وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Bash For Loop 1 تا 10

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


همه ما می دانیم که بسیاری از مفاهیم اساسی برنامه نویسی شامل ساختارهای داده، متغیرها، عبارات و حلقه های بسیاری است. حلقه ها هنگام اجرای یک سری دستورالعمل یا انجام برخی کارها در شرایط خاص در بین همه آنها بسیار شناخته شده هستند. معروف ترین و پرکاربردترین حلقه حلقه “for” است. بنابراین، امروز به بررسی نحو و کار حلقه “for” برای یک سری اعداد، یعنی 1 تا 10 خواهیم پرداخت. اجازه دهید با باز کردن یک عدد شروع کنیم. terminal پوسته با کمک دستور “Ctrl+Alt+T”. روی سیستم دسکتاپ اوبونتو 20.04

مثال 01:

اولین مثال ما حلقه “for” را برای نحو پرکاربرد آن در زبان برنامه نویسی، یعنی براکت های ساده پوشش می دهد. بیایید یک bash ابتدا با استفاده از یک پرس و جو “لمسی” در پوسته خود مطابق با خروجی زیر فایل کنید.

$ دست زدن به bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10

این bash فایل با موفقیت در پوشه اصلی اصلی اوبونتو 20.04 ایجاد شد. آن را در یک ابزار ویرایشگر برای ایجاد یک باز کنید bash اسکریپت در آن همچنین می توانید از ویرایشگر “vim” به جای ویرایشگر “nano” استفاده کنید.

$ نانو bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

اکنون فایل در قسمت باز می شود GNU نانو، 4.8 ویرایشگر. را اضافه کرده ایم bash پشتیبانی در آن در شروع یک فایل. ما می خواهیم دستورات خاصی را با استفاده از حلقه “for” برای حداکثر 10 تکرار اجرا کنیم. “for” از براکت های ساده به عنوان اولین نحو استفاده می کند و شرایط موجود در آن را مشخص می کند. مقدار شروع حلقه مطابق با تکرار کننده “I” “1” است. تا زمانی که مقدار تکرار کننده کمتر یا معادل 10 شود به کار خود ادامه می دهد. در هر تکرار، مقدار تکرار کننده 1 افزایش می یابد تا زمانی که تکرار کننده 10 شود. در هر تکرار، عبارت “do” اجرا می شود. دستور “echo” را برای نشان دادن شماره تکرار با استفاده از تکرار کننده “I” اجرا می کند. این کد را با “Ctrl+S” ذخیره کنید.

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

Ctrl+X را فشار دهید تا از ویرایشگر خارج شوید. کد خود را با استفاده از ” اجرا کنیدbash” کلمه کلیدی همراه با نام یک فایل. شما می توانید ببینید که خروجی نتیجه 10 تکرار به دست آمده توسط یک حلقه “for” را نشان می دهد.

$ bash bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

مثال 02:

دومین روش آسان برای استفاده از حلقه “for” ذکر تکرارهای آن در براکت های فرفری است. همان را باز کن bash یک بار دیگر با دستور “nano” فایل کنید. اضافه کردن bash ابتدا در آن گسترش دهید. پس از آن، حلقه “for” با کلمه “for” مقداردهی اولیه شده است. حال باید متغیر تکرار کننده “I” را بعد از کلمه “for” مشخص کنید. لازم به ذکر است که محدوده تکرارها در پرانتز باید با کلمه “in” مطابق تصویر زیر دنبال شود. محدوده از 1 تا 10 با دو نقطه در بین تعریف شده است. حلقه “for” تا 10 تکرار ادامه خواهد داد، یعنی عبارت “do” حلقه. نکته اصلی در مورد این نحو حلقه “for” این است که نیازی به تعیین افزایش نیست زیرا به طور خودکار 1 افزایش می یابد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش خواندن خط به خط فایل در اسکریپت Bash

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

اجرای این نحو برای حلقه “for” ما را هدایت می کند تا دستور echo را در بند “do” 10 بار با شماره تکرار ذکر شده در زیر اجرا کنیم.

$ bash bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

مثال 03:

روش دیگری برای استفاده از حلقه “for” در a bash اسکریپت با کمی تغییر کاملا شبیه به روش بالا است. در این تکنیک، از هیچ براکتی در حلقه “for” استفاده نمی کنیم. بنابراین، پس از bash پشتیبانی، حلقه «for» را با متغیر تکرارکننده «I» و سپس کلمه کلیدی «in» شروع کنید. بعد از کلمه “in” باید محدوده را همانطور که در کد زیر انجام داده ایم، یعنی 1 تا 10 مشخص کنید. این حلقه مانند مثال های بالا عمل می کند و پیام دستور echo را 10 بار با شماره تکرار نمایش می دهد. روی را terminal.

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

کد عبارت “echo” را 10 بار با شماره تکرار آن همانطور که انتظار می رود اجرا می کند.

$ bash bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

مثال 04:

یکی دیگر از راه های منحصر به فرد برای تعریف حلقه “for” استفاده از عبارت “seq” در آن است. بنابراین، همان فایل را باز کنید و آن را اضافه کنید bash گسترش به آن نحو حلقه “for” در اسنپ پیوست شده در زیر نشان داده شده است. حلقه “for” با متغیر تکرار کننده “I” و به دنبال آن کلمه کلیدی “in” شروع شده است. سپس از عبارت “seq” برای تعریف محدوده این حلقه استفاده کرده ایم، یعنی از 1 تا 10. عبارت “seq” با دونقطه عبارت منفرد، یعنی “”” جایگزین شده است. تا زمانی که مقدار توالی به 10 برسد، دستور اکو یک حلقه با شماره دنباله ذکر شده در آن اجرا می شود. می بینید که این روش هیچ عبارت افزایشی در آن ذکر نشده است. این بدان معنی است که به طور خودکار یک تکرار کننده را 1 افزایش می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بسط پارامتر Bash

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

پس از اجرای این حلقه “for”، خروجی در زیر نشان داده شده است. صفحه نمایش 10 تکرار را با شماره تکرار در خط خروجی نشان می دهد.

$ bash bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

مثال 05:

آخرین مثال یک تصویر جایزه از حلقه “for” است. حلقه for شروع شده است و تکرار کننده “a” مشخص شده است. این تکرار کننده الفبای انگلیسی را به عنوان مقدار تکرار کننده بعدی خود در نظر می گیرد. ما 10 الفبای اول انگلیسی را در اینجا انتخاب کرده‌ایم، یعنی از A تا J. بند «do» به اجرای دستور echo که برای نمایش هر الفبای هر بار تا پایان حلقه استفاده می‌شود، ادامه می‌دهد. حلقه در اینجا به پایان می رسد و هیچ متغیر افزایشی مناسبی نیز در این روش تعریف نشده است.

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

با اجرای این bash کد با کمک a bash دستور به همراه نام یک فایل، 10 عبارت را به عنوان خروجی داریم که الفبای A تا J را نشان می دهد.

$ bash bash.sh

Bash For Loop 1 تا 10Bash For Loop 1 تا 10

نتیجه:

این راهنما در مجموع 5 روش برای استفاده از حلقه “for” را پوشش داده است bash اسکریپت همه مثال های استفاده شده در این مقاله بسیار ساده قابل درک و اجرای آسان توسط هر ساده لوحی است bash کاربر. از این رو، ما کاملاً معتقدیم که این مقاله به همه کمک خواهد کرد bash کاربر.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 07:14:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید