وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه در هند بیت کوین بخریم و بفروشیم؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


نگرانی‌های نظارتی را نباید ساده تلقی کرد و هند نیز تفاوتی ندارد: برای مثال، دولت هند گفته است که بیت کوین نمی‌تواند به عنوان بخشی از سیستم پرداخت استفاده شود. با این حال، هیچ کس به صراحت افراد را از تجارت در…

نحوه خرید و فروش بیت کوین در هند

نگرانی‌های نظارتی را نباید ساده تلقی کرد و هند نیز تفاوتی ندارد: برای مثال، دولت هند گفته است که بیت کوین نمی‌تواند به عنوان بخشی از سیستم پرداخت استفاده شود. با این حال، هیچ کس صراحتاً افراد را از معامله با ارزهای دیجیتال منع نمی کند، تا زمانی که با آنها به عنوان مناقصه قانونی.

به لطف همه تبلیغات اخیر پیرامون ارزهای دیجیتال، درک نحوه خرید و فروش بیت کوین در هند برای همه کسانی که می خواهند در آن شرکت کنند بسیار مهم است.

راه های مختلفی برای خرید، فروش یا خرج بیت کوین در هند وجود دارد:

  • در صرافی محلی یا بین المللی (در مورد انتخاب یکی از اینجا بیشتر بخوانید)
  • با پیدا کردن یک فروشنده محلی در بازاری مانند Localbitcoins.com و خرید بیت کوین از آنها با پول نقد، کارت اعتباری، از طریق PayPal و غیره.
  • با خرید یا فروش کالا یا خدمات برای بیت کوین.
  • اگر مایل به خرید بیت کوین با پول نقد هستید، می توانید با مراجعه به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بیت کوین نیز این کار را انجام دهید. با این حال، در حال حاضر هیچ دستگاه خودپرداز بیت کوین در هند فعال نیست (طبق گزارش CoinATMRadar.com).

نحوه خرید یا فروش بیت کوین در هند با استفاده از صرافی

استفاده از صرافی ارز دیجیتال یکی از محبوب ترین و راحت ترین راه ها برای خرید و فروش بیت کوین است. با این حال، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط بانک (RBI)، ممکن است نتوانید حساب صرافی رمزارز خود را با استفاده از بانک‌های هند تامین کنید. این وضعیت به‌طور قابل‌توجهی بر چشم‌انداز ارزهای دیجیتال کشور تأثیر گذاشته و حتی برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال بومی را تعطیل کرده است. با وجود سرکوب RBI، هنوز امکان خرید و فروش بیت کوین در هند وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه پروژه خود را میزبانی کنیم روی GitHub - با مثال توضیح داده شده است
صرافی Unocoin هندصرافی Unocoin هند
صرافی Uncoin در هند.

صرافی های پیشرو بیت کوین هند هستند بیت‌بنز، وزیر ایکس،اونو کوین، و کوینکس. متأسفانه Unocoin در حال حاضر اجازه واریز و برداشت INR را نمی دهد، اما در صورت استفاده از Koinex و Bitbns امکان پذیر است.

اگر می خواهید از Bitbns استفاده کنید، باید حساب خود را با آن تأیید کنید آذار و کارت PAN برای اتصال حساب بانکی خود و واریز یا برداشت وجه نقد به/از کیف پول Bitbns خود. با Koinex، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در صرافی ثبت نام کنید، حساب خود را تأیید کنید و از طریق آن سرمایه گذاری کنید حلقه – یک پلت فرم هندی برای معاملات P2P INR.

هنگامی که بیت کوین دارید، می توانید از سایر صرافی های بین المللی نیز برای معامله یا فروش آن استفاده کنید. محبوب ترین آنها عبارتند از:

خرید یا فروش بیت کوین در هند از طریق پلتفرم های همتا به همتا (P2P)

هر کاربر بیت کوین از سطح ناشناس بودن و امنیت ارائه شده توسط صرافی های آنلاین ارز دیجیتال راضی نیست. علیرغم راحتی، تجارت بیت کوین تا حد زیادی در پلتفرم های همتا به همتا محبوب باقی مانده است، زیرا آنها تمایل دارند از نظر حریم خصوصی و آزادی بیشتر به کاربران خود ارائه دهند.

حجم معاملات LocalBitcoins در هند.حجم معاملات LocalBitcoins در هند.
حجم معاملات LocalBitcoins در هند. منبع: Coin.dance

محبوب ترین پلتفرم P2P LocalBitcoins است. به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی محلی برای همه کسانی که می خواهند بیت کوین بخرند و بفروشند عمل می کند. پس از ثبت نام در پلتفرم، آگهی ارسال می کنید یا افراد/موسسات محلی را که می خواهند بیت کوین را از طریق روش های دلخواه شما و قیمت دلخواه شما بخرند یا بفروشند، جستجو می کنید. هنگامی که خریدار/فروشنده مناسبی را پیدا کردید، با شرایط معامله (انتقال بانکی، پی پال، ملاقات حضوری، پول نقد و غیره) موافقت می کنید. توجه داشته باشید که هر فروشنده ای قابل اعتماد نیست، بنابراین حتماً از قبل سابقه و بررسی آنها را بررسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نکاتی که قبل از خرید بیت کوین باید بدانید
حجم معاملات دلپذیر در هندحجم معاملات دلپذیر در هند
حجم معاملات دلپذیر در هند. منبع: Coin.dance

دلپذیر جایگزین دیگری برای LocalBitcoins است. به روشی مشابه کار می کند.

علاوه بر LocalBitcoins و Paxful، می توانید صرافی های غیرمتمرکز بیت کوین P2P را امتحان کنید Bisq و کریپتونکس.

خرید و فروش بیت کوین در هند Bisqخرید و فروش بیت کوین در هند Bisq
پلتفرم تجاری غیرمتمرکز Bisq.

Bisq از دیگر مبادلات ذکر شده در بالا متمایز است، زیرا a صرافی غیرمتمرکز کریپتو که به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال (از جمله بیت کوین) را بدون ثبت نام می دهد.

کریپتونکس یکی دیگر از پلتفرم‌های رمزنگاری P2P است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از کارت اعتباری/دبیت خود، ارزهای دیجیتال، INR و سایر ارزها را فوراً مبادله کنید. با این حال، بر خلاف Bisq، این سرویس ناشناس نیست و فرآیند ورود به همراه تأیید KYC/AML زمان بیشتری می برد.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، می‌توانید با استفاده از سرویسی مانند خرید و فروش بیت‌کوین در هند تلاش کنید وزیر ایکس. اگرچه این پلتفرم هنوز در مرحله بتا است، اما شامل صرافی کریپتو به کریپتو و خدمات معاملاتی همتا به همتا است که امکان معامله INR را با ارز دیجیتال Tether (USDT) می‌دهد.

خرید یا فروش کالا و خدمات برای بیت کوین در هند

اگر نمی خواهید یا نمی توانید بیت کوین را با استفاده از روش های ذکر شده در بالا بخرید یا بفروشید، می توانید بیت کوین های خود را برای کالاها و خدمات دریافت کنید یا از آنها استفاده کنید. اگرچه نمی‌توانید بیت‌کوین‌های خود را در هر کجا که دوست دارید خرج کنید، می‌توانید وب‌سایت‌هایی مانند آن را بررسی کنید Coinmap.org برای کشف خدمات پسند بیت کوین

فروشگاه ها و خدمات پسند بیت کوین در هندفروشگاه ها و خدمات پسند بیت کوین در هند
تجار دوستدار بیت کوین در هند. منبع: Coinmap.org

در غیر این صورت می توانید کالاها و خدماتی را برای بیت کوین ارائه دهید. اما فراموش نکنید که با مراجع قانونی بررسی کنید که چگونه می توانید طبق قانون این کار را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پذیرش بیت کوین به عنوان یک تجارت، راهنمای دیگر ما را ببینید.

اینها روش هایی هستند که می توانید برای خرید و فروش بیت کوین (BTC) در هند استفاده کنید. اگرچه در حال حاضر هیچ دستگاه خودپرداز بیت کوین در کشور وجود ندارد، گزینه های جایگزین زیادی برای نحوه دریافت بیت کوین وجود دارد.

علیرغم جو ناخوشایند نظارتی، پلتفرم های مبتکرانه تر و مبتکرانه تر معاملات بیت کوین هند در حال ظهور هستند و در نتیجه موج جدیدی از آزادی مالی، مقاومت در برابر سانسور و کارآفرینی را در هند به راه انداخته اند.



منتشر شده در 1402-12-26 07:08:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید