وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Bash دریافت فهرست فعلی

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


در لینوکس، تمام کارهایی که از طریق خط فرمان انجام می شود، نیازمند دسترسی کاربران به دایرکتوری های کافی است. انواع مختلفی از دایرکتوری ها در یک سیستم کامپیوتری با سیستم عامل لینوکس یا اوبونتو وجود دارد. کاربران می توانند به هر دایرکتوری از طریق terminal، و با آنها تعامل کنید. چندین گزینه وجود دارد و هر بار که کاربران با خط فرمان دایرکتوری فعلی که در حال کار هستند تعامل دارند.

سیستم لینوکس با ارائه اطلاعات در برابر هر درخواست ورودی پاسخ می دهد. خروجی به دست آمده استاندارد است و در اعلان پوسته چاپ می شود. در این آموزش، راه های دسترسی به دایرکتوری فعلی و روش جابجایی کاربران از یک فهرست یا مکان به دایرکتوری دیگر را عمیقاً بررسی خواهیم کرد و به دنبال آن مثال های مربوطه را ارائه خواهیم داد. دستوری که برای دسترسی به دایرکتوری کاری فعلی استفاده می‌شود، به آنها کمک می‌کند تا در هر زمانی که بخواهند، به هر مکان در سیستم خود دسترسی داشته باشند.

الزامات

زیر الزامات سیستم برای اجرای دستورات در اجباری است bash برای دریافت دایرکتوری:

سیستم عامل توصیه شده: لینوکس مینت 20 یا اوبونتو 20.04
حساب کاربری: یک حساب کاربری با حقوق sudo

این آموزش فرض می کند که کاربران در حال حاضر آخرین سیستم عامل Linux Mint را دارند روی سیستم های کامپیوتری آنها برای bash، دایرکتوری فعلی را در Linux Mint 20 دریافت کنید، ترمینال را از منوی اصلی باز کنید روی پایین سمت چپ صفحه نمایش خود را، و سپس گزینه ترمینال را انتخاب کنید.

برای تعامل با terminal، نوع bash و سپس enter را فشار دهید.

$ bash

Bash دریافت فهرست فعلی

یک اعلان نمایش می دهد که نشان می دهد Bash منتظر مقدار ورودی است.

توجه: همه چیز بستگی دارد روی سیستم کامپیوتری کاربر که ممکن است یک کاراکتر درخواستی متفاوت دریافت کند (محل فعلی در ساختار فایل سیستم کامپیوتری از جمله دایرکتوری کاری که در حال حاضر در حال اجرا است روی سیستم). هنگام وارد کردن دستورات، $ یا هر کاراکتر دیگری را قبل از دستور تایپ نکنید. همچنین توجه داشته باشید که در مثال های ذکر شده در این آموزش، خطوطی که دارای دستور هستند و با کاراکتر $ شروع نمی شوند، خروجی هر دستور هستند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه به 2 مکان اعشاری در Bash گرد کنیم

PWD (چاپ فهرست کار)

دایرکتوری کاری فعلی دایرکتوری است که همه دستورات در آن اجرا می شوند. شما باید نام دایرکتوری کاری فعلی را چاپ کنید. دستور PWD را تایپ کنید و سپس روی enter کلیک کنید. دایرکتوری کامل را مانند شکل زیر در خروجی نشان می دهد:

$ pwd

Bash دریافت فهرست فعلیBash دریافت فهرست فعلی

خروجی بالا نشان می دهد که ما در حال حاضر در دایرکتوری کاربر، یعنی /home/aqsa هستیم. دستور استفاده شده در اینجا PWD، a است print دایرکتوری کار می کند، و پس از تایپ، سیستم Linux Mint 20 برای نمایش مکان فعلی درخواست می شود. دایرکتوری پیش‌فرض دایرکتوری اصلی است که هنگام شروع یک جلسه Bash جدید توسط کاربران ظاهر می‌شود.

توجه داشته باشید: برای خروج از دایرکتوری توسط یک سطح، cd .. را تایپ کنید و سپس روی enter کلیک کنید. شما در یک دایرکتوری بازگردانده می شوید.

$ سی دی ..

Bash دریافت فهرست فعلیBash دریافت فهرست فعلی

در حالی که اگر می خواهید از همه دایرکتوری ها خارج شوید، به سادگی cd را تایپ کنید، سپس روی enter کلیک کنید. به دایرکتوری پیش فرض خواهید رسید.

CD (تغییر دایرکتوری کاری فعلی)

گاهی اوقات کاربران می خواهند برای دسترسی به مکان ها و فایل های مربوطه در دایرکتوری دیگر، از یک دایرکتوری به فهرست دیگر سوئیچ کنند. برای این کار، آنها باید از دستور CD استفاده کنند، سپس یک مکان یا دایرکتوری، به عنوان مثال، Documents، Home و غیره را دنبال کنند.

به سادگی نام دایرکتوری CD را تایپ کرده و سپس روی enter کلیک کنید. تو می توانی print دایرکتوری خود را برای بررسی این مسیر جدید. دایرکتوری کاری را می توان به فهرست موجود تغییر داد و دایرکتوری کاری فعلی به روز می شود، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است. در اینجا، به دایرکتوری خانه رسیده ایم.

$cd directory-name

Bash دریافت فهرست فعلیBash دریافت فهرست فعلی

همچنین می‌توانید با تایپ نام فهرست CD و سپس ضربه زدن به اینتر، در هر فهرستی حرکت کنید. این بیشتر شما را به مکانی می برد که به دنبال آن هستید. کاربران می توانند تمام مسیر را به صورت یکجا وارد کنند، به عنوان مثال، cd /home/documents/test.docx; این آنها را از انجام چندین مرحله نجات می دهد و به آنها در رسیدن به مکان در یک حرکت کمک می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش اسکریپت Bash برای مبتدیان

توجه داشته باشید: همچنین می‌توانید فهرستی از تمام فایل‌های موجود در مکانی که در حال حاضر در آن حضور دارید را مشاهده کنید. می توان آن را به سادگی با تایپ ls تکمیل کرد، سپس می توانید اینتر را فشار دهید تا خروجی را ببینید.

نمایش یا فهرست کردن همه فهرست ها

دانستن لیست همه دایرکتوری ها یک چیز مهم در حین کار است روی سیستم های لینوکس کاربران می توانند گزینه های مختلف را بر اساس بررسی کنند روی دایرکتوری هایی که در حال حاضر در آنها کار می کنند و می خواهند بین آنها جابجا شوند تا بتوانند از این مکان ها استفاده کنند.

برای نمایش همه دایرکتوری ها از یک مکان خاص، دستور زیر را امتحان کنید:

$ ls -d */

Bash دریافت فهرست فعلیBash دریافت فهرست فعلی

در اینجا، در مثال زیر، کاربر در دایرکتوری اصلی خود قرار دارد، بنابراین دایرکتوری مربوطه را نمایش می‌دهد که به‌عنوان «آقسا فهرست‌شده» و «فعلاً در حال استفاده» نام‌گذاری شده است.

توجه داشته باشید: همچنین می توانید از ترکیبی از دستورات ls و grep استفاده کنید که نام دایرکتوری ها را فهرست می کند. برای این کار کاربران می توانند از دستور find استفاده کنند. در زیر چند دستور وجود دارد که می تواند به جای دستور ذکر شده در بالا نیز استفاده شود:

$ ls -l | grep “^d”
$ ls -l | egrep “^d”

نتیجه

در این آموزش، گزینه‌های مختلفی را برای دریافت فهرست فعلی با استفاده از Bash در لینوکس مینت 20 بررسی کردیم. به این ترتیب، کاربران می‌توانند به دایرکتوری فعلی در لینوکس یا اوبونتو دسترسی داشته باشند. روی سیستمی که استفاده می کنند مختلف command-line گزینه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرند تا کاربران بدانند چگونه دایرکتوری فعلی را که در آن کار می‌کنند به دست آورند. terminal یا console خط آن‌ها می‌توانند به سادگی با تایپ این دستورات آسان به یکباره به مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشند و سپس اقدامات مربوطه را در مکان‌هایی که تمایل دارند در آن کار کنند انجام دهند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 05:14:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید