وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نکات امنیتی بیت کوین برای مبتدیان

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


شما سکه های خود را خریده اید و اکنون می خواهید تا حد امکان آنها را ایمن نگه دارید. 10 نکته برتر امنیتی بیت کوین ما را بخوانید تا بدانید چگونه. ذخیره کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین ناگفته نماند که کلید خصوصی شما کاملاً خصوصی است و نباید…

10 نکته مهم امنیتی بیت کوین

شما بیت کوین خریده اید، پول دریافت کرده اید یا به سادگی بیت کوین دریافت کرده اید و اکنون می خواهید تا حد امکان آنها را ایمن نگه دارید. در اینجا ده نکته برتر امنیتی بیت کوین ما وجود دارد که باید دنبال کنید.

1. کلیدهای خصوصی را بصورت آفلاین ذخیره کنید

ناگفته نماند که کلید خصوصی شما راه نجات مطلق رمزنگاری شماست و نباید برای کسی که غیرقابل اعتماد می دانید شناخته شود. برای ایمن نگه داشتن آنها، می توانید آنها را در یک فضای سرد بیت کوین، مانند رایانه ای بدون اتصال به اینترنت، ذخیره کنید. این به شما کمک می کند که قربانی بدافزار یا حملات هکر نشوید. همچنین، کلیدهای خصوصی را می توان با خیال راحت بر روی یک تکه کاغذ یا سخت افزار مخصوص (همچنین یک کیف پول سرد)، مشابه کلید USB، ذخیره کرد.

2. از سخت افزار اختصاصی استفاده کنید

می توانید از یک کلید USB اختصاصی برای انتقال داده ها از رایانه آنلاین خود به رایانه آفلاین خود استفاده کنید. این برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض ویروس ها یا هکرهای احتمالی است. برخی از افراد حتی یک قدم فراتر می گذارند و یک کامپیوتر آفلاین کامل را برای استفاده به عنوان کیف پول آفلاین اختصاص می دهند.

3. از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید

کیف پول سخت افزاری امنیتی بیت کوینکیف پول سخت افزاری امنیتی بیت کوین
کیف پول سخت افزاری بیت کوین توسط Ledger. منبع: Pexels.

ممکن است قبلاً این را بدانید، اما استفاده از کیف پول سخت افزاری شاید مطمئن ترین راه برای ذخیره بیت کوین شما باشد. این کیف پول به طور موثری از یک کلید USB رمزگذاری شده استفاده می کند که همراه با یک کامپیوتر آنبورد در حال اجرا در سیستم عامل خاص خود است که به کار با کیف پول بیت کوین اختصاص دارد.

محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری بیت کوین عبارتند از:

  • دفتر کل
  • ترزور
  • KeepKey
  • BitLox

4. کامپیوتر خود را ایمن کنید

همیشه از به روز بودن نرم افزار آنتی ویروس و همچنین سایر گزینه های امنیتی خود آگاه باشید. فقط یک آسیب‌پذیری امنیتی لازم است تا کامپیوتر شما هک شود – شما باید همیشه مراقب باشید، از وب‌سایت‌های مخرب اجتناب کنید و تا آنجا که می‌توانید درباره امنیت سایبری بیاموزید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  3 راه برای راه اندازی کیف پول بیت کوین

5. از لینوکس استفاده کنید

امنیت بیت کوین از لینوکس استفاده کنیدامنیت بیت کوین از لینوکس استفاده کنید

ممکن است شبیه آنچه هکرها در یک فیلم بد می گویند به نظر برسد، اما درست است: استفاده از سیستم عامل لینوکس یک انتخاب مطمئن است. لینوکس بهترین سابقه مقاومت در برابر هرگونه حمله مبتنی بر USB را دارد، بنابراین اگر می توانید، از آن برای انتقال تراکنش های مربوط به بیت کوین از آنلاین به رایانه های آفلاین استفاده کنید.

6. پشتیبان گیری کنید

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.” این برای ایمن و سالم نگه داشتن بیت کوین شما نیز کاربرد دارد. یک نسخه پشتیبان از کیف پول ارزهای دیجیتال شما در مکانی امن نگهداری می شود، ممکن است شما را از خرابی های سخت افزاری، حوادث پیش بینی نشده و خطاهای انسانی نجات دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که در صورت سرقت رایانه شخصی یا تلفن، کیف پول خود را بازیابی کنید.

7. از هویت خود محافظت کنید

حملات خشونت‌آمیز به دارندگان بیت‌کوین با اسلحه در حال افزایش است، بنابراین باهوش هستید که فعالیت‌ها و دارایی‌های سرمایه‌گذاری خود را پایین نگه دارید. در یکی از موارد اخیر، یک هلندی 38 ساله در تلاش برای سرقت دارایی‌های رمزنگاری‌اش با مته شکنجه شد. بنابراین، حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن نه تنها برای دارایی های رمزنگاری شما، بلکه برای امنیت و رفاه شما نیز مفید است.

هیچ گونه جزئیات شخصی که می تواند برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما مورد استفاده قرار گیرد را فاش نکنید – پین، شماره تلفن، آدرس ایمیل، رمز عبور، و غیره. از تراکنش‌های مشکوک که شامل مبادله اطلاعات شخصی می‌شود خودداری کنید – اگر احساس خوبی در مورد معامله ندارید، از کشیدن دوشاخه نترسید.

8. از سرویس Escrow استفاده کنید

هنگامی که شما نیاز به خرید یا فروش چیزی دارید و مطمئن نیستید که چه کسی طرف مقابل است، می توانید از “سرویس سپرده گذاری” استفاده کنید.

در این موارد، شخصی که نیاز به پرداخت دارد، بیت‌کوین‌های خود را در حالی که منتظر دریافت کالایی است که می‌خرد، به سرویس escrow ارسال می‌کند. در همین حال، فروشنده می‌داند که پول آنها با خدمات امانی محفوظ است و کالای مورد توافق را ارسال می‌کند. هنگامی که خریدار کالا را دریافت می کند، به خدمات امانی اطلاع می دهد تا پرداخت نهایی شود. به این ترتیب خریدار و فروشنده هر دو ایمن می مانند.

9. از احراز هویت دو عاملی (2FA) استفاده کنید

یک لایه امنیتی اضافی برای امنیت کریپتو ضروری است. اگرچه ممکن است انجام دائمی فرآیند احراز هویت خسته کننده باشد، اما بهتر از از دست دادن سکه های خود است.

2FA شامل لایه دوم حفاظتی است که در آن پس از وارد کردن رمزهای عبور یا جزئیات تراکنش، سیستم یک کد تأیید صحت را بر روی دستگاه مورد اعتماد شما ارسال می کند، بنابراین مداخله و سرقت وجوه شما برای هکرها بسیار دشوار می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تاریخچه بیت کوین
نکات امنیتی بیت کوین احراز هویت دو مرحله ای 2faنکات امنیتی بیت کوین احراز هویت دو مرحله ای 2fa
منبع: ویکی پدیا کامانز

10. از MultiSig استفاده کنید

این یک مرحله اضافی است که عمدتاً برای کاربران شرکتی ایجاد شده است، اما هر کسی می تواند از آن استفاده کند. برای تکمیل تراکنش، چندین نفر باید امضا کنند تا اجازه دهند (که نام چند امضایی را ایجاد کرد، یعنی MultiSig) و احتمال سوء استفاده از وجوه به حداقل برسد.

در اینجا چندین کیف پول با پشتیبانی MultiSig وجود دارد:

  • اسلحه خانه
  • الکتروم
  • کوین بیس
  • آدرس سبز
  • خاپو

________

نکات امنیتی بیت کوین دزد سرقتنکات امنیتی بیت کوین دزد سرقت

در اینجا چهار نکته برای نحوه ایمن نگه داشتن بیت کوین (یا هر ارز دیجیتال دیگر) آورده شده است:

1. دهان خود را در مورد ثروت دیجیتال خود بسته نگه دارید. این بدان معناست که در مورد میزان درآمدی که در آخرین تجارت خود در گروه های فیس بوک معاملات ارزهای دیجیتال کسب کرده اید (حداقل نه با نام واقعی خود)، لاف زدن به مردم در بارها پس از چند نوشیدنی که «سال ها پیش» بیت کوین خریده اید، و بدون عکس از کیف پول بیت کوین خود برای نشان دادن ثروت خود. لاف زدن در مورد دارایی های رمزنگاری شما هیچ مزیتی ندارد، فقط اشکالاتی دارد.

در غیر این صورت، ممکن است در معرض خطر تلاش های خشونت آمیز بالقوه برای سرقت دارایی و تخریب سلامتی یا حتی زندگی خود باشید.

2. شما نباید هیچ یک از آدرس های کیف پول خود را به صورت آنلاین ارسال کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، مجرمان می‌توانند ببینند که شما دارای چه مقدار ارز دیجیتال هستید و شما را به یک هدف تبدیل می‌کنند. اگر به هر دلیلی نیاز به پست کردن آدرس کیف پول به صورت آنلاین دارید، مطمئن شوید که دارایی زیادی در آن نگه ندارید و فقط برای هدف خود از آن استفاده کنید (مانند جمع آوری کمک مالی یا دریافت پرداخت های کوچک).

3. به یاد داشته باشید که تراکنش های کیف پول شما به کیف پول های دیگر شما را می توان به صورت عمومی (در اکثر بلاک چین ها) مشاهده کرد. بنابراین، اگر مقادیر زیادی را از کیف پول‌های مرتبط با نام خود جابه‌جا می‌کنید، ممکن است بخواهید از یک ارز دیجیتال ناشناس یا یک میکسر سکه استفاده کنید تا ردیابی تراکنش‌ها برای مجرمان غیرممکن شود. با این حال، در حالت ایده آل، شما نمی خواهید هیچ آدرس کیف پولی را به صورت عمومی به صورت آنلاین پست کنید (اگرچه این همیشه ممکن یا راحت نیست).

4. اگر خود را هدف می دانید، شاید داشتن آن عاقلانه باشد یک کیف پول طعمه در دسترس است که حاوی مقدار نسبتاً کمی از ثروت کلی رمزارز شما است. به این ترتیب، در صورت وقوع یک سرقت مسلحانه، می توانید از وجوه موجود در آن کیف پول برای ارسال به مهاجمان استفاده کنید، به این امید که آنها آن پول را بگیرند و ترک کنند.

با بررسی مقاله ما در مورد اینکه چرا نباید وجوه رمزنگاری خود را در صرافی های ارزهای دیجیتال نگه دارید، به یادگیری بیشتر در مورد امنیت کریپتو ادامه دهید.



منتشر شده در 1402-12-26 06:56:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید