وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه یک صفحه وب MVP طراحی کنیم

0 9
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


چگونه یک صفحه وب MVP طراحی کنیم

در یک چشم‌انداز سریع، که ترجیحات مشتری و فناوری دائماً در حال تغییر است، بیشتر شرکت‌ها زمانی برای اختصاص ماه‌ها یا سال‌ها به هر پروژه وب ندارند. هر چه بیشتر طول بکشد تا وب سایت خود را تکمیل کنید، احتمال اینکه ایجاد شما تا زمانی که «انتشار» را بزنید، قدیمی تر خواهد شد. به همین دلیل است که سازندگان بی‌شماری شروع به اتخاذ رویکردی متفاوت کرده‌اند.

برای جلوگیری از اتلاف وقت، پول و تلاش برای چیزی که بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری ندارد، اکنون طراحان در حال ساخت «حداقل محصولات قابل دوام» یا «MVP» هستند.

در اینجا چیزی است که باید در مورد ایجاد صفحه وب MVP خود بدانید.

طراحی وب سایت MVP چیست؟

به طور معمول، فرآیند توسعه “MVP” در دنیای ایجاد برنامه یا نرم افزار رایج ترین است. به زمانی اشاره دارد که یک توسعه‌دهنده ساده‌ترین نسخه از یک فناوری را می‌سازد که قادر به دستیابی به اهداف خاص باشد. به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد یک برنامه تجارت الکترونیک ایجاد کند، ابزار ساده ای را طراحی می کند که قادر به فهرست کردن محصولات، فعال کردن پرداخت ها و ردیابی سفارشات است.

پس از راه‌اندازی محصول MVP، شرکت یا توسعه‌دهنده بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تأثیر درستی بر بازار هدف داشته و نتایج مثبتی را به همراه داشته است. با استفاده از بازخورد و تجزیه و تحلیل، توسعه‌دهنده شروع به اضافه کردن ویژگی‌های جدید در یک زمان می‌کند.

هدف طراحی MVP این است که شما در حال توسعه بهترین و با ارزش ترین محصول برای مخاطبان خود باشید و در عین حال راه حل خود را در سریع ترین زمان ممکن به بازار عرضه کنید.

همین استراتژی در طراحی اپلیکیشن و نرم افزار MVP می تواند برای ایجاد وب سایت نیز اعمال شود. به‌جای ساختن یک وب‌سایت بسیار پیچیده با ویژگی‌های متعدد، طراح بر ایجاد یک صفحه واحد مجهز به عناصر ضروری تمرکز می‌کند.

به عنوان مثال، به جای ساختن یک سایت کامل برای دوره آنلاین خود، ممکن است یک وب سایت تک صفحه ای ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در مورد سیستم اطلاعات کسب کنند، ثبت نام کنند و هزینه عضویت خود را بپردازند. نکته مهم در مورد یک صفحه وب MVP این است که به شرکت ها اجازه می دهد راه حل، محصول یا خدمات خود را به سرعت و با حداقل سرمایه اولیه شروع کنند.

نحوه ایجاد یک صفحه وب MVP

ایجاد یک صفحه وب MVP مشابه طراحی هر محصول حداقل قابل دوام است. در طول پروژه، تمرکز بر ساده نگه داشتن فرآیند توسعه و در عین حال جمع‌آوری تا حد امکان بازخورد خواهد بود.

در اینجا نحوه شروع کار با یک صفحه وب MVP آمده است.

مرحله 1: برنامه ریزی

برنامه ریزی یک مرحله مهم در هر پروژه طراحی وب است. این به ویژه در چشم انداز MVP بسیار مهم است، جایی که شما باید حیاتی ترین ویژگی های صفحه وب یا وب سایت خود را تعریف کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای نیازهای شما “قابل اجرا” است. مرحله برنامه ریزی اولیه، بسته به میزان تحقیقی که باید انجام دهید، گاهی اوقات می تواند طولانی ترین بخش فرآیند باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه رسانه های اجتماعی می توانند کمک کنند Local کسب و کار؟

در بیشتر موارد، طراحان وب و شرکت ها با انجام تحقیقات بازار شروع می کنند. این به معنای بررسی مفاهیم مهمی است که برای هدایت استراتژی شما در نظر گرفته شده است، مانند:

  • مخاطب هدف شما: چه کسانی را با این صفحه وب هدف قرار می دهید، و آنها چه چیزی از سایت شما نیاز دارند؟ اگر قبلاً آن را ندارید، یک شخصیت کاربر می تواند مفید باشد.
  • رقبا: رقبای اصلی شما در این فضا چه کسانی هستند و صفحات وب آنها چه چیزی را ارائه می دهند؟ کدام ویژگی را باید تکرار کنید یا از آن اجتناب کنید؟
  • تعیین هدف: هدف اصلی این صفحه وب چیست؟ برای انجام چه کاری به آن نیاز دارید و ممکن است در آینده چه کارهایی را انجام دهد؟

نکته کلیدی در برنامه ریزی صفحه وب MVP این است که اطمینان حاصل شود که شما به طور کل نگر به پروژه خود بدون فکر کردن به آینده نگاه کنید. سایتی که ایجاد می کنید باید در آینده قابلیت گسترش و گسترش داشته باشد، اما نباید از روز اول دارای ویژگی های زیادی باشد.

مرحله 2: ایجاد لیست ویژگی های خود

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و پایه های برنامه خود را شکل دادید، زمان آن است که تمام ویژگی هایی را که صفحه وب MVP شما باید داشته باشد فهرست کنید. متأسفانه، این جایی است که روند ممکن است کمی پیچیده شود. شروع به اضافه کردن قابلیت ها و اجزایی که برای جذاب تر کردن یا رقابتی کردن سایت شما ضروری نیستند، آسان است.

به همان اندازه که انتشار یک صفحه وب بسیار ابتدایی می تواند نگران کننده باشد، به یاد داشته باشید که تمرکز شما بر رشد و توسعه سریع است. با در نظر گرفتن این موضوع، روی محدود کردن لیست ویژگی های خود به موارد زیر تمرکز کنید:

  • قابلیت های اولیه ضروری: ابتدا تصمیم بگیرید که صفحه وب شما بدون چه چیزی نمی تواند پیشرفت کند. اگر هدف اصلی صفحه شما فروش اشتراک نرم افزار است، باید ابزارهایی را برای جمع آوری اطلاعات اعضا و پرداخت ها پیاده سازی کنید.
  • عملکرد مرحله بعدی: ویژگی هایی را که ممکن است پس از تأیید مؤثر بودن صفحه وب خود اضافه کنید، در نظر بگیرید. این به شما این امکان را می‌دهد تا مطمئن شوید که پلتفرمی ایجاد می‌کنید که می‌تواند متناسب با نیازهای آینده گسترش یابد.
  • الزامات احتمالی آینده: همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی را فهرست کنید که ممکن است در آینده مفید باشند، اما لزوماً نیازی به پیاده‌سازی فوری ندارند. به عنوان مثال، اگر یک دوره آنلاین می فروشید، ممکن است یک صفحه جداگانه ایجاد کنید که در آن افراد می توانند برای یادگیری در مورد درس های آینده ثبت نام کنند.

مرحله 3: پیدا کردن نرم افزار مناسب

در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چگونه صفحه وب خود را بسازید. گزینه های مختلفی برای طراحان امروزی وجود دارد. یک راه حل منبع باز معمولا بهترین مسیر برای طراحانی است که نیاز به ایجاد چیزی خاص از ابتدا دارند. با این حال، اگر عاملی که راه حل شما را “قابل اجرا” می کند منحصر به فرد است، ممکن است برای تحقق بخشیدن به ایده خود به کد نیاز داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  یک وب سایت عاشقانه برای عروسی خود بسازید

از طرف دیگر، اگر در حال ساخت یک صفحه وب اولیه هستید که قادر به چیزی مانند جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل مشتریان یا تسهیل تراکنش‌ها است، ممکن است بتوانید از یک ابزار آماده استفاده کنید. خدمات CMS برای طراحان وب می تواند کار و هزینه های مربوط به ایجاد حداقل محصول قابل دوام را کاهش دهد.

به عنوان مثال، ممکن است از ابزاری مانند Wix یا Squarespace برای ویرایش یک قالب از قبل موجود استفاده کنید و به سادگی ویژگی‌های مورد نیاز خود را در مکان‌های مناسب بکشید و رها کنید. از سوی دیگر، اگر قصد دارید قابلیت‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید، باید بررسی کنید که آیا سازنده‌ای که استفاده می‌کنید سطح مناسبی از انعطاف‌پذیری را دارد یا خیر. بسیاری از ابزارها به شما امکان دسترسی به کد، ویژگی های پیشرفته و عملکردهای اساسی ساختمان مبتنی بر ماژول را می دهند.

مرحله 4: تجزیه و تحلیل خود را پیاده سازی کنید

یکی از بخش های ضروری یک گردش کار MVP، بازخورد است. هنگامی که MVP خود را معرفی می کنید، به دنبال اطلاعات بینش، راهنمایی و تجزیه و تحلیل خواهید بود تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که گام های بعدی شما چه خواهد بود. در نتیجه، گردش کار MVP به شدت بر اساس آزمایش است.

این بدان معناست که شما به ابزارهای تحلیلی مناسب برای ردیابی اطلاعات حیاتی نیاز دارید. شما می توانید ابزارهایی را برای جمع آوری بازخورد مشتری به طور مستقیم پیاده سازی کنید. همچنین داشتن سیستمی برای ردیابی معیارهایی مانند:

  • نرخ تبدیل؛
  • شماره های ترافیکی؛
  • رفتار کاربر؛
  • ویژگی های بیشترین استفاده/کم استفاده شده؛
  • عملکرد فنی سایت؛
  • نرخ پرش؛
  • میانگین زمان صرف شده در صفحه

در حالی که گوگل آنالیتیکس یکی از محبوب ترین ابزارها برای جمع آوری اطلاعات در دنیای طراحی وب سایت MVP است، گزینه های مختلف دیگری نیز در دسترس هستند. حتی می‌توانید ابزارهایی را با نقشه‌های حرارتی داخلی پیدا کنید تا ببینید مردم چگونه به طور مؤثرتری در سایت شما حرکت می‌کنند.

همچنین ارزش این را دارد که اجزای تست A/B را در محل خود داشته باشید. این به شما این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های «جدید» مختلفی را که در طول زمان به صفحات وب خود اضافه می‌کنید آزمایش کنید و بررسی کنید که چگونه بر تبدیل شما تأثیر می‌گذارند و از اهداف شما پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، می‌توانید از تست A/B برای بررسی تأثیر همه چیز از رنگ‌های دکمه CTA گرفته تا کپی صفحه وب و پیشنهادات استفاده کنید.

ایجاد صفحه وب MVP شما

در دنیای توسعه و طراحی وب سریع، رویکرد قدیمی و کند طراحی صفحات وب به طور فزاینده ای کمتر رایج شده است. در عوض، استراتژی MVP ممکن است بهترین گزینه برای شرکت‌هایی باشد که به دنبال سریع‌تر رفتن به بازار، جمع‌آوری بینش از مخاطبان هدف خود و تسریع رشد هستند.

اگرچه عادت کردن به این استراتژی طراحی در ابتدا می تواند چالش برانگیز باشد، اما می تواند در دراز مدت زمان، منابع و پول قابل توجهی برای شما صرفه جویی کند.

وکتور HTML ایجاد شده توسط vectorjuice – www.freepik.com



منتشر شده در 1402-12-26 14:31:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید