وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اتریوم چیست؟

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


این یک پلت فرم غیرمتمرکز برای ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی در دفتر کل توزیع شده بلاک چین است. همچنین از آن به عنوان “کامپیوتر جهانی” یاد می شود، زیرا پلتفرم اتریوم از قدرت محاسباتی رایانه های متصل به آن استفاده می کند.

اتریوم چیست؟ این یک پلت فرم غیرمتمرکز برای ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی در دفتر کل توزیع شده بلاک چین است. در راهنمای اتریوم چیست ما بیشتر بیاموزید. در اینجا سعی می کنیم به رایج ترین جستجوهای اینترنتی مانند «اتریوم برای مبتدیان چیست»، «اتریوم چیست و چگونه کار می کند» و «شروع با اتریوم» پاسخ دهیم.

اتریوم چگونه کار می کند؟ از آنجایی که پلتفرم اتریوم از قدرت محاسباتی رایانه‌های متصل به شبکه خود استفاده می‌کند، از آن به عنوان «کامپیوتر جهانی» نیز یاد می‌شود. اطلاعات بر روی هر کامپیوتر یا “گره” ذخیره می شود، به این معنی که برخلاف پایگاه داده سنتی، غیرمتمرکز و توسط هیچ کس کنترل نمی شود. هیچ محدودیتی برای تعداد این گونه کامپیوترهایی که می توانند به شبکه متصل شوند وجود ندارد.

تاریخچه اتریوم از توسعه توسط برنامه نویسان Vitalik Buterin، Mihai Alisie، Anthony Di Iorio و Charles Hoskinson شروع می شود و در سال 2015 راه اندازی شد. این پروژه با انتشار ارز دیجیتال خود – اتر – تامین مالی شد. ارزش بازار این سکه (با نام مستعار “اتریوم”) تا دسامبر 2017 از 70 میلیارد دلار فراتر رفته بود و آن را به یکی از برترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

پلتفرم اتریوم از ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا «dapps» پشتیبانی می‌کند که توسط شخص ثالث کنترل نمی‌شوند، داده‌ها را ذخیره می‌کنند، دارایی‌ها را منتقل می‌کنند و غیره. آنها در برابر خرابی، سانسور و تقلب مقاوم هستند. این برنامه ها توسط به اصطلاح “قراردادهای هوشمند” که کدهای کامپیوتری هستند، اجرا می شوند. (در مورد قراردادهای هوشمند اینجا بخوانید.)

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چرا بیت کوین ها ارزش دارند؟

حقایق اولیه ای که باید در مورد اتریوم بدانید این است که برای مثال، اغلب برای پروژه های ارائه اولیه سکه استفاده می شود، زیرا برای ایجاد ارز دیجیتال شخصی برای فروش و شروع یک پروژه مفید است. سایر برنامه‌های کاربردی که قبلاً بر روی اتریوم ساخته شده‌اند شامل سیستم‌هایی برای رأی‌گیری، تأمین مالی جمعی املاک، قرعه‌کشی، بازی، شبکه‌های اجتماعی، وام‌دهی، نقل و انتقال پول و موارد دیگر می‌شوند. پروژه های آینده ممکن است به اینترنت اشیا، بازارهای پیش بینی، تجارت انتقال انرژی و غیره بپردازند. با این حال، ممکن است این همه آن چیزی نباشد که شما باید در مورد اتریوم بدانید، اما کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده است که ممکن است به شما کمک کند.

این فناوری هنوز جوان است، با پیشرفت ها و پیشرفت های جدید مداوم. در همین حال، پلتفرم‌های دیگری مانند NEM نیز وارد همین حوزه شده‌اند و راه‌حل‌های خاص خود را برای ساخت برنامه‌های کاربردی روی بلاک چین ارائه می‌کنند. در مارس 2017، اتحاد سازمانی اتریوم تأسیس شد. شرکت‌هایی از Fortune 500 (لیستی از بزرگترین شرکت‌های جهان)، استارت‌آپ‌ها، دانشگاهیان و فروشندگان فناوری را با کارشناسان موضوع اتریوم مرتبط می‌کند. هدف اتحاد، راه حل های تجاری اتریوم است.

قبلی – نحوه پذیرش بیت کوین در تجارت
بعدی – قرارداد هوشمند چیست؟

آیا پیشنهادی در مورد این ورودی دارید؟ به ما اطلاع دهید

.



منتشر شده در 1402-12-26 07:07:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید