کند.

آیا کلمات کلیدی LSI برای سئو مهم هستند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کلمات کلیدی LSI برای گوگل و سایر موتورهای جستجو مهم نیستند.

LSI مربوط به دهه 1980 است

نمایه‌سازی معنایی نهفته تنها یک نوع مدل زبانی مبتنی بر معناشناسی را نشان می‌دهد و برای کل شاگرد درک زبان صحبت نمی‌کند. LSI نوع خاصی از معناشناسی است که سوزان دومایس، مخترع تحلیل معنایی پنهان آن را در سال 1989، بسیار قبل از ظهور اینترنت در سال 1991، به ثبت رساند.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

بر اساس مثال در پتنتمورد استفاده LSI او با مجموعه کوچکی از اسناد با اطلاعات بدون تغییر سروکار دارد که فرآیند بازیابی موثری برای گستره سیال گسترده اطلاعاتی که امروزه وب وجود دارد، نخواهد بود.

کلمات کلیدی LSI ثبت اختراع نیستند

با توجه به اینکه پتنت LSI در سال 1989 اعطا شد و پتنت های ثبت شده در ایالات متحده به مدت بیست سال محافظت می شوند، گوگل باید تا سال 2009 صبر کند تا از فناوری LSI در الگوریتم های جستجوی خود استفاده کند. به جرات می توان گفت که برای یک شرکت موتور جستجو که در سال 1998 تاسیس شد، 11 سال انتظار عملی نبود.

گوگل از تکنولوژی مدرن استفاده می کند

یک پتنت گوگل که در سال 2017 اعطا شد نشان داد که موتور جستجو از یک فناوری مبتنی بر Word Vector برای درک محتوا استفاده می کند. با این حال، رویکردهای LSI قبل از ظهور شبکه جهانی وب ابداع شدند و امروزه کمتر مرتبط هستند.

کلمات کلیدی LSI از دستورالعمل های SEO پیروی نمی کنند

ابزارهای کلیدواژه LSI با اضافه کردن کلمات مرتبط به محتوای شما از فهرست، پر کردن کلمات کلیدی را تشویق می کنند. این تمرینات قدیمی کلاه سیاه می تواند منجر به پنالتی و افت رتبه شود.

کلمات کلیدی LSI و کلمات کلیدی مرتبط با معنایی

در حالی که اصول زیربنایی در پشت ارتباط معنایی برای محتوای امروزی ضروری است، می‌توان نتیجه گرفت که موتورهای جستجو از نمایه سازی معنایی پنهان استفاده نکنید. حتی بیل اسلاوسکی، کارشناس سئو و محقق موتور جستجو، در مورد کلمات کلیدی LSI نیز چنین گفته است.

به جای اینکه به عنوان یک چارچوب جادویی برای بهینه سازی محتوا در نظر گرفته شود، LSI به طور مناسب تری به عنوان جد فناوری موتورهای جستجوی مدرن در پشت درک محتوا از جستجوهای مرتبط شناخته می شود.

ما می دانیم که هدف و ارتباط رضایت بخش جستجو برای الگوریتم های موتور جستجو بسیار مهم است. استفاده از عبارات کلیدی مرتبط و تغییرات به موتورهای جستجو کمک می کند تا روابط منطقی را ترسیم کنند و زمینه و معنای یک صفحه وب را بهتر درک کنند.

به جای کلمات کلیدی LSI، باید از کلمات کلیدی مرتبط معنایی در محتوای خود استفاده کنید، که می دانیم گوگل زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد آنها کرده است. پتنت های نمایه سازی مبتنی بر عبارت

پتنت های بردار زمینه ثبت شده توسط گوگل همچنین به استفاده از آنها برای درک بهتر هدف عبارات جستجو با بیش از یک معنی اشاره می کند. به عنوان مثال، “فیلادلفیا” می تواند به معنای یک شهر ایالات متحده، یک پنیر خامه ای یا یک تیم فوتبال آمریکایی باشد. گنجاندن کلمات مرتبط مانند “NFL”، “ماسکوت” و “سرمربی” در صفحه شما به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد محتوای شما درباره یک تیم فوتبال آمریکایی است.

گوگل در استفاده از پردازش زبان طبیعی برای درک معنای پرس و جوهای جستجو کاملاً پیشرو بوده است. همانطور که بیل اسلاوسکی می گوید،

Google مترادف و Semantics را دوست دارد، اما آنها آن را نمایه سازی معنایی پنهان نمی نامند. استفاده از این عبارات توسط SEO می تواند برای مشتریانی که به دنبال نمایه سازی معنایی پنهان می گردند و چیز بسیار متفاوتی را مشاهده می کنند گمراه کننده و گیج کننده باشد. هیچ اطلاعاتی در ویکی پدیا وجود ندارد. در مورد کلمات کلیدی LSI. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه کلمات کلیدی LSI ممکن است از LSI استفاده کنند وجود ندارد. هیچ حق ثبت اختراعی وجود ندارد که نحوه عملکرد کلمات کلیدی LSI را توضیح دهد زیرا آنها هرگز ثبت اختراع نشده اند.”

به جای یافتن کلمات کلیدی LSI، باید روی نوشتن محتوایی تمرکز کنید که به طور طبیعی عبارات جستجویی مرتبط با یکدیگر را در صفحه شما پوشش می دهد.

نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی LSI برای سئو

اکنون که می دانیم به جای کلمات کلیدی LSI به دنبال کلمات مرتبط معنایی هستیم، راه های مختلفی برای یافتن آنها وجود دارد. موثرترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی شما این است که اجازه دهید گوگل به شما بگوید.

اما چندین راه دیگر می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مرتبط را برای کلمه کلیدی اصلی خود پیدا کنید. در اینجا بهترین راه ها برای یافتن عبارات مرتبط با معنایی برای صفحات وب در وب سایت شما وجود دارد.

1. صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید

قوی ترین چیزی که گوگل آن را مهم می داند در نتایج جستجوی آن نهفته است. تجزیه و تحلیل صفحات رتبه بندی برتر برای نتایج مرتبط به شما کمک می کند تا الگوهایی را در کلمات کلیدی تکرار شونده و عبارات مرتبط شناسایی کنید. سپس، از این کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا به گوگل کمک کنید تا صفحات شما را بهتر درک کند.

بیل اسلاوسکی هم همین کار را می کند.

“من برای عبارت جستجویی که می‌خواهم صفحه‌ای را برای آن رتبه‌بندی کنم، جستجو می‌کنم، و معمولاً به 10 صفحه برتر رتبه‌بندی در گوگل برای آن عبارت پرس و جو که با معنای عبارت جستجویی که می‌خواهم رتبه‌بندی کنم، مطابقت دارد، نگاه می‌کنم. برای عبارات کاملی که در آن صفحات ظاهر می‌شوند و چندین بار با هم اتفاق می‌افتند. من به نحوه استفاده از آنها در آن صفحات نگاه می‌کنم و صفحه خود را بازنویسی می‌کنم تا آن عبارات را شامل شود.”

این موثرترین رویکرد است، اما زمانی که به صورت دستی انجام شود، می‌تواند فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خسته‌کننده باشد. استفاده کارآمدتر از زمان خود، خودکار کردن این کار با استفاده از ابزارهای SEO است که وظایف مشابه را به سرعت و در مقیاس بزرگتر انجام می دهند.

برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط مفهومی برای پست وبلاگ جدیدی که در حال نوشتن آن هستید، این مراحل را دنبال کنید.

  1. به ویرایشگر محتوای Surfer بروید
  2. کلمه کلیدی اصلی صفحه خود را وارد کنید
  3. کشور و تنظیمات برگزیده دستگاه خود را انتخاب کنید
  4. کلیک ویرایشگر محتوا ایجاد کنید

توجه داشته باشید: برای بهینه سازی یک مقاله قبلاً منتشر شده، آن را تغییر دهید وارد کردن محتوا از URL را فشار دهید و URL پست وبلاگ خود را وارد کنید تا ویرایشگر محتوا از آن خارج شود

چند ثانیه به ابزار زمان بدهید و سپس با علامت سبز رنگ روی نتیجه ایجاد شده کلیک کنید. در صفحه جدید، نماد چرخ دنده را با نقطه آبی چشمک زن در بالا سمت راست انتخاب کنید.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

این به شما این امکان را می دهد که صفحات رتبه بندی برتر را برای کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کنید و اطلاعات کلمه کلیدی را که می توانید استفاده کنید استخراج کنید. در رقبا برگه، صفحات را روشن یا خاموش کنید تا آنها را از تجزیه و تحلیل حذف کنید. حداقل 5 صفحه مرتبط را انتخاب کرده و کلیک کنید بیا بریم.

به عنوان مثال، من پست وبلاگ را در موقعیت 10 SERP خاموش کردم زیرا یک مدخل واژه نامه بود.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

ویرایشگر محتوای Surfer از پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل صفحاتی که برای کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب کرده اید استفاده می کند و مرتبط ترین عبارات را برای درج در محتوای خود پیشنهاد می کند. پیشنهادات همچنین یک محدوده فرکانس مرتبط را نشان خواهند داد.

به عنوان مثال، در اینجا پیشنهادات کلمه کلیدی ویرایشگر محتوای من برای یک مقاله با استفاده از کلمه کلیدی seed “بهینه سازی موتور جستجو” است که باید برای موتورهای جستجو برای درک و طبقه بندی صحیح صفحه من قرار دهم.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

امتیاز محتوای بالای 75 را در ویرایشگر هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که صفحه شما بیشتر جستجوهای مرتبط با معنایی کلمه کلیدی خاص شما را پوشش می دهد.

2. شناسایی کلمات کلیدی گم شده

این ایده خوبی است که تعیین کنید آیا صفحه موجود شما دارای کلمات کلیدی گم شده است یا خیر که در صورت گنجاندن آنها می تواند به جذابیت بیشتر محتوای شما برای موتورهای جستجو کمک کند. سپس، با دنبال کردن این مراحل، محتوای خود را در برابر صفحات رتبه‌بندی برای عبارت هدف خود بررسی کنید تا کلمات کلیدی گمشده را پیدا کنید.

  1. Surfer Audit را باز کنید
  2. آدرس صفحه و کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید
  3. کشور، تنظیمات برگزیده دستگاه را انتخاب کنید و آن را بررسی کنید احساسات جعبه
  4. کلیک حسابرسی ایجاد کنید

در گزارشی که Surfer Audit ایجاد می کند، روی آن کلیک کنید رقبا را انتخاب کنید را فشار دهید در سمت راست بالا برای گنجاندن یا حذف صفحات وب مرتبط از نتایج جستجو برای کلمه کلیدی اصلی شما. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال اضافه کردن عبارات مرتبط معنایی به مقاله ای بودم که در مورد کنسول جستجو می نوشتم، نتایج کنسول جستجوی گوگل را از خود گوگل حذف کردم.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

اگرچه این صفحات از خود گوگل هستند، اما من می دانم که اینها نتایج مارک دار هستند و در مورد بهینه سازی محتوا قوانین مشابهی برای آنها اعمال نمی شود. هر صفحه تجارت الکترونیک و فروش را در تحقیقات خود حذف کنید.

هنگامی که صفحات رقیب خود را شناسایی کردید، به پایین بروید و انتخاب کنید بیا بریم. سپس این ابزار، یافته‌های خود را بر اساس صفحاتی که برای تحقیقات کلیدواژه‌تان مهم تشخیص داده‌اید، مجدداً تنظیم می‌کند.

به سمت شرایط استفاده گزارش دهید که در آن لیستی از کلمات کلیدی مهم و پیشنهادات اصطلاحات مرتبط را پیدا خواهید کرد. مرتب کنید عمل ستون در پایان برای نمایش مهم ترین توصیه های کلمه کلیدی در بالا.

پیشنهادات مرتبط با صفحه وب خود را در نظر بگیرید و اجرا کنید. در مورد من، باید کلمات “صفحات وب” را بین 3 تا 21 بار اضافه کنم و از شر “تحقیق کلمات کلیدی” خلاص شوم.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

اگر به گردش کار محتوای شما کمک می کند، می توانید فهرست را صادر کنید.

3. SERP ها را مرور کنید

شما احتمالاً تمام عبارات مرتبط معنایی را در مراحل 1 و 2 پوشش داده اید. با این حال، اگر ترجیح می دهید یک رویکرد دستی را برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط از نتایج جستجوی مرتبط ترجیح دهید، باید SERP ها را تجزیه و تحلیل کنید.

همانطور که بیل اسلاوسکی انجام می دهد، به دنبال عبارات کلیدی اغلب قابل مشاهده در صفحات رتبه بندی برتر باشید. شناسایی کلمات کلیدی و عبارات جستجویی که اغلب در ویژگی های جستجو برای پرس و جوهای مرتبط ظاهر می شوند می تواند به شما در ایده های کلمات کلیدی برای صفحاتتان کمک کند. شما متوجه چند عبارت کلیدی تکرارشونده با قابلیت مشاهده جستجوی بالاتر خواهید شد به این معنی که گوگل آنها را برای کلمه کلیدی خاص شما مهم می داند.

این جستجوهای مرتبط بخش پایین SERP می تواند به کشف ایده هایی برای برچسب های هدر و سایر کلمات کلیدی کمک کند. به عنوان مثال، مقاله من در مورد راه اندازی کنسول جستجو شامل بخش نصب GSC در Shopify است.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

ایده های کلیدواژه برای کلمات و عبارات مرتبط با معنایی را در آن پیدا خواهید کرد مردم هم می پرسند بخش.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

و پانل دانش را به خاطر بسپارید که اطلاعات بیوگرافی مراجع محبوب را خلاصه می کند. نمودار دانش می تواند در استخراج اطلاعاتی که Google با موجودیت اصلی مرتبط می کند مفید باشد. به عنوان مثال، اصطلاحات رایج مربوط به اسطوره برزیلی پله عبارتند از “فوتبالیست”، “فیفا” و “برزیل” – همه در نمودار دانش زیر قابل مشاهده هستند.

کلمات کلیدی LSI چیست؟ نحوه استفاده از آنها در سئو

برخی از افراد استفاده از پیشنهادات تکمیل خودکار Google را توصیه کرده‌اند، اما اغلب بر اساس سابقه جستجوی شما یا درخواست جزئی که قبلاً تایپ شده است، پیش‌بینی می‌شوند. علاوه بر این، آنها هرگز قصد کمک به یافتن کلمات کلیدی LSI را نداشتند و لزوماً مرتبط نیستند. علاوه بر این، بینش کمی که ممکن است ارائه کنند قبلاً در روش های فوق پوشش داده شده است.

نتیجه

کلمات کلیدی LSI به طور عمومی توسط گوگل رد شده اند و افراد سئو را به عنوان چیزی بیش از یک کلمه کلیدی در جامعه SEO شناخته شده است. به جای اختصاص زمان خود به یافتن کلمات کلیدی LSI، روی اجرای روش هایی که برای شناسایی و استفاده از کلمات مرتبط معنایی بحث کردیم، تمرکز کنید.

محتوای خود را به روشی طبیعی به اشتراک بگذارید که لازم نیست کلمات کلیدی LSI را از یک لیست وارد کنید. هیچ چارچوب جادویی یا چگالی کلمات کلیدی به شما کمک نمی کند تا در رتبه های بالای جستجو قرار بگیرید. در عوض، چسبیدن به یک فرآیند قوی تحقیق کلمات کلیدی به محتوای شما کمک می کند تا SERP ها را به دست آورد.

آیا فکری در مورد کلمات کلیدی LSI دارید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.



منتشر شده در 1403-12-26 06:02:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید