وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

متاورس چیست؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


متاورس چیست؟
منبع: Adobe / kinwun

اینترنت این امکان را برای ما فراهم کرد که زندگی در دنیای دیگری را تصور کنیم. از زمان ایجاد آن، رمان‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی متعددی منتشر شده‌اند که واقعیت‌های متناوب زنده را در شبکه‌های به هم پیوسته شرح می‌دهند. در کتاب 1984 نورومنسر، شخصیت اصلی، یک گاوچران فضای مجازی، به داخل یک ماتریس می رود. این دنیای مجازی به عنوان یک توهم توافقی توضیح داده می شود. فیلم ‘ماتریکس (1999)اکثر انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که وارد دنیای مجازی شده‌اند و همه در یک واقعیت جایگزین زندگی می‌کنند.

اینها همان چیزی است که شما آن را متاورژن می نامید. متا پیشوندی است که به معنای «فراتر» است و «آیه» از «جهان» می آید و کلمه متاورس را می سازد. بنابراین Metaverse چه معنایی برای جهان خواهد داشت و اثرات آن بر ارزهای دیجیتال و NFT چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس، به بیان ساده، فضایی است که انسان ها می توانند در یک جهان مجازی مشترک شرکت کنند. این اصطلاح از رمان سرچشمه گرفته است “تصادف برف” توسط نیل استفنسون، جایی که انسان ها به عنوان آواتار در فضای سه بعدی با یکدیگر تعامل دارند. به تازگی فیلم “Player One Ready (2018)‘ افرادی را به تصویر می کشد که می توانند به درون یک دنیای مجازی بروند و به یک موجود سه بعدی، یک آواتار، درون آن تبدیل شوند. بازیکنان آن چیزهایی را تجربه کردند که در دنیای فیزیکی قادر به انجام آنها نبودند، مانند انجام شاهکارهای فیزیکی شدید یا رانندگی با وسایل نقلیه پیشرفته با تکنولوژی.

تا کنون، جهان های مجازی یک آخرالزمان دیستوپیایی را که در کتاب ها و فیلم های محبوب به تصویر کشیده شده است، به ارمغان نیاورده اند. برعکس، دنیای مجازی این امکان را برای ما فراهم کرده است که با جوامع دیگر افراد ارتباط برقرار کنیم. گیمرها اینها را به عنوان موجود تشخیص می دهند Massively Multiplayer Online (MMO) دنیاهایی مثل World of Warcraft. در آنجا مردم با دوستان خود چت می کنند و به سیاه چال ها حمله می کنند تا هیولاهای مجازی قدرتمند را برای غارت نابود کنند. آواتار آنها جنگجو، جادوگر، دزد، شفا دهنده یا موجودات دیگری با قدرت های ماوراء طبیعی است که یک شخصیت بازی را تشکیل می دهند.

متاورس چیست؟متاورس چیست؟
منبع: Adobe / دانیل کراسون

متاورس این ایده است که یک واقعیت مجازی واحد با انواع دنیاها در آن وجود خواهد داشت. آن‌ها در این فضای مجازی مشترک شرکت می‌کنند، با یکدیگر صحبت می‌کنند، پاتوق می‌کنند، بازی می‌کنند، فیلم تماشا می‌کنند و حتی وب را مرور می‌کنند. قرار است این اینترنت جدید و تعاملی تر باشد. به جای وب جهانی مسطح و مبتنی بر متن که امروز در حال گشت و گذار هستیم، Metaverse دارای بافت، ابعاد و رنگ خواهد بود. مردم ملاقات می‌کنند، نمایش‌ها را تماشا می‌کنند، پاتوق می‌کنند، از موزه‌های مجازی بازدید می‌کنند، سوار پارک‌های مجازی می‌شوند، ارز مجازی کسب می‌کنند و خرج می‌کنند، و به وب‌سایت‌هایی در همان Metaverse می‌روند.

ویژگی های کلیدی مطلوب متاورس عبارتند از:

  • چند کاربره. یک فضای مجازی مشترک که تعامل بین چندین کاربر راه دور را امکان پذیر می کند.
  • مالکیت. امکان خرید، کسب درآمد و تجارت دارایی یا ارز دیجیتال.
  • آواتارها بازیکنان با یک آواتار دیجیتالی با نام مستعار نشان داده می شوند.
  • چند منظوره. شامل فعالیت های مختلف مانند بازی کردن، گوش دادن به موسیقی، فضای کاری و غیره است.
  • فضایی. از دستگاه‌های واقعیت افزوده فراگیر (AR) یا مجازی (VR) برای ارائه تجربیات فضایی استفاده می‌کند.
  • چند پلتفرم. از طریق پلتفرم ها و دستگاه های مختلف قابل دسترسی است.
  • غیر متمرکز. هیچ موجود واحدی بر متاورژن کنترل ندارد.
  • مداوم. متاورس مسیر خود را طی می کند و می تواند متوقف یا تنظیم مجدد شود.
  • بی حد و مرز هیچ مرزی وجود ندارد و حتی ممکن است با دنیای فیزیکی ادغام شود.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه لینک زنجیره ای (LINK) بخریم؟

به طور فزاینده‌ای محتمل‌تر شده است که اگر این متاورس فراگیر به وجود بیاید، با بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تامین می‌شود که مالکیت کامل یک دارایی دیجیتال را ممکن می‌سازد.

اگر یک متاورس تمام عیار، که یک اینترنت سه بعدی یا واقعیت مجازی است، که می توانید در یک لحظه در آن غوطه ور شوید، جایی که وب سایت ها مانند فضاهای شناور در دنیای دیگری هستند، در شرف ظهور باشد، باید شکلی داشته باشد. مالکیت مشترک مرتبط با آن با فناوری بلاک چین، می‌توانید دارایی‌های دیجیتالی داشته باشید و مالکیت آنها را به صورت رمزنگاری تأیید کنید. بدون شک تضمین می‌کند که آثار هنری، آیتم‌های درون بازی، بلیط‌های دیجیتال و خیلی چیزهای دیگر واقعاً مال شما و به تنهایی است. مالکیت این دارایی ها در یک دفتر کل غیرمتمرکز همتا به همتا ثبت می شود که تابع یک مرجع متمرکز مانند دولت یا بانک نیست.

این به طور بالقوه عظیم است. نه تنها مردم با این فناوری در اینترنت جدید گشت و گذار می کنند. اگر قرار باشد فناوری NFT با اینترنت جدید پیاده‌سازی شود، مردم مالکیت دارایی‌های دیجیتالی را آغاز خواهند کرد. نه تنها یک بافت سه بعدی، رنگ و تعامل بسیار زیاد وجود خواهد داشت. Metaverse همچنین مکانی خواهد بود که در آن افراد دارایی‌های منحصربه‌فرد را با سطح مالکیت غیرمتمرکز همتا به همتا که قبلاً امکان‌پذیر نبود، به دست می‌آورند و معامله می‌کنند.

NFT ها چیست؟

متاورس چیست؟متاورس چیست؟
منبع: Adobe / freshidea

تعویض پذیری معمولاً برای صحبت در مورد دارایی هایی استفاده می شود که قابل تشخیص و تعویض نیستند. نمونه بارز دارایی های قابل تعویض، ارزها و رمزارزها هستند. یک دلار می تواند با یک دلار دیگر قابل تعویض باشد. به همین ترتیب، 1 بیت کوین با 1 بیت کوین قابل تعویض است. هر دو دلار و بیت کوین را می توان بدون تغییر ارزش به قطعات تقسیم کرد. به عنوان مثال، یک اسکناس 20 دلاری را می توان به چهار اسکناس 5 دلاری یا یک اسکناس 5 دلاری را به پنج اسکناس یک دلاری تقسیم کرد. در همان زمان، یک بیت کوین منفرد که به 10 کیف پول با موجودی 0.1 بیت کوین تقسیم می شود، ارزشی برابر با 1 بیت کوین اصلی خواهد داشت.

توکن های غیر قابل تعویض دارایی های منحصر به فردی هستند که قابل تعویض و تشخیص نیستند. به یک گربه، یک کارت پوکمون یا یک ماشین فکر کنید. هر گربه با ویژگی های فردی خود فردی منحصر به فرد است. شاید نخواهید گربه خود را با گربه همسایه خود عوض کنید، اگرچه هر دو ایرانی هستند. گربه همسایه ممکن است خاطراتی را که شما هر دو به اشتراک گذاشته اید نداشته باشد. یک کارت نادر پیکاچو ممکن است در یک حراج به قیمت 100000 دلار به فروش برسد. یک کارت Pikachu مشابه ممکن است در حراجی دیگر به قیمت 50000 دلار به فروش برسد زیرا آن کارت خاص دارای خراش است. به همین ترتیب، اگر یک کارت پیکاچو را به بیست تکه تقسیم کنید، ارزش آن مانند تقسیم یک اسکناس 20 دلاری به چهار اسکناس 5 دلاری نخواهد بود، زیرا غیر قابل تعویض است.

قابل تعویض غیر قابل تعویض
قابل تعویض آره خیر
قابل تقسیم آره خیر
ارزش منحصر به فرد خیر آره

NFTها همین ویژگی منحصر به فرد را از طریق توکن های رمزنگاری ایجاد می کنند که یک ویدیو، هیولای بازی، سرزمین دیجیتال و هر چیز دیگری را که هر کسی می تواند به یک دارایی غیرقابل تعویض و متمایز تبدیل کند، ایجاد می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه لایت کوین بخریم؟

برنامه های غیرمتمرکز Metaverse

همانطور که NFT ها بیشتر و بیشتر به جریان اصلی تبدیل می شوند، NFT هایی که در جهان های متناوب وجود دارند به طور فزاینده ای رایج تر می شوند. یک متاورس فراگیر، اگر به وجود بیاید، ممکن است دارای عملکردهایی مانند متاورس های فردی باشد که امروزه وجود دارند – مانند Decentraland، جعبه شنی، یا Upland. این متاورزها مواردی هستند که می توانید وارد آنها شوید و شروع به خرید و توسعه اموال دیجیتال کنید.

متاورس چیست؟متاورس چیست؟
جعبه شنی. منبع: Adobe / nana

اگرچه هنوز آنقدر گسترده نیست که همه در جهان بتوانند در آن غواصی کنند، فیلم تماشا کنند، به وب‌سایت‌ها بروند و شهرها را در اینترنت سه‌بعدی کاوش کنند، این برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز، پایه‌ای را برای اینکه یک متاورژن آینده ممکن است شبیه به آن باشد، ایجاد می‌کنند.

در حال حاضر، در فضای NFT، نمونه اصلی یک متاورس، دنیای واقعیت مجازی Decentraland (MANA) خواهد بود. در اینجا، شما مجوز خرید و ایجاد در زمین بلاک چین را به دلخواه دارید. شما حتی یک آواتار انسان نما را کنترل می کنید که می توانید با آن به متاورس سفر کنید.

راهنمای متاورسراهنمای متاورس

با توجه به اینکه مردم در حال حاضر زمین را در دنیای واقعیت مجازی ورق می زنند و از آن درآمد کسب می کنند، Decentraland به اصلی ترین گزینه برای املاک دیجیتال تبدیل شده است. تمام فضاهای دسنترالند را می توان خرید، به جز میدان ها و جاده ها. از طریق جستجوی سریع در بازار، می توانید زمینی را پیدا کنید که هزاران دلار به فروش می رسد. یکی برای 301000 مانا پیشنهاد می شود که در زمان نوشتن 381000 تومان است! این ارزش بیشتر از برخی از قطعات زمین در دنیای واقعی است.

متاورسمتاورس

چه طور ممکنه؟ برای شروع، ملکی که می‌خرید می‌تواند نزدیک به مکان‌هایی باشد که حسادت‌انگیز است، مانند نزدیکی زمین تأثیرگذار یا نزدیک زمین یک شرکت با ارزش احساسی، مانند آتاری. آنها همچنین می توانند مکان مناسبی برای نمایش شرکت شما به هزاران کاربر باشند، حتی ایجاد امکانات سرگرمی مجازی مانند کازینو، مکان های موسیقی، گالری های هنری و غیره.

Decentraland تنها در نوع خود نیست. فضای سومنیوم همچنین دارای عملکردهای مشابه است. تفاوت اصلی بین این دو این است که قطعات زمین Decentraland به طور مساوی به یک شبکه تقسیم می شوند در حالی که فضای Somnium به طور نابرابر با قطعات مختلف زمین تقسیم می شود. همچنین دارای سازنده است و شما می توانید به عنوان یک آواتار از دنیای واقعیت مجازی عبور کنید.

فضای متاورس سامنیومفضای متاورس سامنیوم
فضای سومنیوم.

اگر بیشتر به زیبایی شناسی بلوک یا چیزی شبیه به Minecraft علاقه دارید، می توانید بررسی کنید CryptoVoxels. جذابیت خاصی در زیبایی شناسی بلوکی وجود دارد که گویی کودک درون را بیدار می کند. حتی یک کاربر هیجان زده Vistas از اینترنت جدید را اعلام می کند! شاید اولین متاورس اصلی روی بلوک ها ساخته شود.

متاورس cryptovoxelsمتاورس cryptovoxels
وکسل های رمزنگاری شده

Upland نیز یک پروژه بسیار جالب در فضای متاورس است. جهان یک دنیای آینه ای از خود ماست که با آدرس های دنیای واقعی ترسیم شده است. بنابراین اگر تا به حال می‌خواستید ملک دیجیتالی در همان مکانی که زندگی می‌کنید، یا مکانی در دنیای واقعی که برای شما ارزش دارد، داشته باشید، پس شانس شما وجود دارد.

آپلند متاورسآپلند متاورس

همانطور که می بینید، متاورژن ها در حال حاضر مملو از زندگی هستند. تعداد زیادی از افراد خلاق برای خرید زمین و همچنین ایجاد معماری دیجیتال برجسته در بلاک چین گرد هم می آیند. شاید دنیایی مانند «بازیکن یک آماده»، یک متاورس کاملاً تحقق یافته و غوطه‌ور، بر پایه‌های متاورزهای بلاکچینی که امروز می‌بینیم ساخته شود.



منتشر شده در 1402-12-26 08:58:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید