وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟ بیت کوین محصول ساتوشی ناکاموتو، فرد یا گروهی از افراد ناشناس است. هیچ‌کس نمی‌داند ساتوشی کیست، اگرچه او ادعا می‌کرد که مردی 37 ساله است که در ژاپن زندگی می‌کند، اما برخی حدس می‌زنند که او بعید است…

که بیت کوین را ایجاد کرد

بیت کوین اولین شکل غیرمتمرکز پول همتا به همتا در جهان است. اما چه کسی چنین سیستم مبتکرانه ای را ایجاد کرده است؟ خوب، ممکن است شما را شگفت زده کند که نه تنها هیچکس نمی داند که خالق ارز دیجیتال و شبکه پرداخت بیت کوین کیست، بلکه ناپدید شدن او با طراحی بیت کوین همخوانی دارد.

چه کسی بیت کوین را ایجاد کرد؟

به طور گسترده شناخته شده است که بیت کوین محصول یک فرد یا گروه ناشناس پشت نام مستعار است ساتوشی ناکاموتو. بیش از 10 سال پیش در 31 اکتبر 2008، او در فهرست پستی مبهم رمزنگاری نوشت:

من روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید کار کرده‌ام که کاملاً همتا به همتا است و شخص ثالث قابل اعتمادی ندارد.»

او همچنین پیوندی را به سندی پیوست که اکنون به نام a وایت پیپر بیت کوین. در مرحله بعد، او شبکه بیت کوین را همراه با دیگر توسعه دهندگان برای تقریبا دو سال توسعه داد و به طور ناگهانی در پایان سال 2010 ناپدید شد. ناپدید شدن او با جنجال ویکی لیکس مطابقت داشت. در آن زمان، ویکی‌لیکس توسط همه ارائه‌دهندگان خدمات مالی سنتی ضعیف شد، بنابراین بیت‌کوین به‌عنوان وسیله‌ای برای پرداخت پیشنهاد شد.

ساتوشی هرگز نمی خواست که بیت کوین در آن زمان چنین توجهی را به خود جلب کند، که از پست های فروم او مشخص است:

این پروژه باید به تدریج رشد کند تا نرم افزار در طول مسیر تقویت شود. من این درخواست را از ویکی لیکس می کنم که سعی در استفاده از بیت کوین نداشته باشد. بیت کوین در ابتدای راه یک جامعه بتا کوچک است. شما نمی توانید چیزی بیشتر از پول خرد جیبی دریافت کنید و گرمایی که می آورید احتمالاً ما را در این مرحله نابود می کند.

ده روز بعد، PC World مقاله ای را منتشر کرد که بیت کوین را به عنوان یک ابزار پرداخت احتمالی برای ویکی لیکس پیشنهاد می کرد. چنین توالی وقایع، ساتوشی را بر آن داشته تا آخرین پیام را در انجمن بگذارد.

“خوب بود که این توجه را در هر زمینه دیگری به خود جلب کنیم. ویکی لیکس به لانه هورنت لگد زده است و ازدحام به سمت ما می رود.”

که بیت کوین pcmag را ایجاد کردکه بیت کوین pcmag را ایجاد کرد
منبع: PCWorld.com

از آن زمان تاکنون هیچ پیام عمومی توسط ساتوشی ارسال نشده است. اگرچه برخی از پیام‌ها در حساب بنیاد P2P او پست شده بود، اعتقاد بر این است که حساب کاربری رها شده و هک شده است.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

او خودش ادعا کرد که مردی 37 ساله است که در ژاپن زندگی می کند. با این حال، برخی افراد گمان می‌کردند که بعید است او ژاپنی باشد، زیرا از زبان انگلیسی کامل استفاده می‌کند و نرم‌افزار بیت‌کوین او به زبان ژاپنی مستند یا برچسب‌گذاری نشده است. او همچنین دانش چشمگیری از تاریخ مالی داشت و یک کدنویس عالی C++ بود. اما حتی با وجود اینکه ساتوشی بیش از 80000 کلمه و یک کد منبع باز بیت کوین را برای همه برای دیدن و بازرسی گذاشته است، هیچ کس نتوانسته هویت او را فاش کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تفاوت بین بیت کوین و ارزهای سنتی

مخترع مرموز بیت کوین ممکن است برای همیشه ناشناخته بماند، اما نکاتی در مورد اینکه او ممکن است چه کسی باشد وجود دارد. برخی از افراد ادعا کرده اند که ساتوشی هستند، در حالی که برخی دیگر به طور ضمنی چنین هستند، اما آن را انکار کردند. اینها شامل توسعه دهندگان اولیه بیت کوین و افراد مرتبط با نرم افزار و پیشینه فین تک هستند:

  • نیک سابو. یک علاقه‌مند به ارزهای غیرمتمرکز، سایفرپانک و نویسنده بیت طلا، یک ارز دیجیتالی است که اغلب بیت کوین پیشین نامیده می شود. در وایت پیپر بیت کوین نیز به آن اشاره شده بود. سابو بارها ساتوشی ناکاموتو بودن را انکار کرد.
  • وی دای. یک مهندس کامپیوتر و سایفرپانک که بیشتر به خاطر ایجاد یک سلف بیت کوین دیگر شناخته شده است ب-پول و Crypto++ کتابخانه
  • هال فینی. پیشگام بیت کوین، سایفرپانک، و یکی از اولین توسعه دهندگان بیت کوین. او اولین تراکنش بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو در اولین روزهای بیت کوین دریافت کرد. وی در 28 آگوست 2014 دار فانی را وداع گفت.
  • دیوید کلیمن. یک کارشناس مشهور پزشکی قانونی کامپیوتری، رمزنگار و نویسنده. وی در 26 آوریل 2013 دار فانی را وداع گفت.
  • آدام برگشت. یک سایفرپانک و مخترع هش کش، اکنون یکی از بنیانگذاران Blockstream است.
  • دوریان ساتوشی ناکاموتو. یک مهندس بازنشسته کامپیوتر برای شرکت های خدمات فناوری و اطلاعات مالی. او ساتوشی ناکاموتو بودنش را انکار کرد و شواهد کمی دال بر ارتباط او با بیت کوین وجود ندارد.
  • کریگ اس رایت. یک استرالیایی که مدعی اختراع بیت کوین به همراه دیوید کلیمن است. ادعاهای او توسط الف رد شد بررسی کامل توسط جیمسون لوپ توسعه دهنده هسته بیت کوین.

ویژگی های ساتوشی ناکاموتو

با وجود ناشناس ماندن، سرنخ‌ها و تخم‌مرغ‌های عید پاک زیادی وجود دارد که ممکن است به سمت ساتوشی ناکاموتو «واقعی» اشاره کند. تحلیل قبلی پست‌های ساتوشی در فروم bitcointalk.org نشان می‌دهد که او در منطقه زمانی EST در ایالات متحده زندگی می‌کرده است.

ساعت ساتوشی ناکاموتو کیستساعت ساتوشی ناکاموتو کیست

سبک نوشتن ساتوشی نیز جزئیات قابل توجهی را نشان می دهد. او به انگلیسی بریتانیایی نوشت و از عباراتی مانند “نوشتن شرح بیت کوین برای مخاطبان عمومی بسیار سخت است” استفاده کرد که ممکن است نشان دهنده اصالت بریتانیایی او باشد. همچنین در نوشتن خود بسیار دقیق بود و به ندرت اشتباه املایی می کرد.

یکی دیگر از تخم مرغ های عید پاک که او برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال گذاشت، در اولین بلاک بیت کوین (معروف به بلوک پیدایش) است، جایی که او یک پیام مخفی را رمزگذاری کرد که می گوید:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از صدای HTML5 (قسمت 1)

“03/ژانویه/2009 صدراعظم در آستانه دومین کمک مالی برای بانک ها.”

این تیتر روزنامه تایمز در 3 ژانویه 2019 بود. تصادفی نیست که بیت کوین در بحبوحه بحران بانکی جهانی ظاهر شد و به اصطلاح “پادزهر” برای شکنندگی فعلی اقتصادی است که ما در آن زندگی می کنیم.

که بیت کوین را ایجاد کردکه بیت کوین را ایجاد کرد
منبع: Blockexplorer.com

بر کسی پوشیده نیست که ساتوشی ناکاموتو علاقه مند به سیستم بانکی معاصر نبود. به قول او:

مشکل ریشه ای ارزهای معمولی، تمام اعتمادی است که برای کارکرد آن لازم است. باید به بانک مرکزی اعتماد کرد تا ارز را تحقیر نکند، اما تاریخچه ارزهای فیات پر از نقض این اعتماد است. باید به بانک‌ها اعتماد کرد که پول ما را نگه می‌دارند و آن را به صورت الکترونیکی منتقل می‌کنند، اما آن‌ها آن را در موج‌های حباب‌های اعتباری با اندکی ذخایر وام می‌دهند. ما باید به آنها در مورد حریم خصوصی خود اعتماد کنیم، به آنها اعتماد کنیم که اجازه ندهند سارقان هویت حساب های ما را تخلیه کنند.” در وایت پیپر بیت کوین آمده است.

از امروز، کیف پول های اولیه بیت کوین که گفته می شود متعلق به ساتوشی هستند، بیش از 1 میلیون بیت کوین دارند. با این حال، هیچ یک از آن بیت کوین ها جابه جا نشدند و همچنان غیر فعال هستند.

چرا ساتوشی رفت؟

توسعه‌دهنده‌ای که ادعا می‌کند با ناکاموتو کار کرده است، او را پارانوئید، رئیس‌جمهور و به نوعی عجیب و غریب خطاب می‌کند. آیا ممکن است او آنقدر پارانوئید باشد که پروتکل را به دلیل گرمایی که در سال 2011 شروع به جذب کرد، ترک کند؟ یا دلیل دیگری داشت؟

در حالی که امروز فقط می توانیم حدس بزنیم، نظریه برجسته در جامعه بیت کوین این است که ساتوشی به این دلیل ترک کرد که نمی خواست توسعه پروتکل بیت کوین را گمراه کند. حضور او در جامعه منجر به ایجاد یک موجودیت واحد می شد که می توانست بر توسعه تأثیر بگذارد. اساساً، پروتکل‌های متن‌باز غیرمتمرکز نباید تحت تأثیر نظر یک فرد قرار گیرند، زیرا کاملاً در تضاد با مفهوم عدم تمرکز است. بنابراین، این دلایل احتمالی ترک ساتوشی ناکاموتو است.

[[

این ایده توسط خود ساتوشی تایید شده است. او در آخرین ایمیل خود نوشت:

“من به چیزهای دیگر رفته ام. این در دستان خوبی با گاوین (اندرسون) و همه است.”

مهم نیست که چگونه و چرا، ساتوشی ناکاموتو چیزی را ایجاد کرده است که جهان قبلاً هرگز آن را ندیده است – اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز و شبکه پرداخت که به بانک‌ها، دولت‌ها و سایر اشخاص ثالث قابل اعتماد وابسته نیست.

مقالات ما را در مورد ساتوشی ناکاموتو دنبال کنید تا بیشتر بدانید.



منتشر شده در 1402-12-26 07:46:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید