سلام! اگر اسپانیایی صحبت می کنید و می خواهید Git و GitHub را یاد بگیرید، در جای مناسبی هستید.

در این مقاله به معرفی مختصری از Git و GitHub می پردازیم. شما خواهید آموخت که چرا آنها ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند و اگر هدف شما توسعه دهنده بودن است، چرا باید آنها را یاد بگیرید.

سپس، شما یک را پیدا خواهید کرد 5+ ساعت دوره Git و GitHub در کانال یوتیوب اسپانیایی freeCodeCamp که در آن می‌توانید اصول اولیه را به زبان اسپانیایی با مثال‌ها و پروژه‌های عملی بیاموزید.

اگر دوستان اسپانیایی زبان دارید، می توانید آن را به اشتراک بگذارید نسخه اسپانیایی این مقاله با آنها.

شروع کنیم! ✨

🔸 Version Control چیست؟

ابتدا، بیایید ببینیم کنترل نسخه چیست زیرا این مفهوم برای Git و GitHub ضروری است.

آیا تا به حال آرزو نکرده اید که بتوانید تغییراتی که در یک پروژه ایجاد کرده اید را دنبال کنید یا حتی به نسخه قبلی یک فایل برگردید؟

اجازه دهید به شما بگویم که این با کنترل نسخه امکان پذیر است.

با یک سیستم کنترل نسخه، می توانید تغییراتی را که در فایل های خود ایجاد می کنید پیگیری کنید و چندین نسخه از پروژه خود را به طور همزمان در یک رایانه نگه دارید. به این ترتیب، هنگام ایجاد تغییرات و ایجاد ویژگی های جدید، می توانید بین نسخه های مختلف پروژه خود جابجا شوید.

اسکرین شات-2023-01-30-at-6.42.42-PM

این قدرت کنترل نسخه است.

می توانید یک نسخه آزمایشی از پروژه خود را برای کار بر روی یک ویژگی جدید نگه دارید در حالی که نسخه پایدار پروژه خود را نیز به صورت زنده برای کاربران خود دارید.

اسکرین شات-2023-02-02-at-3.31.46-PM

دو مورد از محبوب ترین ابزارهای کنترل نسخه در جامعه توسعه دهندگان جهانی هستند Git و GitHub. بیایید با مروری کوتاه بر Git شروع کنیم.

🔹 گیت چیست؟

Git یکی از محبوب ترین سیستم های کنترل نسخه در میان جامعه توسعه دهندگان است. من به شما قول می دهم که اگر هدف شما این باشد که یک توسعه دهنده نرم افزار باشید، یادگیری Git کاملاً ارزش وقت شما را خواهد داشت.

اسکرین شات-2023-01-31-at-2.46.12-PM
Git (لوگوی رسمی).

با Git می‌توانید تغییراتی را که در فایل‌های خود ایجاد می‌کنید ردیابی کنید و با نسخه‌های مختلف پروژه خود در یک رایانه کار کنید.

با یادگیری چند دستور مهم Git، می‌توانید روی پروژه‌های توسعه نرم‌افزار خود تمرکز کنید، در حالی که Git از جزئیات داخلی تمام وظایف مهم کنترل نسخه مراقبت می‌کند.

◼️ مفاهیم پایه Git

اکنون که می دانید Git چیست، بیایید برخی از مفاهیم ضروری برای کار با Git را ببینیم:

مخزن گیت

یک مخزن جایی است که Git فایل های پروژه ما را ذخیره می کند و نسخه های مختلف آنها را ردیابی می کند. یک مخزن می تواند محلی یا راه دور باشد.

یک مخزن محلی به صورت محلی در رایانه شما ذخیره می شود. یک مخزن راه دور از راه دور بر روی سرورهای سرویس میزبانی مورد نظر شما (مانند GitHub) ذخیره می شود.

اسکرین شات-2023-02-02-at-10.57.53-AM

دایرکتوری کار

دایرکتوری کاری دایرکتوری پروژه در سیستم فایل ما است که فایل ها در آن ذخیره می شوند. به عنوان مثال، این پوشه ای است که در ویرایشگر کد یا IDE خود برای کار با فایل های خود باز می کنید.

منطقه صحنه سازی

ناحیه مرحله شامل مجموعه ای از فایل ها و تغییراتی است که در commit بعدی (یک رکورد از تغییرات ایجاد شده در مخزن) گنجانده می شود. در صورت نیاز می توانیم فایل ها را از این قسمت اضافه و حذف کنیم.

اسکرین شات-2023-02-02-at-11.01.34-AM

مرتکب شدن

یک commit مانند یک عکس فوری از پروژه شما در یک لحظه خاص در زمان است. یک commit تغییرات ایجاد شده در پروژه را ثبت می کند. شما انتخاب می کنید که چه زمانی یک commit ایجاد کنید و چه چیزی را در آن commit قرار دهید.

💡 نکته: برای توصیف تغییرات ثبت شده در یک commit، یک پیام commit می نویسیم که بعداً در حین کار روی پروژه می توانیم آن را بررسی کنیم.

متعهد می شود

شاخه

شعبه یک خط مستقل توسعه یک پروژه است که توسط Git پیگیری می شود. هر پروژه با یک شاخه پیش فرض شروع می شود که ما معمولاً آن را فراخوانی می کنیم main. ما می‌توانیم یک شعبه جدید برای کار بر روی یک ویژگی جدید بدون تأثیرگذاری بر نسخه اصلی پروژه خود ایجاد کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نحوه ارسال اتریوم از کوین بیس به کیف پول متامسک
شاخه

ادغام

ما همچنین می‌توانیم شاخه‌ها را ترکیب کنیم (ادغام کنیم) زمانی که نیاز داریم تغییرات ایجاد شده در یک شاخه را در شاخه دیگر ترکیب کنیم. این همان کاری است که ما معمولاً زمانی انجام می دهیم که یک ویژگی جدید برای اضافه شدن به نسخه زنده پروژه ما آماده است.

ادغام

اینها مفاهیم اساسی برای کار با Git هستند. حالا بیایید ابزار خط فرمان واقعی را ببینیم که با آن کار خواهیم کرد.

◼️ Git Bash

در طول دوره، ما از Git Bash، یک ابزار خط فرمان برای ویندوز استفاده خواهیم کرد که محیطی را فراهم می کند که بتوانیم دستورات Git را اجرا کنیم.

💡 نکته: Bash مخفف Bourne Again Shell است. bash برنامه ای است که برای تعامل با سیستم عامل کامپیوتر از طریق دستورات استفاده می شود.

تصویر-387
اسکرین شات از Git Bash (ویندوز)

عالی! اکنون که درباره Git بیشتر می‌دانید، بیایید شروع به بررسی اصول اولیه GitHub کنیم. Git و GitHub با هم کار می کنند تا گردش کاری را ایجاد کنند که توسعه دهندگان نرم افزار هر روز از آن استفاده می کنند.

🔸 GitHub چیست؟

اسکرین شات-2023-02-02-at-11.02.14-AM
صفحه اصلی GitHub

هنگامی که با Git کار می کنید، هر چیزی که در مخزن خود ذخیره می کنید فقط به صورت محلی ذخیره می شود. فقط شما می توانید به مخزن و تغییرات خود دسترسی داشته باشید.

اگر روی یک پروژه شخصی کار می کنید، این دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

با این حال، اگر بخشی از یک تیم هستید، باید با توسعه دهندگان دیگر همکاری کنید تا همان پایگاه کد را تغییر دهید، که اگر راهی برای دسترسی سریع به تغییرات ایجاد شده توسط توسعه دهندگان دیگر وجود نداشته باشد، می تواند بسیار مشکل ساز باشد.

اینجاست که GitHub به کمک می آید!

هنگامی که یک مخزن GitHub ایجاد می کنید، همه اعضای تیم به این مخزن دسترسی دارند. آنها می توانند نسخه های محلی (کلون) مخزن راه دور را در رایانه خود ایجاد کنند.

اسکرین شات-2023-01-31-at-4.20.06-PM

این کلون ها بسیار مفید هستند زیرا توسعه دهندگان می توانند با فایل ها به صورت محلی کار کنند، تغییرات و تعهدات را ایجاد کنند و آنها را به GitHub برگردانند.

هنگامی که مخزن راه دور تغییرات جدیدی دریافت می کند، اعضای تیم می توانند این تغییرات را نیز در مخازن محلی خود بگنجانند تا مطمئن شوند که هیچ تضادی بین تغییرات آنها و تغییرات ایجاد شده توسط همکارانشان وجود ندارد.

این قدرت Git و GitHub است. اکنون بیایید برخی از داده‌ها را ببینیم که چرا اگر هدف شما توسعه‌دهنده شدن است، باید Git و GitHub را یاد بگیرید.

🔹 چرا باید Git و GitHub را یاد بگیرید؟

Git و GitHub به طور گسترده در بسیاری از زمینه ها و سازمان های مختلف استفاده می شوند.

💡 نکته: در freeCodeCamp، ما از Git و GitHub برای نگهداری و به روز رسانی نسخه زنده پلتفرم آموزشی استفاده می کنیم که می توانید هر روز آن را ببینید و استفاده کنید.

وب سایت رسمی Git همچنین اشاره می کند که این شرکت ها و پروژه ها از Git استفاده می کنند:

  • گوگل
  • مایکروسافت
  • توییتر
  • لینکدین
  • نتفلیکس
  • PostgreSQL
  • اندروید
  • لینوکس
  • روبی روی ریل
  • گنوم
  • کسوف

طبق نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow 2022:

هیچ فناوری دیگری به اندازه Git به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد. به خصوص در میان توسعه دهندگان حرفه ای.

نتایج بسیار سازگار است. 93.87٪ از 71,379 توسعه دهندگانی که در نظرسنجی به این سوال پاسخ دادند از Git به عنوان سیستم کنترل نسخه خود استفاده می کنند.

اسکرین شات-2023-01-30-at-6.59.27-PM
نتایج نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow 2022 برای دسته سیستم های کنترل نسخه. 93.87 درصد از پاسخ دهندگان Git را به عنوان سیستم کنترل نسخه خود انتخاب کردند.

Git علاوه بر اینکه ابزار بسیار ارزشمندی در سناریوهای دنیای واقعی است، یکی از محبوب ترین سیستم های کنترل نسخه در جامعه زبان آموزانی است که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند.

در میان پاسخ دهندگانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند، 81.87٪ از آنها از Git استفاده می کنند.

یادگیری برای کدگذاری
نتایج نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow 2022 برای دسته سیستم های کنترل نسخه. 81.87 درصد از پاسخ دهندگانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند از Git استفاده می کنند.

بر اساس این نتایج، می توانید ببینید که Git یک ابزار بسیار قدرتمند برای توسعه دهندگان نرم افزار از تمام پیشینه ها و سطوح تجربه است.

وقتی قدرت Git را با قدرت از ترکیب می کنید GitHub، قدرت واقعی کنترل نسخه را باز می کنید.

به عنوان مثال، مخزن freeCodeCamp یک پروژه منبع باز است که در GitHub میزبانی می شود.

GitHub
مخزن گیت هاب freeCodeCamp

وب سایت رسمی GitHub همچنین اشاره می کند که سازمان های زیر مخازن خود را در GitHub میزبانی می کنند:

  • راه راه
  • پینترست
  • KPMG
  • مرسدس بنز
  • پراکتر اند گمبل
  • تلوس
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مرتب سازی سریع در جاوا اسکریپت به مرتب کردن آیتم های یک لیست در یک ترتیب خاص (عددی یا الفبایی) اشاره دارد. مرتب‌سازی معمولاً همراه با جستجو استفاده می‌شود. در طول سال‌ها، الگوریتم‌های مرتب‌سازی زیادی توسعه یافته‌اند و یکی از سریع‌ترین آنها تا به امروز، Quicksort است. Quicksort از استراتژی تفرقه بینداز و حکومت کن برای مرتب کردن...

طبق نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow 2022:

GitHub محبوب ترین نسخه کنترل برای استفاده شخصی و حرفه ای است.

در این نظرسنجی، GitHub محبوب ترین پلتفرم کنترل نسخه در میان جامعه توسعه دهندگان بود.

اسکرین شات-2023-01-30-at-7.06.09-PM
نتایج نظرسنجی توسعه‌دهنده Stack Overflow 2022 برای دسته پلتفرم‌های کنترل نسخه.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد GitHub برای زبان آموزانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند این است که هر نمایه یک تقویم برای ردیابی مشارکت دارد. این یک تقویم تعاملی با یک مربع کوچک در روز است.

اگر در یک روز خاص مشارکت بیشتری داشته باشید، سایه سبز تیره تری را در مربع مربوطه آن خواهید دید.

تصویر-386
تقویم مشارکت از این مقاله توسط GitHub.

این تقویم تعاملی اغلب توسط استخدام‌کنندگان برای ارزیابی تجربیات، پروژه‌ها و مشارکت‌های شما استفاده می‌شود.

هنگامی که شما به طور فعال در پروژه های میزبانی شده در GitHub مشارکت می کنید، یک جدول زمانی از مشارکت ها ایجاد می کنید که استخدام کنندگان می توانند بررسی کنند تا ببینند چگونه با توسعه دهندگان دیگر ارتباط برقرار می کنید و چگونه با چالش ها روبرو می شوید.

اساساً، هنگامی که در GitHub مشارکت می کنید، به تدریج در حال ایجاد نمونه کارها از توسعه دهندگان خود هستید و در عین حال در پروژه های دنیای واقعی نیز تجربه کسب می کنید.

عالی! اکنون که می‌دانید Git و GitHub چیست و چرا باید آن‌ها را یاد بگیرید، بیایید به محتوای دوره بپردازیم.

🔸 محتوای دوره

این خلاصه ای از موضوعاتی است که در طول دوره یاد خواهید گرفت. در پایان دوره، می توانید با Git و GitHub در پروژه های شخصی و حرفه ای خود کار کنید.

ما با فایل‌های متنی و فایل‌های کد ساده کار می‌کنیم، بنابراین شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن زبان برنامه‌نویسی که تاکنون یاد گرفته‌اید یا حتی اگر تازه شروع به فرو رفتن در دنیای شگفت‌انگیز برنامه‌نویسی کرده‌اید، این دوره را بگذرانید.

💡 نکته: هدف من این است که روند کار Git و GitHub را مرحله به مرحله به شما آموزش دهم به گونه ای که کاملاً مستقل از محتوای فایل ها باشد. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود دانش خود را در هر پروژه کدنویسی به کار ببرید.

مقدمه ای بر Git

  • گیت چیست؟ برنامه های کاربردی زندگی واقعی
  • مفهوم مخزن.
  • نحوه نصب Git و Git Bash.
  • دستورات Git Bash.
  • نام کاربری و ایمیل Git را پیکربندی کنید.

مخازن Git

  • چگونه یک مخزن Git ایجاد کنیم.
  • دایرکتوری کار
  • منطقه صحنه سازی.
  • .git فهرست راهنما.
  • این git status فرمان

Git متعهد می شود

  • تعهد چیست؟
  • چگونه یک commit ایجاد کنیم.
  • نمایش تاریخچه ارتکاب با git log.
  • یک ویرایشگر Git (کد ویژوال استودیو) را پیکربندی کنید.
  • آخرین کامیت را اصلاح کنید.
  • لغو یک تعهد

شاخه ها

  • شعبه چیست؟
  • نحوه ایجاد شعبه
  • این main شاخه.
  • یک شعبه را بررسی کنید
  • تغییر نام یک شعبه
  • یک شاخه را حذف کنید
  • ایجاد commit در یک شاخه
  • تاریخچه ارتکاب را در یک شعبه ببینید.

ادغام شاخه ها

  • ادغام چیست؟
  • نحوه ادغام دو شاخه
  • تضادها را ادغام کنید
  • چگونه یک شاخه را پس از ادغام با آن حذف کنیم main.

مقدمه ای بر GitHub

  • GitHub چیست؟
  • حساب و پروفایل خود را ایجاد کنید.
  • تنظیمات مخزن را سفارشی کنید
  • نام یک مخزن را تغییر دهید.
  • یک مخزن را حذف کنید

Git و GitHub Workflow

  • یک مخزن را شبیه سازی کنید.
  • ارسال (فشار) تغییرات به GitHub.
  • تغییرات را از GitHub دریافت کنید (کشش کنید).
  • اعتبار سنجی HTTPS برای فشار دادن تغییرات.
  • git pull در مقابل. git fetch
  • یک مخزن چنگال کنید.
  • یک مخزن چنگال شده را شبیه سازی کنید.
  • درخواست کشش چیست؟
  • شروع کنید و درخواست کشش را ارسال کنید.
  • یک مخزن فورک شده را به روز کنید.
  • موضوع چیست؟
  • چگونه یک موضوع را باز کنیم.
  • قالب ها را صادر کنید.
  • برچسب‌هایی برای مشکلات و درخواست‌های کششی.
  • شعبه های راه دور جدید را به یک مخزن محلی شبیه سازی کنید.
  • شاخه های راه دور و محلی را حذف کنید.

خواهیم دید که چگونه این اصول و عناصر روی یک پروژه واقعی کار می کنند: مخزن گیت هاب freeCodeCamp.

GitHub
مخزن گیت هاب freeCodeCamp

ما همچنین پروژه های کوچکی را ایجاد خواهیم کرد که شما این موضوعات را گام به گام یاد می گیرید.

📌 دوره Git و GitHub

عالی. اکنون که درباره Git و GitHub و آنچه در طول دوره یاد خواهید گرفت بیشتر می دانید، می توانید دوره را شروع کنید. اسپانیایی:

✍️ دوره ایجاد شده توسط استفانیا کاسینگنا ناونه. کانال یوتیوب (کد نویسی با استفانیا) و توییتر من را بررسی کنید @EstefaniaCassN.

من واقعاً امیدوارم که دوره را دوست داشته باشید و برداشتن اولین قدم های خود در دنیای کنترل نسخه برای شما مفید باشد.

شما همچنین خوش آمدید به ادامه یادگیری با دیگر ما اسپانیایی دوره های آموزشی: