وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


ما می توانیم به نوبه خود بپرسیم که آیا استفاده از دلار آمریکا بی خطر است یا خیر. مانند هر نوع پول دیگری، مسائل خاصی وجود دارد که کاربران بیت کوین باید بدانند تا بتوانند وجوه خود را تا حد امکان ایمن نگه دارند. آنها شامل تغییرات قیمت بیت کوین…

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟ آیا می توانید پول خود را به یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز اعتماد کنید؟

اکثر مردم هنوز بیت کوین را به عنوان یک جعبه پاندورا اسطوره ای می دانند که شامل دزدها، پولشویی ها، کلاهبرداران، تروریست ها و سایر افراد از بدترین نوع ها است.

با این حال، خارج از قلمرو افسانه ها و فانتزی ها، چنین اظهاراتی کاملاً نادرست و گمراه کننده هستند. هزاران برنامه نویس هر روز شبکه بیت کوین را توسعه می دهند، و بیشتر در اوقات فراغت خود به صورت رایگان، این یک پروژه منبع باز جامعه محور است که برای آزادی شخصی و شمول مالی ایستاده است. هنوز کامل نیست، اما هر روز بهتر می شود.

پاسخ به سوال “آیا استفاده از بیت کوین ایمن است” بله است، اما این بستگی به این دارد که چقدر می توانید امنیت خود را مدیریت کنید.

آیا استفاده از بیت کوین بی خطر است؟

در تاریخ ده ساله خود، بیت کوین، زمانی که به درستی استفاده و ذخیره شود، خود را به عنوان یک ابزار مالی قابل اعتماد برای ذخیره ارزش، نقل و انتقالات پولی همتا به همتای ایمن و دسترسی بدون مرز ثابت کرده است.

خود این پروتکل به اندازه کافی محکم است که می تواند حتی پیچیده ترین حملات را نیز متوقف کند، و بیشتر اخبار بد در مورد هک بیت کوین به دلیل ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث مانند صرافی های متمرکز، توسعه دهندگان کیف پول یا سوء مدیریت کلید خصوصی است.

البته، مانند هر نوع پول دیگری، مشکلات خاصی وجود دارد که کاربران بیت کوین باید بدانند که آیا می خواهند از ثروت خود محافظت کنند. اینها شامل نوسانات قیمت بیت کوین، ذخیره امن ارزهای دیجیتال، استفاده از خدمات شخص ثالث ناامن و تهدیدات امنیت سایبری مانند هک می شود.

در همان زمان، ما همچنین می‌توانیم این سوال را مطرح کنیم که آیا استفاده از دلار و سایر ابزارهای مالی سنتی بی‌خطر است، زیرا بیشتر پولشویی و سایر فعالیت‌های پلید هنوز با استفاده از پول سنتی انجام می‌شود. ثابت شده است که سیستم‌های مالی متعارف مستعد حباب‌ها و بحران‌های اقتصادی هستند و پول‌های تحت حمایت دولت در طول زمان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند.

آیا استفاده از دلار بیت کوین بی خطر است؟آیا استفاده از دلار بیت کوین بی خطر است؟

[[

بنابراین، استفاده از بیت کوین بی خطر است، به خصوص اگر مایلید مسئولیت محافظت از سرمایه خود را بر دوش خود بپذیرید. و از آنجایی که این فناوری هنوز در حال توسعه است، یادگیری نحوه مدیریت آن به زمان و تلاش نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از برنامه نویسی شی گرا در پایتون - با مثال توضیح داده شده است

بنابراین، چگونه با خیال راحت بیت کوین های خود را مدیریت می کنید؟

استفاده از آن برای بیت کوین بی خطر استاستفاده از آن برای بیت کوین بی خطر است

چگونه بیت کوین خود را ایمن کنیم؟

ذخیره سازی بیت کوین

این مراحل حیاتی برای اطمینان از پیروی از بهترین شیوه های امنیتی بیت کوین هستند:

قانون شماره یک این است که از “کلید خصوصی” مخفی خود به خوبی مراقبت کنید – رمز عبور برای دسترسی و استفاده از بیت کوین های شما. (برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب کیف پول، این لینک را دنبال کنید). اگر کلید خصوصی امن است و هیچ کس دیگری نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند، پس بیت کوین های شما امن هستند. اما به خاطر داشته باشید که اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، حتی خودتان نیز نمی توانید به وجوه خود دسترسی پیدا کنید.

کیف پول قابل اعتمادی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد، زیرا به عنوان یک حساب بانکی برای دسترسی به وجوه شما عمل می کند. آنها را می توان به صورت آنلاین یا آفلاین ذخیره کرد.

ذخیره سازی امن ارز دیجیتال بیت کوینذخیره سازی امن ارز دیجیتال بیت کوین
امنیت کیف پول های سخت افزاری بیت کوین توسط Ledger و Trezor.

مبادله و خرج کردن

هنگام خرج کردن یا مبادله بیت کوین خود، مهم است که مطمئن ترین و قابل اعتمادترین خدمات را انتخاب کنید. اگر با استفاده از کارت بانکی سنتی قربانی کلاهبرداری شوید، قوانین و مقررات ممکن است به شما در بازیابی هر گونه ضرر کمک کند. برای بیت کوین، چنین محافظتی هنوز در راه است. همچنین، به یاد داشته باشید که پرداخت با بیت کوین غیرقابل انکار است – پس از پرداخت، پول از بین می رود. اگر اشتباهی مرتکب شوید – مثلاً به جای 22.22 دلار، 222.2 دلار بپردازید یا بیت کوین ها را به آدرس اشتباهی ارسال کنید – فقط می توانید برای بازگرداندن پول خود به حسن نیت گیرنده اعتماد کنید.

مسائل مربوط به ناشناس بودن

ممکن است درباره ناشناس بودن کاربران بیت کوین شنیده باشید. خوب، این فقط تا حدی درست است. در حالی که همه می توانند هر کیف پول و محتوای آن را در شبکه ردیابی کنند، نمی توانند صاحب کیف پول را شناسایی کنند. کیف پول ها و تراکنش های بیت کوین به اطلاعات شخصی یا هویت مرتبط نیستند. اما راه های جایگزینی برای پیدا کردن هویت مالک وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود که هویت خود را هنگام ثبت نام در صرافی ارزهای دیجیتال فاش کنید. به این ترتیب تمام تراکنش‌های شما از صرافی ممکن است به کیف پول شما بازگردد. با این حال، اگر به حفظ حریم خصوصی قوی‌تری نیاز دارید، مرورگر TOR و سایر راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی. کیف‌پول‌های بیت‌کوین مبتنی بر حریم خصوصی و همچنین سایر ارزهای دیجیتال با ویژگی‌های یکپارچه حریم خصوصی و ناشناس مانند Dash، Monero و Zcash وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه اتریوم را در بریتانیا بخریم و بفروشیم؟
بیت کوین چقدر امن استبیت کوین چقدر امن است

هک کردن

کنترل سایر ریسک های بیت کوین تا حدودی سخت است، اما همچنان مهم است که آنها را بدانید و آخرین اخبار را دنبال کنید زیرا این فناوری هنوز در حال توسعه است.

یکی از خطرات نظری حمله 51 درصدی به بلاک چین بیت کوین است. در تئوری، اگر گروهی از ماینرهای بیت کوین 51 درصد یا بیشتر از کل قدرت هش بلاک چین بیت کوین را کنترل کنند، به طور بالقوه می توانند چندین تراکنش اخیر را خنثی کنند.

در واقع، لحظه ای در سال 2014 بود که استخر استخراج Ghash.io نزدیک بود 51 درصد از کل شبکه بیت کوین را به دست آورد. اما سپس برخی از اعضای استخر داوطلبانه ترک کردند و سهم و نفوذ آن کاهش یافت. با این حال، کارشناسان بیت کوین معتقدند که «حمله 51 درصدی» بعید است زیرا هزینه آن از مزایای بالقوه حمله فراتر خواهد رفت و برای بیش از 99 درصد از کاربران بلاک چین ضرر چندانی ندارد. چنین حمله ای نمی تواند برای سرقت بیت کوین یا تغییر تراکنش های قدیمی تر مورد استفاده قرار گیرد. این فقط بر آخرین تراکنش‌ها تأثیر می‌گذارد و کارایی شبکه نیز ممکن است برای لحظه‌ای مختل شود. اساساً، هر حمله 51 درصدی قبل از اینکه به سرعت توسط جامعه بیت کوین رفع شود، برای مدت کوتاهی دوام می آورد. بزرگترین آسیب به تصویر ارز دیجیتال وارد می شود.

هک کردن خطر بزرگ تری را در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال به همراه دارد، که اکثر آنها نظارتی ندارند و همانطور که تاریخ نشان داده است، به طور منظم هک می شوند.

تهدید هک شبکه بیت کوین ممکن است زمانی که یک کامپیوتر کوانتومی ساخته شود واقعی شود، زیرا بسیار قدرتمندتر از کامپیوترهای امروزی خواهد بود. اما انتظار می‌رود که ساخت آن سال‌ها طول بکشد و راه‌هایی برای مقاومت در برابر چنین حملاتی در حال حاضر در دست بررسی است.

آئین نامه

یکی دیگر از مسائل کلیدی که باید تماشا کرد، مقررات است. کشورهای بیشتر و بیشتری احتمالاً شروع به معرفی قوانین بیت کوین می کنند که می تواند بر نحوه خرید و خرج کردن ارز دیجیتال و پیامدهای قانونی و مالیاتی آن تأثیر بگذارد. در کنار قوانین، مقررات جدید همچنین ممکن است به کاربران بیت کوین حقوق، حفاظت و وضوح بیشتری اعطا کند.

علاوه بر اقدامات احتیاطی، حتما این ده نکته در مورد امنیت بیت کوین را ببینید. اگر از رایج ترین قوانین امنیتی بیت کوین پیروی کنید، احتمالاً از بیت کوین به امن ترین و مطمئن ترین روش استفاده خواهید کرد.

به هر حال، بیت کوین خود امن ترین پروتکل پولی است که تا کنون ساخته شده است. با این وجود، خدمات شخص ثالثی وجود دارد و افراد از اقدامات کافی برای ایمن سازی خود استفاده نمی کنند. ایمن بمان!


قبلی – بیت کوین چیست؟
بعدی – جوانب مثبت و منفی بیت کوین

آیا پیشنهادی در مورد این ورودی دارید؟ به ما اطلاع دهید.



منتشر شده در 1402-12-26 08:57:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید