اگر مبتدی هستید که از توزیع مبتنی بر گنوم مانند اوبونتو، فدورا، آرچ لینوکس و غیره استفاده می‌کنید، تعداد زیادی افزونه از انجمن Gnome موجود است.

Gnome یک محیط دسکتاپ توزیعی مبتنی بر لینوکس (سیستم عامل) منبع باز است که توسط تعداد زیادی از توسعه دهندگان نگهداری می شود.

انتخاب افزونه(های) Gnome مناسب می تواند دشوار و کمی سخت باشد. برای کمک به شما، در این راهنما به شش افزونه Gnome که اکثر کاربران بدون توجه به تجربه آنها با Gnome نصب می کنند، می پردازم.

فهرست مطالب

  1. تاریخچه کلیپ بورد
  2. لیست پسوند
  3. فریون
  4. سرعت خالص
  5. تنظیمات سریع حریم خصوصی
  6. کم شدن قدرت باتری

تاریخچه کلیپ بورد

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، اغلب موارد را کپی و جای‌گذاری می‌کنید، و گاهی اوقات به هم می‌ریزد. در برخی موارد، ممکن است آنچه را کپی کرده‌اید از دست بدهید یا متن اشتباه را کپی کنید.

پسوند Gnome History Clipboard به شما کمک می کند تا تاریخچه کلیپ بورد خود را مدیریت یا حفظ کنید.

سابقه کلیپ بورد خود را مدیریت کنید
سابقه کلیپ بورد خود را مدیریت کنید.

با این افزونه، تاریخچه کلیپ بورد (کپی-پیست) قدیمی خود را دریافت می کنید و همچنین می توانید از آن مجددا استفاده کنید. برنامه افزودنی Clipboard History دارای بسیاری از ویژگی‌های جالب است که می‌توانید در برگه تنظیمات برنامه افزودنی تغییر دهید.

به عنوان مثال، می توانید عرض پانل را تغییر دهید، فضای سفید را حذف کنید، حداکثر اندازه تاریخچه کلیپ بورد را تغییر دهید و موارد دیگر.

لیست پسوند

کاربران گنوم افزونه های زیادی را برای افزایش بهره وری و بهبود تجربه کاربری با دسکتاپ گنوم نصب می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش بررسی میزان استفاده از فضای دیسک در لینوکس

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که افزونه‌های زیادی را نصب می‌کنید، و مدیریت آنها می‌تواند کار دشواری باشد.

پسوند gnome لیست پسوند
پسوند gnome لیست پسوند

برنامه افزودنی لیست برنامه افزودنی لیستی از برنامه های افزودنی نصب شده را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید به راحتی آنها را روشن/خاموش کنید، تنظیمات را مدیریت کنید و افزونه ها را حذف کنید.

فریون

همه سیستم‌های توزیع لینوکس ماشین‌هایی هستند که انرژی مصرف می‌کنند و ممکن است اطلاعاتی درباره دما، دور در دقیقه فن و ولتاژ در صفحه اصلی داشته باشید. هنگامی که دما بالا است، اقداماتی مانند بستن برخی از برنامه های در حال اجرا یا عدم استفاده از لپ تاپ برای مدتی می تواند به کاهش دما کمک کند.

پسوند گنوم فریون
پسوند گنوم فریون

افزونه Freon برای کاربران Gnome مفید است زیرا اطلاعات سیستم عامل را در مورد CPU، دیسک، دمای کارت گرافیک، ولتاژ و RPM فن در صفحه اصلی توزیع در Gnome به شما می دهد.

سرعت خالص

اینترنت یا اتصال یک عامل مهم برای توسعه دهندگان است. بدون اینترنت نمی توانیم کار کنیم. گاهی اوقات نمی توانید تشخیص دهید که سرعت اینترنت خوب است یا بد. به عنوان مثال، در هند، اتصال به شبکه یک مسئله بزرگ است.

پسوند گنوم سرعت خالص
پسوند گنوم سرعت خالص

برای حل این مشکل، افزونه Net Speed ​​Gnome بهترین است. سرعت خالص فعلی را در صفحه اصلی دسکتاپ به شما می دهد.

تنظیمات سریع حریم خصوصی

مهم است که در اینترنت، به خصوص به عنوان یک کاربر، امنیت خود را حفظ کنید. گاهی اوقات فراموش می کنیم که کدام دسترسی را در دسکتاپ Gnome فعال کرده ایم، مانند مکان ها، میکروفون ها و دوربین ها.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دستور Ln در لینوکس (ایجاد پیوندهای نمادین)
تنظیمات سریع حریم خصوصی پسوند gnome
تنظیمات سریع حریم خصوصی پسوند gnome

برنامه افزودنی Privacy Quick Settings Gnome مفید است زیرا یک پنل یا نماد را در صفحه اصلی به شما می دهد که در آن می توانید ببینید کدام دسترسی را فعال کرده اید و می توانید به راحتی تنظیمات حریم خصوصی را در صورت نیاز به روز کنید.

کم شدن قدرت باتری

درست مانند من، برخی از توسعه دهندگان دوست دارند با روشنایی کامل روی رایانه شخصی خود کار کنند. من متوجه شدم که برای چشمانم راحت تر است.

گاهی اوقات ممکن است فراموش کنید که لپ تاپ خود را در حین کار شارژ کنید و این ممکن است باعث خاموش شدن لپ تاپ یا دستگاه به دلیل شارژ باتری شود.

پسوند Dim On Battery Power Gnome می تواند به کاهش روشنایی در زمانی که باتری دستگاه در حال اتمام است کمک کند و به شما اعلان می دهد که باید دستگاه را شارژ کنید تا بتوانید به راحتی متوجه شوید که باتری لپ تاپ شما کم است.

نتیجه

لیست برنامه های افزودنی من برای شما مفید خواهد بود، چه در استفاده از Gnome مبتدی یا حرفه ای باشید. این یک نقطه شروع به شما می دهد و شما باید به راحتی بتوانید تمام افزونه هایی را که در لیست ذکر کردم را بدون هیچ مشکلی نصب کنید.

می توانید به اشتراک بگذارید و من را دنبال کنید توییتر و لینکدین من تعداد زیادی مقاله در مورد توسعه frontend و لینوکس می نویسم.

اگر به آن موضوعات علاقه دارید، می توانید من را در Medium، officialrajdeepsingh.dev دنبال کنید، به انتشارات وب frontend بپیوندید و برای خبرنامه رایگان من ثبت نام کنید.