فعال کردن نظرات و پیام های فرم تماس روی شما page یکی از راه های خوب برای بهبود نرخ تعامل بازدیدکنندگان است. متأسفانه، آنها مستعد پیام‌های اسپم هستند که معمولاً شامل تبلیغات تصادفی و پیوندهای مشکوک می‌شوند که شما را به وب‌سایت‌های نامربوط هدایت می‌کنند.

اگر نادیده گرفته شود، هرزنامه می تواند بر تجربه کاربران تأثیر منفی بگذارد و به تلاش شما برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آسیب برساند. خزنده های وب نظرات هرزنامه را به عنوان پرچم قرمز می بینند، و حتی ممکن است گوگل حذف محتوا از نتایج جستجوی آن

یکی از راه‌های موثر برای مسدود کردن هرزنامه‌ها از سایت وردپرس خود، نصب یک افزونه ضد هرزنامه است Akismet Anti-Spam توسط Automattic. این مقاله به همه چیز در مورد پلاگین، از جمله موارد استفاده از آن، ویژگی های کلیدی و نصب پاسخ می دهد process.

پلاگین ضد هرزنامه Akismet دقیقاً چیست؟

طرحی که نشان می دهد پلاگین Akismet چگونه کار می کند

این Akismet Anti Spam افزونه یک برنامه مبتنی بر ابر است که هرزنامه ها را فیلتر می کند روی وب سایت وردپرس شما توسعه یافته توسط همان شرکت پشت سر WordPress.com، این افزونه بیش از 5 میلیون دانلود.

Akismet چندین ویژگی برجسته را ارائه می دهد، مانند:

  • از طریق وبلاگ ها، نظرات و فرم های تماس خود اسکن کنید.
  • نمایش URL ها در بدنه نظرات برای شناسایی لینک های گمراه کننده.
  • تنظیم تاریخچه وضعیت برای هر نظر برای کمک به شناسایی پاک شدن آن توسط Akismet یا ناظر.
  • به گردانندگان اجازه می دهد تا پارامترهای هرزنامه مانند کلمات کلیدی و پیوندها را پیکربندی کنند.
  • یک ویژگی رد کردن برای مسدود کردن پیام‌های هرزنامه مهم، صرفه‌جویی در فضای دیسک و افزایش سرعت سایت وردپرس شما.

Akismet نظرات هرزنامه را از سراسر وب سایت ها با استفاده از الگوریتم های ضد هرزنامه شناسایی می کند. هر بار که یک کاربر نظری را ارسال می کند، Akismet آن را بر اساس بررسی می کند روی پایگاه داده آن اگر الگوریتم ها نظری را به عنوان هرزنامه شناسایی کنند، از وب سایت شما حذف می شود.

الگوریتم ها همچنین از اقدامات انجام شده توسط کاربران برای شناسایی آدرس های ایمیل هرزنامه یاد می گیرند. به عنوان مثال، هنگامی که بسیاری از کاربران یک نظر خاص را به عنوان هرزنامه گزارش می کنند، Akismet به طور خودکار آن را به عنوان هرزنامه برچسب گذاری می کند.

علاوه بر این، Akismet به کاربران اجازه می دهد نظرات را به صورت دستی فیلتر کنند – سپس الگوریتم ها این عمل را ضبط کرده و از آن در فیلتر کردن نظرات کاربران واقعی از نظرات اسپم استفاده می کنند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که الگوریتم ها به طور تصادفی کاربران قانونی را به عنوان هرزنامه شناسایی می کنند. این مشکل زمانی رخ می دهد که نظر کاربر به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود روی سایت های دیگر، که منجر به مثبت کاذب می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، مرتباً صف تعدیل خود را بررسی کنید.

چرا از Akismet استفاده کنیم؟

اگر نمی‌خواهید یک افزونه ضد هرزنامه را فعال کنید، می‌توانید برای جلوگیری از ارسال هرزنامه نظرات را به صورت دستی تنظیم کنید. روی وب سایت وردپرس شما گفته می شود، زمان بر است process و مستعد خطاهای انسانی است.

به همین دلیل، نصب یک افزونه جایگزین بهتری است. این ابزار می تواند به سرعت صدها نظر، فرم و پیام را شناسایی کند و سپس مواردی را که حاوی هرزنامه هستند حذف کند.

Akismet Anti-Spam بهترین توصیه ما در میان سایر افزونه های مسدود کننده هرزنامه است. در اینجا دلیل آن است:

  • قابل اعتماد – این افزونه تا به امروز بیش از 500 میلیون نظر هرزنامه را مسدود کرده است. با چنین پایگاه داده وسیعی، تشخیص اینکه کدام نظرات اسپم هستند بهتر می شود.
  • ادغام جت پک و فرم تماس 7 – با ترکیب این دو پلتفرم، سرویس Akismet می تواند امنیت سایت شما را بیشتر بهبود بخشد و هرزنامه را از ارسال فرم تماس مسدود کند.
  • نظارت بر آمار – این ویژگی داده های مربوط به فعالیت های هرزنامه سایت شما را ارائه می دهد. نمودارهای هرزنامه ماهانه و سالانه را نمایش می دهد.
  • آسان برای استفاده – این افزونه به عنوان یک افزونه پیش فرض برای وب سایت های وردپرسی ارائه می شود. این به شما امکان می دهد آن را به راحتی تنظیم و فعال کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب MySQL روی CentOS 9 جریان

به لطف طیف گسترده ای از ویژگی های آن که کاهش می دهد روی تعدیل نظر دستی، Akismet به شما امکان می دهد تمرکز کنید روی ایجاد محتوا و مدیریت بقیه وب سایت شما.

Akismet Anti-Spam همچنین یک مدل قیمت گذاری رایگان ارائه می دهد که کاربران می توانند ویژگی های ممتاز را برای افزایش عملکرد آن خریداری کنند. برنامه های اختصاصی هم برای استفاده شخصی و هم تجاری وجود دارد که از آن شروع می شود 8.33 دلار در ماه.

چگونه پلاگین ضد هرزنامه Akismet را راه اندازی کنیم

Akismet Anti-Spam به عنوان یک برنامه پیش فرض با نصب وردپرس ارائه می شود. با این حال، افزونه پس از فعال سازی به یک کلید API نیاز دارد. بخش‌های زیر شما را با یک راه آسان برای راه‌اندازی Akismet و اجرای آن آشنا می‌کند روی سایت شما.

1. افزونه Anti-Spam Akismet را نصب و فعال کنید

اگر افزونه قبلاً نصب نشده باشد روی سایت وردپرس خود را، به یافتن آن در فهرست افزونه ها ادامه دهید.

  1. به داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و به آن بروید پلاگین ها منو.
  2. انتخاب کنید جدید اضافه کن گزینه و نوع “محافظت از هرزنامه Akismet” در نوار جستجو
داشبورد وردپرس که دکمه افزودن جدید را برجسته می کندداشبورد وردپرس که دکمه افزودن جدید را برجسته می کند
  1. کلیک روی را الآن نصب کن دکمه شروع نصب افزونه. از وقتی که process کامل است، ضربه بزنید فعال کنید.
داشبورد وردپرس که دکمه پلاگین ها را برجسته می کندداشبورد وردپرس که دکمه پلاگین ها را برجسته می کند
  1. پس از فعال سازی، نرم افزار از شما می خواهد که یک کلید API را در قسمت ارائه شده پر کنید.
کلید API Akismet را در قسمت ارائه شده پر کنیدکلید API Akismet را در قسمت ارائه شده پر کنید
  1. این پنجره را باز نگه دارید و مراحل زیر را دنبال کنید تا یک کلید API برای افزونه Akismet Anti-Spam دریافت کنید.

2. کلید Akismet API را دریافت کنید

یک کلید API به عنوان رمز عبور برای حساب Akismet شما کار می کند و به سرور کمک می کند تا شما را به عنوان یک کاربر مجاز تشخیص دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، حفظ امنیت کلید API برای جلوگیری از هرگونه سوء رفتار ضروری است.

بسته به اینکه کاربران می توانند از کلید API یکسان برای بیش از یک سایت وردپرس استفاده کنند روی طرح اشتراک برای دریافت مال خود، به Akismet’s بروید وب سایت اصلی.

  1. کلیک را حساب Akismet خود را تنظیم کنید برای شروع راه اندازی حساب کاربری خود را فشار دهید.
حساب Akismet خود را تنظیم کنیدحساب Akismet خود را تنظیم کنید
  1. یک طرح اشتراک را انتخاب کنید. اشتراک های پولی برای پروژه ها یا مشاغل بزرگتر و یک نسخه رایگان برای استفاده شخصی وجود دارد.
صفحه با طرح های Akismetصفحه با طرح های Akismet
  1. اگر وب‌سایت شخصی دارید که تبلیغات نمایش نمی‌دهد، محصولات نمی‌فروشد یا در تبلیغات تجاری شرکت نمی‌کند، می‌توانید گزینه رایگان را انتخاب کنید. برای انجام این کار، کلیک کنید روی را شخصی دریافت کنید را فشار دهید و نوار قیمت را به سمت آن بکشید $0.
  1. اطلاعات خود را در فیلدهای ارائه شده پر کنید. سپس، تمام کادرها را علامت بزنید. پس از اتمام کار، کلیک کنید با اشتراک شخصی ادامه دهید.
فرم راه اندازی حساب Akismetفرم راه اندازی حساب Akismet
  1. Akismet یک کد برای تأیید به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می کند. ایمیل خود را بررسی کنید و به حساب خود بازگردید page.
  1. کد تایید را در فیلد ارائه شده وارد کنید، سپس ضربه بزنید ادامه هید.
تایید ایمیل Akismet pageتایید ایمیل Akismet page

3. کلید Akismet API را اضافه کنید

پس از تأیید ایمیل، Akismet پیامی حاوی کلید API شما ارسال می کند. این مراحل بعدی را دنبال کنید تا سایت وردپرس خود را با Akismet Anti-Spam متصل کنید.

  1. به فعال سازی برگردید page روی داشبورد وردپرس شما شما همچنین می توانید به پلاگین ها منو، سر به پلاگین های نصب شده، افزونه Akismet را پیدا کرده و فشار دهید تنظیمات.
پلاگین Akismet، برجسته کردن دکمه تنظیماتپلاگین Akismet، برجسته کردن دکمه تنظیمات
  1. کلید API خود را پر کنید و روی آن کلیک کنید با کلید API متصل شوید دکمه.
کلید خود را برای اتصال با Akismet API وارد کنیدکلید خود را برای اتصال با Akismet API وارد کنید
  1. تنظیمات برگزیده خود را پیکربندی کنید و تمام تغییرات را ذخیره کنید.
پیکربندی Akismet pageپیکربندی Akismet page

Akismet Anti-Spam اکنون با موفقیت به سایت شما اضافه شده است. این افزونه به محض فعال شدن به طور خودکار شروع به اسکن اسپم از طریق نظرات و فرم های شما می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  معماری وردپرس: درک ساختار وب سایت، فایل های رایج و دایرکتوری ها

مطالعه پیشنهادی

درباره افزونه های مرتبط وردپرس و روش استفاده از آنها بیشتر بیاموزید:
بهترین افزونه های نظر وردپرس
بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس
روش افزودن فرم تماس به وردپرس
روش نصب افزونه های وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس که هر سایتی به آن نیاز دارد

ردیابی هرزنامه با Akismet

Akismet Anti-Spam شما را قادر می سازد تا بر فعالیت هرزنامه نظارت داشته باشید روی سایت وردپرس شما با نسخه رایگان، آمار اولیه مانند تعداد کل هرزنامه ها، هرزنامه های از دست رفته و موارد مثبت کاذب را مشاهده خواهید کرد.

در همین حال، اشتراک در Akismet Plus و بالاتر به کاربران اجازه دسترسی به آمار پیشرفته، که یک گزارش داده جامع از حساب شما و همچنین عیب یابی برای مشخص کردن جنبه های مشکل ساز سایت شما را نشان می دهد.

برای مشاهده آمار Akismet خود، به حساب خود بروید page و به پایین بروید تا آن را پیدا کنید سایت های فعال اخیر منو.

سایت های فعال اخیر pageسایت های فعال اخیر page
Akismet چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد 26

با کلیک بر روی دکمه هایلایت شده به آمار Akismet page. شما می توانید انتخاب کنید که یکی را مشاهده کنید ماهانه یا سالانه داده ها مستقر روی طرح اشتراک شما

علاوه بر کمک به کاربران در تجزیه و تحلیل عملکرد این افزونه، این آمار برای نظارت بر چندین وب سایت فعال مفید است. داده‌ها به شما امکان می‌دهند تا بر سطوح هرزنامه خود نظارت داشته باشید و هر زمان که فعالیت مشکوکی افزایش یافت، فوراً اقدام کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
Akismet چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد 27

نتیجه

نظرات یا پیام‌های هرزنامه پاسخ‌های ناخواسته‌ای هستند که هم از طرف ربات‌های خودکار و هم از ارسال‌کنندگان هرزنامه‌های انسانی دریافت می‌شوند. این موضوع با افزایش ترافیک وب سایت شما و جلب توجه ناخواسته اجتناب ناپذیر خواهد شد.

این نظرات می تواند به اعتبار، شهرت و امنیت سایت شما آسیب برساند. یک هرزنامه همچنین می تواند لینک های مخرب را در بخش نظرات شما بگذارد و به سئو سایت شما آسیب برساند. خوشبختانه CMS وردپرس تعدادی پلاگین ضد هرزنامه را ارائه می دهد.

یکی از قابل اعتمادترین افزونه های مسدود کننده اسپم وردپرس است Akismet Anti Spam. این پایگاه داده جهانی گسترده ای دارد و از الگوریتم های پیشرفته ضد هرزنامه استفاده می کند.

برای جمع بندی، اجازه دهید هر مرحله ای را که برای فعال کردن Akismet باید بردارید، مرور می کنیم:

  1. نصب Akismet Anti Spam روی وب سایت وردپرس شما
  2. برای دریافت کلید API در یکی از برنامه های اشتراک ثبت نام کنید.
  3. Akismet را با استفاده از کلید API به وردپرس متصل کنید.
  4. آمار سایت خود را از حساب Akismet خود نظارت کنید page.

امیدواریم این مقاله به پاسخگویی به هرگونه سوال در مورد افزونه Anti-Spam Akismet کمک کند.

اگر سوال دیگری دارید، در بخش بدون هرزنامه در زیر نظر خود را ارسال کنید.

سؤالات متداول Akismet چیست

در اینجا چند سوال متداول درباره Akismet وجود دارد.

چگونه Akismet اسپم را مسدود می کند؟

Akismet با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل نظرات و ردیابی های ارسال شده به یک وب سایت، اسپم ها را مسدود می کند. محتوای هر ارسال را با پایگاه داده ای از هرزنامه های شناخته شده مقایسه می کند، و اگر هرزنامه را شناسایی کند، آن را به عنوان پرچم گذاری می کند یا به طور خودکار آن را به پوشه هرزنامه منتقل می کند.

آیا نسخه Premium Akismet ارزشش را دارد؟

برای اکثر وب سایت ها، نسخه رایگان Akismet برای مسدود کردن هرزنامه ها کافی است. با این حال، نسخه پریمیوم ویژگی های اضافی مانند پشتیبانی اولویت دار و آمار پیشرفته را ارائه می دهد. اگر هرزنامه یک مشکل اصلی برای وب سایت شما است، ممکن است نسخه پریمیوم ارزش آن را داشته باشد.