وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چرا نیاز به زیرساخت قوی Web3 وجود دارد

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


زمانی که Web3 به عنوان تبلیغات تبلیغاتی تلقی شد، شروع به تثبیت خود به عنوان یک جایگزین قانونی برای کنترل متمرکز عصر Web2 کرده است.

این یعنی چی؟

Web2 با ظهور محتوای تولید شده توسط کاربر، تا حد زیادی به لطف رسانه های اجتماعی تعریف شد. همچنین عصر اینترنت است که در آن تمرکز شرکت ها با سرمایه گذاری بر روی داده های کاربران میلیون ها دلار به دست آوردند. ما داده های خود را دادیم و اساساً به محصول تبدیل شدیم.

Web3 با ایجاد رویکردی دموکراتیک تر و شفاف تر به اطلاعات، قصد دارد کنترل اطلاعات را از دست تعداد معدودی بگیرد و به بسیاری بازگرداند. اون چطور انجامش میدهد؟ از طریق زنجیره‌های بلاک بدون مجوز، که توسط یک نهاد متمرکز کنترل نمی‌شوند، اما به هر کسی اجازه می‌دهند در فرآیندی که برای اعتبارسنجی داده‌ها و تراکنش‌های انجام شده با آن داده‌ها استفاده می‌شود، مشارکت داشته باشند.

وب 3 با شکستن انحصار اطلاعات و آن عده معدودی که آن را کنترل می کنند تا در عوض یک وب دموکراتیک تر ایجاد کند، قصد دارد اقتصادهای جدید، کلاس های محصول و خدمات آنلاین ایجاد کند. مانند هاروارد بیزینس ریویو می گوید، Web3 در حال «باز سیم کشی نحوه کار وب» در تکرار بعدی اینترنت از:

Web1 – فقط خواندنی

Web2 – خواندن و نوشتن

Web3 – خواندن-نوشتن-خود

مانند هر تحول تکنولوژیکی جدید و به ویژه در موردی که دیجیتالی کردن دارایی ها، محصولات و فرآیندها در مرکز قرار دارد، Web3 نیاز به زیرساخت های قوی را به همراه دارد.

اما زیرساختی که زیربنای Web3 است چگونه به نظر می رسد؟

زیرساخت Web3 چیست؟?

دو فناوری اصلی وجود دارد که در قلب Web3 قرار دارند:

فناوری بلاک چین – دفترهای توزیع شده که داده ها و تراکنش ها را به صورت ایمن، شفاف و دائمی ثبت می کنند. داده‌ها و تراکنش‌ها در بلوک‌هایی ذخیره می‌شوند که کپی شده و در سراسر شبکه گره‌ها (رایانه‌ها) درون آن بلاک چین به اشتراک گذاشته می‌شوند. هر تراکنش با امضای دیجیتالی مالک مجاز است تا از دستکاری آن جلوگیری شود. همه می توانند داده ها را ببینند، اما نمی توانند کاری برای آن انجام دهند که فناوری بلاک چین را بسیار ایمن می کند.

برنامه های غیرمتمرکز (dApps) – روشی جدید برای ساختن برنامه‌هایی که در شبکه‌های همتا به همتا با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند (تکه کدی که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهد و نیاز به اعتماد به چندین طرف را هنگام خرید چیزی برطرف می‌کند). dApp ها را نمی توان توسط یک مرجع کنترل کرد و هیچ خرابی وجود ندارد زیرا آنها به یک شبکه همتا به همتا متکی هستند.

آنها با طیف وسیعی از فناوری‌ها و پروتکل‌های دیگر ملحق می‌شوند که غیرمتمرکز کردن و دسترسی به زیرساخت Web3 را ممکن می‌سازد، از جمله:

  1. پروتکل ها – ظهور پروتکل های Web3 برای توسعه این دوره بعدی وب بسیار مهم بوده است. نمونه هایی از پروتکل ها عبارتند از:

    1. اتریوم که ایده بلاک چین قابل برنامه ریزی را معرفی کرد

    2. Web3.js و Ethers.js پلی بین برنامه های غیرمتمرکز مدرن (dApps) و مرورگرهای وب سنتی ایجاد می کنند.

    3. IFPS (سیستم فایل بین سیاره ای)، یک سیستم فایل توزیع شده و غیرمتمرکز

  1. رمزنگاری – تمرین کدگذاری یا پنهان کردن اطلاعات به طوری که فقط شخصی که اطلاعات برای او در نظر گرفته شده است بتواند آن را بخواند. الگوریتم‌های رمزنگاری بخش مهمی برای کمک به پروتکل‌های Web3 برای تضمین امنیت و حریم خصوصی هستند.

  1. ذخیره سازی غیر متمرکز – یک پروتکل بلاک چین منحصر به فرد که در آن داده ها بر روی گره ها در یک شبکه غیرمتمرکز ذخیره می شوند. بر خلاف راه حل ذخیره سازی متمرکز، که در آن داده ها بر روی یک سرور واحد که توسط یک سازمان یا شرکت اداره می شود، ذخیره می شود، اپراتورها در شبکه همتا به همتا بخشی از داده های کلی را در اختیار دارند. این به مصرف کنندگان کنترل و مالکیت کامل داده هایشان را می دهد و اطمینان می دهد که کاملاً ایمن است. Filecoin یکی از بزرگترین شبکه های ذخیره سازی غیرمتمرکز در حال حاضر در بازار است.

  1. مکانیسم های اجماع – تا به حال در مورد اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) شنیده اید؟ آنها مکانیسم های اجماع Web3 هستند که تراکنش های موجود در شبکه را تأیید می کنند و شبکه را ایمن می کنند تا از یکپارچگی زیرساخت Web3 اطمینان حاصل کنند.

  1. سرورها – بلاک چین باید بر روی چیزی ساخته شود و آن چیزی سرورها هستند. به طور خاص، سرورهای مقیاس پذیر، پایدار و با کارایی بالا که از ارزش های بنیادی Web3 یعنی عدم تمرکز و شفافیت پشتیبانی می کنند. این ها می توانند به عنوان ماشین های فلزی خالی یا ماشین های مجازی در فضای ابری میزبانی شوند.

  1. مدیریت هویت – با هدف کنترل و حفظ حریم خصوصی بیشتر افراد بر روی داده های شخصی خود، سیستم های مدیریت هویت مانند DID (هویت غیرمتمرکز) و SSI (هویت مستقل) یک هویت آنلاین منحصر به فرد برای فردی ایجاد می کند که دارای حاکمیت شخصی (که توسط فرد کنترل می شود) .

  2. اوراکلز – راهی برای آوردن داده های خارجی (خارج از زنجیره) به یک شبکه غیرمتمرکز/بلاک چین (روی زنجیره) که نمی تواند به اطلاعات ذخیره شده خارج از شبکه دسترسی پیدا کند. آن‌ها با یافتن، تأیید آن و ارسال آن به قراردادهای هوشمند، دسترسی به داده‌های دنیای واقعی را برای بلاک چین فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، زمانی که قیمت یک کالا به مقدار مشخصی می رسد، اوراکل یک قرارداد هوشمند را برای تصمیم گیری بر اساس آن داده ها آغاز می کند.

هر یک از اینها بخش اساسی برای تبدیل اکوسیستم غیرمتمرکز Web3 به یک بازیکن قابل دوام در آینده اینترنت است.

نیاز روزافزون به زیرساخت قوی Web3

بر کسی پوشیده نیست که دنیای Web3 با چالش هایی روبرو شده است. بازار ارزهای دیجیتال کمی بیش از 2 تریلیون دلار از دست داد در سال 2022 و قیمت کریپتو، اگرچه بهتر است، اما همچنان پایین است. معاملات NFT کند شده است. و البته، رسوایی های دیدنی مانند سقوط FTX وجود داشته است.

اما، همانطور که مک کینزی رهبران کسب و کار نباید نوسانات بازار یا بازیگران بد را با استفاده‌های بالقوه از دارایی‌های دیجیتال و فناوری‌های زیربنای آن‌ها اشتباه بگیرند… برنامه‌های کاربردی برای نسل بعدی اینترنت همچنان در تعداد فزاینده‌ای از صنایع با تغییرات بالقوه به وجود می‌آیند. اثرات.”

کاربردهایی مانند:

  • EnviroBLOQیک استارت‌آپ بلاک‌چین بینش بیشتری در مورد بهره‌وری انرژی خانه برای کمک به کاهش هزینه‌ها و کاهش ردپای کربن ما ارائه می‌کند.

  • فارما تراست، پروژه ای که از بلاک چین برای شناسایی محصولات تقلبی در زنجیره تامین دارویی استفاده می کند

  • اعتماد به ذهن، یک شبکه استعدادهای غیرمتمرکز که هدف آن اتصال کارکنان دانش با برخی از بزرگترین شرکت های جهان است

  • تحلیل زنجیره ای، با تجزیه و تحلیل داده های بلاک چین در دسترس عموم، کلاهبرداری، کلاهبرداری و هک را شناسایی می کند.

و البته، پیشرفت‌های NFT و بازارهای همتا به همتا برای دارایی‌های دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ارزهای دیجیتال و ادغام آنها در صنایعی مانند بازی، فرافضا و املاک مجازی وجود دارد.

این شرکت ها و برنامه های کاربردی دیگر یک مفهوم آینده نگر نیستند، آنها از قبل وجود دارند. بسیاری از صنایع در حال حاضر به نحوه استفاده از Web3 برای اصلاح ساختارهای تجاری، محصولات و خدمات و نحوه اتصال افراد نگاه می کنند.

برای انجام این کار، کسب‌وکارها و سازمان‌ها به زیرساخت‌هایی نیاز دارند که قوی، مقیاس‌پذیر و قابل اعتماد باشد. سرورهای اختصاصی فلزی لخت گزینه خوبی برای Web3 هستند زیرا عملکرد بالا، مقیاس پذیری آسان، تاخیر کم و ایمن هستند.

هنگام اجرای سرورهای اختصاصی فلزی لخت چند گزینه وجود دارد، از جمله:

در فرض – شامل خرید سخت افزار، یافتن مکان (معمولاً در یک دفتر یا زیرزمین ساختمان اداری)، راه اندازی سخت افزار، توسعه روابط با ارائه دهندگان خدمات مختلف مورد نیاز برای تامین انرژی سخت افزار، و مدیریت و نگهداری آن است.

محل سکونت – شامل خرید سخت افزار، اجاره فضا در یک مرکز داده (شامل برق، پهنای باند، امنیت فیزیکی، خنک کننده)، راه اندازی سخت افزار، توسعه روابط با ارائه دهندگان خدمات مختلف مورد نیاز برای تامین انرژی سخت افزار (که در مکان مشترک گنجانده نشده است). توافق) و مدیریت و نگهداری آن.

زیرساخت به عنوان یک سرویس – نیاز به خرید سخت افزار را برطرف می کند. با استفاده از زیرساخت به عنوان یک سرویس، شرکت ها می توانند سرورهای اختصاصی را از یک شرکت IaaS اجاره کنند که سرورها شامل سیستم عامل، امنیت و اتصالات اینترنتی را مستقر می کند و سپس تعمیر و نگهداری مداوم را مدیریت می کند.

در یک ارائه دهنده زیرساخت Web3 به دنبال چه چیزی باشید



منتشر شده در 1402-12-27 00:59:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید