وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه می توان هزینه های زیرساخت و مقیاس را همزمان با IaaS کاهش داد

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


وقتی صحبت از زیرساخت می شود، یافتن تعادل مناسب بین هزینه و مقیاس پذیری می تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از کسب و کارها الزامات مقیاس پذیری خود را به طور کامل درک نمی کنند یا برنامه بلندمدتی برای بهینه سازی هزینه ندارند.

و این نقاط کور منجر به خرج بیش از حد یا کم مشکل می شود.

اما، همانطور که در این وبلاگ بحث می کنیم، مقرون به صرفه بودن و مقیاس پذیری هستند نه متقابل منحصر به فرد

هنگامی که نیازهای مقیاس‌بندی خود و نوع ارائه‌دهندگان زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS) را که به بهترین وجه با این الگوها منطبق است را درک کردید، برای تأمین مؤثر و بهینه‌سازی هزینه‌ها مجهزتر خواهید بود. برای پیدا کردن آن نقطه شیرین بین قیمت و مقیاس پذیری.

بیایید نگاهی بیندازیم به چگونگی ایجاد این تعادل، اجتناب از هزینه‌های بیش از حد، و پرچم‌های سبزی که باید از ارائه‌دهندگان IaaS جستجو کنیم.

چگونه IaaS از مقیاس پذیری پشتیبانی می کند و در عین حال هزینه ها را کاهش می دهد

سه راه برای میزبانی زیرساخت فیزیکی وجود دارد – در محل، هم‌محل و زیرساخت به عنوان سرویس.

برای برخی، عملکرد بی‌نظیری که با مدیریت زیرساخت‌های شما به دست می‌آید، ارزش هزینه‌های مالی و منابع مورد نیاز را دارد. اما برای بسیاری، سربار مدیریت به سادگی بسیار زیاد است.

زمانی که سازمان‌ها سعی می‌کنند میزبانی خود را خود مدیریت کنند، معمولاً دو مانع رایج ایجاد می‌شود:

  1. ناکارآمدی های اولیه

    وقتی در مقیاس اجرا نمی‌شوید، همیشه ناکارآمدی وجود دارد. حتی سازمان‌های بزرگ نیز می‌توانند برای مدیریت زیرساخت‌های داخلی به شیوه‌ای که هزینه و منابع کارآمد باشد، مبارزه کنند.

    شما به یک تیم بزرگ از مدیران داخلی، مهندسان شبکه، متخصصان DevOps و غیره نیاز دارید. داشتن یک تیم 24 ساعته که زیرساخت های شما را مدیریت می کند یک کار تمام وقت برای حداقل هشت نفر است و حضور همه این افراد در حال تماس گران است.

    وقتی زیرساخت تنها هدف تجاری شما نیست، این ناکارآمدی ها تا حد زیادی اجتناب ناپذیر هستند – و احتمالاً به پوشش 24 ساعته نخواهید رسید.

    مقیاس‌پذیری در مکان‌های جدید نیز بسیار دشوار است (مگر اینکه قصد دارید دفتر جدیدی در آن مکان باز کنید). آنهایی که مکان جدیدی را انتخاب می کنند باید زیرساخت را پیش خرید کنند و یک مرکز داده با ظرفیت چند سال رشد راه اندازی کنند. این گران است و خطر بیش از حد تامین و خرج کردن زیاد است.

  2. تاخیر در مکان یابی

    ناکارآمدی نیز یک مشکل رایج برای سازمان‌هایی است که زیرساخت‌های خود را در هم‌مکانی مدیریت می‌کنند. پوسته پوسته شدن در محل قرارگیری می تواند کند باشد. به خصوص اگر می خواهید سخت افزار را مستقیماً از یک ارائه دهنده فناوری خریداری کنید.

    در نتیجه، هنگام امضای قرارداد با یک ارائه‌دهنده کولوکیشن ممکن است متوجه شوید که باید بیش از حد تهیه کنید (به عنوان مثال، سفارش ده قفسه زمانی که فقط به 5 قفسه نیاز دارید). این به این دلیل است که، مگر اینکه بتوانید حق انصراف (ROFR) را برای قفسه‌های مجاور در مرکز داده دریافت کنید، خطر قابل توجهی وجود دارد که تا زمانی که تصمیم می‌گیرید آن فضاها توسط مشتریان دیگر گرفته شده باشد. افزایش مقیاس.

    این وضعیت اغلب مشاغل را وادار می کند تا تصمیمات فوری برای خرید قفسه های اضافی بگیرند تا در آینده ضرر نکنند (حتی اگر در آن مقطع زمانی نیازی به آنها نباشد).

IaaS برای کاهش این ناکارآمدی ها و هزینه های مدیریتی مرتبط با اجازه دادن به سازمان ها برای تخصیص مجدد مسئولیت های مبتنی بر زیرساخت به ارائه دهنده IaaS طراحی شده است. به عبارت دیگر، IaaS بار مدیریت خود میزبانی شما را از بین می برد.

هنگامی که یک سازمان انتخاب می کند که از on-prem یا colocation به IaaS تغییر مکان دهد، دیگر نیازی به فعالیت به عنوان یک شرکت میزبان ندارد. IaaS سازمان را آزاد می کند تا بر آنچه واقعاً هستند و آنچه واقعاً برای آنها مهم است تمرکز کند.

چگونه تعادل مناسب بین هزینه و مقیاس پذیری IaaS

انتخاب هر ارائه دهنده IaaS به سادگی نیست. انتخاب درست مدل فروشنده IaaS هنگامی که به تعادل هزینه IaaS و مقیاس پذیری می رسد به همان اندازه مهم است.

تمایز اصلی در اینجا بین ابر و فلز لخت نهفته است.

Cloud IaaS

مقیاس پذیری IaaS مترادف با ابر شده است. راه‌حل‌های زیرساخت به‌عنوان یک سرویس از ارائه‌دهندگان ابر مقیاس بزرگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با پیروی از منحنی استفاده روزانه شما، تقریباً فوراً مقیاس شوند. مقیاس خودکار AWS مثال اصلی است. این ویژگی به طور مداوم یک برنامه را نظارت می کند و به طور خودکار ظرفیت منابع را در اطراف افزایش تقاضا افزایش می دهد. این یک ویژگی فوق العاده است – اما هزینه دارد.

برای سازمان‌های مقیاس بزرگ با اوج و پایین‌ترین تقاضای نامنظم، پرداخت حق بیمه برای مقیاس‌بندی خودکار معمولاً ارزشمند است. اما بیشتر کسب و کارها چیزی نزدیک به این بالا و پایین های اصلی را تجربه نمی کنند. با این حال، به دلیل عدم درک در مورد الزامات مقیاس‌بندی واقعی، بسیاری هنوز بر این باورند که باید برای مقیاس‌پذیری فوری هزینه پرداخت کنند. حتی اگر مقیاس بندی افزایشی کاملاً کافی باشد.

نتیجه؟ پرداخت Cloud IaaS حتی زمانی که لازم نیست هزینه دارد.

فلز لخت IaaS

راه‌حل‌های زیرساختی که برای مقیاس‌بندی تدریجی طراحی شده‌اند، تعادلی بین هزینه IaaS و مقیاس‌پذیری ارائه می‌کنند. ارائه دهندگان سرور فلزی لخت مقیاس پذیری انعطاف پذیر و افزایشی را ارائه می دهند که به کسب و کارها کمک می کند عملکرد خود را حفظ کنند و در عین حال حاشیه سود را بهبود بخشند. به نوبه خود از تداوم کسب و کار بلند مدت حمایت می کند.

برای برخی، بهترین راه برای متعادل کردن هزینه IaaS و مقیاس‌پذیری، طراحی یک رویکرد ترکیبی است – با یک لایه پایه از سرورهای اختصاصی و افزایش ابر برای هر گونه افزایش تقاضای غیرمنتظره. استفاده از این رویکرد به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از اتکای بیش از حد (و خرج کردن بیش از حد) به ابر اجتناب کنند و در عین حال اطمینان حاصل شود که الزامات مقیاس‌پذیری به طور کامل برآورده شده‌اند.

چگونه می توان نیازهای مقیاس پذیری خود را تعیین کرد

کلید انتخاب مدل IaaS مناسب، درک این است نوع رویدادهای مقیاس پذیری تجربیات کسب و کار شما. این می تواند چالش برانگیز باشد زیرا داده ها فقط می توانند شما را تا این حد پیش ببرند. هیچ کس توپ کریستالی ندارد و پیش بینی رویدادهای مقیاس بندی با دقت 100٪ غیرممکن است.

اما با وجود چالش‌ها، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای رسیدگی بهتر به نیازهای مقیاس‌بندی خود انجام دهید.

بهترین مکان برای شروع این است که سعی کنید الگویی را که رویدادهای مقیاس بندی شما انجام می دهند درک کنید.

در زیر چند نمونه از الگوهای رایج مقیاس بندی آورده شده است:



منتشر شده در 1402-12-26 20:57:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید