وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

10 بازار برتر NFT

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 9 دقیقه


2021 ممکن است در آینده به عنوان یک سال محوری در تاریخ هنر دیده شود. مورخان می توانند به گذشته نگاه کنند و به سال 2021 به عنوان سالی اشاره کنند که…

بهترین بازارهای NFT
منبع: Adobe Stock

2021 ممکن است در آینده به عنوان یک سال محوری در تاریخ هنر دیده شود. مورخان می توانند به گذشته نگاه کنند و به سال 2021 به عنوان سالی اشاره کنند که NFT ها در صحنه جهانی منفجر شدند. NFT ها شروع به فرمان دادن به مقادیر سرسام آور ثروت کرده اند. در ژانویه 2021، مجموع فروش NFT برای 6 بازار اصلی که توسط cryptoart.io ردیابی شده بود، فقط 12 میلیون دلار بود. تا مارس 2021، این رقم به بیش از 200 میلیون دلار افزایش یافت. این افزایش شانزده برابری در دو ماه است. بخش ترسناک در مورد همه اینها: NFTها هنوز فضای جوانی در اکوسیستم غیرمتمرکز هستند. بیت کوین در سال 2009 متولد شد. NFT ها تنها از سال 2017 قابل دسترسی بوده اند.

داده های هنر کریپتوداده های هنر کریپتو
منبع: Cryptoart.io

با گفتن همه اینها، برترین بازارهای NFT در حال حاضر کدامند؟

هیچ پاسخ درستی برای این وجود ندارد. فضا به قدری جدید است که بازارها در حال آزمایش نحوه ارائه بهترین NFT های خود هستند. به جای یک سلسله مراتب واضح، در نظر بگیرید که این لیست از بازارهای برتر NFT شامل برخی از بزرگترین بازارها و مزایا و معایب هر کدام است. بنابراین اگرچه این بازارها برای کیفیت خاص خود ارزیابی خواهند شد، اما این بازارها به دلیل پایگاه کاربری و حجم پولی آنها انتخاب شده اند. به عبارت دیگر، اینها با معیارهای عمدتاً عینی انتخاب شدند، اما به صورت ذهنی ارزیابی شدند.

ما ده بازار انتخاب شده در اینجا را به چهار دسته تقسیم می کنیم:

  • بازارهای باز
  • بازارهای انتخاب شده
  • بازارهای کلکسیونی
  • بازارهای بازی

بازارهای باز بازارهایی هستند که می توانید هر چیزی را در زیر نور خورشید پیدا کنید، از هنرهای تجسمی گرفته تا فایل های موسیقی، کلکسیون ها و آیتم های بازی. به این ترتیب، این بازارهای NFT برای هر فردی که می خواهد وارد فضای NFT شود، بازتر است. کلکسیون‌ها مجموعه‌ای از NFT‌ها هستند که همگی با کیفیت مشابهی مانند کریپتوپانک‌ها مارک‌گذاری می‌شوند. بازار کلکسیونی CryptoPunks همه به یک سبک ساخته شده اند، اما چهره ها و رنگ های متنوعی دارند. بخش بازارهای بازی شامل بازارهای NFT می شود که با انگیزه دارایی های خریداری شده در برنامه های بازی ایجاد می شوند.

NFT های بازار را باز کنید

1. OpenSea

بازار NFTبازار NFT

OpenSea اغلب به عنوان اولین بازار NFT در نظر گرفته می شود و ادعا می کند که در حال حاضر بزرگترین بازار NFT است. DappRadar تجزیه و تحلیل موافق است. در بازارهای عمومی، OpenSea بیشترین حجم پولی را در 30 روز گذشته یا در ماه مارس 2021 داشته است.

رابط کاربری برای استفاده آرام‌بخش است زیرا پس‌زمینه سفید و آبی پیوندها را دلپذیر می‌کند. از آنجایی که شاید قدیمی‌ترین بازار باز در اطراف است، رابط کاربری به‌طور شگفت‌آوری بصری است. OpenSea همچنین باید برای مبتدیان خوب در نظر گرفته شود زیرا آموزش هایی که ارائه می دهند به راحتی قابل درک است. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد بازارهای NFT بیاموزید.

برای ضرب یک مجموعه NFT شما نیازی به پرداخت هزینه های گاز (کارمزد تراکنش) هر بار که یک NFT می کنید نیست. در عوض، پس از شروع فروش روی پلت فرم، از شما می خواهد که یک بار هزینه بنزین بپردازید. خریدار باید هزینه گاز را هنگام خرید هنر شما بپردازد.

با این حال، حق امتیازی که می توانید برای هر مورد دریافت کنید، به اندازه پلتفرمی مانند rarible نیست، زیرا حداکثر 10٪ است، در حالی که حق امتیاز rarible می توانید تا 30٪ پست کنید. اگرچه، این ممکن است چیز بدی نباشد، زیرا ممکن است یک سرمایه گذار بالقوه برای فروش کار شما در صورتی که حق امتیاز خیلی زیاد باشد، مشکل داشته باشد.

همچنین، می‌توانید آیتم‌هایی از پلتفرم‌های دیگر مانند Mintable و Rarible را به OpenSea اضافه کنید، و آن را واقعاً یک «دریای باز» از این نظر تبدیل کنید.

2. نادر

راریبلراریبل

برای یک بازار آزاد، آنها بیشترین تعداد کاربر را تا حد زیادی و دلیل خوبی دارند. وقتی URL راریبل را تایپ می کنید، فوراً با بازار استقبال می شوید. این را با OpenSea مقایسه کنید، جایی که باید روی دکمه کاوش کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در مناقصه است. رابط کاربری در Rarible شبیه پاپ است و فضای سرگرم کننده ای به شما می دهد. تم زرد این موضوع را برجسته می کند و باعث می شود پلتفرم سریع، شلوغ و راحت به نظر برسد. خودش را خیلی جدی نمی گیرد.

همچنین فروشندگان برتر روز و برخی از مشتریان بالقوه NFT تبلیغاتی در بالا به شما نشان داده می‌شود که تعامل فوری با بازار را آسان می‌کند. این بازارپسندی احتمالاً دلیل بزرگی برای بالا بودن پایگاه کاربران است. این و شما می بینید که افراد مشهور گاه به گاه مانند مارک کوبان و لیندسی لوهان در ترکیب قرار می گیرند. فضای NFT را برای کاربر عادی راحت می کند. این کمتر به این است که در لبه فناوری هنر قرار بگیرید و بیشتر به تعامل ساده با جامعه هنرمندان می پردازد.

با این حال، ضرب NFT بر روی پلت فرم، نیاز به گاز دارد. اگر شروع می کنید، این می تواند فوق العاده گران تمام شود. فقط برای تراکنش‌ها، در یک روز شلوغ به ارزش ۱۰۰ دلار ETH نگاه می‌کنید. از طرف دیگر، شما می توانید حق امتیاز خود را بسیار بالا، تا 30٪ تعیین کنید. اگر مطمئن هستید که ارزش NFT شما حتی با حق امتیازهای بالا همچنان بالا خواهد ماند، پس می‌خواهید NFT‌های خود را به این شکل برش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا بیت کوین همیشه پایدار خواهد بود؟

بازارهای انتخاب شده

3. بنیاد

پایهپایه

بنیاد بازار متوسط ​​شما نیست. در Foundation، جامعه به آثار هنری که در برنامه نمایش داده می‌شوند رأی می‌دهد و آن را نظیر به نظیرتر می‌کند، مانند فناوری که NFTها بر اساس آن بنا شده‌اند. برای درخواست هنرمند شدن، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و نام خود را به رأی موافق انجمن اضافه کنید. پس از این، سرنوشت شما در مورد نحوه رأی دادن جامعه به هنر شما تعیین می شود. اگر می‌خواهید به محض اینکه عضو تأیید شده هستید، رای دهید، وارد سیستم شوید، فهرست سازندگان را بررسی کنید و سپس از هنرمندانی که ترجیح می‌دهید حمایت کنید. هدف بنیاد قرار دادن “قدرت در دست سازندگان” است. در حال حاضر، به طور کامل توسط کاربر تنظیم نشده است، اما هدف آن این است که پس از رشد جامعه، کاملاً همتا به همتا باشد. اگرچه تعداد کاربران آن همچنان در حال رشد است، اما حجم پولی بسیار بالایی دارد.

رابط کاربری سیاه و آینده نگر است. تصاویر بزرگ، واضح و حرفه ای هستند. گوشه بالا سمت چپ دارای اشکال سیاه و یکدست است: مثلث، دایره، مربع. در زیر هر NFT برای مناقصه یک نوار سیاه و سفید وجود دارد که هر NFT حراج شده با فاصله خوبی از هم فاصله دارد. زیبایی مینیمالیستی و مشکی قطعا پلتفرم را پیشرفته و حرفه ای جلوه می دهد.

یکی از اشکالات احتمالی یک پلتفرم صرفاً توسط کاربر این است که اگر همه کاربران در آن حضور داشته باشند، ممکن است یک سبک غالب در فضا وجود داشته باشد. این می تواند تنوع پلت فرم را مختل کند. سپس دوباره، می‌توانید استدلال کنید که این کیفیت به بنیاد کمک می‌کند تا یک سبک موضوعی و ملموس را مستحکم کند.

4. SuperRare

فوق نادرفوق نادر

SuperRare که در سال 2017 تأسیس شد، بازاری که در اصل سرپرستی شده بود، مطابق با نام خود است. هر اثر هنری در نوع خود بی نظیر است. این به این معنی است که هنری که می بینید هیچ کپی ضرب شده ای ندارد. از این رو: “فوق العاده نادر.” این پلتفرم به عنوان ترکیبی از کریستیز، خانه حراج معروف گران‌قیمت و اینستاگرام به بازار عرضه می‌شود. به یک معنا، آنها به این هاله دست می یابند که ارتباط زیادی با درجه بالای آنها دارد سرمقاله. در آنجا، نگاهی گذرا به هنرمندان، سبک‌ها، تحسین‌ها و داستان‌های آن‌ها می‌اندازیم. این سرمقاله حضور قوی و «بالا» را به پلتفرم می دهد.

به جای رأی جامعه، یک هنرمند باید آثار خود را برای ارسال ارسال کند و کارکنان SuperRare تصمیم خواهند گرفت که آیا آنها متعلق به فروش هستند یا خیر. این باعث می شود میانگین کیفیت هنر واقعاً بالا باشد. اخلاق آنها حول عشق به جمع آوری می چرخد. SuperRare به جمع آوری به عنوان یک عمل اجتماعی که کاربران در آن شرکت خواهند کرد، معتقد است و این جذابیت مشترک جامعه را پیوند می دهد. گالری 15 درصد از کمیسیون فروش اول را دریافت می کند، در حالی که هنرمند 85 درصد را دریافت می کند. از آن زمان به بعد، هنرمند اصلی 3 درصد از حق امتیاز را دریافت می کند.

SuperRare از یک رابط کاربری حداقلی و حرفه ای استفاده می کند. حتی با این وجود، به نظر تمیزی به عنوان فونداسیون نیست. نام SuperRare نیز به اندازه Foundation به نظر نمی رسد. SuperRare عبارت است از “stating-the-obvious” در حالی که کلمه Foundation یک احساس جهانی می دهد. با وجود این، SuperRare یک مورد خوب به عنوان کریستیز رمزنگاری با کمیاب بودن و شهرت آثار هنری ارائه می دهد. سرمقاله ذکر شده برای ارتقای تصویر SuperRare معجزه می کند.

5. دروازه خوب

دروازه زیبادروازه زیبا

همانطور که نمودار هنر کریپتو در بالای مقاله نشان داده است، Nifty Gateway چشمگیرترین اعداد فروش را از تمام بازارهای هنری انتخاب شده دارد. Nifty Gateway با داشتن نام‌های بزرگی مانند Steve Aoki، Calvin Harris، Grimes و The Weeknd، واقعاً نام‌های چشمگیری دارد که آثار هنری خود را به حراج گذاشته‌اند.

چه چیزی Nifty Gateway را به چنین نیروی عظیمی در دنیای NFT تبدیل می کند؟ ساده. شما می توانید با کارت اعتباری پرداخت کنید. کاربران مجبور نیستند متاماسک را راه‌اندازی کنند و با اتریوم پرداخت کنند و این امر باعث ارتباط بیشتر آن می‌شود. این پلتفرم کار آوردن فرآیندهای متمرکز به فرآیندهای غیرمتمرکز را برای شما انجام می دهد. به این ترتیب، Nifty Gateway شکاف بین جمعیت بزرگتر و جهان غیرمتمرکز را پر می کند. ماموریت آنها رساندن NFT به یک میلیارد نفر است.

با این حال، کسانی که آرزوی دنیای غیرمتمرکز ناب تری دارند، ممکن است ایده چنین بازار بزرگی برای NFT ها که آثار هنری را با کارت اعتباری می فروشند، خوششان نیاید. این به داشتن چیزی در یک شبکه غیرمتمرکز احساس متناقضی می دهد. و اگرچه پلتفرم آنها میزبان برخی از هنرمندان مشهور است، اما تنها با طراحی ساده فضای سفید بین هر NFT، احساس “بالا” نیست. با این حال، Nifty Gateway یک پلتفرم الهام بخش است و کارهای زیادی برای وارد کردن NFT ها به آگاهی جریان اصلی انجام داده است.

بازارهای کلکسیونی

6. CryptoPunks

کریپتوپانک هاکریپتوپانک ها

با تنها 10000 مورد از این موجود، CryptoPunks هنوز هم برخی از ارزشمندترین NFT های موجود هستند. این پرتره‌های ساده و پیکسلی که توسط LarvaLabs تأسیس شده‌اند، به دلیل منشأ خود ارزشمند هستند: برخی از اولین NFT‌های موجود در بلاک چین اتریوم. فقط نه “پانک بیگانه” کمیاب وجود دارد. این نسخه ها در ابتدا کمتر از 100 دلار فروخته شدند. چهار سال بعد، ارزش آنها به میلیون ها می رسد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه کیف پول بیت کوین را انتخاب کنیم؟

این وب سایت از نظر آنچه می توانید بخرید متنوع ترین نیست، اما سایت دارای یک طرح رنگ صورتی-بنفش تعریف شده است. اگرچه می‌توانید برخی از این کریپتوپانک‌ها را در OpenSea بیابید، اما به‌خوبی در larvalabs.com قرار گرفته‌اند. نکته این است که فقط به دلیل اینکه آنها یک نقطه انقلابی در تاریخ بلاک چین هستند، این بازار شایسته جایگاهی به عنوان یکی از بازارهای برتر در جهان است.

7. ضربه برتر NBA

ضربه برتر NBAضربه برتر NBA

اگر چه نسبتا جدید است، تاپ شات NBA در حال حاضر یکی از موفق ترین بازارهای NFT از نظر مالی است که بیش از 340000 کاربر دارد. طبق گزارش DappRadar، NBA Top Shot در ماه گذشته بیش از 180 میلیون دلار درآمد داشته است. در مقایسه، Cryptopunks دارای حجم پولی در حدود 250 میلیون دلار است. شوت برتر NBA فقط در اواخر سال 2020 منتشر شد. CryptoPunks از سال 2017 وجود داشته است!

از نظر بصری، زیبایی‌شناسی بسیار پیشرفته‌تر از احساس کریپتوپانک است، کلکسیون‌ها حلقه‌های برجسته سه بعدی از لحظات NBA هستند. Dapper Labs طراحی های خیره کننده ای انجام داده است که واقعاً شبیه آینده کلکسیون های NFT است. تنها ضربه‌ای که به آن وارد می‌شود برای پاک‌اندیشان غیرمتمرکز است که معتقد نیستند شما باید آنها را با ارز فیات بخرید. در غیر این صورت، چیدمان و ارائه چیزی است که از یکی از بزرگترین ورزش های جهان انتظار دارید.

8. کارت های اتر

کارت های اترکارت های اتر

Ether Cards که خط بین هنر و کارت کلکسیونی را در بر می گیرد، بسیار بدیع است. این پلتفرم توسط تیم Ether Cards سرپرستی می‌شود و کیفیت هنرمندانی که در اختیار دارند در سطح بالایی قرار دارد. هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را در کارت‌های تجاری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، مطابق با EtherCards «بازی‌شده» سفارشی کنند. طراحی وب سایت شیک و حرفه ای است و در حال حاضر با هر چیزی در بازار رقابت می کند.

هر یک از هنرمندان بیوگرافی خوبی دارند که کار آنها را توضیح می دهد و دیدگاه آنها را به خوبی توضیح می دهد. آنها همچنین تاکید بیشتری بر جمع آوری مجموعه های کامل از یک مالک دارند. هر کارتی که دارید ویژگی های خاص خود را دارد. بسته به چیزی که به دست می آورید، می توانید قفل های مختلفی را باز کنید. همچنین در صورت داشتن مجموعه کامل کارت، می توانید پاداش دریافت کنید. اگرچه این پلتفرم برای کسانی که قبلاً به NFT ها علاقه ندارند در دسترس نیست، این پلتفرم ایده های منحصر به فرد و خلاقانه ای را برای فضای NFT ارائه کرده است.

بازارهای بازی

9. Axie Infinity

Axie InfinityAxie Infinity

اگر به بازی های استراتژیک و موجودات بامزه علاقه دارید، Axie Infinity فنجان چای شما خواهد بود. در آن، می توانید یک تیم از هیولاها یا Axie ایجاد کنید تا با استفاده از کارت های Axie جمع آوری شده خود، با هیولاهای دیگر مبارزه کنند. شما حتی می توانید هیولاهای خود را برای ایجاد یک Axie جدید پرورش دهید. هنگامی که با مکانیک راحت شدید، می توانید از موجودات نوازشگر خود برای مبارزه با سایر بازیکنان استفاده کنید.

در بازار، هیولاهای Axie، اقلام، قطعات زمین بازی به حراج گذاشته می شود. جذابیت این پلتفرم برای کسانی که معمولاً به دنیای غیرمتمرکز علاقه ندارند دعوت می کند. دکمه‌های بزرگ و طراحی دعوت‌کننده باعث می‌شود تا به رابط کاربری آسان وارد شود. Axie Infinity با داشتن حجم فروش سالم و پایگاه کاربر، خود را به عنوان یک بازی برجسته و بازار NFT تثبیت کرده است.

10. دسنترالند

سرزمین مرکزیسرزمین مرکزی

اگرچه برخی ممکن است با نامیدن Decentraland یک بازی مخالفت کنند، اما دنیای واقعیت مجازی آن بسیار شبیه یک بازی ویدیویی sandbox است. در یک بازی sandbox مانند Minecraft، مجموعه‌ای از ابزارها و قوانین به شما داده می‌شود تا جهان را به تخیل خود بسازید. در Decentraland، می‌توانید زمین‌های دیجیتال NFT بخرید و هر آنچه را که می‌خواهید روی آن بسازید. برخی از بازیکنان موزه‌هایی ساخته‌اند که هنر NFT خود را میزبانی می‌کنند، بازی‌ها را در سرزمین خود قرار می‌دهند یا حتی بازارهایی را روی آن‌ها ایجاد می‌کنند. تعداد کمی از کاربران نیز با خرید قطعات زمین دیجیتال پول زیادی به دست آورده اند تا بعداً آنها را بفروشند. بله، تلنگر دیجیتالی املاک و مستغلات اکنون یک چیز است.

ممکن است بپرسید، “چگونه زمین دیجیتال می تواند اینقدر ارزشمند باشد؟” هر بار که کاربر وارد این دنیای مجازی می شود، کاربر به طور خودکار درگیر و تعامل می شود. اگر شرکتی روی آن تبلیغ می‌کند، می‌توانید از هر کجای دنیا وارد ساختمان مجازی آن‌ها شوید و تعامل داشته باشید. ویژگی هایی وجود خواهد داشت که در آنها می توانید روی تبلیغات بیلبورد کلیک کنید و به وب سایت تبلیغ کننده هدایت می شوید. مسلماً این یک تبلیغ جذاب تر از عبور از کنار یک بیلبورد فیزیکی عظیم در دنیای واقعی است. گزینه ها فقط با خلاقیت محدود می شوند.

گفته می شود، این یک پلتفرم نسبتاً پیچیده است، بنابراین ممکن است برای کسانی که به جهان های به سبک sandbox عادت ندارند سخت باشد. با این حال، کاربران از خلق جهان راضی خواهند بود و امکانات بی پایان است.



منتشر شده در 1402-12-26 09:38:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید