وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Bash Sleep 1 ثانیه

0 7
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


هر زمان که کار کرده ایم روی چیزی، ما تمایل داریم بعد از مدتی احساس گیجی کنیم. بنابراین، برای بازیابی خود یا تازه کردن کل حالت کار به استراحت نیاز داریم. درست مثل آن، گاهی اوقات سیستم لینوکس ما نیز به خواب چند ثانیه ای نیاز دارد. با تابع “خواب” آمد تا پردازش هر چیزی را برای مدت مشخصی متوقف کند. این عملکرد خواب را می توان در داخل استفاده کرد bash اسکریپت و در داخل terminal پوسته برای انجام همان هدف. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تا در مورد عملکرد خواب در سیستم لینوکس اوبونتو 20.04 بحث کنیم. بیایید با ورود از یک سیستم اوبونتو 20.04 شروع کنیم. پس از ورود به سیستم، باید Ubuntu را باز کنید. terminal چون باید دستور خواب را در آن اجرا کنیم. برای باز کردن آن، میانبر «Ctrl+Alt+T» را امتحان کنید. اگر به دلایلی میانبر برای شما کار نمی کند، کلیک کنید روی منوی «Activity» از نوار وظیفه دسکتاپ اوبونتو. نوار جستجو باز خواهد شد. کلیک روی ناحیه جستجو را بنویسیدterminal” و کلید “Enter” را فشار دهید. برنامه نمایش داده خواهد شد روی صفحه نمایش شما کلیک روی “terminal” برنامه و با توجه به سرعت سیستم شما در کمتر از 5 ثانیه راه اندازی می شود.

مثال 01: 1 ثانیه بخوابید

بیایید با یک مثال ساده از تابع خواب در شروع کنیم bash. فرض کنید، می‌خواهید به سادگی یک پیام «تست…» را نمایش دهید. روی شما terminal صفحه نمایش برای این کار باید از عبارت “echo” به همراه این پیام مطابق تصویر زیر استفاده کنید. پس از آن، ما تابع خواب را با مقدار “1” امتحان کردیم تا سیستم ما به مدت 1 ثانیه بخوابد یا مکث کند. از آنجایی که 1 ثانیه زمان زیادی نیست، به سرعت به پایان می رسد و سیستم بازیابی می شود. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ اکو “آزمایش کردن. . “

$ خواب 1

Bash Sleep 1 ثانیه

استفاده از خواب را می‌توان با عبارت «خواندن» سیستم اوبونتو 20.04 بدون استفاده از عملکرد خواب نیز نشان داد. فرض کنید، ما می‌خواهیم یک کاربر پس از درخواست، Enter را فشار دهد. بنابراین، ما از عبارت “read” با پرچم “-p” به همراه پیام مبنی بر اینکه کاربر برای ادامه باید Enter را فشار دهد، استفاده کرده ایم. پس از اجرای این دستور، خط بعدی پیغام «برای ادامه اینتر را فشار دهید» را نشان می دهد و این سیستم را بدون انجام کاری ثابت می کند. این شبیه خواب است و اگر کاربر Enter را فشار ندهد، به این شکل ادامه می‌یابد. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ خواندن -p “برای ادامه Enter را فشار دهید”

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

مثال 02: بیش از 1 ثانیه بخوابید

بیایید سیستم خود را بیش از 1 ثانیه بخوابانیم تا خواب را ببینیم process. بنابراین، ما دستور “خواب” را در برنامه امتحان کرده ایم bash terminal با مقدار 10. باعث می شود سیستم ما در مجموع 10 ثانیه استاندارد بخوابد. پس از اجرای این دستور با فشردن کلید Enter، سیستم ما مطابق شکل زیر به حالت خواب رفت.

$ خواب 10

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

پس از سپری شدن مجموعاً 10 ثانیه، سیستم به حالت اولیه خود بازگشت و کنترل به دستور بعدی به شرح زیر داده شد.

$ خواب 10

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

همین امر را می توان با استفاده از دستور “خواندن” در آن به دست آورد terminal. اما، ما باید از پرچم “-t” با مقدار عدد مشخص شده استفاده کنیم تا سیستم خود را برای مدتی مکث کنیم. بنابراین، عبارت read را با پرچم “-p” اضافه کرده ایم که پیام “Sleep for 10 seconds” را به همراه پرچم “-t” به همراه مقدار آن “10” نشان می دهد. این عبارت “Read” پیام ذکر شده در دستور را نمایش می دهد و سیستم ما را به مدت 10 ثانیه مکث می کند. پس از اجرای این اجرا، اکنون پیام نمایش داده می شود و سیستم به صورت زیر متوقف می شود.

$ خواندن –p «خواب برای 10 ثانیه” –t 10

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

پس از گذشت 10 ثانیه، سیستم ما به حالت پردازش خود باز می گردد. بنابراین، پس از این هیچ مکث دیگری وجود ندارد و یک ناحیه پرس و جو جدید ایجاد می شود. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ خواندن –p «خواب برای 10 ثانیه” –t 10

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

مثال 03:

بیایید یک مثال جدید برای بررسی تصویر بزرگتر از عملکرد خواب در لینوکس بیاوریم. بنابراین، ما در حال ایجاد یک جدید بوده ایم bash فایل با پسوند “.sh” با نام “sleep.sh” با عبارت “touch”. پس از ایجاد آن در پوشه اصلی، باید آن را در یک ” باز کنیمGNU ویرایشگر نانو برای ایجاد کد. هر دو دستور در زیر نشان داده شده است.

$ دست زدن به خواب.ش

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک تابع Bash ایجاد کنیم که یک آرایه را برمی گرداند

$ نانو خواب.ش

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

ما خودمان را شروع کرده ایم bash اسکریپت با یک عبارت پژواک که به ما می گوید که سیستم برای 10 ثانیه آینده خواهد خوابید. از تابع خواب در خط بعدی برای توقف اجرای این برنامه به مدت 10 ثانیه استفاده شده است. پس از خواب 10 ثانیه ای، دستور اکو بعدی اجرا می شود که نشان می دهد سیستم ما به مدت 15 ثانیه می خوابد. عملکرد خواب یک بار دیگر اجرا می شود. سیستم به مدت 15 ثانیه مکث می شود و آخرین دستور اکو اجرا می شود.

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

ما خودمان را اعدام کرده ایم bash فایل و اولین دستور echo اجرا شده است. پس از آن، سیستم به مدت 10 ثانیه در حالت خواب است. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ bash خواب.ش

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

پس از گذشت 10 ثانیه، دستور اکو بعدی اجرا شد. و برای 15 ثانیه دیگر، سیستم به خواب می رود. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ bash خواب.ش

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

پس از 15 ثانیه خواب، سیستم به حالت پردازش خود بازگشت و آخرین دستور اکو را از bash فایل و کد به پایان رسید. خروجی دستور زیر در اینجا ضمیمه شده است.

$ bash خواب.ش

Bash Sleep 1 ثانیهBash Sleep 1 ثانیه

نتیجه

این مقاله برای کمک به کاربران لینوکس نوشته شده است تا سیستم را در حین کار حداقل ۱ ثانیه بخوابانند. ما از پرچم “-t”، دستور “خواندن” و تابع “خواب” برای رسیدن به هدف خود استفاده کرده ایم. ما نگاهی به موارد مختلف انداخته ایم bash دستورات و bash اسکریپت برای اجرای خوب آنها.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایجاد یک عدد تصادفی در bash

زمان انتشار: 1402-12-30 02:14:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید